Nejprve radost ze solidních časů v silné mezinárodní konkurenci, poté vystřízlivění způsobené havárií a újmou na zdraví jezdce. V těchto dějových linkách probíhal XXIII. ročník Barum Czech Rally Zlín pro Martina Vlčka, Richarda Laseviče a jejich Peugeot 206 Kit Car.
Zlínská soutěž je neoddiskutovatelným vrcholem české soutěžácké sezony a pro Martina s Richardem vítaná příležitost, jak změřit síly s posádkami, s nimiž se v průběhu roku běžně na startovní čáře nepotkávají. Absolvováním barumky však letošní plány Svarmetal Motorsportu zdaleka nekončily. Záměrem týmu bylo postavit se na start všech zbylých sprintů a pokusit se obhájit loňský titul ve třídě 6. Bohužel, dnes už víme, že se tyto plány nedočkají realizace. Za vše mohla jedna nenápadná terénní nerovnost na RZ Semetín, která poslala vůz do lesa a jezdce na pozorování do nemocnice. Tam se bohužel potvrdil černý scénář – prasklý bederní obratel, kvůli němuž se Martin za volant soutěžního vozu nějaký pátek neposadí. „Bylo to v rychlém úseku, sjezd lesem před Semetínem. Odskočilo to na nerovnosti.... Aspoň myslím. Moc si toho nepamatuji, koukal jsem do papírů a rána. Jen jsem se schoulil do sebe,“ vzpomíná na okamžiky havárie Richard. Přitom až do osudné chvíle vycházela barumka týmovým reprezentantům skvěle. Martin Vlček s Richardem Lasevičem se nezalekli mezinárodní konkurence, která byla v kategorii „předokolek“ tentokrát vydatnější než mezi čtyřkolkami, a hned zkraje závodu se prokousali do elitní pětice své skupiny. Velice nadějnou pozici drželi i ve třídě 6, kde nestačili pouze tempu skvěle rozjetého Jana Černého. Když k tomu připočteme i 20. místo absolutně po šesté zkoušce (mezi takřka stovkou účastníků), bylo odstoupení ze zlínské soutěže o to mrzutější. A aby bylo týmové fiasko dokonáno, do cíle se bohužel nedostal ani další vůz v barvách Svarmetalu, který Tomáš Růžička s Jaroslavem Novákem odstavili těsně před koncem úvodní etapy.
Rozladěnost v týmovém stanu však nevládla jen kvůli sportovním nezdarům. „Hodně nás zklamala arogance některých činovníků, jejichž snaha vydělat na všem možném byla hmatatelná. A co se týče bezpečnosti? Nesmyslné nařízení o řezání gum, protože je to Evropa. A pak vás na slickách pustí za deště do RZ. Z letošního ročníku jsem opravdu zklamaný,“ nebral si servítky Richard Lasevič.Už je na čase zakončit méně optimistickou část našeho povídání a zmínit na závěr něco pozitivnějšího. Týmový „peugeotek“ sice na Semetíně dostal co proto, a jak se zdá, jeho závodní kariéra tímto závodem skončila. Nebyl by to však „Vlčák“, kdyby složil ruce do klína a nezačal vymýšlet, kam se bude jeho závodění dále ubírat. Hned pár dní po barumce se začala facebookem šířit informace, že od příštího roku už bude „Vlčák“ hrabat všemi čtyřmi drápky a posadí se do Fabie S2000 po Romanu Odložilíkovi. Jak se zdá, máme se na co těšit.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.