Počet přihlášených posádek na XXI. MIT METAL Rallysprint Kopná (10. - 11. května 2013) se zastavil na úctyhodném čísle 135. Do Slušovic přijedou soutěžící z pěti států – České republiky, Polska, Německa, Rakouska a Slovenska. Ve srovnání s loňským ročníkem najdeme na seznamu přihlášených o jednu posádku více. Diváckým lákadlem v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty bude souboj pětice jezdců na vozech specifikace WRC. O prvenství se poperou především Tomáš Kostka, Antonín Tlusťák a německý šampion Matthias Kahle. Dále se představí s vozy WRC Jaromír Tomaštík, Miroslav Plíhal a Karel Trněný. Osm pilotů se objeví na vozech kategorie Super 2000, a to Jaromír Tarabus, Roman Odložilík, úřadující slovenský mistr Grzegorz Grzyb z Polska, Jan Sýkora, Jan Dohnal, Lubomír Minařík, Robert Adolf a Petr Trnovec. Čeřit vodu na čelních příčkách budou i jezdci na vozech Mitsubishi Lancer EVO IX, a to vedoucí muž rallysprintového šampionátu Miroslav Jakeš, druhý muž sprintového hodnocení Mariusz Malyszczynski z Polska, Lumír Firla, Robert Kořistka, Martin Březík a další. Celkem čítá seznam přihlášených 6 prioritních jezdců ASN.
Nejpočetněji obsazena je třída 3 (dříve N4), kde najdeme celkem 14 vozů, zatímco ve třídě 4 a 12 nenajdeme ani jeden vůz. V rámci TIMESEAL Mistrovství České republiky ve sprintrally se přihlásilo celkem 86 posádek, zatímco do Poháru České republiky v rally může bodovat 44 soutěžících, v rámci Poháru pořadatele pojede jedna posádka (Tomáš Kostka, Miroslav Houšť) a stejný počet najdeme rovněž v Poháru mládeže (Jan Talaš ml.). Ve volném poháru historických automobilů figurují tři vozy.
Z vozového parku 15 značek jsou nejpočetněji zastoupeny automobilky Škoda, Honda a Renault. Zajímavostí seznamu přihlášených letošní Kopné jsou vedle čtrnácti smíšených posádek i dámské závodnice. Za volantem se představí hned pět žen, a to Martina Daňhelová, vítězka Czech Women Talent DS3 R1 Lucie Červenková, Pavlína Tydlačková, Monika Zbořilová a Petra Táborská.
Celkem přihlášených posádek: 135
Počet států: 5
(Česká republika – 131, Polsko – 2, Německo – 1, Rakousko – 1, Slovensko má zastoupení u spolujezdkyně Zdenky Tamášové)
Prioritní jezdci: 5
ASN: Tomáš Kostka, Jaromír Tarabus, Roman Odložilík, Jan Sýkora, Grzegorz Grzyb – POL
Zahraniční jezdci: 4
Grzegorz Grzyb, Mariusz Malyszczynski – POL, Matthias Kahle – DEU, Johann Drapela – AUT.
Poznámka: Mariusz Malyszczynski z Polska a Johann Drapela z Rakouska startují s českou licencí.
TIMESEAL Mistrovství České republiky ve sprintrally (86 vozů)
Rozdělení podle objemových tříd:
Třída 2 (S2000-Rally atmosférický, 1.6 T s rest. 30 mm, S2000-Rally, 2.0 atmosférický, R4, R5): 9 vozů
Třída 3 (N nad 2000 cm3 s restriktorem 32 mm): 14 vozů
Třída 4 (vozy RGT): žádný vůz
Třída 5 (Super 1600, A 1600 do 2000 cm3, R2C, R3C, R3T): 9 vozů
Třída 6 (A do 1600 cm3, R2B, kit-car do 1600 cm3): 8 vozů
Třída 7 (A do 1400 cm3, kit-car do 1400 cm3): 6 vozů
Třída 8 (N 1600 do 2000 cm3): 16 vozů
Třída 9 (N 1400 do 1600 cm3, R1B): 13 vozů
Třída 10 (N do 1400 cm3, R1A): 1 vůz
Třída 11 (A nebo N Diesel do 2000 cm3, R3D): 3 vozy
Třída 12 (S do 2000 cm3): žádný vůz
Třída 13 (S nad 2000 cm3): 7 vozů
Z jezdců nebodují do sprintového šampionátu Antonín Tlusťák, Tomáš Kostka (jede Pohár pořadatele), Grzegorz Grzyb, Matthias Kahle, Václav Dunovský, Jiří Navrátil, František Mikoška a Tomáš Reger (poslední tři jedou Volný pohár historických automobilů).
Pohár České republiky v rally (celkem 44 posádky)
Rozdělení podle skupin:
Skupina SA (soudobé automobily (bez S 2000 atm. A 1.6 turbo, R4, RGT a WRC): 24 vozy
Skupina V (upravené automobily): 20 vozů
Rozdělení podle objemových tříd:
SA – třída 1: do 1400 ccm: 13
SA – třída 2: nad 1400 do 1600 ccm: 9
SA – třída 3: nad 1600 do 2000 ccm: 2
SA – třída 4: nad 2000 ccm: 0
V – třída 1: automobily Škoda: 11
V – třída 2: do 2000 ccm: 9
V – třída 3: nad 2000 ccm: 0
Volný pohár historických automobilů: 3 vozy
Pohár mládeže (vozy třídy 10 (N do 1400 cm3, R1A do 1400 cm3): 1 vůz
Počet značek: 15
Škoda – 53, Honda – 24, Renault – 13, Mitsubishi – 11, Citroën – 9, Subaru – 6, Peugeot – 5, Ford – 4, Suzuki – 4, BMW – 1, Seat – 1, Alfa Romeo – 1, Opel – 1, VAZ – 1, VW – 1.
Vozy specifikace WRC: 6
Škoda Octavia WRC – 2, Ford Fiesta RS WRC – 1, Mitsubishi Lancer WRC 05 – 1, Subaru Impreza WRC – 1, Škoda Fabia WRC – 1.
Vozy kategorie Super 2000: 8
Škoda Fabia S2000 – 7, Peugeot 207 S2000 – 1.
Smíšené posádky: 14
Jan Sýkora – Martina Škardová, Zdeněk Zdráhala – Markéta Rýdlová, Egon Smékal – Monika Hýbnerová, Patrik Rujbr – Petra Řiháková, Daniel Zpěvák – Zdenka Tamášová, Jiří Sojka – Jindřiška Žáková, Jan Petr – Martina Straková, Milan Michalčík – Kateřina Janovská, Ondřej Studénka – Michaela Bublová, Pavlína Tydlačková – Jindřich Muller, Dalibor Mach – Kateřina Machová, Martin Hrachovec – Hana Vranská, Radomír Hanáček – Eva Žaludková, Roman Vaněk – Diana Vaňková,
Dámské posádky: 5
Martina Daňhelová – Karolína Jugasová, Lucie Červenková, Pavlína Tydlačková – Jindřich Muller, Monika Zbořilová – Jana Kazíková, Petra Táborská.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.