Povedený start do nové rally sezony za sebou má posádka JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba Valaši, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, se na cílové rampě Valašské rally radovali z pohárů za třetí místo ve své třídě 3. V absolutním pořadí prvního sprintu sedmidílného seriálu MČR skončili dvanáctí. Bohužel už se tolik nevedlo druhé posádce JP Motorsport teamu. Pavlína Tydlačková s Davidem Zacharem, kteří mají pro letošek nové auto – Fabii, si užívali Valašky jen necelé dvě zkoušky a museli kvůli poruše poloosy odstoupit.
V cíli úvodního sprintu nové sezony byl pilot posádky a zároveň šéf JP Motorsport teamu převážně spokojený. „Auto nám fungovalo dobře. Po celou dobu jsme neměli žádnou větší krizovku, v cíli jsme brali třetí místo ve třídě, takže jsme určitě spokojeni,“ začal s hodnocením Jaroslav Pešl. Stejně jako drtivá většina jezdců ve startovním poli i Pešl už se nemohl dočkat prvního mistráku nové sezony. A Valaška jeho očekávání rozhodně nezklamala. „Soutěž byla pěkně připravená. Obzvláště se mi líbila nová erzeta, která projížděla pod hradem Hukvaldy. Byla hodně rychlá, dobře čitelná a dalo se tam jet hodně rychle. Když budou v itineráři Hukvaldy i příští rok, rozhodně se nebudeme zlobit,“ pochvaloval si Pešl novinku Valašské rally.
Hodnocení Valašky mohlo být pro Pešla ještě příjemnější. Mohl totiž skončit ještě trochu výše, než třetí. Před posledními dvěma erzetami byl ve třídě třetí jen jedinou vteřinku za Lumírem Firlou. Dva průjezdy Bystřičkou měly tedy rozhodnout, zda z toho na cílové rampě bude stříbro nebo bronz. V okolí přehrady však byl rychlejší Firla, který navýšil náskok z jedné na třináct vteřin a slavil stříbro. „Před posledními dvěma erzetami jsme samozřejmě věděli, že na Lumíra ztrácíme jen vteřinu. Chtěli jsme ještě zatáhnout a pokusit se ho předjet, ale nevyšlo to,“ litoval 34letý pilot. Po závodě přiznal, že ani moc nečekal, že by na Bystřičce nějak exceloval. „Musím uznat, že jsem i trochu čekal, že tu vteřinu na Bystřičce nestáhnu. Nevím přesně proč, ale ta rychlostka na Bystřičce mi prostě něčím nesedí a nejde mi to na ní,“ krčil rameny Pešl.
I přes neúspěšný útok na stříbro však byl valašskomeziříčský jezdec se svým vstoupením na Valašské rally převážně spokojen. „Asi jsme chtěli být před Lumírem, ale ten byl tentokrát rychlejší, prostě to nevyšlo. Ale i třetí místo určitě bereme. Je začátek sezony, takže na rozjezd byla Valaška pro nás super a těšíme se na další podniky. Měli bychom jet celý spritový šampionát,“ shrnul Jaroslav Pešl Valašku 2014. V závěru prvního podniku nové sezony nezapomněl meziříčský jezdec a zároveň šéf JP Motorsport teamu pochválit všechny pomocníky. „Velké díky patří hlavně mechanikům, kteří si pořádně mákli nejen při rally, ale také před tím, když jsme finišovali s přípravami před sezonou a všechno jsme tak, tak stihli,“ poslal Pešl poděkování.
O víkendu vyplněném Valašskou rally měl valašskomeziříčský jezdec o důvod k radosti více, protože se skvěle vedlo také JP Motorsport Junior teamu. Jeho malý syn Jindřich totiž ve stejnou dobu, kdy se jala Valaška, s velkou bravurou zvládl svůj první závod v životě. Jednalo se o závod Moravského poháru v motokárách, který se jel na Slovensku v Trebaticích u Piešťan a předškolák Jindřich Pešl v něm mezi o hodně staršími soupeři zabodoval parádním osmým místem v kategorii mini 50. „Byl to jeho vůbec první závod a myslím, že si vedl výborně. Dobře zajel také další člen našeho Junior teamu Filip Juřica, který skončil devatenáctý. Tak snad se klukům povede i v dalších závodech,“ dodal Jaroslav Pešl.
Pavlína Tydlačková pro letošní sezonu vyměnila svoje legendární Suzuki Ignis za nové autíčko – Škodu Fabia. Před prvním startem s novým vozem to však byly, jak se dalo očekávat, pěkné nervy. „Na Valašskou Rally jsme se moc těšili, jakož to první a ještě domácí závod z novým autem pro nás byla velká výzva. Jak už to ale bývá u nás zvykem, přípravy se neobešly bez komplikací a nervů. Po GPD v Kopřivnici Fobii zakukalo v motoru a my hledali co proč a jak. Poté převodovka, kterou jsme do auta vecpali až ve čtvrtek před závody, nebylo tak moc času otestovat. V pátek večer jsme nastavili tlumiče, ale jelikož jsem po tmě „slepejš“, tak jsem s tím raději ani nevyjela, ať to někde nenechám na trnce. Tudíž start pro nás byl více méně i první zkouškou s autem nadstaveným tak jak má být, převodovka perfektní, za což jsem velmi vděčná Luboši Pickovi, zvládl ji seskládat v rekordním čase,“ popsala předzávodní a „chystací“ nervy před Valaškou pilotka Fabie Pavlína Tydlačková.
Samotného závodění si na Valašce bohužel moc neužila. „První RZ byla bohužel zrušená kvůli nehodě Rendy Dohnala z Rudou Kouřilem. Vypadala moc nepěkně, jsem ráda že jsou oba kluci v pořádku a doufám, že se Renda brzy postaví zpět na start. Úvodní zkoušku jsme tak projeli jen volným průjezdem,“ popsala Pavlína Tydlačková.
O moc více si nezařádila valašskomeziříčská jezdkyně ani v dalším průběhu soutěže. Hned ve dvojce totiž přišel předčasný konec. „Odstartovali jsme do druhé RZ. Jelo se fajn, auto fungovalo skvěle. Až do levého ostrého odbočení v Rybím, kdy se poloosa rozhodla že se ji dál nechce, myslela jsem že od nervů urvu volant. Ale za chvíli jsem to rozdýchala. Zůstali jsme stát v místě, kde dělala pořadatele sestra ze švagrem a spousta přátel. Tak jsme aspoň dobře pokecali a stali se z nás nedobrovolně diváci. Avšak podívaná to byla pěkná. Jsem ráda, že Jardovi z Romanem se podařilo vybojovat třetí místo ve třídě,“ popsala Pavlína s odstupem už v humorném duchu svoji Valašskou rally 2014.
Do dalších závodů bude potřeba Fabii nachystat tak, aby se problém neopakoval. „Nyní čekám na díly, aby se rébus s poloosou neopakoval. A hurá na Kopnou! Před ní nás ještě čeká testování v Bělé pod Bezdězem s Robertem Čonkou, tak že připraveni budeme v plné polní,“ slibuje Pavlína Tydlačková.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?