Letošní již dvaatřicátý ročník Valašské rally se uskuteční první prázdninový víkend.
Letošní již dvaatřicátý ročník Valašské rally se uskuteční první prázdninový víkend. Soutěžní vozy zaburácí ve valašských kotárech v termínu 4. – 5. července 2013 a centrem oblíbené soutěže se stane opět město Valašské Meziříčí. Populární valaška se pojede v letošním roce jako součást Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, dále se posádkám budou body počítat do Poháru České republiky. AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín vypsal Pohár pořadatele, kde se objeví v rámci volného podniku pro soudobé automobily rovněž vozy specifikace WRC nebo kategorie Super 2000.
„Letošní ročník Valašské rally jedeme na začátku prázdnin. Vzhledem k tomu, že náš podnik nebyl zařazen do republikového šampionátu současných vozů, rozhodli jsme se vypsat tzv. Pohár pořadatele, kde mohou startovat například i vozy specifikace WRC. Již více než dva měsíce před startem soutěže se na nás dotazují jednotlivé týmy, zda mohou startovat na valašce s „weercéčkem“ nebo „dvoutisícovkou.“ Valašská rally zároveň může sloužit jako vítaný test před Bohemia rally nebo rallysprintovými soutěžemi, které se konají během letních měsíců. Nabídneme náročné rychlostní zkoušky na třech úsecích v celkové délce sedmdesáti kilometrů,“ řekl Miroslav Hošák, ředitel Valašské rally.
Dvaatřicátý ročník valašky proběhne vzhledem k prodlouženému svátečnímu víkendu nezvykle ve dnech čtvrtek a pátek. Úvodní den jsou na programu seznamovací jízdy a uskuteční se rovněž administrativní a technická přejímka. Samotná rally se pojede v pátek 5. července, první vůz sjede se startovní rampy umístěné tradičně na Masarykově náměstí ve Valašském Meziříčí v 9 hodin, cíl soutěže je naplánován na stejném místě v 17.15 hodin. Další informace naleznete na oficiální internetové adrese www.valasskarally.eu, kde byla zveřejněna přihláška pro soutěžící. Letošní ročník budou provázet zpřísněná bezpečnostní opatření. Bezpečnost soutěžních posádek a diváků je hlavním cílem pořadatelského sboru pod vedením Miroslava Hošáka ke zdárnému průběhu samotné soutěže.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?