Domácí soutěž Patriku Rujbrovi nevyšla

rujbr, patrik
rujbr, patrik, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Barbora Vebrová 28. června 2013 19:04
Sdílej:

Na start rally v Hustopečích se postavila také brněnská posádka Patrik Rujbr a Petra Řiháková. Domácí smíšená dvojice chtěla do své sbírky na pěkných tratích přidat další výborný výsledek. Patrik s Petrou usedli opět do Renaultu Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka.

Počasí bylo úplně opačné, než na předchozích závodech. Posádky při seznamovacích jízdách provázely tropické teploty, ale na samotnou soutěž mělo přijít ochlazení. Hrozily i bouřky a očekávala se další mokrá soutěž. Ve středu a ve čtvrtek posádky absolvovaly seznamovací jízdy, v pátek dopoledne shakedown a o půl sedmé večer se začalo závodit. „Tím, že byly pouze dva průjezdy při seznamovacích jízdách a vše je v Hustopečích na pětníku, měli jsme brzo hotovo. Mohli jsme si proto užívat letního počasí. Je to pro nás domácí soutěž, tak jsme se moc na páteční a sobotní souboje moc těšili,“ zhodnotila předzávodní přípravy spolujezdkyně Petra Řiháková.

V pátek po půl sedmé večer Patrik s Petrou s radostí vyrazili do závodu. Bohužel pro ně závod nebyl příliš dlouhý. „ Skvělý plán ustlat auto v příkopě hned na první zkoušce mělo své výhody. Krom toho, že jsme šli s Petrou brzy spát a tudíž jsme byli v sobotu odpočatí, ušetřili jsme benzín a pneumatiky. A taky jsme nezmokli J. Ale nyní zcela vážně. Přibližně tři kilometry před cílem první rychlostní zkoušky jsme přecenili výdrž pneumatik a v pravé šestce jsme šli ven. Renault zůstal v keři, ze kterého jsme se vlastní silou nemohli dostat zpět na silnici a poblíž nebyli žádní diváci. Autu ani nám se nic nestalo. Nakonec při průjezdu posledních závodniček se objevili čtyři fanoušci, kteří nám z keře pomohli. Časová ztráta však už byla veliká. Auto jsme odvezli do servisu a připravili jsme se na sobotní závodění,“ popsal nešťastný okamžik Patrik Rujbr. Velký dík patří zmiňovaným fanouškům, kteří posádce pomohli.

V sobotu ráno Patrik s Petrou odstartovali v rámci superrally. Hlavním úkolem tohoto pokračování bylo získávání zkušeností na suchém povrchu. Jenže v sobotu nad ránem přišli do okolí Hustopečí bouřky a tratě ráno byly místy mokré. K tomu bylo hodně naplaveného bláta z polí, což bylo mnohdy velmi zrádné. Brněnská posádka si užívala jízdu na suchu při slunečném počasí. Časy, které zajížděla patřily na pódiové umístění ve třídě. Nebýt pátečního výpadku, určitě by si Patrik s Petrou připsali další skvělý výsledek. Ale to k rally prostě patří. „Nakonec jsme z Hustopečí odjížděli na 3. místě ve třídě 5 a 2. místě ve ROPRO Clio Trophy v rámci sobotní etapy. Mrzí nás páteční odstoupení, ale se sobotním průběhem jsme spokojeni. Už se těšíme na další závod,“ dodal na závěr Patrik Rujbr.

Dalším závodem, kde se posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková s Renaultem Clio R3 objeví, bude Rallysprint Kostelec koncem července. Posádka tímto zve všechny své příznivce do města automobilů.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.