K druhému letošnímu startu v sezoně se v Slušovicích postavila posádka Montrago Racing teamu Michal Horák – Ivan Horák na Škodě Fabia R2. Zatímco první start rodinné posádce nevyšel dle jejich představ, z Kopné do Olomouce putoval pohár za umístění ve třídě plus bramborová placka za pořadí ve dvoukolkách.
Valašská rally, úvodní sprint sezony nezačala pro syna a otce Horákovy dobře. Na první erzetě Michalovi před autem pobíhala srnka, takže musel dost zpomalit a na pohodě nepřidala ani druhá zkouška závodu, kdy posádka probrzdila u koupaliště a musela couvat. Přesto se Michal s Ivanem rychle sžívali s vozem a v polovině soutěže se pohybovala na 6. místě ve třídě 6. Na prvním průjezdu erzetou okolo přehrady Bystřička ovšem přišel technický problém a s ním i konec v soutěži. „Prasklo nám oko čepu řízení na těhlici LP kola. Naštěstí se to stalo na pomalejším úseku a RZ jsme pomalu dojeli. Být to v kalupu pří prudkém dobrzďování a odbočení, tak nás bouda asi neminula. Nikde jsme nic netrefili, zřejmě únava materiálu,“ odhalil odstoupení Ivan Horák.
Odstoupení hodně mrzelo ale o to více se Michal s tátou těšili na Kopnou, kde si chtěli spravit chuť do rally. Již seznamovací jízdy naznačili, že slušovický sprint nebude lehkou záležitostí a k újmě přišel i tréninkový vůz. „Seznamovačky by probíhaly bez problémů, pokud bychom neurazili boční zrcátko na našem tréninkovém voze při testování RZ Kameňák. Šrám na autě jsme lehce oplakali, ovšem vidina shakedownu a vlastního závodu byla silnější. Na „šejku“ jsme chtěli otestovat nové pneumatiky Pirelli, na které jsme před tímto závodem přešli. Čtyři průjezdy jsme zvládli s přehledem a už jsme se těšili na sobotní ráno,“ popsal dění těsně před závodem Michal Horák.
Po večerním obědě, na který nějak nebyl v průběhu dne čas, se Horákovi vypravili domů. Sobotní cesta do dění rally se nesla v rozebírání jednotlivých erzet a shoda, že se Michal s Ivanem nejvíce těšili na zkoušky s názvem Kameňák a Kopná. V servise přišlo na řadu modelingové převlékání do kombinézy, hecování mezi soupeři a pak už jen hurá na start sprintu. „Začátek závodu se nám vcelku povedl a mohli jsme začít zrychlovat. Na druhé RZ Kopná jsme ale více než bylo zdrávo katovali zatáčku. Odnesla to lyžina pod motorem spolu se stabilizátorem, který se později vytrhl. Naštěstí mechanici v servise vše opravili a my mohli soupeřit s Pospíšilíkem o třetí místo ve třídě 6. I přes problém s interkomem v poslední RZ jsme dokázali udržet svou dosavadní pozici a získat tak třetí místo ve třídě 6 a čtvrté místo mezi 2WD,“ podělil se o dojmy ze závodu Michal Horák. Kromě příjemného závodění, na jehož konci bylo předání pohárů od sličných děvčat a potřesení pravicí od Dalibora Gondíka a Otakara Brouska, posádku potěšil ještě jeden moment.
„V servise mezi sérií rychlostních zkoušek nás velmi mile překvapil přístup pana Komínka, od kterého jsme zakoupili pneumatiky Pirelli. Tímto bychom mu rádi poděkovali za zájem, jak jsme s pneumatikami spokojeni a zda s nimi nemáme nějaký problém,“ vysekl poklonu Ivan Horák. Hlavní slovo v závodním autě má řidič a stejně je tomu i nyní.
„Velký dík patří všem mechanikům od Montrago Racing teamu, za super připravené auto a pohotový servis, a dík patří i našim sponzorům a manažerovi Milanu Korčákovi, který se o nás stará. Příštím závodem by měla být Agrotec Rally Hustopeče, kde pojedeme v rámci testu s Peugeotem 208 R2 v poháru ČR. Následně pak opět s Fabií R2 na Rally Krkonoše, na které se budeme prát s početnou a kvalitní konkurencí v třídě 6,“ avizuje změnu techniky i následnou účast na soutěžích Michal Horák.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?