Kopná? Všechno špatně. Od gum až po rozbitý blatník, nadával Pešl

rally kopná
rally kopná, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 16. května 2013 11:46
Sdílej:

Od začátku neustále přesně naopak obuté pneumatiky, než by bylo potřeba, potom výlet do příkopu, pak také defekt v poslední erzetě a aby toho nebylo málo, tak při tom defektu i rozbitý blatník. V cíli až konečné dvacáté místo absolutně a sedmé ve své třídě 3. Takhle smolný byl rallysprint Kopná v podání posádky JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek jedoucí tradičně na Mitsubishi Lancer EVO IX.

Na letošní Kopnou určitě nebudou Jaroslav Pešl s Romanem Peškem vzpomínat zrovna dvakrát v dobrém. Na třetím podniku osmidílného sprintového šampionátu se jim sypalo pod nohama a pod rukama prakticky všechno a nic neklapalo podle jejich představ. „Jsem z Kopné zklamaný. Zase se na nás nalepila celkem smůla a tak nějak od začátku se nám nedařilo skoro nic podle našich představ,“ začal s hodnocením třetího letošního vystoupení pilot posádky Jaroslav Pešl.

Problémy se na posádku JP Motorsport teamu valily hned od prvních kilometrů. „Od první zkoušky jsme snad ani jednou netrefili dobré obutí. Na jedničku jsme obuli suché řezané gumy, protože jsme mysleli, že bude pršet v jedenáct hodin. Jenže to spadlo o hodinu dříve a my jsme si hezky zaplavali a ztráceli jsme cenné vteřinky. Tak jsme si řekli dobrá, sekli jsme se, pojďme to rychle napravit. Hned v servisu po dvou RZ jsme tedy přezuli na medium polomokré, jenže zase špatně! To zase pro změnu trať rychle uschla a nám se gumy přehřívaly a zase to bylo na nic. Na trojce jsme dokonce vyletěli do příkopy a jen tak - tak jsme se vyškrábali bez poškození auta zpátky na cestu. Prostě to byla jedna patálie za druhou, ani se nad tím už nechci rozčilovat,“ přiblížil valašskomeziříčský jezdec Pešl velké trápení na Kopné.

I přes všechna úskalí se Pešl s Peškem drželi po většinu soutěže kolem pátého až šestého místa ve třídě a na chvilku to dokonce bylo i hodně nadějné. Nejlepší momenty soutěže totiž přišly v předposlední sedmé erzetě. V ní Pešl s Peškem pořádně zatáhli a skončili v ní za suverénním Jakešem hned na druhém místě ve třídě. Před poslední osmou zkouškou tak drželi čtvrtou příčku ve třídě 3 a měli nakročeno k bodům. Jenže na Kopné jim prostě tentokrát nebylo přáno. „Hned na začátku osmičky jsme chytili defekt a bylo vymalováno. Aby toho ještě nebylo málo, tak jsme při tom defektu celkem hodně rozbili blatník, takže můžeme být naštvaní ještě více,“ pousmál se hořce Pešl, který se nakonec s poškozeným blatníkem a proraženou gumou dokodrcal do cíle závěrečné osmé erzety se ztrátou půldruhé minuty na své soupeře. Celkově tak spadl ze čtvrté na sedmou příčku ve třídě a měl hned po náladě. „Na Kopnou už nesmíme myslet. Tam bylo fakt skoro všechno špatně. Teď si trochu od rally odpočinu, dám si hobby závody v motokrosu v Zašové a pak už se budeme připravovat a těšit na Krkonoše,“ dodal Jaroslav Pešl.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.