Ve dnech 24. – 26. 5. 2013 se v Českém Krumlově a jeho blízkém okolí uskutečnil další podnik Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally.
Ve dnech 24. – 26. 5. 2013 se v Českém Krumlově a jeho blízkém okolí uskutečnil další podnik Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Na startu nechyběla ani smíšená posádka Patrik Rujbr s Petrou Řihákovou. Ani tentokrát, stejně jako na předchozích domácích soutěžích, se na rally neobjevilo slunečné počasí. „Pršet nám tady začalo už při seznamovacích jízdách. Navíc bylo opravdu chladno. To nás však neodradilo od každoročního posezení v Holkově u výborného selátka,“ popsala předzávodní přípravu spolujezdkyně Petra Řiháková. Vzhledem k nepříznivému počasí toto posezení nebylo až do rána, a proto mohly posádky další den trénovat bez bolestí hlav.
V pátek na posádku čekal shakedown, pro který byla stejná trať, jako pro první ostrou rychlostní zkoušku. „Na shakedownu jsme si vyzkoušeli různá nastavení auta a pěkně jsme se svezli,“ popsal poslední přípravy Patrik Rujbr. Odpolední sekce třech měřených testů si Patrik s Petrou užívali. Do servisu přijeli na krásném 2. místě ve třídě 5. Noční sekce pro posádku už tak klidná nebyla. „Na šesté rychlostní zkoušce jsme měli v úvodu velkou krizi, kdy při nás opravdu někdo stál a nic se nestalo. Ztratili jsme jen pár vteřin. Bohužel to nebylo všechno. Při konci rychlostky jsme na známých panelech udělali hned dvojitý defekt. Do cíle chyběly “jen“ čtyři kilometry a tak jsme do cíle dojeli na defektech a přezuli mimo rychlostní zkoušku,“ popsal nepříjemné momenty Patrik Rujbr. Toto zaváhání stálo posádku Rujbr – Řiháková propad na šestou příčku ve třídě.
Do soboty byl tedy cíl jasny: postupně se snažit probojovat zase na nejvyšší místa ve třídě. Bohužel to šlo velmi pomalu. Na poslední rychlostní zkoušce se brněnská posádka posunula na 4. místo ve třídě a 3. místo v poháru Clio R3 Trophy, a to díky chybě Milana Kneifla. „Spíše jsme se prali o vteřinky se soupeři, ale nakonec jsme v rámci možností spokojení. Byla to velmi náročná, ale krásná soutěž. Jsme rádi, že máme auto v cíli bez poškození,“ zhodnotil závod Patrik Rujbr. I přes drobné problémy si Patrik s Petrou z Českého Krumlova odvezli pohár za 3. místo v Clio R3 Trophy. K tomu si připsali 4. místo ve třídě 5, kde byla na startu soutěž velmi silná konkurence jedenácti vozů. Absolutně smíšené posádce patřilo 16. místo. Když se podíváme na celkové hodnocení šampionátu, Patrikovi s Petrou po třech odjetých závodech patří 3. místo ve třídě 5 a 7. místo mezi vozy poháněné jednou nápravou.
Dalším závodem, kde se tato posádka i s Renaultem Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka objeví, bude Rally Krkonoše. V Krkonoších se budou Patrik s Petrou prát o další body do hodnocení dvoukolek. Po třech odjetých spritových závodech patří brňákům 2. místo se ztrátou dvou bodů na Adama Koblihu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.