Letošní již dvaatřicátý ročník Valašské rally se uskuteční první prázdninový víkend.
Letošní již dvaatřicátý ročník Valašské rally se uskuteční první prázdninový víkend. Soutěžní vozy zaburácí ve valašských kotárech v termínu 4. – 5. července 2013 a centrem oblíbené soutěže se stane opět město Valašské Meziříčí. Populární valaška se pojede v letošním roce jako součást Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, dále se posádkám budou body počítat do Poháru České republiky. AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín vypsal Pohár pořadatele, kde se objeví v rámci volného podniku pro soudobé automobily rovněž vozy specifikace WRC nebo kategorie Super 2000.
„Letošní ročník Valašské rally jedeme na začátku prázdnin. Vzhledem k tomu, že náš podnik nebyl zařazen do republikového šampionátu současných vozů, rozhodli jsme se vypsat tzv. Pohár pořadatele, kde mohou startovat například i vozy specifikace WRC. Již více než dva měsíce před startem soutěže se na nás dotazují jednotlivé týmy, zda mohou startovat na valašce s „weercéčkem“ nebo „dvoutisícovkou.“ Valašská rally zároveň může sloužit jako vítaný test před Bohemia rally nebo rallysprintovými soutěžemi, které se konají během letních měsíců. Nabídneme náročné rychlostní zkoušky na třech úsecích v celkové délce sedmdesáti kilometrů,“ řekl Miroslav Hošák, ředitel Valašské rally.
Dvaatřicátý ročník valašky proběhne vzhledem k prodlouženému svátečnímu víkendu nezvykle ve dnech čtvrtek a pátek. Úvodní den jsou na programu seznamovací jízdy a uskuteční se rovněž administrativní a technická přejímka. Samotná rally se pojede v pátek 5. července, první vůz sjede se startovní rampy umístěné tradičně na Masarykově náměstí ve Valašském Meziříčí v 9 hodin, cíl soutěže je naplánován na stejném místě v 17.15 hodin. Další informace naleznete na oficiální internetové adrese www.valasskarally.eu, kde byla zveřejněna přihláška pro soutěžící. Letošní ročník budou provázet zpřísněná bezpečnostní opatření. Bezpečnost soutěžních posádek a diváků je hlavním cílem pořadatelského sboru pod vedením Miroslava Hošáka ke zdárnému průběhu samotné soutěže.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?