ONBOARD a FOTO EXKLUSIV: Další díl o naší účasti na letošní amatérské soutěži Ve stopě Valašské zimy.
Na RZ 6 jsme na startu zastaveni, opět zablokovaná trať. Tak po pěti minutách vyrážíme s informací, že nahoře je naházený na trať sníh. Za hranicí lesa nás překvapuje hustá mlha, která stále houstne, nejlepší je hláška spolujezdce : „Bacha mlha, a ty vole někde tam je retardér:“ ( Tak hustou mlhu jsem dlouho neviděl), mlha zhoustla, tak jsem lehce ubral, ale v rámci soustředění jsem jaksi zapomněl, že asfalt v tom místě klouže i v létě za sucha a tak retardér probržujeme, couvání a zpět na trať, naštěstí se retardér neposunul. Další retardér projíždíme na pozdní brzdy tak jak se má. Další opatrně, sníh diváci naházeli až někde 3 zatáčky před cílem, takže pořád plná 2,3 opět mírný drift v poslední pravé a jsme v cíli. Opět ten nešťastný jeden retardér, ale nyní bez penalizace.
RZ 5
Cestou na Rakovou přichází zprava od špionů Brčka s Blážou, že Raková je jen na vodě, a sněhové koleje jen těsně před cílem a že máme potáhnout. Tím se tedy řídíme, jedeme na hranici možností sebe i vozidla. Auto se na horizontech nadlehčuje, podvozek ale vše zvládá. U křížku jdeme pozdě na brzdy, ale rozhodl jsem se brzdit až těsně před kaluží v zatáčce, což se daří, takže v začátku zatáčky mám plnou dvojku a jedeme dál po efektním rozstříknutí kaluže. Cestou přes horizonty k lesu už se lehce bojím, ale neubírám, všímám asi asi 140 v hodině, retardér, rychlou pravou letíme jak „kameň“, a tak se soustředím na jízdu, že ani nepostřehnu Brčka. Retardér a sjezd k cíli, Ondra hlásí vody moc, a já odpovídám, že to poberou pneu a držím plný plyn. V cíli jsme o 17 vteřin rychleji než při prvním průjezdu a jsme naprosto nadšení. (Tuto RZ jsem si z mého pohledu hrozně moc užil. Z auta už víc vytlačit opravdu nešlo)
RZ 7 Raková - víc už to moc nešlo
Poslední zkouška je opět na pile. Vypůjčili jsme si trochu z legendárního diktátu pánů Drotára a Bánociho, takže se bavíme, poslední dvě tři zatáčky vysílám auto bokem, jelikož David Zemaník z JNK natáčí a prý máme něco předvést, což také děláme. Jsme v cíli, jsme nadšeni. V cíli pak s Brčkem fotíme momentky, jsme unavení ale nadšení. Čtvrtý start, počtvrté cíl, a pocit konečně pořádného sportování. (Jelikož jsme si naší spolupráci vyzkoušeli již v Rudicích, tak jsme byli na Stopu perfektně připravení a sehraní. Snad se postavíme na start i příští rok. Tímto bych chtěl poděkovat pilotu za perfektní sport a svezení )Petr Kulhánek ještě stihne udělat pár záběrů a spolu s Vlčkovými jdeme na guláš.
RZ 8 opět pro kameru
Čekáme na výsledky, klábosíme se soupeři a krátíme si čas sledováním předchozích ročníku na DVD. Po asi dvou hodinách, kdy jak mi říká Ondra už potřetí padá hlava, tak v rámci zachování její celistvosti, opouštíme sokolovnu a jdeme na penzion. Cestou se ještě stavuji u Tondy Babíka zjistit na kolik by přišla replika tohoto našeho stroje v měřítku 1:43. A předběžně se domlouváme, co a jak si pošleme. Ondra dnes odjíždí s tátou ještě na házenou do Zubří. Vzbouzíme Huga, který se už vyspal a odjíždí pro díly k Fiatům (850,600 aj.) on je totiž šílenec do Italů. Ondra i Hugo jsou pryč. Snažím se fandit našim tenistům v Davis Cupu, ale po dvou baloncích usínám. Za dvě hodiny je Hugo zpět, čučíme na tenis. Pak nás hlad vyžene do restaurace na večeři. Po ní následuje ještě asi hodinové fandění tenistům a příprava na After Party do Sudu ve Slušovicích (taková RZ9 :-)), kam nás veze Bláža s tím, že za hodinu dojde. Nedojde ani do 4:30, kdy to tam opouštíme, jediný, kdo za námi došel, byla Evča, čím jí děkuji za to, že jako jediná slíbila, že přijde a opravdu dorazila, což se o dalších asi deseti dalších lidech říct nedá. Ostatní, asi sušili boty. No neva, příště to zopakujeme. Jo ještě po cestě taxikem, jsem se ze zadního sedadla snažil popohánět diktátem šoféra, a vysvětloval jsem mu, že horizont full znamená plný plyn, moc to nechápal. Ráno budíček v 9:30 já střízliv, Hugo ani ne, takže odjezd asi až v jednu. Cestou zastávka vyložit díly na Fiaty ve Frýdku Místku, u kolegy který staví Abarth, ale o tom až někdy příště. Po dojezdu domů, skvělé večeři mé ženy následovalo usnutí a vzbuzení se až v pondělí v 7ráno a do hurá do práce.
Letošní Stopa Valašské zimy, byla pořadatelsky velmi pěkně udělaná, nikde se nečekalo a hlavně, diváci, a bylo jich přes déšť docela dost, byli tamže měli být za což jim děkuji a doufám, že i při velkých závodech budou takto disciplinovaní.
Radost v cíli - Solbergovský syndrom :-)
Za podporu děkuji Královehradeckému rally klubu – za opravu řízení, Rallyzone.cz, Fotobrčko.cz, EBF s.r.o. – výrobci příslušenství ke stavebním strojům, Centru bezpečné jizdy Libros panu Ing. Dalimilu Fričovi za možnost testování, Motolevel.cz, Racing Systém s.r.o. , Michalu Jančíkovi, Michalovi Hugo Hurdesovi za lak a garáž, Autodíly HP CAR Zlín a Pneuservis Walter Zlín Štípa, pořadatelům a asi dalších 50 věci, rodině a především své drahé ženě Tereze, která mne na závody a do garáže pouští a podporuje.
Doufám, že Vás čtení o tom, jak se chystají na závody a jak závody prožívají amatéři, nenudilo. Chystáme se stejně jako profesionálové, akorát na to nemáme tolik mechaniků a prostředků, nahrazuje to nadšení, kamarádství a taková nějaká potřeba být po roce zase spolu. Jedno je jisté, to kamarádství se ve větších a velkých závodech vytrácí a to je špatně, ale o tom na jiném místě. Až letos jsme zjistili, že jezdit umíme, ale chceme zrychlit, takže chystáme překvapení, ale o tom až příště.
Dalším článkem bude reportáž z naší účasti na Invo Czech Walašské Rally Show 2013 již brzy a přihláška na 100Pu Valašské zimy 2014 odeslána...
//V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.