Hned několik novinek čekalo na rodinnou posádku Michala a Ivana Horákových v druhé polovině června. Kromě nostalgického vzpomínání a návratu do Poháru ČR v rally, to byl nový vůz, nová soutěž a nový styl trénování. To vše zvládla olomoucká dvojice na jedničku s hvězdičkou a z rally mezi vinicemi si domů odvezla vítězství v poháru a třídě SA/2.
Příjemný bonus v letošní sezoně, to byl pro Michala s Ivanem start na Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2014. Jelikož se jednalo pouze o test jiného vozu, volili kluci variantu účasti v Poháru ČR v rally, kde ovšem museli startovat mimo klasifikaci a bez nároku na body a pohár. Startovní listina posádek startujících v poháru se zastavila na čísle 33. Jako třetí vyráželi do závodu Horákovi, kteří vyměnili Škodu Fabii R2 za konkurenční Peugeot 208 VTi R2. „Naše zvědavost vyzkoušet konkurenční er dvojku došla až tak daleko, že jsme využili možnost startu v Hustopečích s Peugeotem. Na svezení jsme se já i táta velmi těšili. Na druhou stranu ale musím doplnit, že se jednalo pouze o test a další naše letošní závody budou spjaté s Fábií,“ vysvětlil změnu značky vozu Michal Horák. O co víc se posádka těšila na nový vůz, o to hektičtější byly pro ni seznamovací jízdy. „Zvyklí ze sprintů, jsme trénink na Hustopeče nechali až na pátek, což se ukázalo jako velká chyba. Nebýt zrušení velké části 1 RZ, tak by jsme nestačili všechny průjezdy absolvovat. Trénink byl povelen do 12:00 a my skončili 11:50. Jinak vše probíhalo v pohodě a po seznamovačkách jsme se šli podívat na shake a první erzetu určenou mezinárodnímu mistráku,“ doplnil předstartovní postřehy Ivan Horák.
Pro pohárové posádky bylo v sobotním časovém harmonogramu vyhrazeno šest rychlostních zkoušek na třech úsecích. Michal s tátou přijeli před samotným závodem do Hustopečí s větším časovým předstihem, taková byla jejich zvědavost na nový vůz. Od úvodní erzety se Michal pořádně opřel do plynového pedálu a vyhrával jednu zkoušku za druhou. Po první rundě zkoušek měli více, jak půlminutový náskok před nejbližšími soupeři. Přesto to pohodová jízda nebyla. „Již na 1.RZ jsme mohli auto rozbít, kdy hned ve druhé zatáčce nás zadní část vozu docela dost předbíhala. Bylo to důsledkem ještě nezahřátých pneumatik a po této výstraze jsme raději zvolnili a poznávali auto. Proto jsme před další zkouškou gumy pořádně ohřáli a mohli jsme Peugeota více v klidu vyzkoušet. Dojmy byly perfektní, auto krásně sedělo a zatáčelo. V závěru RZ jsme se ocitli půlkou auta mimo trať, ale naštěstí jsem vše zvládl. Poslední rychlostka byla okruhová zkouška pro MČR a proto jsme museli čekat před startem cca 20 minut, což se nám vůbec nelíbilo a to bych také pořadatelům vytkl. Přece jenom poháristům taky pneumatiky vychládnou a z bezpečnostních důvodů jsme tuto zkoušku jen v klidu projeli,“ podělil se o dojmy z první sekce rychlostních zkoušek Michal Horák. Po servisní pauze následovalo druhé kolo stejných zkoušek a Michal s Ivanem nijak v nastoleném tempu nepolevili. Díky tomu si připsali na svá trika další tři vyhrané zkoušky. Suma sumárum v Poháru ČR v rally byli nejrychlejší na všech erzetách. Ale i v druhé sekci erzet se našly drobné jezdecké chybičky. „Do druhé sekce zkoušek jsme chtěli ještě zrychlit, což se nám celkem dařilo, ale na 5.RZ jsme to už přehnali a vrazili v retardéru do sudu. Museli jsme zde couvat a ztratili tady přibližně deset až patnáct vteřin. Přesto musím hodnotit hustopečskou rally velice kladně, soutěž jsme si užili a nejvíce se nám líbily šotolinové úseky a to i přesto, že jsme v autě měli oblaka prachu. Auto jsme vyzkoušeli a musíme říct, že se s ním dá jet hodně rychle,“ uvedl Ivan Horák.
Kromě vyhraných všech rychlostních zkoušek si Horákovi domů odvezli i příjemný pocit ze závodu. Klíčky od Peugeotu Michal po soutěži odevzdal a jak již avizoval, vrací se zpět do Fábie. Nejbližším závodem bude pro olomouckou dvojici Rally Krkonoše, která startuje v termínu 25. – 26. července 2014.
//Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.