Pátá soutěž letošního Mistrovství ČR ve sprintrally představovala pro Martina Vlčka s Richardem Lasevičem novou výzvu.
Na početný 110členný peloton čekala do šampionátu nově zařazená Matrix Rally Kostelec nad Orlicí, která se v uplynulých letech konala jen jako součást Poháru ČR v rally. Spolujezdci tentokrát vytáhli nepopsané bloky a většina jezdců s napětím očekávala, jaké tratě Kostelečtí na svou premiéru připravili.Žádný začátek není lehký, a tak se ani vstup kostelecké rally do sprintového šampionátu neobešel bez chybiček. Většina posádek tuto skutečnost poznala především při předstartovní přípravě, samotný závod už pak probíhal bez větších zádrhelů. „Začalo to divně poskládanou startovkou. Nerozumím, proč startovky nemůže dělat jeden člověk s přehledem o české rally, bylo by po problému. Po příjezdu nás přivítalo krásné městečko a nádherné tratě. Skvěle odsýpaly seznamovací jízdy s tratí, formální i technická přejímka, servisní zóna byla kvalitní a prostorná. Marné však bylo pátrání po časech slavnostního startu na internetu, viselo to jen na ředitelství,“ zhodnotil předstartovní dojmy z nové soutěže spolujezdec Richard Lasevič. Výtku na nepříliš kvalitně seřazený seznam přihlášených potvrdila už úvodní vložka, kde Martin s Richardem před sebou startující posádce nadělili propastnou půlminutu...
Nyní už ale pojďme k samotnému závodu, který se uskutečnil za překrásného letního počasí. Martinovi s Richardem přišla vhod tréninková účast na červnové rally v Hustopečích, kde s Peugeotem v podobně horkých teplotách najeli více než 170 „ostrých“ kilometrů. Jejich vyježděnost se v Kostelci projevila hned na první zkoušce, kde většinu „předokolek“ s přehledem odsunuli za zadní nárazník a nestačili jen na tři vozy silnější třídy 5. V absolutní klasifikaci jim na začátek patřilo 28. místo ze 110 startujících.I další průběh rally zanechával na tvářích členů týmu spokojený výraz. Martin s Richardem po čtyřech testech vedli svoji objemovou třídu o více než půlminuty, přičemž jediný nebezpečný soupeř Martin Kouřil se z rovnocenného boje sám „vyfauloval“ výletem mimo trať v úvodu rally. S přibývajícími kilometry proto mohla posádka stáje JT Říha Group Rally Team lehce zvolnit tempo a šetřit vůz, který dostával v tropických teplotách pořádně zabrat. Závěr závodu již nic nezměnil na prvenství ve třídě 6 (vozy s objemem motoru do 1600 ccm) ani na vynikající třetí pozici v kategorii vozů s pohonem přední nápravy (v celkové klasifikaci skončili dvacátí).A jak viděli východočeskou soutěž oba členové posádky? „Jelo se nám dobře, technika fungovala. Je to snad první závod letos, kde jsme jeli v absolutní pohodě. A nové tratě? Nám je to úplně jedno, prostě jedeme podle rozpisu, nezáleží, jestli je to nové či staré. Nějaká krizovka se najde vždycky, ale nic tak zásadního, abychom do toho nemohli příště opět sednout,“ řekl s tradičním nadhledem Martin Vlček. Svůj pohled na kostelecké účinkování u cílové rampy shrnul i navigátor: „Průběh samotné soutěže byl skvělý, super jsme si zazávodili. Jen nechápu, co je to za trend, že po poslední „erzetě“ se jede přímo na rampu! Auta orvaná, špinavá, stačí aspoň 10 minut v servise. A proč se výsledky nevyhlašují hned po dojetí, ale až tři hodiny po něm? Ale to není jen problém Kostelce, nýbrž i většiny ostatních sprintů. Fotografové už se rozjedou a na vyhlášení zůstanou jen členové týmů. Jinak z rally převládá pozitivní pocit a pokud se vyladí drobnosti, myslím, že to bude velmi kvalitní soutěž sprintového mistrovství,“ doplnil Richard Lasevič.Martin Vlček s Richardem Lasevičem si díky kosteleckému úspěchu upevnili solidní postavení v hodnocení Mistrovství ČR ve sprintrally. Ve třídě 6 přesvědčivě vedou, v tabulce „dvoukolek“ se posunuli na bronzový post za záda nedostižné dvojice Josef Zimmermann, Robert Kořístka. Dalším vystoupením posádky stáje JT Říha Group Rally Team bude srpnová Rally Agropa s centrem v Horažďovicích.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?