Když Martin Vlček na loňské Kopné dojížděl do cíle s pouhými třemi použitelnými rychlostmi, naděje na vítězství ve třídě byla pryč a pilot žehral na syndrom domácího prohrávání. Když o tři měsíce později na Barum rally opouštěl trať v sanitce, měl o prokletí svých domácích startů zcela jasno.
Letošní Valašská rally však černou sérii snad už definitivně ukončila. „Vlčák“ vzdušnou čarou přibližně kilometr od domova předvedl bojovný výkon, ani problémy z úvodu se nenechal znechutit, a v cíli se mohl radovat z nečekané, ale o to cennější šesté příčky v absolutním pořadí.A s jakou strategií členové posádky nastupovali na start? „Rozkaz zněl jasně!!! Dojet k Hájovské hospodě, neodřít při tom místní kostel a zároveň mrknout očkem po obci, jestli chlapci před námi neudělali nějaké škody,“ odtajnil poněkud netradiční zadání pilot. „Závodit pod tíhou odpovědnosti za ostatní není z titulu pořadatele úplně jednoduché, ale musím konstatovat, že tato nová zkouška se zdařila a velice si cením dobré nálady v obci i radosti místních z parádní akce,“ pokračoval Martin, pro kterého byla letošní Valaška úspěchem jezdeckým, ale i organizačním.
Začátek přitom pro novou RZ Hukvaldy, ani pro „Vlčáka“, který se stal iniciátorem jejího oživení, neproběhl podle představ. „Erzeta“, známá z nedávných ročníků Barum rally, se odjela kompletně až ve druhém průjezdu, neboť ráno musela být po nepříjemné havárii posádky Dohnal – Kouřil zastavena. Levou nohou vstoupil do soutěže i Martin Vlček, který musel svůj domácí test absolvovat bez hlášení spolujezdce. „Říká se, že konec dobrý, všechno dobré. Ale tak blbý začátek jsme dlouho nezažili… Když nám po pár metrech odešel dosud bezvadně fungující interkom, začal jsem Martinovi ukazovat rukama. Vypadalo to jako něco mezi padoucnicí a slavnostmi slunovratu, a tak jsem toho nechal,“ líčil ranní patálie „mitfára“ Richard Lasevič a Martin jeho postřehy doplnil: „Aby ztráta nebyla malá, tak jsme na dvojce přidali couvání v retardéru. Závodit se tedy v našem případě začínalo až ve druhých průjezdech.“Průběžná devátá pozice po 2. RZ sice nevypadala nijak tragicky, další průběh soutěže však ukázal, že posádka Svarmetal Motorsportu může mít ve skutečnosti mnohem vyšší ambice. Ve druhých průjezdech Martin s Richardem zrychlili v součtu o šestnáct sekund a postoupili o příčku výše. Při závěrečném dvojím průjezdu nejtechničtější RZ Přehrada pak ve stoupání výsledkovou listinou pokračovali. „Bystřička je má oblíbená vložka a obrovské množství diváků v rally aréně mi taky udělalo radost. Konečně jsme se do toho dostali a začali jsme jezdit rychlé časy,“ liboval si „Vlčák“. Vynikající pátý čas na 5. RZ znamenal postup na šestou pozici v celkové klasifikaci s velmi slušnou nadějí na její udržení. Závěrečná přetahovaná s Robertem Adolfem dopadla pro domácí posádku příznivě, a tak mohli oba její členové v cíli rozdávat úsměvy. Pilot se přesto snažil zůstávat nohami pevně na zemi a pochvaly od svého okolí spíše krotil: „Jsem přesvědčen, že potenciál tohoto vozu zdaleka nedokážu využít a bude zapotřebí ještě mnoho závodních kilometrů proto, abych se to naučil.“
Richard se po protrápeném úvodu mohl vrátit k osvědčenému stylu navigování se zvukovou složkou a užívat si pocitů z jízdy v novém voze. Na svého „parťáka“ nešetřil chválou a dobrý pocit si odnesl i z úrovně soutěže jako takové. „Většina závodu se nesla ve znamení poznávání s novým vozem. A při pohledu na Martinův progres si myslím, že už je to vztah docela vážný. Jinak u mne vládne spokojenost i s celkovým průběhem a organizací. Jsem rád, že se Valaška vrátila tam, kam podle mého názoru patří,“ uzavřel svoje hodnocení ostravský „mitfára“.Další soutěží, na které Martin Vlček, Richard Lasevič a jejich Fabia S2000 znovu vyrazí na tratě rychlostních zkoušek, bude Českokrumlovská rally, konaná o prvním květnovém víkendu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?