K druhému letošnímu startu v sezoně se v Slušovicích postavila posádka Montrago Racing teamu Michal Horák – Ivan Horák na Škodě Fabia R2. Zatímco první start rodinné posádce nevyšel dle jejich představ, z Kopné do Olomouce putoval pohár za umístění ve třídě plus bramborová placka za pořadí ve dvoukolkách.
Valašská rally, úvodní sprint sezony nezačala pro syna a otce Horákovy dobře. Na první erzetě Michalovi před autem pobíhala srnka, takže musel dost zpomalit a na pohodě nepřidala ani druhá zkouška závodu, kdy posádka probrzdila u koupaliště a musela couvat. Přesto se Michal s Ivanem rychle sžívali s vozem a v polovině soutěže se pohybovala na 6. místě ve třídě 6. Na prvním průjezdu erzetou okolo přehrady Bystřička ovšem přišel technický problém a s ním i konec v soutěži. „Prasklo nám oko čepu řízení na těhlici LP kola. Naštěstí se to stalo na pomalejším úseku a RZ jsme pomalu dojeli. Být to v kalupu pří prudkém dobrzďování a odbočení, tak nás bouda asi neminula. Nikde jsme nic netrefili, zřejmě únava materiálu,“ odhalil odstoupení Ivan Horák.
Odstoupení hodně mrzelo ale o to více se Michal s tátou těšili na Kopnou, kde si chtěli spravit chuť do rally. Již seznamovací jízdy naznačili, že slušovický sprint nebude lehkou záležitostí a k újmě přišel i tréninkový vůz. „Seznamovačky by probíhaly bez problémů, pokud bychom neurazili boční zrcátko na našem tréninkovém voze při testování RZ Kameňák. Šrám na autě jsme lehce oplakali, ovšem vidina shakedownu a vlastního závodu byla silnější. Na „šejku“ jsme chtěli otestovat nové pneumatiky Pirelli, na které jsme před tímto závodem přešli. Čtyři průjezdy jsme zvládli s přehledem a už jsme se těšili na sobotní ráno,“ popsal dění těsně před závodem Michal Horák.
Po večerním obědě, na který nějak nebyl v průběhu dne čas, se Horákovi vypravili domů. Sobotní cesta do dění rally se nesla v rozebírání jednotlivých erzet a shoda, že se Michal s Ivanem nejvíce těšili na zkoušky s názvem Kameňák a Kopná. V servise přišlo na řadu modelingové převlékání do kombinézy, hecování mezi soupeři a pak už jen hurá na start sprintu. „Začátek závodu se nám vcelku povedl a mohli jsme začít zrychlovat. Na druhé RZ Kopná jsme ale více než bylo zdrávo katovali zatáčku. Odnesla to lyžina pod motorem spolu se stabilizátorem, který se později vytrhl. Naštěstí mechanici v servise vše opravili a my mohli soupeřit s Pospíšilíkem o třetí místo ve třídě 6. I přes problém s interkomem v poslední RZ jsme dokázali udržet svou dosavadní pozici a získat tak třetí místo ve třídě 6 a čtvrté místo mezi 2WD,“ podělil se o dojmy ze závodu Michal Horák. Kromě příjemného závodění, na jehož konci bylo předání pohárů od sličných děvčat a potřesení pravicí od Dalibora Gondíka a Otakara Brouska, posádku potěšil ještě jeden moment.
„V servise mezi sérií rychlostních zkoušek nás velmi mile překvapil přístup pana Komínka, od kterého jsme zakoupili pneumatiky Pirelli. Tímto bychom mu rádi poděkovali za zájem, jak jsme s pneumatikami spokojeni a zda s nimi nemáme nějaký problém,“ vysekl poklonu Ivan Horák. Hlavní slovo v závodním autě má řidič a stejně je tomu i nyní.
„Velký dík patří všem mechanikům od Montrago Racing teamu, za super připravené auto a pohotový servis, a dík patří i našim sponzorům a manažerovi Milanu Korčákovi, který se o nás stará. Příštím závodem by měla být Agrotec Rally Hustopeče, kde pojedeme v rámci testu s Peugeotem 208 R2 v poháru ČR. Následně pak opět s Fabií R2 na Rally Krkonoše, na které se budeme prát s početnou a kvalitní konkurencí v třídě 6,“ avizuje změnu techniky i následnou účast na soutěžích Michal Horák.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.