Na start rally v Hustopečích se postavila také brněnská posádka Patrik Rujbr a Petra Řiháková. Domácí smíšená dvojice chtěla do své sbírky na pěkných tratích přidat další výborný výsledek. Patrik s Petrou usedli opět do Renaultu Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka.
Počasí bylo úplně opačné, než na předchozích závodech. Posádky při seznamovacích jízdách provázely tropické teploty, ale na samotnou soutěž mělo přijít ochlazení. Hrozily i bouřky a očekávala se další mokrá soutěž. Ve středu a ve čtvrtek posádky absolvovaly seznamovací jízdy, v pátek dopoledne shakedown a o půl sedmé večer se začalo závodit. „Tím, že byly pouze dva průjezdy při seznamovacích jízdách a vše je v Hustopečích na pětníku, měli jsme brzo hotovo. Mohli jsme si proto užívat letního počasí. Je to pro nás domácí soutěž, tak jsme se moc na páteční a sobotní souboje moc těšili,“ zhodnotila předzávodní přípravy spolujezdkyně Petra Řiháková.
V pátek po půl sedmé večer Patrik s Petrou s radostí vyrazili do závodu. Bohužel pro ně závod nebyl příliš dlouhý. „ Skvělý plán ustlat auto v příkopě hned na první zkoušce mělo své výhody. Krom toho, že jsme šli s Petrou brzy spát a tudíž jsme byli v sobotu odpočatí, ušetřili jsme benzín a pneumatiky. A taky jsme nezmokli J. Ale nyní zcela vážně. Přibližně tři kilometry před cílem první rychlostní zkoušky jsme přecenili výdrž pneumatik a v pravé šestce jsme šli ven. Renault zůstal v keři, ze kterého jsme se vlastní silou nemohli dostat zpět na silnici a poblíž nebyli žádní diváci. Autu ani nám se nic nestalo. Nakonec při průjezdu posledních závodniček se objevili čtyři fanoušci, kteří nám z keře pomohli. Časová ztráta však už byla veliká. Auto jsme odvezli do servisu a připravili jsme se na sobotní závodění,“ popsal nešťastný okamžik Patrik Rujbr. Velký dík patří zmiňovaným fanouškům, kteří posádce pomohli.
V sobotu ráno Patrik s Petrou odstartovali v rámci superrally. Hlavním úkolem tohoto pokračování bylo získávání zkušeností na suchém povrchu. Jenže v sobotu nad ránem přišli do okolí Hustopečí bouřky a tratě ráno byly místy mokré. K tomu bylo hodně naplaveného bláta z polí, což bylo mnohdy velmi zrádné. Brněnská posádka si užívala jízdu na suchu při slunečném počasí. Časy, které zajížděla patřily na pódiové umístění ve třídě. Nebýt pátečního výpadku, určitě by si Patrik s Petrou připsali další skvělý výsledek. Ale to k rally prostě patří. „Nakonec jsme z Hustopečí odjížděli na 3. místě ve třídě 5 a 2. místě ve ROPRO Clio Trophy v rámci sobotní etapy. Mrzí nás páteční odstoupení, ale se sobotním průběhem jsme spokojeni. Už se těšíme na další závod,“ dodal na závěr Patrik Rujbr.
Dalším závodem, kde se posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková s Renaultem Clio R3 objeví, bude Rallysprint Kostelec koncem července. Posádka tímto zve všechny své příznivce do města automobilů.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?