Vstup do nové sezony Mistrovství ČR ve sprintrally si Martin Vlček s Richardem Lasevičem zcela jistě představovali jinak. Nejen, že na Rally Vrchovina zůstali bodově naprázdno, ale díky přístupu zdejších pořadatelů odjížděli ze Slavonic i pořádně rozladěni.
Počasí si s letošní Rally Vrchovina skutečně pohrálo. Třebaže se duben neřadí mezi měsíce, typické pro zimní sporty, kvalitu sněhových podmínek mohla jihočeské soutěži závidět i letošní Jänner Rallye. Tam se však na rozdíl od českých luhů a hájů závodí na pneumatikách s hroty, což naše zákony neumožňují. Začínalo proto být jasné, že se z letošní Rally Vrchovina stane boj o holé přežití, vyžadující pevnou ruku a pořádnou dávku štěstí. Situaci nepomohl ani přístup organizátorů, kteří nereagovali na návrhy soutěžních týmů zmírnit trápení na nevhodném obutí vložením zón na přezouvání pneumatik. „Velkým problémem byly rozdílné charaktery povrchu na za sebou jdoucích zkouškách, bez dodatečné servisní zóny na přezouvání. Na tuto skutečnost byli pořadatelé upozorňování, bohužel jsme nezaznamenali ani snahu o řešení. Stejně tak nebylo vyhověno žádostem o posypání vložek neutrálním materiálem ve vztahu k přírodě. Pořadatelé by si měli uvědomit, že nezávodíme s levnou technikou a měli by pružněji reagovat na požadavky jezdců, což by mimochodem přispělo k bezpečnosti na trati. Pořadatelé však věnovali více úsilí vybírání komerčních pokut na místo pořádné přípravy soutěže. Na to už jsme sice zvyklí z minulých ročníků, ale letos to bylo opravdu výživné,“ líčil rozladění před startem pilot Peugeotu 206 Kit Car.
V samotné soutěži se Martin s Richardem dlouho neohřáli. Po dvou rychlostních zkouškách jim sice patřilo slušné páté místo v kategorii dvoukolek a třetí ve třídě 6, nedlouho poté však jejich jízdu přibrzdil výlet mimo trať na čtvrtém testu a poté definitivně zastavil kontakt s retardérem na zkoušce číslo šest. Severomoravská posádka odstupovala z osmého místa ve skupině. „Na zasněženou vložku pod ledem jsme zvolili měkkou zimní pneumatiku, která fungovala docela dobře. Pak ale přišla vložka, která byla mokrá a místy oschlá, což se na pneumatikách podepsalo tak, že nám z nich zbyly švance, na kterých nešlo zastavit do retardéru umístěného na suchém asfaltu. Původně jsme s Richardem mysleli, že máme defekty obou předních kol, ale po odstavení auta a kontrole předních kol, jsme se nad torzem pneumatik rozesmáli. Bohužel, při nárazu jsem poškodil chladič a zvedla se nám teplota na motoru, tak jsme se raději té komedie přestali účastnit,“ objasnil důvody svého odstoupení „Vlčák“.Martinovi s Richardem nyní nezbývá, než na události smolné Vrchoviny zapomenout a začít se věnovat přípravě na následující podnik. Tím bude v termínu 27. dubna oblíbená Galaxy GRS Rally Lužické hory, na kterou jste týmem Svarmetal Motorsport srdečně zváni.Text: Jiří Dokulil
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.