Hned několik novinek čekalo na rodinnou posádku Michala a Ivana Horákových v druhé polovině června. Kromě nostalgického vzpomínání a návratu do Poháru ČR v rally, to byl nový vůz, nová soutěž a nový styl trénování. To vše zvládla olomoucká dvojice na jedničku s hvězdičkou a z rally mezi vinicemi si domů odvezla vítězství v poháru a třídě SA/2.
Příjemný bonus v letošní sezoně, to byl pro Michala s Ivanem start na Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2014. Jelikož se jednalo pouze o test jiného vozu, volili kluci variantu účasti v Poháru ČR v rally, kde ovšem museli startovat mimo klasifikaci a bez nároku na body a pohár. Startovní listina posádek startujících v poháru se zastavila na čísle 33. Jako třetí vyráželi do závodu Horákovi, kteří vyměnili Škodu Fabii R2 za konkurenční Peugeot 208 VTi R2. „Naše zvědavost vyzkoušet konkurenční er dvojku došla až tak daleko, že jsme využili možnost startu v Hustopečích s Peugeotem. Na svezení jsme se já i táta velmi těšili. Na druhou stranu ale musím doplnit, že se jednalo pouze o test a další naše letošní závody budou spjaté s Fábií,“ vysvětlil změnu značky vozu Michal Horák. O co víc se posádka těšila na nový vůz, o to hektičtější byly pro ni seznamovací jízdy. „Zvyklí ze sprintů, jsme trénink na Hustopeče nechali až na pátek, což se ukázalo jako velká chyba. Nebýt zrušení velké části 1 RZ, tak by jsme nestačili všechny průjezdy absolvovat. Trénink byl povelen do 12:00 a my skončili 11:50. Jinak vše probíhalo v pohodě a po seznamovačkách jsme se šli podívat na shake a první erzetu určenou mezinárodnímu mistráku,“ doplnil předstartovní postřehy Ivan Horák.
Pro pohárové posádky bylo v sobotním časovém harmonogramu vyhrazeno šest rychlostních zkoušek na třech úsecích. Michal s tátou přijeli před samotným závodem do Hustopečí s větším časovým předstihem, taková byla jejich zvědavost na nový vůz. Od úvodní erzety se Michal pořádně opřel do plynového pedálu a vyhrával jednu zkoušku za druhou. Po první rundě zkoušek měli více, jak půlminutový náskok před nejbližšími soupeři. Přesto to pohodová jízda nebyla. „Již na 1.RZ jsme mohli auto rozbít, kdy hned ve druhé zatáčce nás zadní část vozu docela dost předbíhala. Bylo to důsledkem ještě nezahřátých pneumatik a po této výstraze jsme raději zvolnili a poznávali auto. Proto jsme před další zkouškou gumy pořádně ohřáli a mohli jsme Peugeota více v klidu vyzkoušet. Dojmy byly perfektní, auto krásně sedělo a zatáčelo. V závěru RZ jsme se ocitli půlkou auta mimo trať, ale naštěstí jsem vše zvládl. Poslední rychlostka byla okruhová zkouška pro MČR a proto jsme museli čekat před startem cca 20 minut, což se nám vůbec nelíbilo a to bych také pořadatelům vytkl. Přece jenom poháristům taky pneumatiky vychládnou a z bezpečnostních důvodů jsme tuto zkoušku jen v klidu projeli,“ podělil se o dojmy z první sekce rychlostních zkoušek Michal Horák. Po servisní pauze následovalo druhé kolo stejných zkoušek a Michal s Ivanem nijak v nastoleném tempu nepolevili. Díky tomu si připsali na svá trika další tři vyhrané zkoušky. Suma sumárum v Poháru ČR v rally byli nejrychlejší na všech erzetách. Ale i v druhé sekci erzet se našly drobné jezdecké chybičky. „Do druhé sekce zkoušek jsme chtěli ještě zrychlit, což se nám celkem dařilo, ale na 5.RZ jsme to už přehnali a vrazili v retardéru do sudu. Museli jsme zde couvat a ztratili tady přibližně deset až patnáct vteřin. Přesto musím hodnotit hustopečskou rally velice kladně, soutěž jsme si užili a nejvíce se nám líbily šotolinové úseky a to i přesto, že jsme v autě měli oblaka prachu. Auto jsme vyzkoušeli a musíme říct, že se s ním dá jet hodně rychle,“ uvedl Ivan Horák.
Kromě vyhraných všech rychlostních zkoušek si Horákovi domů odvezli i příjemný pocit ze závodu. Klíčky od Peugeotu Michal po soutěži odevzdal a jak již avizoval, vrací se zpět do Fábie. Nejbližším závodem bude pro olomouckou dvojici Rally Krkonoše, která startuje v termínu 25. – 26. července 2014.
//Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?