Vlčí smečka v Kostelci

rally kostelec
rally kostelec, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 2. srpna 2012 21:54
Sdílej:

Pátá soutěž letošního Mistrovství ČR ve sprintrally představovala pro Martina Vlčka s Richardem Lasevičem novou výzvu.

Na početný 110členný peloton čekala do šampionátu nově zařazená Matrix Rally Kostelec nad Orlicí, která se v uplynulých letech konala jen jako součást Poháru ČR v rally. Spolujezdci tentokrát vytáhli nepopsané bloky a většina jezdců s napětím očekávala, jaké tratě Kostelečtí na svou premiéru připravili.Žádný začátek není lehký, a tak se ani vstup kostelecké rally do sprintového šampionátu neobešel bez chybiček. Většina posádek tuto skutečnost poznala především při předstartovní přípravě, samotný závod už pak probíhal bez větších zádrhelů. „Začalo to divně poskládanou startovkou. Nerozumím, proč startovky nemůže dělat jeden člověk s přehledem o české rally, bylo by po problému. Po příjezdu nás přivítalo krásné městečko a nádherné tratě. Skvěle odsýpaly seznamovací jízdy s tratí, formální i technická přejímka, servisní zóna byla kvalitní a prostorná. Marné však bylo pátrání po časech slavnostního startu na internetu, viselo to jen na ředitelství,“ zhodnotil předstartovní dojmy z nové soutěže spolujezdec Richard Lasevič. Výtku na nepříliš kvalitně seřazený seznam přihlášených potvrdila už úvodní vložka, kde Martin s Richardem před sebou startující posádce nadělili propastnou půlminutu...

Nyní už ale pojďme k samotnému závodu, který se uskutečnil za překrásného letního počasí. Martinovi s Richardem přišla vhod tréninková účast na červnové rally v Hustopečích, kde s Peugeotem v podobně horkých teplotách najeli více než 170 „ostrých“ kilometrů. Jejich vyježděnost se v Kostelci projevila hned na první zkoušce, kde většinu „předokolek“ s přehledem odsunuli za zadní nárazník a nestačili jen na tři vozy silnější třídy 5. V absolutní klasifikaci jim na začátek patřilo 28. místo ze 110 startujících.I další průběh rally zanechával na tvářích členů týmu spokojený výraz. Martin s Richardem po čtyřech testech vedli svoji objemovou třídu o více než půlminuty, přičemž jediný nebezpečný soupeř Martin Kouřil se z rovnocenného boje sám „vyfauloval“ výletem mimo trať v úvodu rally. S přibývajícími kilometry proto mohla posádka stáje JT Říha Group Rally Team lehce zvolnit tempo a šetřit vůz, který dostával v tropických teplotách pořádně zabrat. Závěr závodu již nic nezměnil na prvenství ve třídě 6 (vozy s objemem motoru do 1600 ccm) ani na vynikající třetí pozici v kategorii vozů s pohonem přední nápravy (v celkové klasifikaci skončili dvacátí).A jak viděli východočeskou soutěž oba členové posádky? „Jelo se nám dobře, technika fungovala. Je to snad první závod letos, kde jsme jeli v absolutní pohodě. A nové tratě? Nám je to úplně jedno, prostě jedeme podle rozpisu, nezáleží, jestli je to nové či staré. Nějaká krizovka se najde vždycky, ale nic tak zásadního, abychom do toho nemohli příště opět sednout,“ řekl s tradičním nadhledem Martin Vlček. Svůj pohled na kostelecké účinkování u cílové rampy shrnul i navigátor: „Průběh samotné soutěže byl skvělý, super jsme si zazávodili. Jen nechápu, co je to za trend, že po poslední „erzetě“ se jede přímo na rampu! Auta orvaná, špinavá, stačí aspoň 10 minut v servise.  A proč se výsledky nevyhlašují hned po dojetí, ale až tři hodiny po něm? Ale to není jen problém Kostelce, nýbrž i většiny ostatních sprintů. Fotografové už se rozjedou a na vyhlášení zůstanou jen členové týmů. Jinak z rally převládá pozitivní pocit a pokud se vyladí drobnosti, myslím, že to bude velmi kvalitní soutěž sprintového mistrovství,“ doplnil Richard Lasevič.Martin Vlček s Richardem Lasevičem si díky kosteleckému úspěchu upevnili solidní postavení v hodnocení Mistrovství ČR ve sprintrally. Ve třídě 6 přesvědčivě vedou, v tabulce „dvoukolek“ se posunuli na bronzový post za záda nedostižné dvojice Josef Zimmermann, Robert Kořístka. Dalším vystoupením posádky stáje JT Říha Group Rally Team bude srpnová Rally Agropa s centrem v Horažďovicích.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?