K druhému letošnímu startu v sezoně se v Slušovicích postavila posádka Montrago Racing teamu Michal Horák – Ivan Horák na Škodě Fabia R2. Zatímco první start rodinné posádce nevyšel dle jejich představ, z Kopné do Olomouce putoval pohár za umístění ve třídě plus bramborová placka za pořadí ve dvoukolkách.
Valašská rally, úvodní sprint sezony nezačala pro syna a otce Horákovy dobře. Na první erzetě Michalovi před autem pobíhala srnka, takže musel dost zpomalit a na pohodě nepřidala ani druhá zkouška závodu, kdy posádka probrzdila u koupaliště a musela couvat. Přesto se Michal s Ivanem rychle sžívali s vozem a v polovině soutěže se pohybovala na 6. místě ve třídě 6. Na prvním průjezdu erzetou okolo přehrady Bystřička ovšem přišel technický problém a s ním i konec v soutěži. „Prasklo nám oko čepu řízení na těhlici LP kola. Naštěstí se to stalo na pomalejším úseku a RZ jsme pomalu dojeli. Být to v kalupu pří prudkém dobrzďování a odbočení, tak nás bouda asi neminula. Nikde jsme nic netrefili, zřejmě únava materiálu,“ odhalil odstoupení Ivan Horák.
Odstoupení hodně mrzelo ale o to více se Michal s tátou těšili na Kopnou, kde si chtěli spravit chuť do rally. Již seznamovací jízdy naznačili, že slušovický sprint nebude lehkou záležitostí a k újmě přišel i tréninkový vůz. „Seznamovačky by probíhaly bez problémů, pokud bychom neurazili boční zrcátko na našem tréninkovém voze při testování RZ Kameňák. Šrám na autě jsme lehce oplakali, ovšem vidina shakedownu a vlastního závodu byla silnější. Na „šejku“ jsme chtěli otestovat nové pneumatiky Pirelli, na které jsme před tímto závodem přešli. Čtyři průjezdy jsme zvládli s přehledem a už jsme se těšili na sobotní ráno,“ popsal dění těsně před závodem Michal Horák.
Po večerním obědě, na který nějak nebyl v průběhu dne čas, se Horákovi vypravili domů. Sobotní cesta do dění rally se nesla v rozebírání jednotlivých erzet a shoda, že se Michal s Ivanem nejvíce těšili na zkoušky s názvem Kameňák a Kopná. V servise přišlo na řadu modelingové převlékání do kombinézy, hecování mezi soupeři a pak už jen hurá na start sprintu. „Začátek závodu se nám vcelku povedl a mohli jsme začít zrychlovat. Na druhé RZ Kopná jsme ale více než bylo zdrávo katovali zatáčku. Odnesla to lyžina pod motorem spolu se stabilizátorem, který se později vytrhl. Naštěstí mechanici v servise vše opravili a my mohli soupeřit s Pospíšilíkem o třetí místo ve třídě 6. I přes problém s interkomem v poslední RZ jsme dokázali udržet svou dosavadní pozici a získat tak třetí místo ve třídě 6 a čtvrté místo mezi 2WD,“ podělil se o dojmy ze závodu Michal Horák. Kromě příjemného závodění, na jehož konci bylo předání pohárů od sličných děvčat a potřesení pravicí od Dalibora Gondíka a Otakara Brouska, posádku potěšil ještě jeden moment.
„V servise mezi sérií rychlostních zkoušek nás velmi mile překvapil přístup pana Komínka, od kterého jsme zakoupili pneumatiky Pirelli. Tímto bychom mu rádi poděkovali za zájem, jak jsme s pneumatikami spokojeni a zda s nimi nemáme nějaký problém,“ vysekl poklonu Ivan Horák. Hlavní slovo v závodním autě má řidič a stejně je tomu i nyní.
„Velký dík patří všem mechanikům od Montrago Racing teamu, za super připravené auto a pohotový servis, a dík patří i našim sponzorům a manažerovi Milanu Korčákovi, který se o nás stará. Příštím závodem by měla být Agrotec Rally Hustopeče, kde pojedeme v rámci testu s Peugeotem 208 R2 v poháru ČR. Následně pak opět s Fabií R2 na Rally Krkonoše, na které se budeme prát s početnou a kvalitní konkurencí v třídě 6,“ avizuje změnu techniky i následnou účast na soutěžích Michal Horák.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.