Pohárové Hustopeče ovládl Michal Horák

horák, michal
horák, michal, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 25. června 2014 20:53
Sdílej:

Hned několik novinek čekalo na rodinnou posádku Michala a Ivana Horákových v druhé polovině června. Kromě nostalgického vzpomínání a návratu do Poháru ČR v rally, to byl nový vůz, nová soutěž a nový styl trénování. To vše zvládla olomoucká dvojice na jedničku s hvězdičkou a z rally mezi vinicemi si domů odvezla vítězství v poháru a třídě SA/2.

Příjemný bonus v letošní sezoně, to byl pro Michala s Ivanem start na Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2014. Jelikož se jednalo pouze o test jiného vozu, volili kluci variantu účasti v Poháru ČR v rally, kde ovšem museli startovat mimo klasifikaci a bez nároku na body a pohár. Startovní listina posádek startujících v poháru se zastavila na čísle 33. Jako třetí vyráželi do závodu Horákovi, kteří vyměnili Škodu Fabii R2 za konkurenční Peugeot 208 VTi R2. „Naše zvědavost vyzkoušet konkurenční er dvojku došla až tak daleko, že jsme využili možnost startu v Hustopečích s Peugeotem. Na svezení jsme se já i táta velmi těšili. Na druhou stranu ale musím doplnit, že se jednalo pouze o test a další naše letošní závody budou spjaté s Fábií,“ vysvětlil změnu značky vozu Michal Horák. O co víc se posádka těšila na nový vůz, o to hektičtější byly pro ni seznamovací jízdy. „Zvyklí ze sprintů, jsme trénink na Hustopeče nechali až na pátek, což se ukázalo jako velká chyba. Nebýt zrušení velké části 1 RZ, tak by jsme nestačili všechny průjezdy absolvovat. Trénink byl povelen do 12:00 a my skončili 11:50. Jinak vše probíhalo v pohodě a po seznamovačkách jsme se šli podívat na shake a první erzetu určenou mezinárodnímu mistráku,“ doplnil předstartovní postřehy Ivan Horák.

Pro pohárové posádky bylo v sobotním časovém harmonogramu vyhrazeno šest rychlostních zkoušek na třech úsecích. Michal s tátou přijeli před samotným závodem do Hustopečí s větším časovým předstihem, taková byla jejich zvědavost na nový vůz. Od úvodní erzety se Michal pořádně opřel do plynového pedálu a vyhrával jednu zkoušku za druhou. Po první rundě zkoušek měli více, jak půlminutový náskok před nejbližšími soupeři. Přesto to pohodová jízda nebyla. „Již na 1.RZ jsme mohli auto rozbít, kdy hned ve druhé zatáčce nás zadní část vozu docela dost předbíhala. Bylo to důsledkem ještě nezahřátých pneumatik a po této výstraze jsme raději zvolnili a poznávali auto. Proto jsme před další zkouškou gumy pořádně ohřáli a mohli jsme Peugeota více v klidu vyzkoušet. Dojmy byly perfektní, auto krásně sedělo a zatáčelo. V závěru RZ jsme se ocitli půlkou auta mimo trať, ale naštěstí jsem vše zvládl. Poslední rychlostka byla okruhová zkouška pro MČR a proto jsme museli čekat před startem cca 20 minut, což se nám vůbec nelíbilo a to bych také pořadatelům vytkl. Přece jenom poháristům taky pneumatiky vychládnou a z bezpečnostních důvodů jsme tuto zkoušku jen v klidu projeli,“ podělil se o dojmy z první sekce rychlostních zkoušek Michal Horák. Po servisní pauze následovalo druhé kolo stejných zkoušek a Michal s Ivanem nijak v nastoleném tempu nepolevili. Díky tomu si připsali na svá trika další tři vyhrané zkoušky. Suma sumárum v Poháru ČR v rally byli nejrychlejší na všech erzetách. Ale i v druhé sekci erzet se našly drobné jezdecké chybičky. „Do druhé sekce zkoušek jsme chtěli ještě zrychlit, což se nám celkem dařilo, ale na 5.RZ jsme to už přehnali a vrazili v retardéru do sudu. Museli jsme zde couvat a ztratili tady přibližně deset až patnáct vteřin. Přesto musím hodnotit hustopečskou rally velice kladně, soutěž jsme si užili a nejvíce se nám líbily šotolinové úseky a to i přesto, že jsme v autě měli oblaka prachu. Auto jsme vyzkoušeli a musíme říct, že se s ním dá jet hodně rychle,“ uvedl Ivan Horák.

Kromě vyhraných všech rychlostních zkoušek si Horákovi domů odvezli i příjemný pocit ze závodu. Klíčky od Peugeotu Michal po soutěži odevzdal a jak již avizoval, vrací se zpět do Fábie. Nejbližším závodem bude pro olomouckou dvojici Rally Krkonoše, která startuje v termínu 25. – 26. července 2014.

  //
Stalo se
Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.