„Bedna“ z vinohradů

Vlček, Martin - Lasevič, Richard
Vlček, Martin - Lasevič, Richard , foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 29. června 2014 18:29
Sdílej:

„Vlčákovo“ stoupání výsledkovými listinami nadále pokračuje. Po úspěchu na Kopné dokázal svoji fabii provést nástrahami tratě i v Hustopečích a jako třešničku na dortu si poprvé na „velké“ soutěži vychutnal stupně vítězů v absolutním hodnocení. Spolu s Richardem Lasevičem skončil třetí, a jelikož před sebe pustil pouze dvojici profesionálů Václava Pecha a Miroslava Jakeše, dalo by se říci, že ze svých možností vytěžil maximum.

Posádka Svarmetal Motorsportu startovala na Agrotec Petronas Syntium rally Hustopeče po roční pauze, způsobené snahou ušetřit „pegyho“ od bolístek ze šotolinových úseků. „Naposledy jsem zde startoval v roce 2012. Několikeré průjezdy šotolinových pasáží se tehdy na voze podepisovaly tak, že jsme jen sčítali škody a odpadlé nárazníky. Proto jsme se rozhodli loňský ročník vynechat. Fabia je ale čtyřkolka a letos jsme sem přijeli s nadějí, že si se zdejšími tratěmi dokáže poradit o poznání lépe než peugeot,“ doufal před startem pilot.

A nemýlil se. Vyjádříme-li dění na trati trochu expresivněji, tak trojlístku Vlček, Lasevič, Fabia S2000 jihomoravské víno mimořádně chutnalo. Páteční kličkování mezi vinohrady zakončili čtvrtým místem a mohlo to být dokonce ještě lepší, nebýt nečekaných problémů v závěru dne. „Na okno jsme si před poslední „erzetou“ nastříkali z ostřikovače nějaký olej a skoro nic jsme z auta neviděli. Při hledání, kudy vede trať, jsme dvakrát byli venku a zhasl nám motor,“ prozradil při nájezdu do večerního servisu spolujezdec Richard Lasevič. Zmíněné problémy stály posádku fabie přibližně 20 sekund a ve výsledcích znamenaly propad za Jana Jelínka. Sobotní etapa však byla dostatečně dlouhá na to, aby Martin s Richardem vývoj v boji o bronz zkusili zvrátit…

Martin zkoumá co to má za kapalinu na okně

„Vlčákův“ plán získat třetí místo začal nabírat reálnější podobu po třetí sobotní „erzetě“. Na té totiž z náskoku Jana Jelínka ubylo třináct sekund (také zásluhou jeho chyby v odbočení) a síly obou soupeřů se vyrovnaly. Rozhodovat měla závěrečná trojice „erzet“ s celkovou délkou více než 40 km. Na těch se ukázal v lepším světle Vlček, který na prostředním úseku dokonce zajel druhý čas a jedinou „erzetu“ před cílem se probojoval na bronzový post.

Zmíněný stav nezměnila ani závěrečná „polookruhovka“ u Starovic, která byla po požáru imprezy Sebastiana Frycze pro přední posádky zrušena. Martin Vlček s Richardem Lasevičem si tak na závěrečný ceremoniál přišli pro nekonečnou řadu pohárů za třetí místa v Evropské rally trofeji, v Mezinárodním mistrovství ČR v rally a v Mistrovství zóny - střední Evropa. „Loni se mi podařilo vyhrát Valašskou rally, ale tehdy se nesešla tak silná konkurence. Třetí místo z Hustopečí proto považuji za svůj životní výsledek. Pokud jde o můj výkon, neustále se snažíme posunovat hranici a pořád nevím, kam až to půjde. V Hustopečích to bylo obzvlášť složité, protože na vložkách se často střídal rytmus a povrch, což kladlo na jezdce obrovské nároky. Přeprogramovat v těchto úsecích hlavu není žádná sranda. Vítězství v souboji s Honzou Jelínkem si vážíme, protože jsme do něj dali velké nasazení a byli jsme nuceni závodit až do konce,“ shrnul své účinkování „Vlčák“, který se díky hustopečskému výsledku probojoval na páté místo průběžné tabulky Mezinárodního mistrovství ČR v rally.

Richard Lasevič hledal pro odůvodnění jejich úspěšné stíhací jízdy vědečtější vysvětlení. „Matematicky se to dalo předpokládat, když při součtu umístění jednotlivých dnů za Krumlov (10+11) a Šumavu (6+11) a první den Hustopečí (4) vyjde 42, to podělíme šesti závodními dny a vyjde 7. Od toho odečteme číslovku čtyři (auto má přece čtyři kola) a vyjde nám umístění na třetím fleku. To je přece jednoduchá matematika,“ řekl s úsměvem.

Pro zajímavost dodejme, že dvojice Svarmetal Motorsportu je aktuálně jedinou posádkou, která se drží v první pětce obou českých seriálů (rally i sprintrally). Kolotoč automobilových soutěží se však točí dál a Martin s Richardem se již těší na blížící se Rally Bohemia, která se uskuteční v termínu 11. – 13. července. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.