Štajf na Šumavě splnil cíl a vyhrál třídu

Pech, Václav
Pech, Václav, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Karel Špaček 23. dubna 2013 11:13
Sdílej:

Už druhé prvenství ve své kategorii na druhé soutěži po sobě si připsala nově složená posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha, jedoucí v barvách Subaru Czech Duck Racing Teamu s vozem Subaru Impreza WRX STI. Na tradiční šumavské soutěži obsadila navíc skvělou pátou příčku v absolutním pořadí.

Zcela bezproblémovou soutěží se stala letošní Rallye Šumava Klatovy pro Subaru Czech Duck Racing Team. Čerstvě složená posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha sice v úvodu nezvolila správné pneumatiky, nicméně od druhé poloviny páteční etapy už svou třídu zcela ovládala a vyhrála v ní jedenáct rychlostních zkoušek za sebou. „Musím říct, že mám velkou radost, tentokrát se nám soutěž vydařila a já mohl po dlouhatánské době zase slavit prvenství mezi produkčními vozy,“ liboval si v cíli devětatřicetiletý pilot. „Bylo znát, že už mám letos odzávoděnou slušnou porci kilometrů – jelo se mi zkrátka dobře. Jediné komplikace jsme si sami trochu přidělali v pátek, kdy jsme měli nepřesnou předpověď počasí a očekávali déšť o něco později. Nasadili jsme tedy tvrdší slik, se kterým jsme samozřejmě neměli na mokrém čínovském okruhu moc šancí. Byly z toho i dvě krizovky, pak jsme museli i uhýbat rychlejšímu Odložilíkovi, aby nás mohl předjet.

Od druhého testu už jsme ale měli obuto správně a poté, co jsme si i na gumy zvykli, už to bylo mnohem lepší, pneumatiky Pirelli fungovaly skvěle. Na klíčovém ´Korábu´ jsme přitlačili na pilu a byli poprvé nejrychlejší ve třídě, pak už jsme tempo drželi. Díky tomu jsme se záhy dostali do čela třídy a vytvořili si určitý náskok před soupeři. Na prvním sobotním testu jsme se ještě rozhodli tempo udržet a vyplatilo se – odstup za námi se ještě navýšil. Poté jsme už mohli jet v klidu a v některých rizikovějších místech i maličko ubrat. Svou roli odvedli dobře i Vláďa Zelinka a Petr Behro, kteří nás průběžně informovali o stavu tratě, takže jsme nejenže neměli žádný technický problém, ale auto dovezli do cíle i neškrábnuté. Šance k boji se speciály S2000 nepřišla, a tak jsme si hlídali splnění základního cíle – dovézt domů co největší porci bodů ve třídě tak, abychom si vytvořili solidní pozici do dalších bojů o titul ve třídě. Třešničkou na dortu byla kromě prvenství ve třídě i pátá příčka v celkovém pořadí, čímž jsme se i trochu odměnili novým i dlouhodobým partnerům za jejich podporu. Jsme také moc rádi, že se většině diváků líbil i náš nový design a že nás i přes deštivé počasí přišli fanoušci podpořit na trať i do servisní zóny,“ raduje se Štajf z dobře zvládnuté soutěže, kde panoval všem vozům Subaru a vyhrál také Pirelli Cup.

Spokojen s výsledkem byl pochopitelně také spolujezdec František Rajnoha: „Myslím, že nám souhra s Vojtou už docela klape, kilometr od kilometru se to o něco zlepšuje. Pro mne to byl skoro po dvou letech návrat také k nočním erzetám, ale docela nám to šlo i tam. Už teď se těším na další podnik.“ Vzájemné pochvaly poletovaly mezi posádkou a týmem mechaniků. Z jedné strany za perfektně připravený vůz, který neměl žádné technické problémy, ze strany druhé pak za to, že bylo auto v cíli nepoškozené. Před nadcházejícím podnikem šampionátu v Českém Krumlově se proto mechanici mohou plně věnovat dokončení oprav vozu pro Petra Kačírka. Na jihu Čech by tak měl být Subaru Czech Duck Racing Team opět na startu v silnějším složení.

Naopak před nadcházející sprintrally v Hrádku nad Nisou museli dát Sameš i Kačírek přednost jiným povinnostem, takže tam se tým neobjeví. Nebo že by přece? „Prozradím, že na severu Čech bude aktivní naše členka a soustavná podporovatelka Marcela Ehlová, bude to ale premiérově ve zcela jiné roli, než jsme byli dosud zvyklí. Přestože na Šumavě bohužel nemohla sama sedět se mnou v závodním autě, její podporu na dálku jsme rozhodně cítili – k našemu úspěšnému dojezdu do klatovského cíle tak určitě napomohlo i to, že to bylo v den, kdy měla právě Marcela jmeniny. Budeme jí na oplátku držet palce i v její nové funkci,“ usmívá se Vojtěch Štajf.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.