Pořadatelé Barum Czech Rally Zlín zveřejnili jedenáct dní před startem oficiální seznam přihlášených posádek. V letošním roce se jedná o kvalitně obsazenou soutěž seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a nejlépe obsazenou rally v seriálu Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v rally (MMCR). Na seznamu najdeme celkem 102 soutěžících z 20 zemí. Z uvedeného počtu jsou celkem 34 zahraniční posádky. Ve Zlíně se objeví třináct jezdců s prioritu ERC, sedmnáct jezdců s národní prioritou, z toho dva piloti vlastní prioritu FIA (Jan Kopecký, Jan Černý). V seznamu nechybí ani mistr světa Toshihiro Arai z Japonska, který vyhrál PWRC v letech 2005 a 2007.
Nejvíce vozů najdeme ve třídě 2 a třídě 3, kde figuruje shodně celkem 20 přihlášek, nejvíce vozů mezi dvanácti značkami má překvapivě francouzská automobilka Renault, představí se celkem 20 renaultů! Na seznamu přihlášených najdeme celkem 12 vozů kategorie Super 2000, tradičně nejvíce je zastoupena fabia a to hned devíti vozy! Na barumce se objeví premiérově i dva vozy kategorie R5, jedná se o Ford Fiesty za volanty s Tomášem Kostkou a Pavlem Valouškem.
Statistika dle seznamu přihlášených posádek
Celkem přihlášeno: 102 posádky (68 českých, 34 zahraničních)
Priorita FIA: 2
Jan Kopecký (CZE), Jan Černý (CZE)
Priorita ERC: 13
Bryan Bouffier (FRA), Václav Pech (CZE), Esapekka Lappi (FIN), Roman Kresta (CZE), Sepp Wiegand (DEU), Tomáš Kostka (CZE), Jaromír Tarabus (CZE), Pavle Valoušek (CZE), Toshihiro Arai (JPN), Antonín Tlusťák (CZE), Jaroslav Orsák (CZE), Germain Bonnefis (FRA), Robert Consani (FRA).
Priorita ASN: 17
Bryan Bouffier (FRA), Václav Pech (CZE), Esapekka Lappi (FIN), Roman Kresta (CZE), Sepp Wiegand (DEU), Tomáš Kostka (CZE), Jaromír Tarabus (CZE), Pavel Valoušek (CZE), Toshihiro Arai (JPN), Jaroslav Orsák (CZE), Roman Odložilík (CZE), Marco Tempestini (ROU), Zoltan Bessenyey (HUN), Hannes Danzinger (AUT), Hermann Neubauer (AUT), Elwis Chentre (ITA), Renato Pita (PRT).
Počet států: 20
Česká republika – 68, Maďarsko – 5, Francie – 4, Rakousko – 4, Slovensko – 3, Polsko – 2, Rumunsko – 2, Itálie – 2, Německo – 2, Finsko – 1, Švýcarsko – 1, Bulharsko – 1, Švédsko – 1, Japonsko – 1, Belgie – 1, Bělorusko – 1, Austrálie – 1, Portugalsko – 1, Tchaj-wan (Čínská republika) – 1. Pouze spolujezdec: Velká Británie – 1.
Rozdělení podle jednotlivých tříd:
Třída 2 - S2000 Rally 1.6 s restriktorem 30 mm, S2000 Rally 2.0 atmosférický, skupina R4, skupina R5 – 20 vozů
Třída 3 - skupina N nad 2 000 cm3 (nynější N4) – 20 vozů
Třída 4 - RGT (sportovní vozy GT s pohonem zadní nápravy) - 0
Třída 5 - skupina A (1600 cm3 - 2000 cm3), Super 1600, R2C (1600 cm3 – 2000 cm3), R3C (1600 cm3 - 2000 cm3), R3T (do 1620 cm3/jmenovitý), R3D (do 2000 cm3/jmenovitý) – 18 vozů
Třída 6 - skupina A (1400 cm3 - 1600 cm3), R2B (1400 cm3 - 1600 cm3), Kit cary (1400 cm3 - 1600 cm3) – 14 vozů
Třída 7 - skupina A (do 1400 cm3), kit cary (do 1400 cm3) – 4 vozy
Třída 8 -skupina N (1600 cm3 - 2000 cm3) – 14 vozů
Třída 9 - skupina N (1400 cm3 - 1600 cm3), R1B (1400 cm3 - 1600 cm3) – 10 vozů
Třída 10 - skupina N (do 1400 cm3), R1A (do 1400 cm3) – 2 vozy
Počet značek: 12
Renault – 20, Škoda – 18, Honda – 13, Mitsubishi - 12, Subaru – 12, Citroën – 10, Peugeot – 7, Suzuki – 4, Ford – 3, Mini – 1, Alfa Romeo – 1, Toyota – 1.
Vozy kategorie Super 2000: 12
Škoda Fabia – 9, Peugeot 207 – 2, Mini John Cooper Works - 1
Smíšené posádky: 13
Marco Cavigioli – Monica Fortunatová (ITA), Zoltán Bessenyey – „Yulianna“ Nyirfásová (HUN), Hannes Danzinger – Katharina Wüstenhagenová (AUT/DEU), Josef Peták – Alena Benešová (CZE), Egon Smékal – Monika Hýbnerová (CZE), Patrik Rujbr – Petra Řiháková (CZE), Jiří Trojan – Eva Trojanová (CZE), Daniel Zpěvák – Zdenka Tamášová (CZE/SVK), Ewald Gartner – Gabriele Ölsingerová (AUT), Jiří Sojka – Jindřiška Žáková (CZE), Milan Michalčík – Kateřina Janovská (CZE), Dmitrij Jakimacho – Volha Zacharevová (BLR), Petr Lukašík – Martina Mikulášková (CZE).
Dámský pohár: 3
Molly Taylorová – Sebastian Marshall (AUS/GBR), Martina Daňhelová – Karolína Jugasová (CZE), Jekatěrina Stratievová – Veronica Boniová (BGR/ITA).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.