Nový design vozu Jana Lungy, premiérový duel Martiny a Vlastimila Daňhelových na téměř totožných vozech a první start 16letého Patrika Brtníčka se Škodou Felicia v Poháru mládeže. Tak znělo spektrum novinek, které si pro své příznivce i soupeře na začátek sezony připravil vyškovský tým LB Trans Racing. Soutěžní stáj, jejíž parketou zůstává provoz vozů třídy 8, postupně rozšiřuje své aktivity a na Valašské rally se poprvé předvedla se všemi čtyřmi vozy.
S tím, jak se postupně rozrůstá týmové zázemí v servisní zóně, se postupně zvyšují i ambice jednotlivých reprezentantů. Všechny tři týmové renaulty – tedy jak oba moderní typy v rukou Jana Lungy a Martiny Daňhelové, tak starší provedení clia pod vedením Vlastimila Daňhela, byly technicky připraveny na takové úrovni, aby mohly ve své třídě bojovat o medaile. Všechny to koneckonců svými časy na jednotlivých „erzetách“ potvrdily, do cíle se však dostal jen jediný z nich. Jako první šel z kola ven Jan Lunga, který si mohl jízdy se svým osvědčeným cliem užívat jen několik kilometrů úvodní vložky. Už v jejím průběhu se musel potýkat s nepříjemnými technickými problémy, které zapříčinily brzké odstoupení ze soutěže. „První rychlostní zkouška byla to nejhorší, co jsem zatím zažil. Už ve čtvrté zatáčce jsme museli zpomalit u vozu jedoucího před námi, který byl mimo trať, a to jsme ještě nevěděli, co nás čeká dál. Asi po 4 km začalo do auta proudit velké množství kouře, což nevěstilo nic dobrého. Museli jsme zpomalit a také díky následné nesoustředěnosti na jízdu jsem se nevyhnul jezdecké chybě, když mi v jedné z odboček zhasnul motor. O to víc nás v cíli překvapil nejrychlejší čas ve třídě 8. S autem se bohužel pokračovat nedalo, a tak jsme za stopkou uhasili plameny pod kapotou a odevzdali jízdní výkaz,“ popsal nejkratší rally ve své dosavadní kariéře pilot z Hodonínska, navigovaný svým tradičním „parťákem“ Ondřejem Koubkem.
Smůla se tentokrát nevyhnula ani Vlastimilu Daňhelovi, kterého nástrahami valašských kotárů prováděl velezkušený „mitfára“ Jaroslav Zlámal. Po opatrnějším začátku dokázali zrychlovat, aby se jednu „erzetu“ před koncem objevili na nadějné čtvrté pozici ve třídě 8. Šance na medailové umístění stále žila, a tak si Vlastík před poslední vložkou pořádně přitáhl pásy a na legendární Bystřičce zkusil stáhnout sedmisekundové manko na před ním jedoucího Roberta Vodičku. V divácké zóně u hráze ještě mezičas vypadal nadějně, o několik kilometrů dál ale byla dvoulitrovému cliu cesta příliš úzká a výsledkem se stal efektní kotrmelec. Ačkoliv se renault ukázal být odolný a místo havárie opustil po svých, o dalším závodění vzhledem k poškozenému kolu nemohla být řeč.
Bilanci LB Trans Racing Teamu zase jednou zachránila nenápadně jedoucí Martina Daňhelová. Ta spolu s Karolínou Jugasovou začínala závod z druhého místa ve třídě 8, ale hned po odstoupení týmového kolegy Honzy Lungy převzala vedení, které až do cíle taktickou jízdou nepustila. Na Martinině straně se opět sešla vhodná kombinace štěstí, vyrovnanosti a vyčkávací taktiky, která díky mimořádně špatnému víkendu favoritů slavila úspěch. „Na Valašce mě čekala premiéra, a tak jsem brala za jasné favority místní vlčáky, kteří si brousili zuby nejen na naše skalpy. Někteří navíc přes zimní přestávku nachystali novou techniku, a tak o možnosti našeho vítězství se nám ani nezdálo. Přestože mnozí soupeři ze soutěže odstoupili, nám se jelo příjemně a pořád v klidu, vlastně jediným problémkem bylo zhasnutí motoru v jednom retardéru. Auto bylo báječně připravené týmem LB Trans, zkrátka to byla pohodová soutěž s výtečným výsledkem v cíli,“ zhodnotila závod ve své vlastní tiskové zprávě Martina.
Tak trochu ve stínu svých zkušenějších kolegů z týmu vstoupil do rally jediný účastník Poháru mládeže Patrik Brtníček, který se na svou premiéru připravoval testováním na části RZ Podivická, známé z vyškovské rally. Tím, že mezi mládežníky do 18 let zůstal osamocen, startoval do soutěže až na samém chvostu startovního pole a výrazně doplácel na rušení rychlostních zkoušek kvůli haváriím posádek před ním. Z úvodních čtyř „erzet“ se ve svižném tempu svezl jen jednou, a když konečně doufal, že si užije alespoň průjezd závěrečnými dvěma zkouškami přes přehradu Bystřička, zůstal krátce po startu prvního průjezdu stát s nepojízdným vozem. „RZ 5 se jela ve slušném tempu, až do retardéru u hráze. Byl jsem v něm na výjezdu příliš široký a trefil jsem obrubník, o který jsem poškodil řízení a levé přední kolo,“ konstatoval Patrik, na jehož jízdu ze sedadla spolujezdce dohlížel táta Lubomír. I přes smolný konec v soutěži však Patrikova zkušební sezona bude pokračovat dále, a pokud týmové plány vyjdou, měl by se objevit na všech zbylých sprintech s výjimkou Pačejova.Sprintová sestava týmu LB Trans Racing si kvůli zrušené Rally Lužické hory nyní dá skoro dvouměsíční pauzu. Honza Lunga s Ondrou Koubkem, doplněni o týmového šéfa Lubomíra Brtníčka s Kateřinou Janovskou, však v mezičase svůj renault provětrají na „velké“ soutěži v Českém Krumlově, která se uskuteční v termínu 2. – 3. května. Text: Jiří Dokulil
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?