Pořadatelé AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče evidují po uzávěrce přihlášky 79 dvojic. Padesátka se objeví v rámci Evropského poháru (koef. 5) a Mediasport MMČR 2013, dalších 29 vozů bude bojovat o body do Poháru ČR. Soutěž se uskuteční 21. – 22. června 2013, start prvního vozu je plánován na páteční večer (v 18:30 hodin).
Podle očekávání se potvrdil fakt, že si české týmy dávají s přihláškami „na čas“. Téměř dvě třetiny jich dorazily pořadatelům až v posledních 24 hodinách před konečnou uzávěrkou. Prvních dvanáct vozů startovní listiny je přihlášeno do hodnocení Evropského poháru, s jedničkou odstartuje stejně jako v Českém Krumlově držitel priority FIA Jan Černý.
„Naopak vedení továrního týmu Škoda Motorsport se rozhodlo přihlášku Jana Kopeckého z evropské klasifikace stáhnout. Úřadující český šampion tak odstartuje do soutěže až se startovním čísle 14, v čele pole českého mistrovství,“ potvrzuje ředitel závodu Rudolf Kouřil.
Právě mezi dalším držitelem priority FIA Kopeckým a jeho soupeři ve třídě 2 (nakonec 7 vozů) lze hledat spolufavority hustopečského závodu. Pořadatelé evidují přihlášky prvních dvou jezdců českého seriálu Václava Pecha a Jaromíra Tarabuse, výčet Fabií S2000 doplní trio Roman Odložilík, Jan Jelínek a Robert Adolf. Mezi produkčními auty lze očekávat pokračování soubojů mezi Vojtěchem Štajfem, Radkem Mifkou a Vladimírem Barvíkem.
Počet produkčních vozů ale tentokrát patří ve srovnání s dalšími třídami jen do průměru. Nejpočetnější zastoupení budou mít speciály třídy 5 (13 vozů).
Účastníci Poháru ČR „naskočí“ do hustopečského závodění v sobotu. V necelé třicítce jmen nechybí ani špička pohárové klasifikace - Petr Šimurda, Petr Zedník, Jiří Kašpar, Miloslav Jirsa či Zbyněk Hrabec.
Více informací k AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2013 hledejte na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz, případně v sociální síti facebook.com (Agrotec rally Hustopeče).
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?