Pořadatelé Barum Czech Rally Zlín zveřejnili jedenáct dní před startem oficiální seznam přihlášených posádek. V letošním roce se jedná o kvalitně obsazenou soutěž seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a nejlépe obsazenou rally v seriálu Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v rally (MMCR). Na seznamu najdeme celkem 102 soutěžících z 20 zemí. Z uvedeného počtu jsou celkem 34 zahraniční posádky. Ve Zlíně se objeví třináct jezdců s prioritu ERC, sedmnáct jezdců s národní prioritou, z toho dva piloti vlastní prioritu FIA (Jan Kopecký, Jan Černý). V seznamu nechybí ani mistr světa Toshihiro Arai z Japonska, který vyhrál PWRC v letech 2005 a 2007.
Nejvíce vozů najdeme ve třídě 2 a třídě 3, kde figuruje shodně celkem 20 přihlášek, nejvíce vozů mezi dvanácti značkami má překvapivě francouzská automobilka Renault, představí se celkem 20 renaultů! Na seznamu přihlášených najdeme celkem 12 vozů kategorie Super 2000, tradičně nejvíce je zastoupena fabia a to hned devíti vozy! Na barumce se objeví premiérově i dva vozy kategorie R5, jedná se o Ford Fiesty za volanty s Tomášem Kostkou a Pavlem Valouškem.
Statistika dle seznamu přihlášených posádek
Celkem přihlášeno: 102 posádky (68 českých, 34 zahraničních)
Priorita FIA: 2
Jan Kopecký (CZE), Jan Černý (CZE)
Priorita ERC: 13
Bryan Bouffier (FRA), Václav Pech (CZE), Esapekka Lappi (FIN), Roman Kresta (CZE), Sepp Wiegand (DEU), Tomáš Kostka (CZE), Jaromír Tarabus (CZE), Pavle Valoušek (CZE), Toshihiro Arai (JPN), Antonín Tlusťák (CZE), Jaroslav Orsák (CZE), Germain Bonnefis (FRA), Robert Consani (FRA).
Priorita ASN: 17
Bryan Bouffier (FRA), Václav Pech (CZE), Esapekka Lappi (FIN), Roman Kresta (CZE), Sepp Wiegand (DEU), Tomáš Kostka (CZE), Jaromír Tarabus (CZE), Pavel Valoušek (CZE), Toshihiro Arai (JPN), Jaroslav Orsák (CZE), Roman Odložilík (CZE), Marco Tempestini (ROU), Zoltan Bessenyey (HUN), Hannes Danzinger (AUT), Hermann Neubauer (AUT), Elwis Chentre (ITA), Renato Pita (PRT).
Počet států: 20
Česká republika – 68, Maďarsko – 5, Francie – 4, Rakousko – 4, Slovensko – 3, Polsko – 2, Rumunsko – 2, Itálie – 2, Německo – 2, Finsko – 1, Švýcarsko – 1, Bulharsko – 1, Švédsko – 1, Japonsko – 1, Belgie – 1, Bělorusko – 1, Austrálie – 1, Portugalsko – 1, Tchaj-wan (Čínská republika) – 1. Pouze spolujezdec: Velká Británie – 1.
Rozdělení podle jednotlivých tříd:
Třída 2 - S2000 Rally 1.6 s restriktorem 30 mm, S2000 Rally 2.0 atmosférický, skupina R4, skupina R5 – 20 vozů
Třída 3 - skupina N nad 2 000 cm3 (nynější N4) – 20 vozů
Třída 4 - RGT (sportovní vozy GT s pohonem zadní nápravy) - 0
Třída 5 - skupina A (1600 cm3 - 2000 cm3), Super 1600, R2C (1600 cm3 – 2000 cm3), R3C (1600 cm3 - 2000 cm3), R3T (do 1620 cm3/jmenovitý), R3D (do 2000 cm3/jmenovitý) – 18 vozů
Třída 6 - skupina A (1400 cm3 - 1600 cm3), R2B (1400 cm3 - 1600 cm3), Kit cary (1400 cm3 - 1600 cm3) – 14 vozů
Třída 7 - skupina A (do 1400 cm3), kit cary (do 1400 cm3) – 4 vozy
Třída 8 -skupina N (1600 cm3 - 2000 cm3) – 14 vozů
Třída 9 - skupina N (1400 cm3 - 1600 cm3), R1B (1400 cm3 - 1600 cm3) – 10 vozů
Třída 10 - skupina N (do 1400 cm3), R1A (do 1400 cm3) – 2 vozy
Počet značek: 12
Renault – 20, Škoda – 18, Honda – 13, Mitsubishi - 12, Subaru – 12, Citroën – 10, Peugeot – 7, Suzuki – 4, Ford – 3, Mini – 1, Alfa Romeo – 1, Toyota – 1.
Vozy kategorie Super 2000: 12
Škoda Fabia – 9, Peugeot 207 – 2, Mini John Cooper Works - 1
Smíšené posádky: 13
Marco Cavigioli – Monica Fortunatová (ITA), Zoltán Bessenyey – „Yulianna“ Nyirfásová (HUN), Hannes Danzinger – Katharina Wüstenhagenová (AUT/DEU), Josef Peták – Alena Benešová (CZE), Egon Smékal – Monika Hýbnerová (CZE), Patrik Rujbr – Petra Řiháková (CZE), Jiří Trojan – Eva Trojanová (CZE), Daniel Zpěvák – Zdenka Tamášová (CZE/SVK), Ewald Gartner – Gabriele Ölsingerová (AUT), Jiří Sojka – Jindřiška Žáková (CZE), Milan Michalčík – Kateřina Janovská (CZE), Dmitrij Jakimacho – Volha Zacharevová (BLR), Petr Lukašík – Martina Mikulášková (CZE).
Dámský pohár: 3
Molly Taylorová – Sebastian Marshall (AUS/GBR), Martina Daňhelová – Karolína Jugasová (CZE), Jekatěrina Stratievová – Veronica Boniová (BGR/ITA).
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.