Už druhé prvenství ve své kategorii na druhé soutěži po sobě si připsala nově složená posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha, jedoucí v barvách Subaru Czech Duck Racing Teamu s vozem Subaru Impreza WRX STI. Na tradiční šumavské soutěži obsadila navíc skvělou pátou příčku v absolutním pořadí.
Zcela bezproblémovou soutěží se stala letošní Rallye Šumava Klatovy pro Subaru Czech Duck Racing Team. Čerstvě složená posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha sice v úvodu nezvolila správné pneumatiky, nicméně od druhé poloviny páteční etapy už svou třídu zcela ovládala a vyhrála v ní jedenáct rychlostních zkoušek za sebou. „Musím říct, že mám velkou radost, tentokrát se nám soutěž vydařila a já mohl po dlouhatánské době zase slavit prvenství mezi produkčními vozy,“ liboval si v cíli devětatřicetiletý pilot. „Bylo znát, že už mám letos odzávoděnou slušnou porci kilometrů – jelo se mi zkrátka dobře. Jediné komplikace jsme si sami trochu přidělali v pátek, kdy jsme měli nepřesnou předpověď počasí a očekávali déšť o něco později. Nasadili jsme tedy tvrdší slik, se kterým jsme samozřejmě neměli na mokrém čínovském okruhu moc šancí. Byly z toho i dvě krizovky, pak jsme museli i uhýbat rychlejšímu Odložilíkovi, aby nás mohl předjet.
Od druhého testu už jsme ale měli obuto správně a poté, co jsme si i na gumy zvykli, už to bylo mnohem lepší, pneumatiky Pirelli fungovaly skvěle. Na klíčovém ´Korábu´ jsme přitlačili na pilu a byli poprvé nejrychlejší ve třídě, pak už jsme tempo drželi. Díky tomu jsme se záhy dostali do čela třídy a vytvořili si určitý náskok před soupeři. Na prvním sobotním testu jsme se ještě rozhodli tempo udržet a vyplatilo se – odstup za námi se ještě navýšil. Poté jsme už mohli jet v klidu a v některých rizikovějších místech i maličko ubrat. Svou roli odvedli dobře i Vláďa Zelinka a Petr Behro, kteří nás průběžně informovali o stavu tratě, takže jsme nejenže neměli žádný technický problém, ale auto dovezli do cíle i neškrábnuté. Šance k boji se speciály S2000 nepřišla, a tak jsme si hlídali splnění základního cíle – dovézt domů co největší porci bodů ve třídě tak, abychom si vytvořili solidní pozici do dalších bojů o titul ve třídě. Třešničkou na dortu byla kromě prvenství ve třídě i pátá příčka v celkovém pořadí, čímž jsme se i trochu odměnili novým i dlouhodobým partnerům za jejich podporu. Jsme také moc rádi, že se většině diváků líbil i náš nový design a že nás i přes deštivé počasí přišli fanoušci podpořit na trať i do servisní zóny,“ raduje se Štajf z dobře zvládnuté soutěže, kde panoval všem vozům Subaru a vyhrál také Pirelli Cup.
Spokojen s výsledkem byl pochopitelně také spolujezdec František Rajnoha: „Myslím, že nám souhra s Vojtou už docela klape, kilometr od kilometru se to o něco zlepšuje. Pro mne to byl skoro po dvou letech návrat také k nočním erzetám, ale docela nám to šlo i tam. Už teď se těším na další podnik.“ Vzájemné pochvaly poletovaly mezi posádkou a týmem mechaniků. Z jedné strany za perfektně připravený vůz, který neměl žádné technické problémy, ze strany druhé pak za to, že bylo auto v cíli nepoškozené. Před nadcházejícím podnikem šampionátu v Českém Krumlově se proto mechanici mohou plně věnovat dokončení oprav vozu pro Petra Kačírka. Na jihu Čech by tak měl být Subaru Czech Duck Racing Team opět na startu v silnějším složení.
Naopak před nadcházející sprintrally v Hrádku nad Nisou museli dát Sameš i Kačírek přednost jiným povinnostem, takže tam se tým neobjeví. Nebo že by přece? „Prozradím, že na severu Čech bude aktivní naše členka a soustavná podporovatelka Marcela Ehlová, bude to ale premiérově ve zcela jiné roli, než jsme byli dosud zvyklí. Přestože na Šumavě bohužel nemohla sama sedět se mnou v závodním autě, její podporu na dálku jsme rozhodně cítili – k našemu úspěšnému dojezdu do klatovského cíle tak určitě napomohlo i to, že to bylo v den, kdy měla právě Marcela jmeniny. Budeme jí na oplátku držet palce i v její nové funkci,“ usmívá se Vojtěch Štajf.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?