Pořadatelé Barum Czech Rally Zlín zveřejnili jedenáct dní před startem oficiální seznam přihlášených posádek. V letošním roce se jedná o kvalitně obsazenou soutěž seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a nejlépe obsazenou rally v seriálu Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v rally (MMCR). Na seznamu najdeme celkem 102 soutěžících z 20 zemí. Z uvedeného počtu jsou celkem 34 zahraniční posádky. Ve Zlíně se objeví třináct jezdců s prioritu ERC, sedmnáct jezdců s národní prioritou, z toho dva piloti vlastní prioritu FIA (Jan Kopecký, Jan Černý). V seznamu nechybí ani mistr světa Toshihiro Arai z Japonska, který vyhrál PWRC v letech 2005 a 2007.
Nejvíce vozů najdeme ve třídě 2 a třídě 3, kde figuruje shodně celkem 20 přihlášek, nejvíce vozů mezi dvanácti značkami má překvapivě francouzská automobilka Renault, představí se celkem 20 renaultů! Na seznamu přihlášených najdeme celkem 12 vozů kategorie Super 2000, tradičně nejvíce je zastoupena fabia a to hned devíti vozy! Na barumce se objeví premiérově i dva vozy kategorie R5, jedná se o Ford Fiesty za volanty s Tomášem Kostkou a Pavlem Valouškem.
Statistika dle seznamu přihlášených posádek
Celkem přihlášeno: 102 posádky (68 českých, 34 zahraničních)
Priorita FIA: 2
Jan Kopecký (CZE), Jan Černý (CZE)
Priorita ERC: 13
Bryan Bouffier (FRA), Václav Pech (CZE), Esapekka Lappi (FIN), Roman Kresta (CZE), Sepp Wiegand (DEU), Tomáš Kostka (CZE), Jaromír Tarabus (CZE), Pavle Valoušek (CZE), Toshihiro Arai (JPN), Antonín Tlusťák (CZE), Jaroslav Orsák (CZE), Germain Bonnefis (FRA), Robert Consani (FRA).
Priorita ASN: 17
Bryan Bouffier (FRA), Václav Pech (CZE), Esapekka Lappi (FIN), Roman Kresta (CZE), Sepp Wiegand (DEU), Tomáš Kostka (CZE), Jaromír Tarabus (CZE), Pavel Valoušek (CZE), Toshihiro Arai (JPN), Jaroslav Orsák (CZE), Roman Odložilík (CZE), Marco Tempestini (ROU), Zoltan Bessenyey (HUN), Hannes Danzinger (AUT), Hermann Neubauer (AUT), Elwis Chentre (ITA), Renato Pita (PRT).
Počet států: 20
Česká republika – 68, Maďarsko – 5, Francie – 4, Rakousko – 4, Slovensko – 3, Polsko – 2, Rumunsko – 2, Itálie – 2, Německo – 2, Finsko – 1, Švýcarsko – 1, Bulharsko – 1, Švédsko – 1, Japonsko – 1, Belgie – 1, Bělorusko – 1, Austrálie – 1, Portugalsko – 1, Tchaj-wan (Čínská republika) – 1. Pouze spolujezdec: Velká Británie – 1.
Rozdělení podle jednotlivých tříd:
Třída 2 - S2000 Rally 1.6 s restriktorem 30 mm, S2000 Rally 2.0 atmosférický, skupina R4, skupina R5 – 20 vozů
Třída 3 - skupina N nad 2 000 cm3 (nynější N4) – 20 vozů
Třída 4 - RGT (sportovní vozy GT s pohonem zadní nápravy) - 0
Třída 5 - skupina A (1600 cm3 - 2000 cm3), Super 1600, R2C (1600 cm3 – 2000 cm3), R3C (1600 cm3 - 2000 cm3), R3T (do 1620 cm3/jmenovitý), R3D (do 2000 cm3/jmenovitý) – 18 vozů
Třída 6 - skupina A (1400 cm3 - 1600 cm3), R2B (1400 cm3 - 1600 cm3), Kit cary (1400 cm3 - 1600 cm3) – 14 vozů
Třída 7 - skupina A (do 1400 cm3), kit cary (do 1400 cm3) – 4 vozy
Třída 8 -skupina N (1600 cm3 - 2000 cm3) – 14 vozů
Třída 9 - skupina N (1400 cm3 - 1600 cm3), R1B (1400 cm3 - 1600 cm3) – 10 vozů
Třída 10 - skupina N (do 1400 cm3), R1A (do 1400 cm3) – 2 vozy
Počet značek: 12
Renault – 20, Škoda – 18, Honda – 13, Mitsubishi - 12, Subaru – 12, Citroën – 10, Peugeot – 7, Suzuki – 4, Ford – 3, Mini – 1, Alfa Romeo – 1, Toyota – 1.
Vozy kategorie Super 2000: 12
Škoda Fabia – 9, Peugeot 207 – 2, Mini John Cooper Works - 1
Smíšené posádky: 13
Marco Cavigioli – Monica Fortunatová (ITA), Zoltán Bessenyey – „Yulianna“ Nyirfásová (HUN), Hannes Danzinger – Katharina Wüstenhagenová (AUT/DEU), Josef Peták – Alena Benešová (CZE), Egon Smékal – Monika Hýbnerová (CZE), Patrik Rujbr – Petra Řiháková (CZE), Jiří Trojan – Eva Trojanová (CZE), Daniel Zpěvák – Zdenka Tamášová (CZE/SVK), Ewald Gartner – Gabriele Ölsingerová (AUT), Jiří Sojka – Jindřiška Žáková (CZE), Milan Michalčík – Kateřina Janovská (CZE), Dmitrij Jakimacho – Volha Zacharevová (BLR), Petr Lukašík – Martina Mikulášková (CZE).
Dámský pohár: 3
Molly Taylorová – Sebastian Marshall (AUS/GBR), Martina Daňhelová – Karolína Jugasová (CZE), Jekatěrina Stratievová – Veronica Boniová (BGR/ITA).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.