Nejprve radost ze solidních časů v silné mezinárodní konkurenci, poté vystřízlivění způsobené havárií a újmou na zdraví jezdce. V těchto dějových linkách probíhal XXIII. ročník Barum Czech Rally Zlín pro Martina Vlčka, Richarda Laseviče a jejich Peugeot 206 Kit Car.
Zlínská soutěž je neoddiskutovatelným vrcholem české soutěžácké sezony a pro Martina s Richardem vítaná příležitost, jak změřit síly s posádkami, s nimiž se v průběhu roku běžně na startovní čáře nepotkávají. Absolvováním barumky však letošní plány Svarmetal Motorsportu zdaleka nekončily. Záměrem týmu bylo postavit se na start všech zbylých sprintů a pokusit se obhájit loňský titul ve třídě 6. Bohužel, dnes už víme, že se tyto plány nedočkají realizace. Za vše mohla jedna nenápadná terénní nerovnost na RZ Semetín, která poslala vůz do lesa a jezdce na pozorování do nemocnice. Tam se bohužel potvrdil černý scénář – prasklý bederní obratel, kvůli němuž se Martin za volant soutěžního vozu nějaký pátek neposadí. „Bylo to v rychlém úseku, sjezd lesem před Semetínem. Odskočilo to na nerovnosti.... Aspoň myslím. Moc si toho nepamatuji, koukal jsem do papírů a rána. Jen jsem se schoulil do sebe,“ vzpomíná na okamžiky havárie Richard. Přitom až do osudné chvíle vycházela barumka týmovým reprezentantům skvěle. Martin Vlček s Richardem Lasevičem se nezalekli mezinárodní konkurence, která byla v kategorii „předokolek“ tentokrát vydatnější než mezi čtyřkolkami, a hned zkraje závodu se prokousali do elitní pětice své skupiny. Velice nadějnou pozici drželi i ve třídě 6, kde nestačili pouze tempu skvěle rozjetého Jana Černého. Když k tomu připočteme i 20. místo absolutně po šesté zkoušce (mezi takřka stovkou účastníků), bylo odstoupení ze zlínské soutěže o to mrzutější. A aby bylo týmové fiasko dokonáno, do cíle se bohužel nedostal ani další vůz v barvách Svarmetalu, který Tomáš Růžička s Jaroslavem Novákem odstavili těsně před koncem úvodní etapy.
Rozladěnost v týmovém stanu však nevládla jen kvůli sportovním nezdarům. „Hodně nás zklamala arogance některých činovníků, jejichž snaha vydělat na všem možném byla hmatatelná. A co se týče bezpečnosti? Nesmyslné nařízení o řezání gum, protože je to Evropa. A pak vás na slickách pustí za deště do RZ. Z letošního ročníku jsem opravdu zklamaný,“ nebral si servítky Richard Lasevič.Už je na čase zakončit méně optimistickou část našeho povídání a zmínit na závěr něco pozitivnějšího. Týmový „peugeotek“ sice na Semetíně dostal co proto, a jak se zdá, jeho závodní kariéra tímto závodem skončila. Nebyl by to však „Vlčák“, kdyby složil ruce do klína a nezačal vymýšlet, kam se bude jeho závodění dále ubírat. Hned pár dní po barumce se začala facebookem šířit informace, že od příštího roku už bude „Vlčák“ hrabat všemi čtyřmi drápky a posadí se do Fabie S2000 po Romanu Odložilíkovi. Jak se zdá, máme se na co těšit.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.