Nový design vozu Jana Lungy, premiérový duel Martiny a Vlastimila Daňhelových na téměř totožných vozech a první start 16letého Patrika Brtníčka se Škodou Felicia v Poháru mládeže. Tak znělo spektrum novinek, které si pro své příznivce i soupeře na začátek sezony připravil vyškovský tým LB Trans Racing. Soutěžní stáj, jejíž parketou zůstává provoz vozů třídy 8, postupně rozšiřuje své aktivity a na Valašské rally se poprvé předvedla se všemi čtyřmi vozy.
S tím, jak se postupně rozrůstá týmové zázemí v servisní zóně, se postupně zvyšují i ambice jednotlivých reprezentantů. Všechny tři týmové renaulty – tedy jak oba moderní typy v rukou Jana Lungy a Martiny Daňhelové, tak starší provedení clia pod vedením Vlastimila Daňhela, byly technicky připraveny na takové úrovni, aby mohly ve své třídě bojovat o medaile. Všechny to koneckonců svými časy na jednotlivých „erzetách“ potvrdily, do cíle se však dostal jen jediný z nich. Jako první šel z kola ven Jan Lunga, který si mohl jízdy se svým osvědčeným cliem užívat jen několik kilometrů úvodní vložky. Už v jejím průběhu se musel potýkat s nepříjemnými technickými problémy, které zapříčinily brzké odstoupení ze soutěže. „První rychlostní zkouška byla to nejhorší, co jsem zatím zažil. Už ve čtvrté zatáčce jsme museli zpomalit u vozu jedoucího před námi, který byl mimo trať, a to jsme ještě nevěděli, co nás čeká dál. Asi po 4 km začalo do auta proudit velké množství kouře, což nevěstilo nic dobrého. Museli jsme zpomalit a také díky následné nesoustředěnosti na jízdu jsem se nevyhnul jezdecké chybě, když mi v jedné z odboček zhasnul motor. O to víc nás v cíli překvapil nejrychlejší čas ve třídě 8. S autem se bohužel pokračovat nedalo, a tak jsme za stopkou uhasili plameny pod kapotou a odevzdali jízdní výkaz,“ popsal nejkratší rally ve své dosavadní kariéře pilot z Hodonínska, navigovaný svým tradičním „parťákem“ Ondřejem Koubkem.
Smůla se tentokrát nevyhnula ani Vlastimilu Daňhelovi, kterého nástrahami valašských kotárů prováděl velezkušený „mitfára“ Jaroslav Zlámal. Po opatrnějším začátku dokázali zrychlovat, aby se jednu „erzetu“ před koncem objevili na nadějné čtvrté pozici ve třídě 8. Šance na medailové umístění stále žila, a tak si Vlastík před poslední vložkou pořádně přitáhl pásy a na legendární Bystřičce zkusil stáhnout sedmisekundové manko na před ním jedoucího Roberta Vodičku. V divácké zóně u hráze ještě mezičas vypadal nadějně, o několik kilometrů dál ale byla dvoulitrovému cliu cesta příliš úzká a výsledkem se stal efektní kotrmelec. Ačkoliv se renault ukázal být odolný a místo havárie opustil po svých, o dalším závodění vzhledem k poškozenému kolu nemohla být řeč.
Bilanci LB Trans Racing Teamu zase jednou zachránila nenápadně jedoucí Martina Daňhelová. Ta spolu s Karolínou Jugasovou začínala závod z druhého místa ve třídě 8, ale hned po odstoupení týmového kolegy Honzy Lungy převzala vedení, které až do cíle taktickou jízdou nepustila. Na Martinině straně se opět sešla vhodná kombinace štěstí, vyrovnanosti a vyčkávací taktiky, která díky mimořádně špatnému víkendu favoritů slavila úspěch. „Na Valašce mě čekala premiéra, a tak jsem brala za jasné favority místní vlčáky, kteří si brousili zuby nejen na naše skalpy. Někteří navíc přes zimní přestávku nachystali novou techniku, a tak o možnosti našeho vítězství se nám ani nezdálo. Přestože mnozí soupeři ze soutěže odstoupili, nám se jelo příjemně a pořád v klidu, vlastně jediným problémkem bylo zhasnutí motoru v jednom retardéru. Auto bylo báječně připravené týmem LB Trans, zkrátka to byla pohodová soutěž s výtečným výsledkem v cíli,“ zhodnotila závod ve své vlastní tiskové zprávě Martina.
Tak trochu ve stínu svých zkušenějších kolegů z týmu vstoupil do rally jediný účastník Poháru mládeže Patrik Brtníček, který se na svou premiéru připravoval testováním na části RZ Podivická, známé z vyškovské rally. Tím, že mezi mládežníky do 18 let zůstal osamocen, startoval do soutěže až na samém chvostu startovního pole a výrazně doplácel na rušení rychlostních zkoušek kvůli haváriím posádek před ním. Z úvodních čtyř „erzet“ se ve svižném tempu svezl jen jednou, a když konečně doufal, že si užije alespoň průjezd závěrečnými dvěma zkouškami přes přehradu Bystřička, zůstal krátce po startu prvního průjezdu stát s nepojízdným vozem. „RZ 5 se jela ve slušném tempu, až do retardéru u hráze. Byl jsem v něm na výjezdu příliš široký a trefil jsem obrubník, o který jsem poškodil řízení a levé přední kolo,“ konstatoval Patrik, na jehož jízdu ze sedadla spolujezdce dohlížel táta Lubomír. I přes smolný konec v soutěži však Patrikova zkušební sezona bude pokračovat dále, a pokud týmové plány vyjdou, měl by se objevit na všech zbylých sprintech s výjimkou Pačejova.Sprintová sestava týmu LB Trans Racing si kvůli zrušené Rally Lužické hory nyní dá skoro dvouměsíční pauzu. Honza Lunga s Ondrou Koubkem, doplněni o týmového šéfa Lubomíra Brtníčka s Kateřinou Janovskou, však v mezičase svůj renault provětrají na „velké“ soutěži v Českém Krumlově, která se uskuteční v termínu 2. – 3. května. Text: Jiří Dokulil
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.