„Vlčák“ prověřil tuhost karoserie

rally vrchovina
rally vrchovina, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
Jiří Dokulil 13. dubna 2013 22:22
Sdílej:

Vstup do nové sezony Mistrovství ČR ve sprintrally si Martin Vlček s Richardem Lasevičem zcela jistě představovali jinak. Nejen, že na Rally Vrchovina zůstali bodově naprázdno, ale díky přístupu zdejších pořadatelů odjížděli ze Slavonic i pořádně rozladěni.

Počasí si s letošní Rally Vrchovina skutečně pohrálo. Třebaže se duben neřadí mezi měsíce, typické pro zimní sporty, kvalitu sněhových podmínek mohla jihočeské soutěži závidět i letošní Jänner Rallye. Tam se však na rozdíl od českých luhů a hájů závodí na pneumatikách s hroty, což naše zákony neumožňují. Začínalo proto být jasné, že se z letošní Rally Vrchovina stane boj o holé přežití, vyžadující pevnou ruku a pořádnou dávku štěstí. Situaci nepomohl ani přístup organizátorů, kteří nereagovali na návrhy soutěžních týmů zmírnit trápení na nevhodném obutí vložením zón na přezouvání pneumatik. „Velkým problémem byly rozdílné charaktery povrchu na za sebou jdoucích zkouškách, bez dodatečné servisní zóny na přezouvání. Na tuto skutečnost byli pořadatelé upozorňování, bohužel jsme nezaznamenali ani snahu o řešení. Stejně tak nebylo vyhověno žádostem o posypání vložek neutrálním materiálem ve vztahu k přírodě. Pořadatelé by si měli uvědomit, že nezávodíme s levnou technikou a měli by pružněji reagovat na požadavky jezdců, což by mimochodem přispělo k bezpečnosti na trati. Pořadatelé však věnovali více úsilí vybírání komerčních pokut na místo pořádné přípravy soutěže. Na to už jsme sice zvyklí z minulých ročníků, ale letos to bylo opravdu výživné,“ líčil rozladění před startem pilot Peugeotu 206 Kit Car.

V samotné soutěži se Martin s Richardem dlouho neohřáli. Po dvou rychlostních zkouškách jim sice patřilo slušné páté místo v kategorii dvoukolek a třetí ve třídě 6, nedlouho poté však jejich jízdu přibrzdil výlet mimo trať na čtvrtém testu a poté definitivně zastavil kontakt s retardérem na zkoušce číslo šest. Severomoravská posádka odstupovala z osmého místa ve skupině. „Na zasněženou vložku pod ledem jsme zvolili měkkou zimní pneumatiku, která fungovala docela dobře. Pak ale přišla vložka, která byla mokrá a místy oschlá, což se na pneumatikách podepsalo tak, že nám z nich zbyly švance, na kterých nešlo zastavit do retardéru umístěného na suchém asfaltu. Původně jsme s Richardem mysleli, že máme defekty obou předních kol, ale po odstavení auta a kontrole předních kol, jsme se nad torzem pneumatik rozesmáli. Bohužel, při nárazu jsem poškodil chladič a zvedla se nám teplota na motoru, tak jsme se raději té komedie přestali účastnit,“ objasnil důvody svého odstoupení „Vlčák“.Martinovi s Richardem nyní nezbývá, než na události smolné Vrchoviny zapomenout a začít se věnovat přípravě na následující podnik. Tím bude v termínu 27. dubna oblíbená Galaxy GRS Rally Lužické hory, na kterou jste týmem Svarmetal Motorsport srdečně zváni.Text: Jiří Dokulil

 
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?