Letošní již dvaatřicátý ročník Valašské rally se uskuteční první prázdninový víkend.
Letošní již dvaatřicátý ročník Valašské rally se uskuteční první prázdninový víkend. Soutěžní vozy zaburácí ve valašských kotárech v termínu 4. – 5. července 2013 a centrem oblíbené soutěže se stane opět město Valašské Meziříčí. Populární valaška se pojede v letošním roce jako součást Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, dále se posádkám budou body počítat do Poháru České republiky. AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín vypsal Pohár pořadatele, kde se objeví v rámci volného podniku pro soudobé automobily rovněž vozy specifikace WRC nebo kategorie Super 2000.
„Letošní ročník Valašské rally jedeme na začátku prázdnin. Vzhledem k tomu, že náš podnik nebyl zařazen do republikového šampionátu současných vozů, rozhodli jsme se vypsat tzv. Pohár pořadatele, kde mohou startovat například i vozy specifikace WRC. Již více než dva měsíce před startem soutěže se na nás dotazují jednotlivé týmy, zda mohou startovat na valašce s „weercéčkem“ nebo „dvoutisícovkou.“ Valašská rally zároveň může sloužit jako vítaný test před Bohemia rally nebo rallysprintovými soutěžemi, které se konají během letních měsíců. Nabídneme náročné rychlostní zkoušky na třech úsecích v celkové délce sedmdesáti kilometrů,“ řekl Miroslav Hošák, ředitel Valašské rally.
Dvaatřicátý ročník valašky proběhne vzhledem k prodlouženému svátečnímu víkendu nezvykle ve dnech čtvrtek a pátek. Úvodní den jsou na programu seznamovací jízdy a uskuteční se rovněž administrativní a technická přejímka. Samotná rally se pojede v pátek 5. července, první vůz sjede se startovní rampy umístěné tradičně na Masarykově náměstí ve Valašském Meziříčí v 9 hodin, cíl soutěže je naplánován na stejném místě v 17.15 hodin. Další informace naleznete na oficiální internetové adrese www.valasskarally.eu, kde byla zveřejněna přihláška pro soutěžící. Letošní ročník budou provázet zpřísněná bezpečnostní opatření. Bezpečnost soutěžních posádek a diváků je hlavním cílem pořadatelského sboru pod vedením Miroslava Hošáka ke zdárnému průběhu samotné soutěže.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.