Vstup do nové sezony Mistrovství ČR ve sprintrally si Martin Vlček s Richardem Lasevičem zcela jistě představovali jinak. Nejen, že na Rally Vrchovina zůstali bodově naprázdno, ale díky přístupu zdejších pořadatelů odjížděli ze Slavonic i pořádně rozladěni.
Počasí si s letošní Rally Vrchovina skutečně pohrálo. Třebaže se duben neřadí mezi měsíce, typické pro zimní sporty, kvalitu sněhových podmínek mohla jihočeské soutěži závidět i letošní Jänner Rallye. Tam se však na rozdíl od českých luhů a hájů závodí na pneumatikách s hroty, což naše zákony neumožňují. Začínalo proto být jasné, že se z letošní Rally Vrchovina stane boj o holé přežití, vyžadující pevnou ruku a pořádnou dávku štěstí. Situaci nepomohl ani přístup organizátorů, kteří nereagovali na návrhy soutěžních týmů zmírnit trápení na nevhodném obutí vložením zón na přezouvání pneumatik. „Velkým problémem byly rozdílné charaktery povrchu na za sebou jdoucích zkouškách, bez dodatečné servisní zóny na přezouvání. Na tuto skutečnost byli pořadatelé upozorňování, bohužel jsme nezaznamenali ani snahu o řešení. Stejně tak nebylo vyhověno žádostem o posypání vložek neutrálním materiálem ve vztahu k přírodě. Pořadatelé by si měli uvědomit, že nezávodíme s levnou technikou a měli by pružněji reagovat na požadavky jezdců, což by mimochodem přispělo k bezpečnosti na trati. Pořadatelé však věnovali více úsilí vybírání komerčních pokut na místo pořádné přípravy soutěže. Na to už jsme sice zvyklí z minulých ročníků, ale letos to bylo opravdu výživné,“ líčil rozladění před startem pilot Peugeotu 206 Kit Car.
V samotné soutěži se Martin s Richardem dlouho neohřáli. Po dvou rychlostních zkouškách jim sice patřilo slušné páté místo v kategorii dvoukolek a třetí ve třídě 6, nedlouho poté však jejich jízdu přibrzdil výlet mimo trať na čtvrtém testu a poté definitivně zastavil kontakt s retardérem na zkoušce číslo šest. Severomoravská posádka odstupovala z osmého místa ve skupině. „Na zasněženou vložku pod ledem jsme zvolili měkkou zimní pneumatiku, která fungovala docela dobře. Pak ale přišla vložka, která byla mokrá a místy oschlá, což se na pneumatikách podepsalo tak, že nám z nich zbyly švance, na kterých nešlo zastavit do retardéru umístěného na suchém asfaltu. Původně jsme s Richardem mysleli, že máme defekty obou předních kol, ale po odstavení auta a kontrole předních kol, jsme se nad torzem pneumatik rozesmáli. Bohužel, při nárazu jsem poškodil chladič a zvedla se nám teplota na motoru, tak jsme se raději té komedie přestali účastnit,“ objasnil důvody svého odstoupení „Vlčák“.Martinovi s Richardem nyní nezbývá, než na události smolné Vrchoviny zapomenout a začít se věnovat přípravě na následující podnik. Tím bude v termínu 27. dubna oblíbená Galaxy GRS Rally Lužické hory, na kterou jste týmem Svarmetal Motorsport srdečně zváni.Text: Jiří Dokulil
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.