Vlčí smečka v Kostelci

rally kostelec
rally kostelec, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 2. srpna 2012 21:54
Sdílej:

Pátá soutěž letošního Mistrovství ČR ve sprintrally představovala pro Martina Vlčka s Richardem Lasevičem novou výzvu.

Na početný 110členný peloton čekala do šampionátu nově zařazená Matrix Rally Kostelec nad Orlicí, která se v uplynulých letech konala jen jako součást Poháru ČR v rally. Spolujezdci tentokrát vytáhli nepopsané bloky a většina jezdců s napětím očekávala, jaké tratě Kostelečtí na svou premiéru připravili.Žádný začátek není lehký, a tak se ani vstup kostelecké rally do sprintového šampionátu neobešel bez chybiček. Většina posádek tuto skutečnost poznala především při předstartovní přípravě, samotný závod už pak probíhal bez větších zádrhelů. „Začalo to divně poskládanou startovkou. Nerozumím, proč startovky nemůže dělat jeden člověk s přehledem o české rally, bylo by po problému. Po příjezdu nás přivítalo krásné městečko a nádherné tratě. Skvěle odsýpaly seznamovací jízdy s tratí, formální i technická přejímka, servisní zóna byla kvalitní a prostorná. Marné však bylo pátrání po časech slavnostního startu na internetu, viselo to jen na ředitelství,“ zhodnotil předstartovní dojmy z nové soutěže spolujezdec Richard Lasevič. Výtku na nepříliš kvalitně seřazený seznam přihlášených potvrdila už úvodní vložka, kde Martin s Richardem před sebou startující posádce nadělili propastnou půlminutu...

Nyní už ale pojďme k samotnému závodu, který se uskutečnil za překrásného letního počasí. Martinovi s Richardem přišla vhod tréninková účast na červnové rally v Hustopečích, kde s Peugeotem v podobně horkých teplotách najeli více než 170 „ostrých“ kilometrů. Jejich vyježděnost se v Kostelci projevila hned na první zkoušce, kde většinu „předokolek“ s přehledem odsunuli za zadní nárazník a nestačili jen na tři vozy silnější třídy 5. V absolutní klasifikaci jim na začátek patřilo 28. místo ze 110 startujících.I další průběh rally zanechával na tvářích členů týmu spokojený výraz. Martin s Richardem po čtyřech testech vedli svoji objemovou třídu o více než půlminuty, přičemž jediný nebezpečný soupeř Martin Kouřil se z rovnocenného boje sám „vyfauloval“ výletem mimo trať v úvodu rally. S přibývajícími kilometry proto mohla posádka stáje JT Říha Group Rally Team lehce zvolnit tempo a šetřit vůz, který dostával v tropických teplotách pořádně zabrat. Závěr závodu již nic nezměnil na prvenství ve třídě 6 (vozy s objemem motoru do 1600 ccm) ani na vynikající třetí pozici v kategorii vozů s pohonem přední nápravy (v celkové klasifikaci skončili dvacátí).A jak viděli východočeskou soutěž oba členové posádky? „Jelo se nám dobře, technika fungovala. Je to snad první závod letos, kde jsme jeli v absolutní pohodě. A nové tratě? Nám je to úplně jedno, prostě jedeme podle rozpisu, nezáleží, jestli je to nové či staré. Nějaká krizovka se najde vždycky, ale nic tak zásadního, abychom do toho nemohli příště opět sednout,“ řekl s tradičním nadhledem Martin Vlček. Svůj pohled na kostelecké účinkování u cílové rampy shrnul i navigátor: „Průběh samotné soutěže byl skvělý, super jsme si zazávodili. Jen nechápu, co je to za trend, že po poslední „erzetě“ se jede přímo na rampu! Auta orvaná, špinavá, stačí aspoň 10 minut v servise.  A proč se výsledky nevyhlašují hned po dojetí, ale až tři hodiny po něm? Ale to není jen problém Kostelce, nýbrž i většiny ostatních sprintů. Fotografové už se rozjedou a na vyhlášení zůstanou jen členové týmů. Jinak z rally převládá pozitivní pocit a pokud se vyladí drobnosti, myslím, že to bude velmi kvalitní soutěž sprintového mistrovství,“ doplnil Richard Lasevič.Martin Vlček s Richardem Lasevičem si díky kosteleckému úspěchu upevnili solidní postavení v hodnocení Mistrovství ČR ve sprintrally. Ve třídě 6 přesvědčivě vedou, v tabulce „dvoukolek“ se posunuli na bronzový post za záda nedostižné dvojice Josef Zimmermann, Robert Kořístka. Dalším vystoupením posádky stáje JT Říha Group Rally Team bude srpnová Rally Agropa s centrem v Horažďovicích.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.