Pořadatelé Barum Czech Rally Zlín zveřejnili jedenáct dní před startem oficiální seznam přihlášených posádek. V letošním roce se jedná o kvalitně obsazenou soutěž seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a nejlépe obsazenou rally v seriálu Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v rally (MMCR). Na seznamu najdeme celkem 102 soutěžících z 20 zemí. Z uvedeného počtu jsou celkem 34 zahraniční posádky. Ve Zlíně se objeví třináct jezdců s prioritu ERC, sedmnáct jezdců s národní prioritou, z toho dva piloti vlastní prioritu FIA (Jan Kopecký, Jan Černý). V seznamu nechybí ani mistr světa Toshihiro Arai z Japonska, který vyhrál PWRC v letech 2005 a 2007.
Nejvíce vozů najdeme ve třídě 2 a třídě 3, kde figuruje shodně celkem 20 přihlášek, nejvíce vozů mezi dvanácti značkami má překvapivě francouzská automobilka Renault, představí se celkem 20 renaultů! Na seznamu přihlášených najdeme celkem 12 vozů kategorie Super 2000, tradičně nejvíce je zastoupena fabia a to hned devíti vozy! Na barumce se objeví premiérově i dva vozy kategorie R5, jedná se o Ford Fiesty za volanty s Tomášem Kostkou a Pavlem Valouškem.
Statistika dle seznamu přihlášených posádek
Celkem přihlášeno: 102 posádky (68 českých, 34 zahraničních)
Priorita FIA: 2
Jan Kopecký (CZE), Jan Černý (CZE)
Priorita ERC: 13
Bryan Bouffier (FRA), Václav Pech (CZE), Esapekka Lappi (FIN), Roman Kresta (CZE), Sepp Wiegand (DEU), Tomáš Kostka (CZE), Jaromír Tarabus (CZE), Pavle Valoušek (CZE), Toshihiro Arai (JPN), Antonín Tlusťák (CZE), Jaroslav Orsák (CZE), Germain Bonnefis (FRA), Robert Consani (FRA).
Priorita ASN: 17
Bryan Bouffier (FRA), Václav Pech (CZE), Esapekka Lappi (FIN), Roman Kresta (CZE), Sepp Wiegand (DEU), Tomáš Kostka (CZE), Jaromír Tarabus (CZE), Pavel Valoušek (CZE), Toshihiro Arai (JPN), Jaroslav Orsák (CZE), Roman Odložilík (CZE), Marco Tempestini (ROU), Zoltan Bessenyey (HUN), Hannes Danzinger (AUT), Hermann Neubauer (AUT), Elwis Chentre (ITA), Renato Pita (PRT).
Počet států: 20
Česká republika – 68, Maďarsko – 5, Francie – 4, Rakousko – 4, Slovensko – 3, Polsko – 2, Rumunsko – 2, Itálie – 2, Německo – 2, Finsko – 1, Švýcarsko – 1, Bulharsko – 1, Švédsko – 1, Japonsko – 1, Belgie – 1, Bělorusko – 1, Austrálie – 1, Portugalsko – 1, Tchaj-wan (Čínská republika) – 1. Pouze spolujezdec: Velká Británie – 1.
Rozdělení podle jednotlivých tříd:
Třída 2 - S2000 Rally 1.6 s restriktorem 30 mm, S2000 Rally 2.0 atmosférický, skupina R4, skupina R5 – 20 vozů
Třída 3 - skupina N nad 2 000 cm3 (nynější N4) – 20 vozů
Třída 4 - RGT (sportovní vozy GT s pohonem zadní nápravy) - 0
Třída 5 - skupina A (1600 cm3 - 2000 cm3), Super 1600, R2C (1600 cm3 – 2000 cm3), R3C (1600 cm3 - 2000 cm3), R3T (do 1620 cm3/jmenovitý), R3D (do 2000 cm3/jmenovitý) – 18 vozů
Třída 6 - skupina A (1400 cm3 - 1600 cm3), R2B (1400 cm3 - 1600 cm3), Kit cary (1400 cm3 - 1600 cm3) – 14 vozů
Třída 7 - skupina A (do 1400 cm3), kit cary (do 1400 cm3) – 4 vozy
Třída 8 -skupina N (1600 cm3 - 2000 cm3) – 14 vozů
Třída 9 - skupina N (1400 cm3 - 1600 cm3), R1B (1400 cm3 - 1600 cm3) – 10 vozů
Třída 10 - skupina N (do 1400 cm3), R1A (do 1400 cm3) – 2 vozy
Počet značek: 12
Renault – 20, Škoda – 18, Honda – 13, Mitsubishi - 12, Subaru – 12, Citroën – 10, Peugeot – 7, Suzuki – 4, Ford – 3, Mini – 1, Alfa Romeo – 1, Toyota – 1.
Vozy kategorie Super 2000: 12
Škoda Fabia – 9, Peugeot 207 – 2, Mini John Cooper Works - 1
Smíšené posádky: 13
Marco Cavigioli – Monica Fortunatová (ITA), Zoltán Bessenyey – „Yulianna“ Nyirfásová (HUN), Hannes Danzinger – Katharina Wüstenhagenová (AUT/DEU), Josef Peták – Alena Benešová (CZE), Egon Smékal – Monika Hýbnerová (CZE), Patrik Rujbr – Petra Řiháková (CZE), Jiří Trojan – Eva Trojanová (CZE), Daniel Zpěvák – Zdenka Tamášová (CZE/SVK), Ewald Gartner – Gabriele Ölsingerová (AUT), Jiří Sojka – Jindřiška Žáková (CZE), Milan Michalčík – Kateřina Janovská (CZE), Dmitrij Jakimacho – Volha Zacharevová (BLR), Petr Lukašík – Martina Mikulášková (CZE).
Dámský pohár: 3
Molly Taylorová – Sebastian Marshall (AUS/GBR), Martina Daňhelová – Karolína Jugasová (CZE), Jekatěrina Stratievová – Veronica Boniová (BGR/ITA).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?