Na start rally v Hustopečích se postavila také brněnská posádka Patrik Rujbr a Petra Řiháková. Domácí smíšená dvojice chtěla do své sbírky na pěkných tratích přidat další výborný výsledek. Patrik s Petrou usedli opět do Renaultu Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka.
Počasí bylo úplně opačné, než na předchozích závodech. Posádky při seznamovacích jízdách provázely tropické teploty, ale na samotnou soutěž mělo přijít ochlazení. Hrozily i bouřky a očekávala se další mokrá soutěž. Ve středu a ve čtvrtek posádky absolvovaly seznamovací jízdy, v pátek dopoledne shakedown a o půl sedmé večer se začalo závodit. „Tím, že byly pouze dva průjezdy při seznamovacích jízdách a vše je v Hustopečích na pětníku, měli jsme brzo hotovo. Mohli jsme si proto užívat letního počasí. Je to pro nás domácí soutěž, tak jsme se moc na páteční a sobotní souboje moc těšili,“ zhodnotila předzávodní přípravy spolujezdkyně Petra Řiháková.
V pátek po půl sedmé večer Patrik s Petrou s radostí vyrazili do závodu. Bohužel pro ně závod nebyl příliš dlouhý. „ Skvělý plán ustlat auto v příkopě hned na první zkoušce mělo své výhody. Krom toho, že jsme šli s Petrou brzy spát a tudíž jsme byli v sobotu odpočatí, ušetřili jsme benzín a pneumatiky. A taky jsme nezmokli J. Ale nyní zcela vážně. Přibližně tři kilometry před cílem první rychlostní zkoušky jsme přecenili výdrž pneumatik a v pravé šestce jsme šli ven. Renault zůstal v keři, ze kterého jsme se vlastní silou nemohli dostat zpět na silnici a poblíž nebyli žádní diváci. Autu ani nám se nic nestalo. Nakonec při průjezdu posledních závodniček se objevili čtyři fanoušci, kteří nám z keře pomohli. Časová ztráta však už byla veliká. Auto jsme odvezli do servisu a připravili jsme se na sobotní závodění,“ popsal nešťastný okamžik Patrik Rujbr. Velký dík patří zmiňovaným fanouškům, kteří posádce pomohli.
V sobotu ráno Patrik s Petrou odstartovali v rámci superrally. Hlavním úkolem tohoto pokračování bylo získávání zkušeností na suchém povrchu. Jenže v sobotu nad ránem přišli do okolí Hustopečí bouřky a tratě ráno byly místy mokré. K tomu bylo hodně naplaveného bláta z polí, což bylo mnohdy velmi zrádné. Brněnská posádka si užívala jízdu na suchu při slunečném počasí. Časy, které zajížděla patřily na pódiové umístění ve třídě. Nebýt pátečního výpadku, určitě by si Patrik s Petrou připsali další skvělý výsledek. Ale to k rally prostě patří. „Nakonec jsme z Hustopečí odjížděli na 3. místě ve třídě 5 a 2. místě ve ROPRO Clio Trophy v rámci sobotní etapy. Mrzí nás páteční odstoupení, ale se sobotním průběhem jsme spokojeni. Už se těšíme na další závod,“ dodal na závěr Patrik Rujbr.
Dalším závodem, kde se posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková s Renaultem Clio R3 objeví, bude Rallysprint Kostelec koncem července. Posádka tímto zve všechny své příznivce do města automobilů.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.