Už druhé prvenství ve své kategorii na druhé soutěži po sobě si připsala nově složená posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha, jedoucí v barvách Subaru Czech Duck Racing Teamu s vozem Subaru Impreza WRX STI. Na tradiční šumavské soutěži obsadila navíc skvělou pátou příčku v absolutním pořadí.
Zcela bezproblémovou soutěží se stala letošní Rallye Šumava Klatovy pro Subaru Czech Duck Racing Team. Čerstvě složená posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha sice v úvodu nezvolila správné pneumatiky, nicméně od druhé poloviny páteční etapy už svou třídu zcela ovládala a vyhrála v ní jedenáct rychlostních zkoušek za sebou. „Musím říct, že mám velkou radost, tentokrát se nám soutěž vydařila a já mohl po dlouhatánské době zase slavit prvenství mezi produkčními vozy,“ liboval si v cíli devětatřicetiletý pilot. „Bylo znát, že už mám letos odzávoděnou slušnou porci kilometrů – jelo se mi zkrátka dobře. Jediné komplikace jsme si sami trochu přidělali v pátek, kdy jsme měli nepřesnou předpověď počasí a očekávali déšť o něco později. Nasadili jsme tedy tvrdší slik, se kterým jsme samozřejmě neměli na mokrém čínovském okruhu moc šancí. Byly z toho i dvě krizovky, pak jsme museli i uhýbat rychlejšímu Odložilíkovi, aby nás mohl předjet.
Od druhého testu už jsme ale měli obuto správně a poté, co jsme si i na gumy zvykli, už to bylo mnohem lepší, pneumatiky Pirelli fungovaly skvěle. Na klíčovém ´Korábu´ jsme přitlačili na pilu a byli poprvé nejrychlejší ve třídě, pak už jsme tempo drželi. Díky tomu jsme se záhy dostali do čela třídy a vytvořili si určitý náskok před soupeři. Na prvním sobotním testu jsme se ještě rozhodli tempo udržet a vyplatilo se – odstup za námi se ještě navýšil. Poté jsme už mohli jet v klidu a v některých rizikovějších místech i maličko ubrat. Svou roli odvedli dobře i Vláďa Zelinka a Petr Behro, kteří nás průběžně informovali o stavu tratě, takže jsme nejenže neměli žádný technický problém, ale auto dovezli do cíle i neškrábnuté. Šance k boji se speciály S2000 nepřišla, a tak jsme si hlídali splnění základního cíle – dovézt domů co největší porci bodů ve třídě tak, abychom si vytvořili solidní pozici do dalších bojů o titul ve třídě. Třešničkou na dortu byla kromě prvenství ve třídě i pátá příčka v celkovém pořadí, čímž jsme se i trochu odměnili novým i dlouhodobým partnerům za jejich podporu. Jsme také moc rádi, že se většině diváků líbil i náš nový design a že nás i přes deštivé počasí přišli fanoušci podpořit na trať i do servisní zóny,“ raduje se Štajf z dobře zvládnuté soutěže, kde panoval všem vozům Subaru a vyhrál také Pirelli Cup.
Spokojen s výsledkem byl pochopitelně také spolujezdec František Rajnoha: „Myslím, že nám souhra s Vojtou už docela klape, kilometr od kilometru se to o něco zlepšuje. Pro mne to byl skoro po dvou letech návrat také k nočním erzetám, ale docela nám to šlo i tam. Už teď se těším na další podnik.“ Vzájemné pochvaly poletovaly mezi posádkou a týmem mechaniků. Z jedné strany za perfektně připravený vůz, který neměl žádné technické problémy, ze strany druhé pak za to, že bylo auto v cíli nepoškozené. Před nadcházejícím podnikem šampionátu v Českém Krumlově se proto mechanici mohou plně věnovat dokončení oprav vozu pro Petra Kačírka. Na jihu Čech by tak měl být Subaru Czech Duck Racing Team opět na startu v silnějším složení.
Naopak před nadcházející sprintrally v Hrádku nad Nisou museli dát Sameš i Kačírek přednost jiným povinnostem, takže tam se tým neobjeví. Nebo že by přece? „Prozradím, že na severu Čech bude aktivní naše členka a soustavná podporovatelka Marcela Ehlová, bude to ale premiérově ve zcela jiné roli, než jsme byli dosud zvyklí. Přestože na Šumavě bohužel nemohla sama sedět se mnou v závodním autě, její podporu na dálku jsme rozhodně cítili – k našemu úspěšnému dojezdu do klatovského cíle tak určitě napomohlo i to, že to bylo v den, kdy měla právě Marcela jmeniny. Budeme jí na oplátku držet palce i v její nové funkci,“ usmívá se Vojtěch Štajf.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.