Kopná? Všechno špatně. Od gum až po rozbitý blatník, nadával Pešl

rally kopná
rally kopná, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 16. května 2013 11:46
Sdílej:

Od začátku neustále přesně naopak obuté pneumatiky, než by bylo potřeba, potom výlet do příkopu, pak také defekt v poslední erzetě a aby toho nebylo málo, tak při tom defektu i rozbitý blatník. V cíli až konečné dvacáté místo absolutně a sedmé ve své třídě 3. Takhle smolný byl rallysprint Kopná v podání posádky JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek jedoucí tradičně na Mitsubishi Lancer EVO IX.

Na letošní Kopnou určitě nebudou Jaroslav Pešl s Romanem Peškem vzpomínat zrovna dvakrát v dobrém. Na třetím podniku osmidílného sprintového šampionátu se jim sypalo pod nohama a pod rukama prakticky všechno a nic neklapalo podle jejich představ. „Jsem z Kopné zklamaný. Zase se na nás nalepila celkem smůla a tak nějak od začátku se nám nedařilo skoro nic podle našich představ,“ začal s hodnocením třetího letošního vystoupení pilot posádky Jaroslav Pešl.

Problémy se na posádku JP Motorsport teamu valily hned od prvních kilometrů. „Od první zkoušky jsme snad ani jednou netrefili dobré obutí. Na jedničku jsme obuli suché řezané gumy, protože jsme mysleli, že bude pršet v jedenáct hodin. Jenže to spadlo o hodinu dříve a my jsme si hezky zaplavali a ztráceli jsme cenné vteřinky. Tak jsme si řekli dobrá, sekli jsme se, pojďme to rychle napravit. Hned v servisu po dvou RZ jsme tedy přezuli na medium polomokré, jenže zase špatně! To zase pro změnu trať rychle uschla a nám se gumy přehřívaly a zase to bylo na nic. Na trojce jsme dokonce vyletěli do příkopy a jen tak - tak jsme se vyškrábali bez poškození auta zpátky na cestu. Prostě to byla jedna patálie za druhou, ani se nad tím už nechci rozčilovat,“ přiblížil valašskomeziříčský jezdec Pešl velké trápení na Kopné.

I přes všechna úskalí se Pešl s Peškem drželi po většinu soutěže kolem pátého až šestého místa ve třídě a na chvilku to dokonce bylo i hodně nadějné. Nejlepší momenty soutěže totiž přišly v předposlední sedmé erzetě. V ní Pešl s Peškem pořádně zatáhli a skončili v ní za suverénním Jakešem hned na druhém místě ve třídě. Před poslední osmou zkouškou tak drželi čtvrtou příčku ve třídě 3 a měli nakročeno k bodům. Jenže na Kopné jim prostě tentokrát nebylo přáno. „Hned na začátku osmičky jsme chytili defekt a bylo vymalováno. Aby toho ještě nebylo málo, tak jsme při tom defektu celkem hodně rozbili blatník, takže můžeme být naštvaní ještě více,“ pousmál se hořce Pešl, který se nakonec s poškozeným blatníkem a proraženou gumou dokodrcal do cíle závěrečné osmé erzety se ztrátou půldruhé minuty na své soupeře. Celkově tak spadl ze čtvrté na sedmou příčku ve třídě a měl hned po náladě. „Na Kopnou už nesmíme myslet. Tam bylo fakt skoro všechno špatně. Teď si trochu od rally odpočinu, dám si hobby závody v motokrosu v Zašové a pak už se budeme připravovat a těšit na Krkonoše,“ dodal Jaroslav Pešl.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?