Na start rally v Hustopečích se postavila také brněnská posádka Patrik Rujbr a Petra Řiháková. Domácí smíšená dvojice chtěla do své sbírky na pěkných tratích přidat další výborný výsledek. Patrik s Petrou usedli opět do Renaultu Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka.
Počasí bylo úplně opačné, než na předchozích závodech. Posádky při seznamovacích jízdách provázely tropické teploty, ale na samotnou soutěž mělo přijít ochlazení. Hrozily i bouřky a očekávala se další mokrá soutěž. Ve středu a ve čtvrtek posádky absolvovaly seznamovací jízdy, v pátek dopoledne shakedown a o půl sedmé večer se začalo závodit. „Tím, že byly pouze dva průjezdy při seznamovacích jízdách a vše je v Hustopečích na pětníku, měli jsme brzo hotovo. Mohli jsme si proto užívat letního počasí. Je to pro nás domácí soutěž, tak jsme se moc na páteční a sobotní souboje moc těšili,“ zhodnotila předzávodní přípravy spolujezdkyně Petra Řiháková.
V pátek po půl sedmé večer Patrik s Petrou s radostí vyrazili do závodu. Bohužel pro ně závod nebyl příliš dlouhý. „ Skvělý plán ustlat auto v příkopě hned na první zkoušce mělo své výhody. Krom toho, že jsme šli s Petrou brzy spát a tudíž jsme byli v sobotu odpočatí, ušetřili jsme benzín a pneumatiky. A taky jsme nezmokli J. Ale nyní zcela vážně. Přibližně tři kilometry před cílem první rychlostní zkoušky jsme přecenili výdrž pneumatik a v pravé šestce jsme šli ven. Renault zůstal v keři, ze kterého jsme se vlastní silou nemohli dostat zpět na silnici a poblíž nebyli žádní diváci. Autu ani nám se nic nestalo. Nakonec při průjezdu posledních závodniček se objevili čtyři fanoušci, kteří nám z keře pomohli. Časová ztráta však už byla veliká. Auto jsme odvezli do servisu a připravili jsme se na sobotní závodění,“ popsal nešťastný okamžik Patrik Rujbr. Velký dík patří zmiňovaným fanouškům, kteří posádce pomohli.
V sobotu ráno Patrik s Petrou odstartovali v rámci superrally. Hlavním úkolem tohoto pokračování bylo získávání zkušeností na suchém povrchu. Jenže v sobotu nad ránem přišli do okolí Hustopečí bouřky a tratě ráno byly místy mokré. K tomu bylo hodně naplaveného bláta z polí, což bylo mnohdy velmi zrádné. Brněnská posádka si užívala jízdu na suchu při slunečném počasí. Časy, které zajížděla patřily na pódiové umístění ve třídě. Nebýt pátečního výpadku, určitě by si Patrik s Petrou připsali další skvělý výsledek. Ale to k rally prostě patří. „Nakonec jsme z Hustopečí odjížděli na 3. místě ve třídě 5 a 2. místě ve ROPRO Clio Trophy v rámci sobotní etapy. Mrzí nás páteční odstoupení, ale se sobotním průběhem jsme spokojeni. Už se těšíme na další závod,“ dodal na závěr Patrik Rujbr.
Dalším závodem, kde se posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková s Renaultem Clio R3 objeví, bude Rallysprint Kostelec koncem července. Posádka tímto zve všechny své příznivce do města automobilů.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?