ONBOARD a FOTO EXKLUSIV: Další díl o naší účasti na letošní amatérské soutěži Ve stopě Valašské zimy.
Na RZ 6 jsme na startu zastaveni, opět zablokovaná trať. Tak po pěti minutách vyrážíme s informací, že nahoře je naházený na trať sníh. Za hranicí lesa nás překvapuje hustá mlha, která stále houstne, nejlepší je hláška spolujezdce : „Bacha mlha, a ty vole někde tam je retardér:“ ( Tak hustou mlhu jsem dlouho neviděl), mlha zhoustla, tak jsem lehce ubral, ale v rámci soustředění jsem jaksi zapomněl, že asfalt v tom místě klouže i v létě za sucha a tak retardér probržujeme, couvání a zpět na trať, naštěstí se retardér neposunul. Další retardér projíždíme na pozdní brzdy tak jak se má. Další opatrně, sníh diváci naházeli až někde 3 zatáčky před cílem, takže pořád plná 2,3 opět mírný drift v poslední pravé a jsme v cíli. Opět ten nešťastný jeden retardér, ale nyní bez penalizace.
RZ 5
Cestou na Rakovou přichází zprava od špionů Brčka s Blážou, že Raková je jen na vodě, a sněhové koleje jen těsně před cílem a že máme potáhnout. Tím se tedy řídíme, jedeme na hranici možností sebe i vozidla. Auto se na horizontech nadlehčuje, podvozek ale vše zvládá. U křížku jdeme pozdě na brzdy, ale rozhodl jsem se brzdit až těsně před kaluží v zatáčce, což se daří, takže v začátku zatáčky mám plnou dvojku a jedeme dál po efektním rozstříknutí kaluže. Cestou přes horizonty k lesu už se lehce bojím, ale neubírám, všímám asi asi 140 v hodině, retardér, rychlou pravou letíme jak „kameň“, a tak se soustředím na jízdu, že ani nepostřehnu Brčka. Retardér a sjezd k cíli, Ondra hlásí vody moc, a já odpovídám, že to poberou pneu a držím plný plyn. V cíli jsme o 17 vteřin rychleji než při prvním průjezdu a jsme naprosto nadšení. (Tuto RZ jsem si z mého pohledu hrozně moc užil. Z auta už víc vytlačit opravdu nešlo)
RZ 7 Raková - víc už to moc nešlo
Poslední zkouška je opět na pile. Vypůjčili jsme si trochu z legendárního diktátu pánů Drotára a Bánociho, takže se bavíme, poslední dvě tři zatáčky vysílám auto bokem, jelikož David Zemaník z JNK natáčí a prý máme něco předvést, což také děláme. Jsme v cíli, jsme nadšeni. V cíli pak s Brčkem fotíme momentky, jsme unavení ale nadšení. Čtvrtý start, počtvrté cíl, a pocit konečně pořádného sportování. (Jelikož jsme si naší spolupráci vyzkoušeli již v Rudicích, tak jsme byli na Stopu perfektně připravení a sehraní. Snad se postavíme na start i příští rok. Tímto bych chtěl poděkovat pilotu za perfektní sport a svezení )Petr Kulhánek ještě stihne udělat pár záběrů a spolu s Vlčkovými jdeme na guláš.
RZ 8 opět pro kameru
Čekáme na výsledky, klábosíme se soupeři a krátíme si čas sledováním předchozích ročníku na DVD. Po asi dvou hodinách, kdy jak mi říká Ondra už potřetí padá hlava, tak v rámci zachování její celistvosti, opouštíme sokolovnu a jdeme na penzion. Cestou se ještě stavuji u Tondy Babíka zjistit na kolik by přišla replika tohoto našeho stroje v měřítku 1:43. A předběžně se domlouváme, co a jak si pošleme. Ondra dnes odjíždí s tátou ještě na házenou do Zubří. Vzbouzíme Huga, který se už vyspal a odjíždí pro díly k Fiatům (850,600 aj.) on je totiž šílenec do Italů. Ondra i Hugo jsou pryč. Snažím se fandit našim tenistům v Davis Cupu, ale po dvou baloncích usínám. Za dvě hodiny je Hugo zpět, čučíme na tenis. Pak nás hlad vyžene do restaurace na večeři. Po ní následuje ještě asi hodinové fandění tenistům a příprava na After Party do Sudu ve Slušovicích (taková RZ9 :-)), kam nás veze Bláža s tím, že za hodinu dojde. Nedojde ani do 4:30, kdy to tam opouštíme, jediný, kdo za námi došel, byla Evča, čím jí děkuji za to, že jako jediná slíbila, že přijde a opravdu dorazila, což se o dalších asi deseti dalších lidech říct nedá. Ostatní, asi sušili boty. No neva, příště to zopakujeme. Jo ještě po cestě taxikem, jsem se ze zadního sedadla snažil popohánět diktátem šoféra, a vysvětloval jsem mu, že horizont full znamená plný plyn, moc to nechápal. Ráno budíček v 9:30 já střízliv, Hugo ani ne, takže odjezd asi až v jednu. Cestou zastávka vyložit díly na Fiaty ve Frýdku Místku, u kolegy který staví Abarth, ale o tom až někdy příště. Po dojezdu domů, skvělé večeři mé ženy následovalo usnutí a vzbuzení se až v pondělí v 7ráno a do hurá do práce.
Letošní Stopa Valašské zimy, byla pořadatelsky velmi pěkně udělaná, nikde se nečekalo a hlavně, diváci, a bylo jich přes déšť docela dost, byli tamže měli být za což jim děkuji a doufám, že i při velkých závodech budou takto disciplinovaní.
Radost v cíli - Solbergovský syndrom :-)
Za podporu děkuji Královehradeckému rally klubu – za opravu řízení, Rallyzone.cz, Fotobrčko.cz, EBF s.r.o. – výrobci příslušenství ke stavebním strojům, Centru bezpečné jizdy Libros panu Ing. Dalimilu Fričovi za možnost testování, Motolevel.cz, Racing Systém s.r.o. , Michalu Jančíkovi, Michalovi Hugo Hurdesovi za lak a garáž, Autodíly HP CAR Zlín a Pneuservis Walter Zlín Štípa, pořadatelům a asi dalších 50 věci, rodině a především své drahé ženě Tereze, která mne na závody a do garáže pouští a podporuje.
Doufám, že Vás čtení o tom, jak se chystají na závody a jak závody prožívají amatéři, nenudilo. Chystáme se stejně jako profesionálové, akorát na to nemáme tolik mechaniků a prostředků, nahrazuje to nadšení, kamarádství a taková nějaká potřeba být po roce zase spolu. Jedno je jisté, to kamarádství se ve větších a velkých závodech vytrácí a to je špatně, ale o tom na jiném místě. Až letos jsme zjistili, že jezdit umíme, ale chceme zrychlit, takže chystáme překvapení, ale o tom až příště.
Dalším článkem bude reportáž z naší účasti na Invo Czech Walašské Rally Show 2013 již brzy a přihláška na 100Pu Valašské zimy 2014 odeslána...
//Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?