Ve dnech 24. – 26. 5. 2013 se v Českém Krumlově a jeho blízkém okolí uskutečnil další podnik Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally.
Ve dnech 24. – 26. 5. 2013 se v Českém Krumlově a jeho blízkém okolí uskutečnil další podnik Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Na startu nechyběla ani smíšená posádka Patrik Rujbr s Petrou Řihákovou. Ani tentokrát, stejně jako na předchozích domácích soutěžích, se na rally neobjevilo slunečné počasí. „Pršet nám tady začalo už při seznamovacích jízdách. Navíc bylo opravdu chladno. To nás však neodradilo od každoročního posezení v Holkově u výborného selátka,“ popsala předzávodní přípravu spolujezdkyně Petra Řiháková. Vzhledem k nepříznivému počasí toto posezení nebylo až do rána, a proto mohly posádky další den trénovat bez bolestí hlav.
V pátek na posádku čekal shakedown, pro který byla stejná trať, jako pro první ostrou rychlostní zkoušku. „Na shakedownu jsme si vyzkoušeli různá nastavení auta a pěkně jsme se svezli,“ popsal poslední přípravy Patrik Rujbr. Odpolední sekce třech měřených testů si Patrik s Petrou užívali. Do servisu přijeli na krásném 2. místě ve třídě 5. Noční sekce pro posádku už tak klidná nebyla. „Na šesté rychlostní zkoušce jsme měli v úvodu velkou krizi, kdy při nás opravdu někdo stál a nic se nestalo. Ztratili jsme jen pár vteřin. Bohužel to nebylo všechno. Při konci rychlostky jsme na známých panelech udělali hned dvojitý defekt. Do cíle chyběly “jen“ čtyři kilometry a tak jsme do cíle dojeli na defektech a přezuli mimo rychlostní zkoušku,“ popsal nepříjemné momenty Patrik Rujbr. Toto zaváhání stálo posádku Rujbr – Řiháková propad na šestou příčku ve třídě.
Do soboty byl tedy cíl jasny: postupně se snažit probojovat zase na nejvyšší místa ve třídě. Bohužel to šlo velmi pomalu. Na poslední rychlostní zkoušce se brněnská posádka posunula na 4. místo ve třídě a 3. místo v poháru Clio R3 Trophy, a to díky chybě Milana Kneifla. „Spíše jsme se prali o vteřinky se soupeři, ale nakonec jsme v rámci možností spokojení. Byla to velmi náročná, ale krásná soutěž. Jsme rádi, že máme auto v cíli bez poškození,“ zhodnotil závod Patrik Rujbr. I přes drobné problémy si Patrik s Petrou z Českého Krumlova odvezli pohár za 3. místo v Clio R3 Trophy. K tomu si připsali 4. místo ve třídě 5, kde byla na startu soutěž velmi silná konkurence jedenácti vozů. Absolutně smíšené posádce patřilo 16. místo. Když se podíváme na celkové hodnocení šampionátu, Patrikovi s Petrou po třech odjetých závodech patří 3. místo ve třídě 5 a 7. místo mezi vozy poháněné jednou nápravou.
Dalším závodem, kde se tato posádka i s Renaultem Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka objeví, bude Rally Krkonoše. V Krkonoších se budou Patrik s Petrou prát o další body do hodnocení dvoukolek. Po třech odjetých spritových závodech patří brňákům 2. místo se ztrátou dvou bodů na Adama Koblihu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.