Nový design vozu Jana Lungy, premiérový duel Martiny a Vlastimila Daňhelových na téměř totožných vozech a první start 16letého Patrika Brtníčka se Škodou Felicia v Poháru mládeže. Tak znělo spektrum novinek, které si pro své příznivce i soupeře na začátek sezony připravil vyškovský tým LB Trans Racing. Soutěžní stáj, jejíž parketou zůstává provoz vozů třídy 8, postupně rozšiřuje své aktivity a na Valašské rally se poprvé předvedla se všemi čtyřmi vozy.
S tím, jak se postupně rozrůstá týmové zázemí v servisní zóně, se postupně zvyšují i ambice jednotlivých reprezentantů. Všechny tři týmové renaulty – tedy jak oba moderní typy v rukou Jana Lungy a Martiny Daňhelové, tak starší provedení clia pod vedením Vlastimila Daňhela, byly technicky připraveny na takové úrovni, aby mohly ve své třídě bojovat o medaile. Všechny to koneckonců svými časy na jednotlivých „erzetách“ potvrdily, do cíle se však dostal jen jediný z nich. Jako první šel z kola ven Jan Lunga, který si mohl jízdy se svým osvědčeným cliem užívat jen několik kilometrů úvodní vložky. Už v jejím průběhu se musel potýkat s nepříjemnými technickými problémy, které zapříčinily brzké odstoupení ze soutěže. „První rychlostní zkouška byla to nejhorší, co jsem zatím zažil. Už ve čtvrté zatáčce jsme museli zpomalit u vozu jedoucího před námi, který byl mimo trať, a to jsme ještě nevěděli, co nás čeká dál. Asi po 4 km začalo do auta proudit velké množství kouře, což nevěstilo nic dobrého. Museli jsme zpomalit a také díky následné nesoustředěnosti na jízdu jsem se nevyhnul jezdecké chybě, když mi v jedné z odboček zhasnul motor. O to víc nás v cíli překvapil nejrychlejší čas ve třídě 8. S autem se bohužel pokračovat nedalo, a tak jsme za stopkou uhasili plameny pod kapotou a odevzdali jízdní výkaz,“ popsal nejkratší rally ve své dosavadní kariéře pilot z Hodonínska, navigovaný svým tradičním „parťákem“ Ondřejem Koubkem.
Smůla se tentokrát nevyhnula ani Vlastimilu Daňhelovi, kterého nástrahami valašských kotárů prováděl velezkušený „mitfára“ Jaroslav Zlámal. Po opatrnějším začátku dokázali zrychlovat, aby se jednu „erzetu“ před koncem objevili na nadějné čtvrté pozici ve třídě 8. Šance na medailové umístění stále žila, a tak si Vlastík před poslední vložkou pořádně přitáhl pásy a na legendární Bystřičce zkusil stáhnout sedmisekundové manko na před ním jedoucího Roberta Vodičku. V divácké zóně u hráze ještě mezičas vypadal nadějně, o několik kilometrů dál ale byla dvoulitrovému cliu cesta příliš úzká a výsledkem se stal efektní kotrmelec. Ačkoliv se renault ukázal být odolný a místo havárie opustil po svých, o dalším závodění vzhledem k poškozenému kolu nemohla být řeč.
Bilanci LB Trans Racing Teamu zase jednou zachránila nenápadně jedoucí Martina Daňhelová. Ta spolu s Karolínou Jugasovou začínala závod z druhého místa ve třídě 8, ale hned po odstoupení týmového kolegy Honzy Lungy převzala vedení, které až do cíle taktickou jízdou nepustila. Na Martinině straně se opět sešla vhodná kombinace štěstí, vyrovnanosti a vyčkávací taktiky, která díky mimořádně špatnému víkendu favoritů slavila úspěch. „Na Valašce mě čekala premiéra, a tak jsem brala za jasné favority místní vlčáky, kteří si brousili zuby nejen na naše skalpy. Někteří navíc přes zimní přestávku nachystali novou techniku, a tak o možnosti našeho vítězství se nám ani nezdálo. Přestože mnozí soupeři ze soutěže odstoupili, nám se jelo příjemně a pořád v klidu, vlastně jediným problémkem bylo zhasnutí motoru v jednom retardéru. Auto bylo báječně připravené týmem LB Trans, zkrátka to byla pohodová soutěž s výtečným výsledkem v cíli,“ zhodnotila závod ve své vlastní tiskové zprávě Martina.
Tak trochu ve stínu svých zkušenějších kolegů z týmu vstoupil do rally jediný účastník Poháru mládeže Patrik Brtníček, který se na svou premiéru připravoval testováním na části RZ Podivická, známé z vyškovské rally. Tím, že mezi mládežníky do 18 let zůstal osamocen, startoval do soutěže až na samém chvostu startovního pole a výrazně doplácel na rušení rychlostních zkoušek kvůli haváriím posádek před ním. Z úvodních čtyř „erzet“ se ve svižném tempu svezl jen jednou, a když konečně doufal, že si užije alespoň průjezd závěrečnými dvěma zkouškami přes přehradu Bystřička, zůstal krátce po startu prvního průjezdu stát s nepojízdným vozem. „RZ 5 se jela ve slušném tempu, až do retardéru u hráze. Byl jsem v něm na výjezdu příliš široký a trefil jsem obrubník, o který jsem poškodil řízení a levé přední kolo,“ konstatoval Patrik, na jehož jízdu ze sedadla spolujezdce dohlížel táta Lubomír. I přes smolný konec v soutěži však Patrikova zkušební sezona bude pokračovat dále, a pokud týmové plány vyjdou, měl by se objevit na všech zbylých sprintech s výjimkou Pačejova.Sprintová sestava týmu LB Trans Racing si kvůli zrušené Rally Lužické hory nyní dá skoro dvouměsíční pauzu. Honza Lunga s Ondrou Koubkem, doplněni o týmového šéfa Lubomíra Brtníčka s Kateřinou Janovskou, však v mezičase svůj renault provětrají na „velké“ soutěži v Českém Krumlově, která se uskuteční v termínu 2. – 3. května. Text: Jiří Dokulil
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.