Od začátku neustále přesně naopak obuté pneumatiky, než by bylo potřeba, potom výlet do příkopu, pak také defekt v poslední erzetě a aby toho nebylo málo, tak při tom defektu i rozbitý blatník. V cíli až konečné dvacáté místo absolutně a sedmé ve své třídě 3. Takhle smolný byl rallysprint Kopná v podání posádky JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek jedoucí tradičně na Mitsubishi Lancer EVO IX.
Na letošní Kopnou určitě nebudou Jaroslav Pešl s Romanem Peškem vzpomínat zrovna dvakrát v dobrém. Na třetím podniku osmidílného sprintového šampionátu se jim sypalo pod nohama a pod rukama prakticky všechno a nic neklapalo podle jejich představ. „Jsem z Kopné zklamaný. Zase se na nás nalepila celkem smůla a tak nějak od začátku se nám nedařilo skoro nic podle našich představ,“ začal s hodnocením třetího letošního vystoupení pilot posádky Jaroslav Pešl.
Problémy se na posádku JP Motorsport teamu valily hned od prvních kilometrů. „Od první zkoušky jsme snad ani jednou netrefili dobré obutí. Na jedničku jsme obuli suché řezané gumy, protože jsme mysleli, že bude pršet v jedenáct hodin. Jenže to spadlo o hodinu dříve a my jsme si hezky zaplavali a ztráceli jsme cenné vteřinky. Tak jsme si řekli dobrá, sekli jsme se, pojďme to rychle napravit. Hned v servisu po dvou RZ jsme tedy přezuli na medium polomokré, jenže zase špatně! To zase pro změnu trať rychle uschla a nám se gumy přehřívaly a zase to bylo na nic. Na trojce jsme dokonce vyletěli do příkopy a jen tak - tak jsme se vyškrábali bez poškození auta zpátky na cestu. Prostě to byla jedna patálie za druhou, ani se nad tím už nechci rozčilovat,“ přiblížil valašskomeziříčský jezdec Pešl velké trápení na Kopné.
I přes všechna úskalí se Pešl s Peškem drželi po většinu soutěže kolem pátého až šestého místa ve třídě a na chvilku to dokonce bylo i hodně nadějné. Nejlepší momenty soutěže totiž přišly v předposlední sedmé erzetě. V ní Pešl s Peškem pořádně zatáhli a skončili v ní za suverénním Jakešem hned na druhém místě ve třídě. Před poslední osmou zkouškou tak drželi čtvrtou příčku ve třídě 3 a měli nakročeno k bodům. Jenže na Kopné jim prostě tentokrát nebylo přáno. „Hned na začátku osmičky jsme chytili defekt a bylo vymalováno. Aby toho ještě nebylo málo, tak jsme při tom defektu celkem hodně rozbili blatník, takže můžeme být naštvaní ještě více,“ pousmál se hořce Pešl, který se nakonec s poškozeným blatníkem a proraženou gumou dokodrcal do cíle závěrečné osmé erzety se ztrátou půldruhé minuty na své soupeře. Celkově tak spadl ze čtvrté na sedmou příčku ve třídě a měl hned po náladě. „Na Kopnou už nesmíme myslet. Tam bylo fakt skoro všechno špatně. Teď si trochu od rally odpočinu, dám si hobby závody v motokrosu v Zašové a pak už se budeme připravovat a těšit na Krkonoše,“ dodal Jaroslav Pešl.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?