Víkendový MIT Metal Rallysprint Kopná byl dalším dějstvím Mistrovství České republiky ve Sprintrally, ale také další soutěží, kde se závodilo i v Poháru Pirelli.
Značkový pohár pro posádky obouvající pneumatiky italské značky Pirelli se velmi svižně rozjíždí a Kopná nebyla výjimkou. Na Pirellkách zde samozřejmě závodily posádky zařazené do Poháru Pirelli, ale objevilo se zde také mnoho posádek, které do Poháru Pirelli ve Sprintrally zařazené nejsou, přesto na svých vozech měli obutí se značkou Pirelli. Jmenujme například Egona Smékala, ten je přihlášený do Poháru Pirelli MMČR, dále třeba nejrychlejšího mechanika v zemi Petra Bryndu, Tomáše Růžičku, ten je také přihlášený do Poháru Pirelli MMČR, či Marcela Svačinu nebo vítězku Citroën Czech Women talent, slečnu Lucii Červenková.
Rallysprint Kopná ničím nevybočil ze série letošních soutěží rally. Panovalo totiž opět velmi špatné a nestálé počasí, což pro jezdce vytváří hodně složité podmínky pro správnou volbu pneumatik. Ti, co zvolili Pirelli, se ale rozhodně neztratili. Opět nejrychlejší posádkou v Poháru Pirelli absolutně byli Miroslav Plíhal s Jiřím Strossem. Ti se svojí Škodou Octavia WRC skončili na 14. místě. Do poháru ale nebodují. Tam naopak boduje a opět s plným počtem bodů posádka Adam Kobliha – Petr Chodura. Ti se svým Citroënem C2R2 MAX zvítězili ve třídě 6 a do poslední rychlostní zkoušky bojovali i o třetí místo mezi dvoukolkami celkově, kde je předstihl právě zmíněný mechanik Jana Černého – Petr Brynda. Pro Adama Koblihu je Kopná domácí závod a třetí vítězství v řadě v Poháru Pirelli, dejme mu proto slovo: „Jak se letos pomalu stává zvykem, seznamovací jízdy probíhaly za krásného počasí, ale v závodu tomu bylo přesně naopak, na to už jsme si i zvykli. Kopnou jsem jel už mnohokrát, je to můj domácí podnik a místní rychlostní zkoušky dobře znám, nečekalo mě tedy po této stránce nic nového. Tajně jsem však doufal, že nám na závod spadne hodně vody. Za těchto podmínek máme odjety už dva závody a pro mě by byla tato situace čitelnější, věděl jsem co od auta čekat a také mám lepší pojem o tom jak jej nastavit,“ komentuje těžké podmínky na trati Rallysprintu Adam Kobliha, na jehož kontě je aktuálně 30 bodů a neochvějně drží vedení v Poháru Pirelli.
Ve třídě šest na druhém místě v Poháru Pirelli skončili Ondřej Bisaha s Davidem Zacharem a na třetím místě Jiří Máša s Ivo Vybíralem. Ve třídě dvoulitrů, tedy ve třídě 5 zvítězili Aleš Kaválek s Jaroslavem Miko s Hondou Civic TypeR. Mezi šestnáctistovkami ve třídě devět se Pirellkám daří nejvíce. Na Kopné jich na startu bylo dokonce 9. Nejrychlejší byli Martin Lichovník s Bohumilem Černochem na Hondě Civic VTi, kteří předstihli i Daniela Zpěváka se Zdenkou Tomášovou a Josefa Vojáčka s Karlem Voltnerem také s Hondou. Ve třídě osm se mohli jako nejrychlejší v cíli v rámci Poháru Pirelli radovat Oldřich Hrubý s Pavlem Krbcem s Renaultem Clio. Za nimi skončili Jan Lunga s Janem Kubalou také s Renaultem a na třetím místě bodovala posádka Matěj Řehák – Lukáš Říha. Třída sedm se stala opět kořistí Pavlíny Tydláčková, kterou v Suzuki Ignis Sport navigoval Jan Jinderle. Ve třídě 11 dojeli do cíle s dieselem jen bratři Bočkové se Seatem Leon a tak brali plný počet bodů.
Pořadí v Poháru Pirelli už se začíná jemně rýsovat a na první pozici je se slušným bodovým náskokem Adam Kobliha s třiceti body. Dvacet bodů má na svém kontě Oldřich Hrubý, ale pak už jsou výsledky hodně těsné a na třetím místě je s devatenácti body Lukáš Kostelník.
Pohár Pirelli ve Sprintrally pokračuje při Rally Krkonoše, ale už za týden se rozezní zvuk závodních motorů na Rallye Český Krumlov a tam se budou rozdělovat body do Poháru Pirelli v rámci MMČR.
Více informací o Poháru Pirelli a o soutěžních pneumatikách Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?