S nožem na krku vstupovali do závěrečné soutěže letošního Mistrovství ČR ve sprintrally Martin Vlček s Richardem Lasevičem. V průběhu sezony si jejich peugeot hned dvakrát vybral slabší chvilku, což je postavilo do situace, kdy na závěrečné soutěži ve Vsetíně museli zabodovat a odrazit nápor pravidelně dojíždějícího Martina Búše s fabií.
Cestu za vytouženým titulem ve třídě 6 protkalo sedm náročných rychlostních zkoušek, které byly, jak je na Vsetínsku zvykem, tvořeny mixem členitých úseků, ztížených o podzimní spadané listí. Martin s Richardem nemuseli za každou cenu ve své třídě vyhrát, stačilo jim dojet na jakékoliv medailové pozici. Jak ale oba členové posádky jednohlasně potvrzují, podobné situace nebývají pro ryzí závodníky zrovna tím pravým šálkem čaje. „Stačilo nám podle Ríšových výpočtů dojet do třetího místa ve třídě, takže jsme měli před sebou závod, ve kterém jsme nemuseli zbytečně riskovat. Rozhodující bylo neudělat na trati chybu v podobě defektu nebo výletu mimo trať. Jak je ale obecně známo, takové tempo se hledá velice těžce a většinou z toho vznikají krizovky. Pár jsme jich měli a měl jsem se za co Richardovi omlouvat. Ještěže neměl nic v ruce, čím by mě přetáhnul, protože většinou byly na jeho stranu,“ přiznal s úsměvem jezdec. „Říká se, že domácí prostředí svazuje, také to tak ráno na hotelu na oné místnosti vypadalo, ale spadlo to ze mne hned na startu 1. RZ. Nikdy jsem se ale tak nebál... o auto,“ dodal s podobným nadhledem „mitfára“, který měl stále v živé paměti událost z Barum rally, kdy je technika nechala ve štychu jen několik kilometrů před koncem soutěže.
Obavy o technický stav francouzského vzteklouna se naštěstí brzy ukázaly jako zbytečné. Kitový peugeot se tentokrát rozhodl nervovou soustavu své posádky ušetřit a týmoví mechanici mohli v jednotlivých servisních zastávkách řešit jen běžnou údržbu. Stejně tak posádka od prvních kilometrů beze zbytku plnila své předsevzetí a držela se na druhém místě ve třídě se slušným náskokem na přímého rivala Búše. Když se po třech rychlostních testech Martin s Richardem objevili na nečekané třetí příčce v kategorii dvoukolek a na první pozici ve své třídě, kromě mistrovského titulu měli zaděláno i na nejlepší výsledek letošní sezony.
Náročná trať se podepsala i na čelních posádkách kategorie dvoukolek. Uchazeči o mistrovský titul v této kategorii – Josef Zimmermann a Robert Kořístka – museli první pětku po potížích opustit, což dalo šanci zazářit dvojicím, které jindy kvůli technickému handicapu o nejvyšší pozice nebojují. Martin Vlček a Richard Lasevič nastalé situace využili k zisku cenné stříbrné příčky v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou a i přes závěrečný nápor soupeřů sezonu uzavřeli dalším vítězstvím ve své třídě. Mezi 107 startujícími posádkami má velkou hodnotu i 19. místo absolutně, zdaleka největší radost však Martinovi s Richardem udělal zisk mistrovského titulu ve třídě 6. A jaké dojmy převládaly v obou členech posádky po úspěšném protnutí cílové pásky?
Dva roky po zdejším absolutním vítězství vedle Jaroslava Melichárka měl na valašské půdě další pořádný důvod k radosti Richard Lasevič: „Chvílemi jsem auto hladil, prosil ať vydrží, a kdybych mohl, tak ho poponáším. Dopadlo to skvěle a za to patří dík Martinovi za bezpečnou a rychlou jízdu během celého roku, mechanikům za nadprůměrnou inteligenci při řešení příčin technických problémů a nadprůměrnou sílu, když se řešení nenacházelo :-). Obrovské díky a vděčnost patří také lidem blízkým mému srdci za obrovskou psychickou podporu.“ Richardova slova pak doplnil i pilot vozu Martin Vlček, pro kterého se jedná o největší úspěch dosavadní kariéry: „Auto nám fungovalo na sto procent, kluci na servise se nemuseli věnovat žádným nepředvídaným událostem, takže pohoda při vsetínském sprintu vládla na všech frontách. Sluší se poděkovat sponzorům, mechanikům, jejich rodinám, hosteskám, které roznesly mezi diváky a fanoušky přes šest tisíc kalendářů a kartiček, protože bez podpory všech jmenovaných by se nám to nepodařilo. Děkujeme.“
Martin Vlček s Richardem Lasevičem letošní sezonu končí s bilancí jedenácti startů, šesti vítězství ve třídě, jedním čtvrtým místem, třemi technickými závadami a jedním odstoupením kvůli výletu mimo trať. Statistiku jim může upravit už jen plánovaný start na volné exhibiční soutěži v Uherském Brodě, která se uskuteční v sobotu 10. listopadu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.