K druhému letošnímu startu v sezoně se v Slušovicích postavila posádka Montrago Racing teamu Michal Horák – Ivan Horák na Škodě Fabia R2. Zatímco první start rodinné posádce nevyšel dle jejich představ, z Kopné do Olomouce putoval pohár za umístění ve třídě plus bramborová placka za pořadí ve dvoukolkách.
Valašská rally, úvodní sprint sezony nezačala pro syna a otce Horákovy dobře. Na první erzetě Michalovi před autem pobíhala srnka, takže musel dost zpomalit a na pohodě nepřidala ani druhá zkouška závodu, kdy posádka probrzdila u koupaliště a musela couvat. Přesto se Michal s Ivanem rychle sžívali s vozem a v polovině soutěže se pohybovala na 6. místě ve třídě 6. Na prvním průjezdu erzetou okolo přehrady Bystřička ovšem přišel technický problém a s ním i konec v soutěži. „Prasklo nám oko čepu řízení na těhlici LP kola. Naštěstí se to stalo na pomalejším úseku a RZ jsme pomalu dojeli. Být to v kalupu pří prudkém dobrzďování a odbočení, tak nás bouda asi neminula. Nikde jsme nic netrefili, zřejmě únava materiálu,“ odhalil odstoupení Ivan Horák.
Odstoupení hodně mrzelo ale o to více se Michal s tátou těšili na Kopnou, kde si chtěli spravit chuť do rally. Již seznamovací jízdy naznačili, že slušovický sprint nebude lehkou záležitostí a k újmě přišel i tréninkový vůz. „Seznamovačky by probíhaly bez problémů, pokud bychom neurazili boční zrcátko na našem tréninkovém voze při testování RZ Kameňák. Šrám na autě jsme lehce oplakali, ovšem vidina shakedownu a vlastního závodu byla silnější. Na „šejku“ jsme chtěli otestovat nové pneumatiky Pirelli, na které jsme před tímto závodem přešli. Čtyři průjezdy jsme zvládli s přehledem a už jsme se těšili na sobotní ráno,“ popsal dění těsně před závodem Michal Horák.
Po večerním obědě, na který nějak nebyl v průběhu dne čas, se Horákovi vypravili domů. Sobotní cesta do dění rally se nesla v rozebírání jednotlivých erzet a shoda, že se Michal s Ivanem nejvíce těšili na zkoušky s názvem Kameňák a Kopná. V servise přišlo na řadu modelingové převlékání do kombinézy, hecování mezi soupeři a pak už jen hurá na start sprintu. „Začátek závodu se nám vcelku povedl a mohli jsme začít zrychlovat. Na druhé RZ Kopná jsme ale více než bylo zdrávo katovali zatáčku. Odnesla to lyžina pod motorem spolu se stabilizátorem, který se později vytrhl. Naštěstí mechanici v servise vše opravili a my mohli soupeřit s Pospíšilíkem o třetí místo ve třídě 6. I přes problém s interkomem v poslední RZ jsme dokázali udržet svou dosavadní pozici a získat tak třetí místo ve třídě 6 a čtvrté místo mezi 2WD,“ podělil se o dojmy ze závodu Michal Horák. Kromě příjemného závodění, na jehož konci bylo předání pohárů od sličných děvčat a potřesení pravicí od Dalibora Gondíka a Otakara Brouska, posádku potěšil ještě jeden moment.
„V servise mezi sérií rychlostních zkoušek nás velmi mile překvapil přístup pana Komínka, od kterého jsme zakoupili pneumatiky Pirelli. Tímto bychom mu rádi poděkovali za zájem, jak jsme s pneumatikami spokojeni a zda s nimi nemáme nějaký problém,“ vysekl poklonu Ivan Horák. Hlavní slovo v závodním autě má řidič a stejně je tomu i nyní.
„Velký dík patří všem mechanikům od Montrago Racing teamu, za super připravené auto a pohotový servis, a dík patří i našim sponzorům a manažerovi Milanu Korčákovi, který se o nás stará. Příštím závodem by měla být Agrotec Rally Hustopeče, kde pojedeme v rámci testu s Peugeotem 208 R2 v poháru ČR. Následně pak opět s Fabií R2 na Rally Krkonoše, na které se budeme prát s početnou a kvalitní konkurencí v třídě 6,“ avizuje změnu techniky i následnou účast na soutěžích Michal Horák.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.