Tarabus a Trunkát v Hustopečích odsouzeni k třetímu místu

rally hustopeče
rally hustopeče, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Aleš Holakovský 26. června 2013 11:43
Sdílej:

Třetí místo od startu až do cíle. To byl jednoduchý děj specifické a tradičně velmi teplé jihomoravské soutěže pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta. Současně to bohužel znamená další navýšení bodové ztráty na Václava Pecha v čele šampionátu.

Nejen posádka před závodem vzpomínala na svůj loňský vyrovnaný hustopečský souboj s Václavem Pechem, ze kterého tehdy vyšla jako ta šťastnější. Letos doufala v reprízu tohoto souboje, ale realita byla bohužel odlišná. „Naším hlavním cílem pro tento závod bylo opět zkusit potrápit Václava Pecha a Petra Uhla při jejich útoku na letošní český titul. Ten se nám ale nepodařilo splnit. Vašek a Petr společně s Honzou Kopeckým a Pavlem Dreslerem nastoupil do soutěže ve velkém tempu, které jsme nebyli schopni zachytit. Udělali jsme sice nějaké drobné chybičky, ale žádné, které by měly rozhodovat závod,“ komentuje vstup do závodu, ale vlastně i celý jeho průběh, samotný Jaromír Tarabus.

Do druhé sobotní etapy tedy vstupovala černobílá Fabia S2000 alias „Dalmatýnka“ na třetím místě a stejné pořadí obsadila i ve všech sobotních rychlostních zkouškách. Odstup na první dvojici bojující o vítězství se po celý den zvětšoval přibližně ve stejném tempu, jako narůstal náskok na dvojici bojující o čtvrtou příčku. „Zůstali jsme v zóně nikoho - před námi nikdo, za námi nikdo. Nepolevovali jsme, závod jsme si užívali, ale kluci před námi byli prostě tentokrát někde jinde. Dovolili jsme si pak už i jednu chybu na vyplaveném blátě, kdy jsme se dostali prakticky v nulové v rychlosti mimo cestu. Ale poškození vozu nehrozilo a výsledek to nijak neovlivnilo. Vůz fungoval po celý závod skvěle, za což patří dík celému týmu.“

„T&T” drží po první polovině mezinárodního českého šampionátu v rally druhé místo v absolutní klasifikaci. Jaké místo to bude na konci roku, o tom v průběhu prázdnin více napoví dvě nejslavnější české soutěže, Rally Bohemia a Barum Rally.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.