Víkendový MIT Metal Rallysprint Kopná byl dalším dějstvím Mistrovství České republiky ve Sprintrally, ale také další soutěží, kde se závodilo i v Poháru Pirelli.
Značkový pohár pro posádky obouvající pneumatiky italské značky Pirelli se velmi svižně rozjíždí a Kopná nebyla výjimkou. Na Pirellkách zde samozřejmě závodily posádky zařazené do Poháru Pirelli, ale objevilo se zde také mnoho posádek, které do Poháru Pirelli ve Sprintrally zařazené nejsou, přesto na svých vozech měli obutí se značkou Pirelli. Jmenujme například Egona Smékala, ten je přihlášený do Poháru Pirelli MMČR, dále třeba nejrychlejšího mechanika v zemi Petra Bryndu, Tomáše Růžičku, ten je také přihlášený do Poháru Pirelli MMČR, či Marcela Svačinu nebo vítězku Citroën Czech Women talent, slečnu Lucii Červenková.
Rallysprint Kopná ničím nevybočil ze série letošních soutěží rally. Panovalo totiž opět velmi špatné a nestálé počasí, což pro jezdce vytváří hodně složité podmínky pro správnou volbu pneumatik. Ti, co zvolili Pirelli, se ale rozhodně neztratili. Opět nejrychlejší posádkou v Poháru Pirelli absolutně byli Miroslav Plíhal s Jiřím Strossem. Ti se svojí Škodou Octavia WRC skončili na 14. místě. Do poháru ale nebodují. Tam naopak boduje a opět s plným počtem bodů posádka Adam Kobliha – Petr Chodura. Ti se svým Citroënem C2R2 MAX zvítězili ve třídě 6 a do poslední rychlostní zkoušky bojovali i o třetí místo mezi dvoukolkami celkově, kde je předstihl právě zmíněný mechanik Jana Černého – Petr Brynda. Pro Adama Koblihu je Kopná domácí závod a třetí vítězství v řadě v Poháru Pirelli, dejme mu proto slovo: „Jak se letos pomalu stává zvykem, seznamovací jízdy probíhaly za krásného počasí, ale v závodu tomu bylo přesně naopak, na to už jsme si i zvykli. Kopnou jsem jel už mnohokrát, je to můj domácí podnik a místní rychlostní zkoušky dobře znám, nečekalo mě tedy po této stránce nic nového. Tajně jsem však doufal, že nám na závod spadne hodně vody. Za těchto podmínek máme odjety už dva závody a pro mě by byla tato situace čitelnější, věděl jsem co od auta čekat a také mám lepší pojem o tom jak jej nastavit,“ komentuje těžké podmínky na trati Rallysprintu Adam Kobliha, na jehož kontě je aktuálně 30 bodů a neochvějně drží vedení v Poháru Pirelli.
Ve třídě šest na druhém místě v Poháru Pirelli skončili Ondřej Bisaha s Davidem Zacharem a na třetím místě Jiří Máša s Ivo Vybíralem. Ve třídě dvoulitrů, tedy ve třídě 5 zvítězili Aleš Kaválek s Jaroslavem Miko s Hondou Civic TypeR. Mezi šestnáctistovkami ve třídě devět se Pirellkám daří nejvíce. Na Kopné jich na startu bylo dokonce 9. Nejrychlejší byli Martin Lichovník s Bohumilem Černochem na Hondě Civic VTi, kteří předstihli i Daniela Zpěváka se Zdenkou Tomášovou a Josefa Vojáčka s Karlem Voltnerem také s Hondou. Ve třídě osm se mohli jako nejrychlejší v cíli v rámci Poháru Pirelli radovat Oldřich Hrubý s Pavlem Krbcem s Renaultem Clio. Za nimi skončili Jan Lunga s Janem Kubalou také s Renaultem a na třetím místě bodovala posádka Matěj Řehák – Lukáš Říha. Třída sedm se stala opět kořistí Pavlíny Tydláčková, kterou v Suzuki Ignis Sport navigoval Jan Jinderle. Ve třídě 11 dojeli do cíle s dieselem jen bratři Bočkové se Seatem Leon a tak brali plný počet bodů.
Pořadí v Poháru Pirelli už se začíná jemně rýsovat a na první pozici je se slušným bodovým náskokem Adam Kobliha s třiceti body. Dvacet bodů má na svém kontě Oldřich Hrubý, ale pak už jsou výsledky hodně těsné a na třetím místě je s devatenácti body Lukáš Kostelník.
Pohár Pirelli ve Sprintrally pokračuje při Rally Krkonoše, ale už za týden se rozezní zvuk závodních motorů na Rallye Český Krumlov a tam se budou rozdělovat body do Poháru Pirelli v rámci MMČR.
Více informací o Poháru Pirelli a o soutěžních pneumatikách Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.