Víkendový MIT Metal Rallysprint Kopná byl dalším dějstvím Mistrovství České republiky ve Sprintrally, ale také další soutěží, kde se závodilo i v Poháru Pirelli.
Značkový pohár pro posádky obouvající pneumatiky italské značky Pirelli se velmi svižně rozjíždí a Kopná nebyla výjimkou. Na Pirellkách zde samozřejmě závodily posádky zařazené do Poháru Pirelli, ale objevilo se zde také mnoho posádek, které do Poháru Pirelli ve Sprintrally zařazené nejsou, přesto na svých vozech měli obutí se značkou Pirelli. Jmenujme například Egona Smékala, ten je přihlášený do Poháru Pirelli MMČR, dále třeba nejrychlejšího mechanika v zemi Petra Bryndu, Tomáše Růžičku, ten je také přihlášený do Poháru Pirelli MMČR, či Marcela Svačinu nebo vítězku Citroën Czech Women talent, slečnu Lucii Červenková.
Rallysprint Kopná ničím nevybočil ze série letošních soutěží rally. Panovalo totiž opět velmi špatné a nestálé počasí, což pro jezdce vytváří hodně složité podmínky pro správnou volbu pneumatik. Ti, co zvolili Pirelli, se ale rozhodně neztratili. Opět nejrychlejší posádkou v Poháru Pirelli absolutně byli Miroslav Plíhal s Jiřím Strossem. Ti se svojí Škodou Octavia WRC skončili na 14. místě. Do poháru ale nebodují. Tam naopak boduje a opět s plným počtem bodů posádka Adam Kobliha – Petr Chodura. Ti se svým Citroënem C2R2 MAX zvítězili ve třídě 6 a do poslední rychlostní zkoušky bojovali i o třetí místo mezi dvoukolkami celkově, kde je předstihl právě zmíněný mechanik Jana Černého – Petr Brynda. Pro Adama Koblihu je Kopná domácí závod a třetí vítězství v řadě v Poháru Pirelli, dejme mu proto slovo: „Jak se letos pomalu stává zvykem, seznamovací jízdy probíhaly za krásného počasí, ale v závodu tomu bylo přesně naopak, na to už jsme si i zvykli. Kopnou jsem jel už mnohokrát, je to můj domácí podnik a místní rychlostní zkoušky dobře znám, nečekalo mě tedy po této stránce nic nového. Tajně jsem však doufal, že nám na závod spadne hodně vody. Za těchto podmínek máme odjety už dva závody a pro mě by byla tato situace čitelnější, věděl jsem co od auta čekat a také mám lepší pojem o tom jak jej nastavit,“ komentuje těžké podmínky na trati Rallysprintu Adam Kobliha, na jehož kontě je aktuálně 30 bodů a neochvějně drží vedení v Poháru Pirelli.
Ve třídě šest na druhém místě v Poháru Pirelli skončili Ondřej Bisaha s Davidem Zacharem a na třetím místě Jiří Máša s Ivo Vybíralem. Ve třídě dvoulitrů, tedy ve třídě 5 zvítězili Aleš Kaválek s Jaroslavem Miko s Hondou Civic TypeR. Mezi šestnáctistovkami ve třídě devět se Pirellkám daří nejvíce. Na Kopné jich na startu bylo dokonce 9. Nejrychlejší byli Martin Lichovník s Bohumilem Černochem na Hondě Civic VTi, kteří předstihli i Daniela Zpěváka se Zdenkou Tomášovou a Josefa Vojáčka s Karlem Voltnerem také s Hondou. Ve třídě osm se mohli jako nejrychlejší v cíli v rámci Poháru Pirelli radovat Oldřich Hrubý s Pavlem Krbcem s Renaultem Clio. Za nimi skončili Jan Lunga s Janem Kubalou také s Renaultem a na třetím místě bodovala posádka Matěj Řehák – Lukáš Říha. Třída sedm se stala opět kořistí Pavlíny Tydláčková, kterou v Suzuki Ignis Sport navigoval Jan Jinderle. Ve třídě 11 dojeli do cíle s dieselem jen bratři Bočkové se Seatem Leon a tak brali plný počet bodů.
Pořadí v Poháru Pirelli už se začíná jemně rýsovat a na první pozici je se slušným bodovým náskokem Adam Kobliha s třiceti body. Dvacet bodů má na svém kontě Oldřich Hrubý, ale pak už jsou výsledky hodně těsné a na třetím místě je s devatenácti body Lukáš Kostelník.
Pohár Pirelli ve Sprintrally pokračuje při Rally Krkonoše, ale už za týden se rozezní zvuk závodních motorů na Rallye Český Krumlov a tam se budou rozdělovat body do Poháru Pirelli v rámci MMČR.
Více informací o Poháru Pirelli a o soutěžních pneumatikách Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?