Třetí místo od startu až do cíle. To byl jednoduchý děj specifické a tradičně velmi teplé jihomoravské soutěže pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta. Současně to bohužel znamená další navýšení bodové ztráty na Václava Pecha v čele šampionátu.
Nejen posádka před závodem vzpomínala na svůj loňský vyrovnaný hustopečský souboj s Václavem Pechem, ze kterého tehdy vyšla jako ta šťastnější. Letos doufala v reprízu tohoto souboje, ale realita byla bohužel odlišná. „Naším hlavním cílem pro tento závod bylo opět zkusit potrápit Václava Pecha a Petra Uhla při jejich útoku na letošní český titul. Ten se nám ale nepodařilo splnit. Vašek a Petr společně s Honzou Kopeckým a Pavlem Dreslerem nastoupil do soutěže ve velkém tempu, které jsme nebyli schopni zachytit. Udělali jsme sice nějaké drobné chybičky, ale žádné, které by měly rozhodovat závod,“ komentuje vstup do závodu, ale vlastně i celý jeho průběh, samotný Jaromír Tarabus.
Do druhé sobotní etapy tedy vstupovala černobílá Fabia S2000 alias „Dalmatýnka“ na třetím místě a stejné pořadí obsadila i ve všech sobotních rychlostních zkouškách. Odstup na první dvojici bojující o vítězství se po celý den zvětšoval přibližně ve stejném tempu, jako narůstal náskok na dvojici bojující o čtvrtou příčku. „Zůstali jsme v zóně nikoho - před námi nikdo, za námi nikdo. Nepolevovali jsme, závod jsme si užívali, ale kluci před námi byli prostě tentokrát někde jinde. Dovolili jsme si pak už i jednu chybu na vyplaveném blátě, kdy jsme se dostali prakticky v nulové v rychlosti mimo cestu. Ale poškození vozu nehrozilo a výsledek to nijak neovlivnilo. Vůz fungoval po celý závod skvěle, za což patří dík celému týmu.“
„T&T” drží po první polovině mezinárodního českého šampionátu v rally druhé místo v absolutní klasifikaci. Jaké místo to bude na konci roku, o tom v průběhu prázdnin více napoví dvě nejslavnější české soutěže, Rally Bohemia a Barum Rally.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.