Od začátku neustále přesně naopak obuté pneumatiky, než by bylo potřeba, potom výlet do příkopu, pak také defekt v poslední erzetě a aby toho nebylo málo, tak při tom defektu i rozbitý blatník. V cíli až konečné dvacáté místo absolutně a sedmé ve své třídě 3. Takhle smolný byl rallysprint Kopná v podání posádky JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek jedoucí tradičně na Mitsubishi Lancer EVO IX.
Na letošní Kopnou určitě nebudou Jaroslav Pešl s Romanem Peškem vzpomínat zrovna dvakrát v dobrém. Na třetím podniku osmidílného sprintového šampionátu se jim sypalo pod nohama a pod rukama prakticky všechno a nic neklapalo podle jejich představ. „Jsem z Kopné zklamaný. Zase se na nás nalepila celkem smůla a tak nějak od začátku se nám nedařilo skoro nic podle našich představ,“ začal s hodnocením třetího letošního vystoupení pilot posádky Jaroslav Pešl.
Problémy se na posádku JP Motorsport teamu valily hned od prvních kilometrů. „Od první zkoušky jsme snad ani jednou netrefili dobré obutí. Na jedničku jsme obuli suché řezané gumy, protože jsme mysleli, že bude pršet v jedenáct hodin. Jenže to spadlo o hodinu dříve a my jsme si hezky zaplavali a ztráceli jsme cenné vteřinky. Tak jsme si řekli dobrá, sekli jsme se, pojďme to rychle napravit. Hned v servisu po dvou RZ jsme tedy přezuli na medium polomokré, jenže zase špatně! To zase pro změnu trať rychle uschla a nám se gumy přehřívaly a zase to bylo na nic. Na trojce jsme dokonce vyletěli do příkopy a jen tak - tak jsme se vyškrábali bez poškození auta zpátky na cestu. Prostě to byla jedna patálie za druhou, ani se nad tím už nechci rozčilovat,“ přiblížil valašskomeziříčský jezdec Pešl velké trápení na Kopné.
I přes všechna úskalí se Pešl s Peškem drželi po většinu soutěže kolem pátého až šestého místa ve třídě a na chvilku to dokonce bylo i hodně nadějné. Nejlepší momenty soutěže totiž přišly v předposlední sedmé erzetě. V ní Pešl s Peškem pořádně zatáhli a skončili v ní za suverénním Jakešem hned na druhém místě ve třídě. Před poslední osmou zkouškou tak drželi čtvrtou příčku ve třídě 3 a měli nakročeno k bodům. Jenže na Kopné jim prostě tentokrát nebylo přáno. „Hned na začátku osmičky jsme chytili defekt a bylo vymalováno. Aby toho ještě nebylo málo, tak jsme při tom defektu celkem hodně rozbili blatník, takže můžeme být naštvaní ještě více,“ pousmál se hořce Pešl, který se nakonec s poškozeným blatníkem a proraženou gumou dokodrcal do cíle závěrečné osmé erzety se ztrátou půldruhé minuty na své soupeře. Celkově tak spadl ze čtvrté na sedmou příčku ve třídě a měl hned po náladě. „Na Kopnou už nesmíme myslet. Tam bylo fakt skoro všechno špatně. Teď si trochu od rally odpočinu, dám si hobby závody v motokrosu v Zašové a pak už se budeme připravovat a těšit na Krkonoše,“ dodal Jaroslav Pešl.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.