Když Martin Vlček na loňské Kopné dojížděl do cíle s pouhými třemi použitelnými rychlostmi, naděje na vítězství ve třídě byla pryč a pilot žehral na syndrom domácího prohrávání. Když o tři měsíce později na Barum rally opouštěl trať v sanitce, měl o prokletí svých domácích startů zcela jasno.
Letošní Valašská rally však černou sérii snad už definitivně ukončila. „Vlčák“ vzdušnou čarou přibližně kilometr od domova předvedl bojovný výkon, ani problémy z úvodu se nenechal znechutit, a v cíli se mohl radovat z nečekané, ale o to cennější šesté příčky v absolutním pořadí.A s jakou strategií členové posádky nastupovali na start? „Rozkaz zněl jasně!!! Dojet k Hájovské hospodě, neodřít při tom místní kostel a zároveň mrknout očkem po obci, jestli chlapci před námi neudělali nějaké škody,“ odtajnil poněkud netradiční zadání pilot. „Závodit pod tíhou odpovědnosti za ostatní není z titulu pořadatele úplně jednoduché, ale musím konstatovat, že tato nová zkouška se zdařila a velice si cením dobré nálady v obci i radosti místních z parádní akce,“ pokračoval Martin, pro kterého byla letošní Valaška úspěchem jezdeckým, ale i organizačním.
Začátek přitom pro novou RZ Hukvaldy, ani pro „Vlčáka“, který se stal iniciátorem jejího oživení, neproběhl podle představ. „Erzeta“, známá z nedávných ročníků Barum rally, se odjela kompletně až ve druhém průjezdu, neboť ráno musela být po nepříjemné havárii posádky Dohnal – Kouřil zastavena. Levou nohou vstoupil do soutěže i Martin Vlček, který musel svůj domácí test absolvovat bez hlášení spolujezdce. „Říká se, že konec dobrý, všechno dobré. Ale tak blbý začátek jsme dlouho nezažili… Když nám po pár metrech odešel dosud bezvadně fungující interkom, začal jsem Martinovi ukazovat rukama. Vypadalo to jako něco mezi padoucnicí a slavnostmi slunovratu, a tak jsem toho nechal,“ líčil ranní patálie „mitfára“ Richard Lasevič a Martin jeho postřehy doplnil: „Aby ztráta nebyla malá, tak jsme na dvojce přidali couvání v retardéru. Závodit se tedy v našem případě začínalo až ve druhých průjezdech.“Průběžná devátá pozice po 2. RZ sice nevypadala nijak tragicky, další průběh soutěže však ukázal, že posádka Svarmetal Motorsportu může mít ve skutečnosti mnohem vyšší ambice. Ve druhých průjezdech Martin s Richardem zrychlili v součtu o šestnáct sekund a postoupili o příčku výše. Při závěrečném dvojím průjezdu nejtechničtější RZ Přehrada pak ve stoupání výsledkovou listinou pokračovali. „Bystřička je má oblíbená vložka a obrovské množství diváků v rally aréně mi taky udělalo radost. Konečně jsme se do toho dostali a začali jsme jezdit rychlé časy,“ liboval si „Vlčák“. Vynikající pátý čas na 5. RZ znamenal postup na šestou pozici v celkové klasifikaci s velmi slušnou nadějí na její udržení. Závěrečná přetahovaná s Robertem Adolfem dopadla pro domácí posádku příznivě, a tak mohli oba její členové v cíli rozdávat úsměvy. Pilot se přesto snažil zůstávat nohami pevně na zemi a pochvaly od svého okolí spíše krotil: „Jsem přesvědčen, že potenciál tohoto vozu zdaleka nedokážu využít a bude zapotřebí ještě mnoho závodních kilometrů proto, abych se to naučil.“
Richard se po protrápeném úvodu mohl vrátit k osvědčenému stylu navigování se zvukovou složkou a užívat si pocitů z jízdy v novém voze. Na svého „parťáka“ nešetřil chválou a dobrý pocit si odnesl i z úrovně soutěže jako takové. „Většina závodu se nesla ve znamení poznávání s novým vozem. A při pohledu na Martinův progres si myslím, že už je to vztah docela vážný. Jinak u mne vládne spokojenost i s celkovým průběhem a organizací. Jsem rád, že se Valaška vrátila tam, kam podle mého názoru patří,“ uzavřel svoje hodnocení ostravský „mitfára“.Další soutěží, na které Martin Vlček, Richard Lasevič a jejich Fabia S2000 znovu vyrazí na tratě rychlostních zkoušek, bude Českokrumlovská rally, konaná o prvním květnovém víkendu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.