Pořadatelé AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče evidují po uzávěrce přihlášky 79 dvojic. Padesátka se objeví v rámci Evropského poháru (koef. 5) a Mediasport MMČR 2013, dalších 29 vozů bude bojovat o body do Poháru ČR. Soutěž se uskuteční 21. – 22. června 2013, start prvního vozu je plánován na páteční večer (v 18:30 hodin).
Podle očekávání se potvrdil fakt, že si české týmy dávají s přihláškami „na čas“. Téměř dvě třetiny jich dorazily pořadatelům až v posledních 24 hodinách před konečnou uzávěrkou. Prvních dvanáct vozů startovní listiny je přihlášeno do hodnocení Evropského poháru, s jedničkou odstartuje stejně jako v Českém Krumlově držitel priority FIA Jan Černý.
„Naopak vedení továrního týmu Škoda Motorsport se rozhodlo přihlášku Jana Kopeckého z evropské klasifikace stáhnout. Úřadující český šampion tak odstartuje do soutěže až se startovním čísle 14, v čele pole českého mistrovství,“ potvrzuje ředitel závodu Rudolf Kouřil.
Právě mezi dalším držitelem priority FIA Kopeckým a jeho soupeři ve třídě 2 (nakonec 7 vozů) lze hledat spolufavority hustopečského závodu. Pořadatelé evidují přihlášky prvních dvou jezdců českého seriálu Václava Pecha a Jaromíra Tarabuse, výčet Fabií S2000 doplní trio Roman Odložilík, Jan Jelínek a Robert Adolf. Mezi produkčními auty lze očekávat pokračování soubojů mezi Vojtěchem Štajfem, Radkem Mifkou a Vladimírem Barvíkem.
Počet produkčních vozů ale tentokrát patří ve srovnání s dalšími třídami jen do průměru. Nejpočetnější zastoupení budou mít speciály třídy 5 (13 vozů).
Účastníci Poháru ČR „naskočí“ do hustopečského závodění v sobotu. V necelé třicítce jmen nechybí ani špička pohárové klasifikace - Petr Šimurda, Petr Zedník, Jiří Kašpar, Miloslav Jirsa či Zbyněk Hrabec.
Více informací k AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2013 hledejte na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz, případně v sociální síti facebook.com (Agrotec rally Hustopeče).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.