Víkendový MIT Metal Rallysprint Kopná byl dalším dějstvím Mistrovství České republiky ve Sprintrally, ale také další soutěží, kde se závodilo i v Poháru Pirelli.
Značkový pohár pro posádky obouvající pneumatiky italské značky Pirelli se velmi svižně rozjíždí a Kopná nebyla výjimkou. Na Pirellkách zde samozřejmě závodily posádky zařazené do Poháru Pirelli, ale objevilo se zde také mnoho posádek, které do Poháru Pirelli ve Sprintrally zařazené nejsou, přesto na svých vozech měli obutí se značkou Pirelli. Jmenujme například Egona Smékala, ten je přihlášený do Poháru Pirelli MMČR, dále třeba nejrychlejšího mechanika v zemi Petra Bryndu, Tomáše Růžičku, ten je také přihlášený do Poháru Pirelli MMČR, či Marcela Svačinu nebo vítězku Citroën Czech Women talent, slečnu Lucii Červenková.
Rallysprint Kopná ničím nevybočil ze série letošních soutěží rally. Panovalo totiž opět velmi špatné a nestálé počasí, což pro jezdce vytváří hodně složité podmínky pro správnou volbu pneumatik. Ti, co zvolili Pirelli, se ale rozhodně neztratili. Opět nejrychlejší posádkou v Poháru Pirelli absolutně byli Miroslav Plíhal s Jiřím Strossem. Ti se svojí Škodou Octavia WRC skončili na 14. místě. Do poháru ale nebodují. Tam naopak boduje a opět s plným počtem bodů posádka Adam Kobliha – Petr Chodura. Ti se svým Citroënem C2R2 MAX zvítězili ve třídě 6 a do poslední rychlostní zkoušky bojovali i o třetí místo mezi dvoukolkami celkově, kde je předstihl právě zmíněný mechanik Jana Černého – Petr Brynda. Pro Adama Koblihu je Kopná domácí závod a třetí vítězství v řadě v Poháru Pirelli, dejme mu proto slovo: „Jak se letos pomalu stává zvykem, seznamovací jízdy probíhaly za krásného počasí, ale v závodu tomu bylo přesně naopak, na to už jsme si i zvykli. Kopnou jsem jel už mnohokrát, je to můj domácí podnik a místní rychlostní zkoušky dobře znám, nečekalo mě tedy po této stránce nic nového. Tajně jsem však doufal, že nám na závod spadne hodně vody. Za těchto podmínek máme odjety už dva závody a pro mě by byla tato situace čitelnější, věděl jsem co od auta čekat a také mám lepší pojem o tom jak jej nastavit,“ komentuje těžké podmínky na trati Rallysprintu Adam Kobliha, na jehož kontě je aktuálně 30 bodů a neochvějně drží vedení v Poháru Pirelli.
Ve třídě šest na druhém místě v Poháru Pirelli skončili Ondřej Bisaha s Davidem Zacharem a na třetím místě Jiří Máša s Ivo Vybíralem. Ve třídě dvoulitrů, tedy ve třídě 5 zvítězili Aleš Kaválek s Jaroslavem Miko s Hondou Civic TypeR. Mezi šestnáctistovkami ve třídě devět se Pirellkám daří nejvíce. Na Kopné jich na startu bylo dokonce 9. Nejrychlejší byli Martin Lichovník s Bohumilem Černochem na Hondě Civic VTi, kteří předstihli i Daniela Zpěváka se Zdenkou Tomášovou a Josefa Vojáčka s Karlem Voltnerem také s Hondou. Ve třídě osm se mohli jako nejrychlejší v cíli v rámci Poháru Pirelli radovat Oldřich Hrubý s Pavlem Krbcem s Renaultem Clio. Za nimi skončili Jan Lunga s Janem Kubalou také s Renaultem a na třetím místě bodovala posádka Matěj Řehák – Lukáš Říha. Třída sedm se stala opět kořistí Pavlíny Tydláčková, kterou v Suzuki Ignis Sport navigoval Jan Jinderle. Ve třídě 11 dojeli do cíle s dieselem jen bratři Bočkové se Seatem Leon a tak brali plný počet bodů.
Pořadí v Poháru Pirelli už se začíná jemně rýsovat a na první pozici je se slušným bodovým náskokem Adam Kobliha s třiceti body. Dvacet bodů má na svém kontě Oldřich Hrubý, ale pak už jsou výsledky hodně těsné a na třetím místě je s devatenácti body Lukáš Kostelník.
Pohár Pirelli ve Sprintrally pokračuje při Rally Krkonoše, ale už za týden se rozezní zvuk závodních motorů na Rallye Český Krumlov a tam se budou rozdělovat body do Poháru Pirelli v rámci MMČR.
Více informací o Poháru Pirelli a o soutěžních pneumatikách Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.