Rozkaz zněl jasně…

rally valašská
rally valašská, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 10. dubna 2014 23:02
Sdílej:

Když Martin Vlček na loňské Kopné dojížděl do cíle s pouhými třemi použitelnými rychlostmi, naděje na vítězství ve třídě byla pryč a pilot žehral na syndrom domácího prohrávání. Když o tři měsíce později na Barum rally opouštěl trať v sanitce, měl o prokletí svých domácích startů zcela jasno.

Letošní Valašská rally však černou sérii snad už definitivně ukončila. „Vlčák“ vzdušnou čarou přibližně kilometr od domova předvedl bojovný výkon, ani problémy z úvodu se nenechal znechutit, a v cíli se mohl radovat z nečekané, ale o to cennější šesté příčky v absolutním pořadí.A s jakou strategií členové posádky nastupovali na start? „Rozkaz zněl jasně!!! Dojet k Hájovské hospodě, neodřít  při tom místní kostel a zároveň mrknout očkem po obci, jestli chlapci před námi neudělali nějaké škody,“ odtajnil poněkud netradiční zadání pilot. „Závodit pod tíhou odpovědnosti za ostatní není z titulu pořadatele úplně jednoduché, ale musím konstatovat, že tato nová zkouška se zdařila a velice si cením dobré nálady v obci i radosti místních z parádní akce,“ pokračoval Martin, pro kterého byla letošní Valaška úspěchem jezdeckým, ale i organizačním.

Začátek přitom pro novou RZ Hukvaldy, ani pro „Vlčáka“, který se stal iniciátorem jejího oživení, neproběhl podle představ. „Erzeta“, známá z nedávných ročníků Barum rally, se odjela kompletně až ve druhém průjezdu, neboť ráno musela být po nepříjemné havárii posádky Dohnal – Kouřil zastavena. Levou nohou vstoupil do soutěže i Martin Vlček, který musel svůj domácí test absolvovat bez hlášení spolujezdce. „Říká se, že konec dobrý, všechno dobré. Ale tak blbý začátek jsme dlouho nezažili… Když nám po pár metrech odešel dosud bezvadně fungující interkom, začal jsem Martinovi ukazovat rukama. Vypadalo to jako něco mezi padoucnicí a slavnostmi slunovratu, a tak jsem toho nechal,“ líčil ranní patálie „mitfára“ Richard Lasevič a Martin jeho postřehy doplnil: „Aby ztráta nebyla malá, tak jsme na dvojce přidali couvání v retardéru. Závodit se tedy v našem případě začínalo až ve druhých průjezdech.“Průběžná devátá pozice po 2. RZ sice nevypadala nijak tragicky, další průběh soutěže však ukázal, že posádka Svarmetal Motorsportu může mít ve skutečnosti mnohem vyšší ambice. Ve druhých průjezdech Martin s Richardem zrychlili v součtu o šestnáct sekund a postoupili o příčku výše. Při závěrečném dvojím průjezdu nejtechničtější RZ Přehrada pak ve stoupání výsledkovou listinou pokračovali. „Bystřička je má oblíbená vložka a obrovské množství diváků v rally aréně mi taky udělalo radost. Konečně jsme se do toho dostali a začali jsme jezdit rychlé časy,“ liboval si „Vlčák“. Vynikající pátý čas na 5. RZ znamenal postup na šestou pozici v celkové klasifikaci s velmi slušnou nadějí na její udržení. Závěrečná přetahovaná s Robertem Adolfem dopadla pro domácí posádku příznivě, a tak mohli oba její členové v cíli rozdávat úsměvy. Pilot se přesto snažil zůstávat nohami pevně na zemi a pochvaly od svého okolí spíše krotil: „Jsem přesvědčen, že potenciál tohoto vozu zdaleka nedokážu využít a bude zapotřebí ještě mnoho závodních kilometrů proto, abych se to naučil.“

Richard se po protrápeném úvodu mohl vrátit k osvědčenému stylu navigování se zvukovou složkou a užívat si pocitů z jízdy v novém voze. Na svého „parťáka“ nešetřil chválou a dobrý pocit si odnesl i z úrovně soutěže jako takové. „Většina závodu se nesla ve znamení poznávání s novým vozem. A při pohledu na Martinův progres si myslím, že už je to vztah docela vážný. Jinak u mne vládne spokojenost i s celkovým průběhem a organizací. Jsem rád, že se Valaška vrátila tam, kam podle mého názoru patří,“ uzavřel svoje hodnocení ostravský „mitfára“.Další soutěží, na které Martin Vlček, Richard Lasevič a jejich Fabia S2000 znovu vyrazí na tratě rychlostních zkoušek, bude Českokrumlovská rally, konaná o prvním květnovém víkendu.

 
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.