Nejprve radost ze solidních časů v silné mezinárodní konkurenci, poté vystřízlivění způsobené havárií a újmou na zdraví jezdce. V těchto dějových linkách probíhal XXIII. ročník Barum Czech Rally Zlín pro Martina Vlčka, Richarda Laseviče a jejich Peugeot 206 Kit Car.
Zlínská soutěž je neoddiskutovatelným vrcholem české soutěžácké sezony a pro Martina s Richardem vítaná příležitost, jak změřit síly s posádkami, s nimiž se v průběhu roku běžně na startovní čáře nepotkávají. Absolvováním barumky však letošní plány Svarmetal Motorsportu zdaleka nekončily. Záměrem týmu bylo postavit se na start všech zbylých sprintů a pokusit se obhájit loňský titul ve třídě 6. Bohužel, dnes už víme, že se tyto plány nedočkají realizace. Za vše mohla jedna nenápadná terénní nerovnost na RZ Semetín, která poslala vůz do lesa a jezdce na pozorování do nemocnice. Tam se bohužel potvrdil černý scénář – prasklý bederní obratel, kvůli němuž se Martin za volant soutěžního vozu nějaký pátek neposadí. „Bylo to v rychlém úseku, sjezd lesem před Semetínem. Odskočilo to na nerovnosti.... Aspoň myslím. Moc si toho nepamatuji, koukal jsem do papírů a rána. Jen jsem se schoulil do sebe,“ vzpomíná na okamžiky havárie Richard. Přitom až do osudné chvíle vycházela barumka týmovým reprezentantům skvěle. Martin Vlček s Richardem Lasevičem se nezalekli mezinárodní konkurence, která byla v kategorii „předokolek“ tentokrát vydatnější než mezi čtyřkolkami, a hned zkraje závodu se prokousali do elitní pětice své skupiny. Velice nadějnou pozici drželi i ve třídě 6, kde nestačili pouze tempu skvěle rozjetého Jana Černého. Když k tomu připočteme i 20. místo absolutně po šesté zkoušce (mezi takřka stovkou účastníků), bylo odstoupení ze zlínské soutěže o to mrzutější. A aby bylo týmové fiasko dokonáno, do cíle se bohužel nedostal ani další vůz v barvách Svarmetalu, který Tomáš Růžička s Jaroslavem Novákem odstavili těsně před koncem úvodní etapy.
Rozladěnost v týmovém stanu však nevládla jen kvůli sportovním nezdarům. „Hodně nás zklamala arogance některých činovníků, jejichž snaha vydělat na všem možném byla hmatatelná. A co se týče bezpečnosti? Nesmyslné nařízení o řezání gum, protože je to Evropa. A pak vás na slickách pustí za deště do RZ. Z letošního ročníku jsem opravdu zklamaný,“ nebral si servítky Richard Lasevič.Už je na čase zakončit méně optimistickou část našeho povídání a zmínit na závěr něco pozitivnějšího. Týmový „peugeotek“ sice na Semetíně dostal co proto, a jak se zdá, jeho závodní kariéra tímto závodem skončila. Nebyl by to však „Vlčák“, kdyby složil ruce do klína a nezačal vymýšlet, kam se bude jeho závodění dále ubírat. Hned pár dní po barumce se začala facebookem šířit informace, že od příštího roku už bude „Vlčák“ hrabat všemi čtyřmi drápky a posadí se do Fabie S2000 po Romanu Odložilíkovi. Jak se zdá, máme se na co těšit.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.