Hned několik novinek čekalo na rodinnou posádku Michala a Ivana Horákových v druhé polovině června. Kromě nostalgického vzpomínání a návratu do Poháru ČR v rally, to byl nový vůz, nová soutěž a nový styl trénování. To vše zvládla olomoucká dvojice na jedničku s hvězdičkou a z rally mezi vinicemi si domů odvezla vítězství v poháru a třídě SA/2.
Příjemný bonus v letošní sezoně, to byl pro Michala s Ivanem start na Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2014. Jelikož se jednalo pouze o test jiného vozu, volili kluci variantu účasti v Poháru ČR v rally, kde ovšem museli startovat mimo klasifikaci a bez nároku na body a pohár. Startovní listina posádek startujících v poháru se zastavila na čísle 33. Jako třetí vyráželi do závodu Horákovi, kteří vyměnili Škodu Fabii R2 za konkurenční Peugeot 208 VTi R2. „Naše zvědavost vyzkoušet konkurenční er dvojku došla až tak daleko, že jsme využili možnost startu v Hustopečích s Peugeotem. Na svezení jsme se já i táta velmi těšili. Na druhou stranu ale musím doplnit, že se jednalo pouze o test a další naše letošní závody budou spjaté s Fábií,“ vysvětlil změnu značky vozu Michal Horák. O co víc se posádka těšila na nový vůz, o to hektičtější byly pro ni seznamovací jízdy. „Zvyklí ze sprintů, jsme trénink na Hustopeče nechali až na pátek, což se ukázalo jako velká chyba. Nebýt zrušení velké části 1 RZ, tak by jsme nestačili všechny průjezdy absolvovat. Trénink byl povelen do 12:00 a my skončili 11:50. Jinak vše probíhalo v pohodě a po seznamovačkách jsme se šli podívat na shake a první erzetu určenou mezinárodnímu mistráku,“ doplnil předstartovní postřehy Ivan Horák.
Pro pohárové posádky bylo v sobotním časovém harmonogramu vyhrazeno šest rychlostních zkoušek na třech úsecích. Michal s tátou přijeli před samotným závodem do Hustopečí s větším časovým předstihem, taková byla jejich zvědavost na nový vůz. Od úvodní erzety se Michal pořádně opřel do plynového pedálu a vyhrával jednu zkoušku za druhou. Po první rundě zkoušek měli více, jak půlminutový náskok před nejbližšími soupeři. Přesto to pohodová jízda nebyla. „Již na 1.RZ jsme mohli auto rozbít, kdy hned ve druhé zatáčce nás zadní část vozu docela dost předbíhala. Bylo to důsledkem ještě nezahřátých pneumatik a po této výstraze jsme raději zvolnili a poznávali auto. Proto jsme před další zkouškou gumy pořádně ohřáli a mohli jsme Peugeota více v klidu vyzkoušet. Dojmy byly perfektní, auto krásně sedělo a zatáčelo. V závěru RZ jsme se ocitli půlkou auta mimo trať, ale naštěstí jsem vše zvládl. Poslední rychlostka byla okruhová zkouška pro MČR a proto jsme museli čekat před startem cca 20 minut, což se nám vůbec nelíbilo a to bych také pořadatelům vytkl. Přece jenom poháristům taky pneumatiky vychládnou a z bezpečnostních důvodů jsme tuto zkoušku jen v klidu projeli,“ podělil se o dojmy z první sekce rychlostních zkoušek Michal Horák. Po servisní pauze následovalo druhé kolo stejných zkoušek a Michal s Ivanem nijak v nastoleném tempu nepolevili. Díky tomu si připsali na svá trika další tři vyhrané zkoušky. Suma sumárum v Poháru ČR v rally byli nejrychlejší na všech erzetách. Ale i v druhé sekci erzet se našly drobné jezdecké chybičky. „Do druhé sekce zkoušek jsme chtěli ještě zrychlit, což se nám celkem dařilo, ale na 5.RZ jsme to už přehnali a vrazili v retardéru do sudu. Museli jsme zde couvat a ztratili tady přibližně deset až patnáct vteřin. Přesto musím hodnotit hustopečskou rally velice kladně, soutěž jsme si užili a nejvíce se nám líbily šotolinové úseky a to i přesto, že jsme v autě měli oblaka prachu. Auto jsme vyzkoušeli a musíme říct, že se s ním dá jet hodně rychle,“ uvedl Ivan Horák.
Kromě vyhraných všech rychlostních zkoušek si Horákovi domů odvezli i příjemný pocit ze závodu. Klíčky od Peugeotu Michal po soutěži odevzdal a jak již avizoval, vrací se zpět do Fábie. Nejbližším závodem bude pro olomouckou dvojici Rally Krkonoše, která startuje v termínu 25. – 26. července 2014.
//Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?