Od začátku neustále přesně naopak obuté pneumatiky, než by bylo potřeba, potom výlet do příkopu, pak také defekt v poslední erzetě a aby toho nebylo málo, tak při tom defektu i rozbitý blatník. V cíli až konečné dvacáté místo absolutně a sedmé ve své třídě 3. Takhle smolný byl rallysprint Kopná v podání posádky JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek jedoucí tradičně na Mitsubishi Lancer EVO IX.
Na letošní Kopnou určitě nebudou Jaroslav Pešl s Romanem Peškem vzpomínat zrovna dvakrát v dobrém. Na třetím podniku osmidílného sprintového šampionátu se jim sypalo pod nohama a pod rukama prakticky všechno a nic neklapalo podle jejich představ. „Jsem z Kopné zklamaný. Zase se na nás nalepila celkem smůla a tak nějak od začátku se nám nedařilo skoro nic podle našich představ,“ začal s hodnocením třetího letošního vystoupení pilot posádky Jaroslav Pešl.
Problémy se na posádku JP Motorsport teamu valily hned od prvních kilometrů. „Od první zkoušky jsme snad ani jednou netrefili dobré obutí. Na jedničku jsme obuli suché řezané gumy, protože jsme mysleli, že bude pršet v jedenáct hodin. Jenže to spadlo o hodinu dříve a my jsme si hezky zaplavali a ztráceli jsme cenné vteřinky. Tak jsme si řekli dobrá, sekli jsme se, pojďme to rychle napravit. Hned v servisu po dvou RZ jsme tedy přezuli na medium polomokré, jenže zase špatně! To zase pro změnu trať rychle uschla a nám se gumy přehřívaly a zase to bylo na nic. Na trojce jsme dokonce vyletěli do příkopy a jen tak - tak jsme se vyškrábali bez poškození auta zpátky na cestu. Prostě to byla jedna patálie za druhou, ani se nad tím už nechci rozčilovat,“ přiblížil valašskomeziříčský jezdec Pešl velké trápení na Kopné.
I přes všechna úskalí se Pešl s Peškem drželi po většinu soutěže kolem pátého až šestého místa ve třídě a na chvilku to dokonce bylo i hodně nadějné. Nejlepší momenty soutěže totiž přišly v předposlední sedmé erzetě. V ní Pešl s Peškem pořádně zatáhli a skončili v ní za suverénním Jakešem hned na druhém místě ve třídě. Před poslední osmou zkouškou tak drželi čtvrtou příčku ve třídě 3 a měli nakročeno k bodům. Jenže na Kopné jim prostě tentokrát nebylo přáno. „Hned na začátku osmičky jsme chytili defekt a bylo vymalováno. Aby toho ještě nebylo málo, tak jsme při tom defektu celkem hodně rozbili blatník, takže můžeme být naštvaní ještě více,“ pousmál se hořce Pešl, který se nakonec s poškozeným blatníkem a proraženou gumou dokodrcal do cíle závěrečné osmé erzety se ztrátou půldruhé minuty na své soupeře. Celkově tak spadl ze čtvrté na sedmou příčku ve třídě a měl hned po náladě. „Na Kopnou už nesmíme myslet. Tam bylo fakt skoro všechno špatně. Teď si trochu od rally odpočinu, dám si hobby závody v motokrosu v Zašové a pak už se budeme připravovat a těšit na Krkonoše,“ dodal Jaroslav Pešl.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?