Na start rally v Hustopečích se postavila také brněnská posádka Patrik Rujbr a Petra Řiháková. Domácí smíšená dvojice chtěla do své sbírky na pěkných tratích přidat další výborný výsledek. Patrik s Petrou usedli opět do Renaultu Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka.
Počasí bylo úplně opačné, než na předchozích závodech. Posádky při seznamovacích jízdách provázely tropické teploty, ale na samotnou soutěž mělo přijít ochlazení. Hrozily i bouřky a očekávala se další mokrá soutěž. Ve středu a ve čtvrtek posádky absolvovaly seznamovací jízdy, v pátek dopoledne shakedown a o půl sedmé večer se začalo závodit. „Tím, že byly pouze dva průjezdy při seznamovacích jízdách a vše je v Hustopečích na pětníku, měli jsme brzo hotovo. Mohli jsme si proto užívat letního počasí. Je to pro nás domácí soutěž, tak jsme se moc na páteční a sobotní souboje moc těšili,“ zhodnotila předzávodní přípravy spolujezdkyně Petra Řiháková.
V pátek po půl sedmé večer Patrik s Petrou s radostí vyrazili do závodu. Bohužel pro ně závod nebyl příliš dlouhý. „ Skvělý plán ustlat auto v příkopě hned na první zkoušce mělo své výhody. Krom toho, že jsme šli s Petrou brzy spát a tudíž jsme byli v sobotu odpočatí, ušetřili jsme benzín a pneumatiky. A taky jsme nezmokli J. Ale nyní zcela vážně. Přibližně tři kilometry před cílem první rychlostní zkoušky jsme přecenili výdrž pneumatik a v pravé šestce jsme šli ven. Renault zůstal v keři, ze kterého jsme se vlastní silou nemohli dostat zpět na silnici a poblíž nebyli žádní diváci. Autu ani nám se nic nestalo. Nakonec při průjezdu posledních závodniček se objevili čtyři fanoušci, kteří nám z keře pomohli. Časová ztráta však už byla veliká. Auto jsme odvezli do servisu a připravili jsme se na sobotní závodění,“ popsal nešťastný okamžik Patrik Rujbr. Velký dík patří zmiňovaným fanouškům, kteří posádce pomohli.
V sobotu ráno Patrik s Petrou odstartovali v rámci superrally. Hlavním úkolem tohoto pokračování bylo získávání zkušeností na suchém povrchu. Jenže v sobotu nad ránem přišli do okolí Hustopečí bouřky a tratě ráno byly místy mokré. K tomu bylo hodně naplaveného bláta z polí, což bylo mnohdy velmi zrádné. Brněnská posádka si užívala jízdu na suchu při slunečném počasí. Časy, které zajížděla patřily na pódiové umístění ve třídě. Nebýt pátečního výpadku, určitě by si Patrik s Petrou připsali další skvělý výsledek. Ale to k rally prostě patří. „Nakonec jsme z Hustopečí odjížděli na 3. místě ve třídě 5 a 2. místě ve ROPRO Clio Trophy v rámci sobotní etapy. Mrzí nás páteční odstoupení, ale se sobotním průběhem jsme spokojeni. Už se těšíme na další závod,“ dodal na závěr Patrik Rujbr.
Dalším závodem, kde se posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková s Renaultem Clio R3 objeví, bude Rallysprint Kostelec koncem července. Posádka tímto zve všechny své příznivce do města automobilů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.