Třetí místo od startu až do cíle. To byl jednoduchý děj specifické a tradičně velmi teplé jihomoravské soutěže pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta. Současně to bohužel znamená další navýšení bodové ztráty na Václava Pecha v čele šampionátu.
Nejen posádka před závodem vzpomínala na svůj loňský vyrovnaný hustopečský souboj s Václavem Pechem, ze kterého tehdy vyšla jako ta šťastnější. Letos doufala v reprízu tohoto souboje, ale realita byla bohužel odlišná. „Naším hlavním cílem pro tento závod bylo opět zkusit potrápit Václava Pecha a Petra Uhla při jejich útoku na letošní český titul. Ten se nám ale nepodařilo splnit. Vašek a Petr společně s Honzou Kopeckým a Pavlem Dreslerem nastoupil do soutěže ve velkém tempu, které jsme nebyli schopni zachytit. Udělali jsme sice nějaké drobné chybičky, ale žádné, které by měly rozhodovat závod,“ komentuje vstup do závodu, ale vlastně i celý jeho průběh, samotný Jaromír Tarabus.
Do druhé sobotní etapy tedy vstupovala černobílá Fabia S2000 alias „Dalmatýnka“ na třetím místě a stejné pořadí obsadila i ve všech sobotních rychlostních zkouškách. Odstup na první dvojici bojující o vítězství se po celý den zvětšoval přibližně ve stejném tempu, jako narůstal náskok na dvojici bojující o čtvrtou příčku. „Zůstali jsme v zóně nikoho - před námi nikdo, za námi nikdo. Nepolevovali jsme, závod jsme si užívali, ale kluci před námi byli prostě tentokrát někde jinde. Dovolili jsme si pak už i jednu chybu na vyplaveném blátě, kdy jsme se dostali prakticky v nulové v rychlosti mimo cestu. Ale poškození vozu nehrozilo a výsledek to nijak neovlivnilo. Vůz fungoval po celý závod skvěle, za což patří dík celému týmu.“
„T&T” drží po první polovině mezinárodního českého šampionátu v rally druhé místo v absolutní klasifikaci. Jaké místo to bude na konci roku, o tom v průběhu prázdnin více napoví dvě nejslavnější české soutěže, Rally Bohemia a Barum Rally.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?