"V únoru 2012 zprovozníme náš montážní závod v Bulharsku," řekl listu marketingový ředitel Great Wall Motor Wang Shihui. "Továrna je prakticky hotová," dodal.
Firma předpokládá, že během prvního roku provozu prodá 8000 vozů vyrobených v tomto závodě. Automobily by se měly prodávat v Bulharsku a vyvážet do některých dalších zemí, například do Rumunska a Turecka. Ceny vozů Great Wall by měly v Evropě začínat od osmi tisíc eur (200 000 Kč), napsal FAZ.
V roce 2015 chce Great Wall vstoupit na trhy ve Švédsku a Norsku, poté hodlá zamířit také do Británie. Německo bude kvůli ostré konkurenci a vysokým nárokům až posledním evropským trhem, na který se Great Wall zaměří. "Nicméně tam chceme, čím dříve, tím lépe," řekl Wang.
Great Wall vznikla v roce 1976 a postupně se vypracovala v jednu z nejúspěšnějších čínských soukromých automobilek. Její prodej za první tři měsíce roku 2011 meziročně stoupl o třicet procent na 322 000 vozů.
Great Wall Motor začne jako první čínská automobilka vyrábět v EU
Great Wall Motor zahájí jako první čínská automobilka výrobu v Evropské unii. Auta bude vyrábět od příštího roku v Bulharsku, uvedl německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).
Další zprávy
-
Vlastimil Harapes (†77): Zagorovou mu přebral Margita!
-
Vlastimil Harapes (†77): Zagorovou mu přebral Margita!
-
MS v ledním hokeji: Češi poskočili na druhé místo, ale... Postupový rébus!
-
Nehoda autobusu před zraky policistů! Cestovali v něm školáci
-
Robert Fico: Nové informace o zdravotním stavu premiéra!
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?