Povedený start do nové rally sezony za sebou má posádka JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba Valaši, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, se na cílové rampě Valašské rally radovali z pohárů za třetí místo ve své třídě 3. V absolutním pořadí prvního sprintu sedmidílného seriálu MČR skončili dvanáctí. Bohužel už se tolik nevedlo druhé posádce JP Motorsport teamu. Pavlína Tydlačková s Davidem Zacharem, kteří mají pro letošek nové auto – Fabii, si užívali Valašky jen necelé dvě zkoušky a museli kvůli poruše poloosy odstoupit.
V cíli úvodního sprintu nové sezony byl pilot posádky a zároveň šéf JP Motorsport teamu převážně spokojený. „Auto nám fungovalo dobře. Po celou dobu jsme neměli žádnou větší krizovku, v cíli jsme brali třetí místo ve třídě, takže jsme určitě spokojeni,“ začal s hodnocením Jaroslav Pešl. Stejně jako drtivá většina jezdců ve startovním poli i Pešl už se nemohl dočkat prvního mistráku nové sezony. A Valaška jeho očekávání rozhodně nezklamala. „Soutěž byla pěkně připravená. Obzvláště se mi líbila nová erzeta, která projížděla pod hradem Hukvaldy. Byla hodně rychlá, dobře čitelná a dalo se tam jet hodně rychle. Když budou v itineráři Hukvaldy i příští rok, rozhodně se nebudeme zlobit,“ pochvaloval si Pešl novinku Valašské rally.
Hodnocení Valašky mohlo být pro Pešla ještě příjemnější. Mohl totiž skončit ještě trochu výše, než třetí. Před posledními dvěma erzetami byl ve třídě třetí jen jedinou vteřinku za Lumírem Firlou. Dva průjezdy Bystřičkou měly tedy rozhodnout, zda z toho na cílové rampě bude stříbro nebo bronz. V okolí přehrady však byl rychlejší Firla, který navýšil náskok z jedné na třináct vteřin a slavil stříbro. „Před posledními dvěma erzetami jsme samozřejmě věděli, že na Lumíra ztrácíme jen vteřinu. Chtěli jsme ještě zatáhnout a pokusit se ho předjet, ale nevyšlo to,“ litoval 34letý pilot. Po závodě přiznal, že ani moc nečekal, že by na Bystřičce nějak exceloval. „Musím uznat, že jsem i trochu čekal, že tu vteřinu na Bystřičce nestáhnu. Nevím přesně proč, ale ta rychlostka na Bystřičce mi prostě něčím nesedí a nejde mi to na ní,“ krčil rameny Pešl.
I přes neúspěšný útok na stříbro však byl valašskomeziříčský jezdec se svým vstoupením na Valašské rally převážně spokojen. „Asi jsme chtěli být před Lumírem, ale ten byl tentokrát rychlejší, prostě to nevyšlo. Ale i třetí místo určitě bereme. Je začátek sezony, takže na rozjezd byla Valaška pro nás super a těšíme se na další podniky. Měli bychom jet celý spritový šampionát,“ shrnul Jaroslav Pešl Valašku 2014. V závěru prvního podniku nové sezony nezapomněl meziříčský jezdec a zároveň šéf JP Motorsport teamu pochválit všechny pomocníky. „Velké díky patří hlavně mechanikům, kteří si pořádně mákli nejen při rally, ale také před tím, když jsme finišovali s přípravami před sezonou a všechno jsme tak, tak stihli,“ poslal Pešl poděkování.
O víkendu vyplněném Valašskou rally měl valašskomeziříčský jezdec o důvod k radosti více, protože se skvěle vedlo také JP Motorsport Junior teamu. Jeho malý syn Jindřich totiž ve stejnou dobu, kdy se jala Valaška, s velkou bravurou zvládl svůj první závod v životě. Jednalo se o závod Moravského poháru v motokárách, který se jel na Slovensku v Trebaticích u Piešťan a předškolák Jindřich Pešl v něm mezi o hodně staršími soupeři zabodoval parádním osmým místem v kategorii mini 50. „Byl to jeho vůbec první závod a myslím, že si vedl výborně. Dobře zajel také další člen našeho Junior teamu Filip Juřica, který skončil devatenáctý. Tak snad se klukům povede i v dalších závodech,“ dodal Jaroslav Pešl.
Pavlína Tydlačková pro letošní sezonu vyměnila svoje legendární Suzuki Ignis za nové autíčko – Škodu Fabia. Před prvním startem s novým vozem to však byly, jak se dalo očekávat, pěkné nervy. „Na Valašskou Rally jsme se moc těšili, jakož to první a ještě domácí závod z novým autem pro nás byla velká výzva. Jak už to ale bývá u nás zvykem, přípravy se neobešly bez komplikací a nervů. Po GPD v Kopřivnici Fobii zakukalo v motoru a my hledali co proč a jak. Poté převodovka, kterou jsme do auta vecpali až ve čtvrtek před závody, nebylo tak moc času otestovat. V pátek večer jsme nastavili tlumiče, ale jelikož jsem po tmě „slepejš“, tak jsem s tím raději ani nevyjela, ať to někde nenechám na trnce. Tudíž start pro nás byl více méně i první zkouškou s autem nadstaveným tak jak má být, převodovka perfektní, za což jsem velmi vděčná Luboši Pickovi, zvládl ji seskládat v rekordním čase,“ popsala předzávodní a „chystací“ nervy před Valaškou pilotka Fabie Pavlína Tydlačková.
Samotného závodění si na Valašce bohužel moc neužila. „První RZ byla bohužel zrušená kvůli nehodě Rendy Dohnala z Rudou Kouřilem. Vypadala moc nepěkně, jsem ráda že jsou oba kluci v pořádku a doufám, že se Renda brzy postaví zpět na start. Úvodní zkoušku jsme tak projeli jen volným průjezdem,“ popsala Pavlína Tydlačková.
O moc více si nezařádila valašskomeziříčská jezdkyně ani v dalším průběhu soutěže. Hned ve dvojce totiž přišel předčasný konec. „Odstartovali jsme do druhé RZ. Jelo se fajn, auto fungovalo skvěle. Až do levého ostrého odbočení v Rybím, kdy se poloosa rozhodla že se ji dál nechce, myslela jsem že od nervů urvu volant. Ale za chvíli jsem to rozdýchala. Zůstali jsme stát v místě, kde dělala pořadatele sestra ze švagrem a spousta přátel. Tak jsme aspoň dobře pokecali a stali se z nás nedobrovolně diváci. Avšak podívaná to byla pěkná. Jsem ráda, že Jardovi z Romanem se podařilo vybojovat třetí místo ve třídě,“ popsala Pavlína s odstupem už v humorném duchu svoji Valašskou rally 2014.
Do dalších závodů bude potřeba Fabii nachystat tak, aby se problém neopakoval. „Nyní čekám na díly, aby se rébus s poloosou neopakoval. A hurá na Kopnou! Před ní nás ještě čeká testování v Bělé pod Bezdězem s Robertem Čonkou, tak že připraveni budeme v plné polní,“ slibuje Pavlína Tydlačková.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?