„Vlčákovo“ stoupání výsledkovými listinami nadále pokračuje. Po úspěchu na Kopné dokázal svoji fabii provést nástrahami tratě i v Hustopečích a jako třešničku na dortu si poprvé na „velké“ soutěži vychutnal stupně vítězů v absolutním hodnocení. Spolu s Richardem Lasevičem skončil třetí, a jelikož před sebe pustil pouze dvojici profesionálů Václava Pecha a Miroslava Jakeše, dalo by se říci, že ze svých možností vytěžil maximum.
Posádka Svarmetal Motorsportu startovala na Agrotec Petronas Syntium rally Hustopeče po roční pauze, způsobené snahou ušetřit „pegyho“ od bolístek ze šotolinových úseků. „Naposledy jsem zde startoval v roce 2012. Několikeré průjezdy šotolinových pasáží se tehdy na voze podepisovaly tak, že jsme jen sčítali škody a odpadlé nárazníky. Proto jsme se rozhodli loňský ročník vynechat. Fabia je ale čtyřkolka a letos jsme sem přijeli s nadějí, že si se zdejšími tratěmi dokáže poradit o poznání lépe než peugeot,“ doufal před startem pilot.
A nemýlil se. Vyjádříme-li dění na trati trochu expresivněji, tak trojlístku Vlček, Lasevič, Fabia S2000 jihomoravské víno mimořádně chutnalo. Páteční kličkování mezi vinohrady zakončili čtvrtým místem a mohlo to být dokonce ještě lepší, nebýt nečekaných problémů v závěru dne. „Na okno jsme si před poslední „erzetou“ nastříkali z ostřikovače nějaký olej a skoro nic jsme z auta neviděli. Při hledání, kudy vede trať, jsme dvakrát byli venku a zhasl nám motor,“ prozradil při nájezdu do večerního servisu spolujezdec Richard Lasevič. Zmíněné problémy stály posádku fabie přibližně 20 sekund a ve výsledcích znamenaly propad za Jana Jelínka. Sobotní etapa však byla dostatečně dlouhá na to, aby Martin s Richardem vývoj v boji o bronz zkusili zvrátit…
Martin zkoumá co to má za kapalinu na okně
„Vlčákův“ plán získat třetí místo začal nabírat reálnější podobu po třetí sobotní „erzetě“. Na té totiž z náskoku Jana Jelínka ubylo třináct sekund (také zásluhou jeho chyby v odbočení) a síly obou soupeřů se vyrovnaly. Rozhodovat měla závěrečná trojice „erzet“ s celkovou délkou více než 40 km. Na těch se ukázal v lepším světle Vlček, který na prostředním úseku dokonce zajel druhý čas a jedinou „erzetu“ před cílem se probojoval na bronzový post.
Zmíněný stav nezměnila ani závěrečná „polookruhovka“ u Starovic, která byla po požáru imprezy Sebastiana Frycze pro přední posádky zrušena. Martin Vlček s Richardem Lasevičem si tak na závěrečný ceremoniál přišli pro nekonečnou řadu pohárů za třetí místa v Evropské rally trofeji, v Mezinárodním mistrovství ČR v rally a v Mistrovství zóny - střední Evropa. „Loni se mi podařilo vyhrát Valašskou rally, ale tehdy se nesešla tak silná konkurence. Třetí místo z Hustopečí proto považuji za svůj životní výsledek. Pokud jde o můj výkon, neustále se snažíme posunovat hranici a pořád nevím, kam až to půjde. V Hustopečích to bylo obzvlášť složité, protože na vložkách se často střídal rytmus a povrch, což kladlo na jezdce obrovské nároky. Přeprogramovat v těchto úsecích hlavu není žádná sranda. Vítězství v souboji s Honzou Jelínkem si vážíme, protože jsme do něj dali velké nasazení a byli jsme nuceni závodit až do konce,“ shrnul své účinkování „Vlčák“, který se díky hustopečskému výsledku probojoval na páté místo průběžné tabulky Mezinárodního mistrovství ČR v rally.
Richard Lasevič hledal pro odůvodnění jejich úspěšné stíhací jízdy vědečtější vysvětlení. „Matematicky se to dalo předpokládat, když při součtu umístění jednotlivých dnů za Krumlov (10+11) a Šumavu (6+11) a první den Hustopečí (4) vyjde 42, to podělíme šesti závodními dny a vyjde 7. Od toho odečteme číslovku čtyři (auto má přece čtyři kola) a vyjde nám umístění na třetím fleku. To je přece jednoduchá matematika,“ řekl s úsměvem.
Pro zajímavost dodejme, že dvojice Svarmetal Motorsportu je aktuálně jedinou posádkou, která se drží v první pětce obou českých seriálů (rally i sprintrally). Kolotoč automobilových soutěží se však točí dál a Martin s Richardem se již těší na blížící se Rally Bohemia, která se uskuteční v termínu 11. – 13. července.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.