Ve dnech 24. – 26. 5. 2013 se v Českém Krumlově a jeho blízkém okolí uskutečnil další podnik Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally.
Ve dnech 24. – 26. 5. 2013 se v Českém Krumlově a jeho blízkém okolí uskutečnil další podnik Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Na startu nechyběla ani smíšená posádka Patrik Rujbr s Petrou Řihákovou. Ani tentokrát, stejně jako na předchozích domácích soutěžích, se na rally neobjevilo slunečné počasí. „Pršet nám tady začalo už při seznamovacích jízdách. Navíc bylo opravdu chladno. To nás však neodradilo od každoročního posezení v Holkově u výborného selátka,“ popsala předzávodní přípravu spolujezdkyně Petra Řiháková. Vzhledem k nepříznivému počasí toto posezení nebylo až do rána, a proto mohly posádky další den trénovat bez bolestí hlav.
V pátek na posádku čekal shakedown, pro který byla stejná trať, jako pro první ostrou rychlostní zkoušku. „Na shakedownu jsme si vyzkoušeli různá nastavení auta a pěkně jsme se svezli,“ popsal poslední přípravy Patrik Rujbr. Odpolední sekce třech měřených testů si Patrik s Petrou užívali. Do servisu přijeli na krásném 2. místě ve třídě 5. Noční sekce pro posádku už tak klidná nebyla. „Na šesté rychlostní zkoušce jsme měli v úvodu velkou krizi, kdy při nás opravdu někdo stál a nic se nestalo. Ztratili jsme jen pár vteřin. Bohužel to nebylo všechno. Při konci rychlostky jsme na známých panelech udělali hned dvojitý defekt. Do cíle chyběly “jen“ čtyři kilometry a tak jsme do cíle dojeli na defektech a přezuli mimo rychlostní zkoušku,“ popsal nepříjemné momenty Patrik Rujbr. Toto zaváhání stálo posádku Rujbr – Řiháková propad na šestou příčku ve třídě.
Do soboty byl tedy cíl jasny: postupně se snažit probojovat zase na nejvyšší místa ve třídě. Bohužel to šlo velmi pomalu. Na poslední rychlostní zkoušce se brněnská posádka posunula na 4. místo ve třídě a 3. místo v poháru Clio R3 Trophy, a to díky chybě Milana Kneifla. „Spíše jsme se prali o vteřinky se soupeři, ale nakonec jsme v rámci možností spokojení. Byla to velmi náročná, ale krásná soutěž. Jsme rádi, že máme auto v cíli bez poškození,“ zhodnotil závod Patrik Rujbr. I přes drobné problémy si Patrik s Petrou z Českého Krumlova odvezli pohár za 3. místo v Clio R3 Trophy. K tomu si připsali 4. místo ve třídě 5, kde byla na startu soutěž velmi silná konkurence jedenácti vozů. Absolutně smíšené posádce patřilo 16. místo. Když se podíváme na celkové hodnocení šampionátu, Patrikovi s Petrou po třech odjetých závodech patří 3. místo ve třídě 5 a 7. místo mezi vozy poháněné jednou nápravou.
Dalším závodem, kde se tato posádka i s Renaultem Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka objeví, bude Rally Krkonoše. V Krkonoších se budou Patrik s Petrou prát o další body do hodnocení dvoukolek. Po třech odjetých spritových závodech patří brňákům 2. místo se ztrátou dvou bodů na Adama Koblihu.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.