Opět mokrý závod pro posádku Rujbr Řiháková na Rally ČK

rujbr, patrik
rujbr, patrik, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
Barbora Vebrová 30. května 2013 21:41
Sdílej:

Ve dnech 24. – 26. 5. 2013 se v Českém Krumlově a jeho blízkém okolí uskutečnil další podnik Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally.

Ve dnech 24. – 26. 5. 2013 se v Českém Krumlově a jeho blízkém okolí uskutečnil další podnik Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Na startu nechyběla ani smíšená posádka Patrik Rujbr s Petrou Řihákovou. Ani tentokrát, stejně jako na předchozích domácích soutěžích, se na rally neobjevilo slunečné počasí. „Pršet nám tady začalo už při seznamovacích jízdách. Navíc bylo opravdu chladno. To nás však neodradilo od každoročního posezení v Holkově u výborného selátka,“ popsala předzávodní přípravu spolujezdkyně Petra Řiháková. Vzhledem k nepříznivému počasí toto posezení nebylo až do rána, a proto mohly posádky další den trénovat bez bolestí hlav.

V pátek na posádku čekal shakedown, pro který byla stejná trať, jako pro první ostrou rychlostní zkoušku. „Na shakedownu jsme si vyzkoušeli různá nastavení auta a pěkně jsme se svezli,“ popsal poslední přípravy Patrik Rujbr. Odpolední sekce třech měřených testů si Patrik s Petrou užívali. Do servisu přijeli na krásném 2. místě ve třídě 5. Noční sekce pro posádku už tak klidná nebyla. „Na šesté rychlostní zkoušce jsme měli v úvodu velkou krizi, kdy při nás opravdu někdo stál a nic se nestalo. Ztratili jsme jen pár vteřin. Bohužel to nebylo všechno. Při konci rychlostky jsme na známých panelech udělali hned dvojitý defekt. Do cíle chyběly “jen“ čtyři kilometry a tak jsme do cíle dojeli na defektech a přezuli mimo rychlostní zkoušku,“ popsal nepříjemné momenty Patrik Rujbr. Toto zaváhání stálo posádku Rujbr – Řiháková propad na šestou příčku ve třídě.

Do soboty byl tedy cíl jasny: postupně se snažit probojovat zase na nejvyšší místa ve třídě. Bohužel to šlo velmi pomalu. Na poslední rychlostní zkoušce se brněnská posádka posunula na 4. místo ve třídě a 3. místo v poháru Clio R3 Trophy, a to díky chybě Milana Kneifla. „Spíše jsme se prali o vteřinky se soupeři, ale nakonec jsme v rámci možností spokojení. Byla to velmi náročná, ale krásná soutěž. Jsme rádi, že máme auto v cíli bez poškození,“ zhodnotil závod Patrik Rujbr. I přes drobné problémy si Patrik s Petrou z Českého Krumlova odvezli pohár za 3. místo v Clio R3 Trophy. K tomu si připsali 4. místo ve třídě 5, kde byla na startu soutěž velmi silná konkurence jedenácti vozů. Absolutně smíšené posádce patřilo 16. místo. Když se podíváme na celkové hodnocení šampionátu, Patrikovi s Petrou po třech odjetých závodech patří 3. místo ve třídě 5 a 7. místo mezi vozy poháněné jednou nápravou.

Dalším závodem, kde se tato posádka i s Renaultem Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka objeví, bude Rally Krkonoše. V Krkonoších se budou Patrik s Petrou prát o další body do hodnocení dvoukolek. Po třech odjetých spritových závodech patří brňákům 2. místo se ztrátou dvou bodů na Adama Koblihu.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.