Nejprve radost ze solidních časů v silné mezinárodní konkurenci, poté vystřízlivění způsobené havárií a újmou na zdraví jezdce. V těchto dějových linkách probíhal XXIII. ročník Barum Czech Rally Zlín pro Martina Vlčka, Richarda Laseviče a jejich Peugeot 206 Kit Car.
Zlínská soutěž je neoddiskutovatelným vrcholem české soutěžácké sezony a pro Martina s Richardem vítaná příležitost, jak změřit síly s posádkami, s nimiž se v průběhu roku běžně na startovní čáře nepotkávají. Absolvováním barumky však letošní plány Svarmetal Motorsportu zdaleka nekončily. Záměrem týmu bylo postavit se na start všech zbylých sprintů a pokusit se obhájit loňský titul ve třídě 6. Bohužel, dnes už víme, že se tyto plány nedočkají realizace. Za vše mohla jedna nenápadná terénní nerovnost na RZ Semetín, která poslala vůz do lesa a jezdce na pozorování do nemocnice. Tam se bohužel potvrdil černý scénář – prasklý bederní obratel, kvůli němuž se Martin za volant soutěžního vozu nějaký pátek neposadí. „Bylo to v rychlém úseku, sjezd lesem před Semetínem. Odskočilo to na nerovnosti.... Aspoň myslím. Moc si toho nepamatuji, koukal jsem do papírů a rána. Jen jsem se schoulil do sebe,“ vzpomíná na okamžiky havárie Richard. Přitom až do osudné chvíle vycházela barumka týmovým reprezentantům skvěle. Martin Vlček s Richardem Lasevičem se nezalekli mezinárodní konkurence, která byla v kategorii „předokolek“ tentokrát vydatnější než mezi čtyřkolkami, a hned zkraje závodu se prokousali do elitní pětice své skupiny. Velice nadějnou pozici drželi i ve třídě 6, kde nestačili pouze tempu skvěle rozjetého Jana Černého. Když k tomu připočteme i 20. místo absolutně po šesté zkoušce (mezi takřka stovkou účastníků), bylo odstoupení ze zlínské soutěže o to mrzutější. A aby bylo týmové fiasko dokonáno, do cíle se bohužel nedostal ani další vůz v barvách Svarmetalu, který Tomáš Růžička s Jaroslavem Novákem odstavili těsně před koncem úvodní etapy.
Rozladěnost v týmovém stanu však nevládla jen kvůli sportovním nezdarům. „Hodně nás zklamala arogance některých činovníků, jejichž snaha vydělat na všem možném byla hmatatelná. A co se týče bezpečnosti? Nesmyslné nařízení o řezání gum, protože je to Evropa. A pak vás na slickách pustí za deště do RZ. Z letošního ročníku jsem opravdu zklamaný,“ nebral si servítky Richard Lasevič.Už je na čase zakončit méně optimistickou část našeho povídání a zmínit na závěr něco pozitivnějšího. Týmový „peugeotek“ sice na Semetíně dostal co proto, a jak se zdá, jeho závodní kariéra tímto závodem skončila. Nebyl by to však „Vlčák“, kdyby složil ruce do klína a nezačal vymýšlet, kam se bude jeho závodění dále ubírat. Hned pár dní po barumce se začala facebookem šířit informace, že od příštího roku už bude „Vlčák“ hrabat všemi čtyřmi drápky a posadí se do Fabie S2000 po Romanu Odložilíkovi. Jak se zdá, máme se na co těšit.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.