Čtvrté dějství letošního Mistrovství ČR ve sprintrally hostil Krakonošův kraj. Do Trutnova, kam bylo centrum letošní krkonošské rally situováno, se o uplynulém víkendu sjelo početné 114členné startovní pole, na které čekalo devět rychlostních zkoušek o souhrnné délce 73 km.
Pro body do tabulky sprintového seriálu se na sever republiky vydali i reprezentanti týmu JT Říha Group – Martin Vlček a Richard Lasevič, které čekal další souboj o přední umístění ve skupině vozů s pohonem přední nápravy.
Rally Krkonoše má mezi soutěžními posádkami pověst kvalitní soutěže se zajímavými rychlostními zkouškami, příliš jí však nepřeje počasí. Výjimkou nebyl ani letošní ročník. Déšť v posledních hodinách před startem způsobil, že se soutěžící v sobotu ráno vydávali na značně uklouzanou trať, která byla připravena okamžitě potrestat jakékoliv jezdecké zaváhání. Stejně jako o měsíc dříve na Kopné vstupovala do popředí hlavně volba kvalitního obutí a v neposlední řadě pevné nervy, neboť seznamovací jízdy s tratí probíhaly za zcela odlišných povětrnostních podmínek.
Účinkování Martina Vlčka, Richarda Laseviče a jejich Peugeotu 206 Kit Car bylo bohužel v Krkonoších velmi krátké. Už sedmý čas v kategorii „předokolek“ na trati úvodní rychlostní zkoušky dával tušit, že je s vozem něco v nepořádku. „Hned na startu první vložky bylo jasné, že otáčky motoru a rychlost vzhledem k zařazenému stupni neodpovídají, a to z důvodu klouzající spojky. Tento stav se bohužel vložku od vložky stále zhoršoval a bylo jasné, že nemůžeme dojet,“ vrací se k ranním problémům pilot.
Martin s Richardem i přes technické potíže bojovali ze všech sil a po druhém testu dokonce na lídra své třídy ztráceli jen tři sekundy. Spojka si bohužel stále odmítala dát říct. Problém vyvrcholil na konci úvodní sekce soutěže a do servisní zóny už týmový peugeot přijel jen za pomoci lana a tažné síly. Severomoravská posádka musela závod opustit z šesté pozice v kategorii „dvoukolek“ a ze čtvrtého místa ve třídě 6. „Závěr byl ten, že spojka, která měla vydržet ještě minimálně 400 ostrých km je bez obložení, tímto pro nás soutěž skončila. Mrzí nás to, ale je to technický sport a do techniky člověk nevidí,“ shrnul důvody odstoupení Martin Vlček.
„Co k tomu říct… Asi po ostravsky: Bylo to fajne, pěkne, ale kratke,“ přidal svůj komentář s obvyklým nadhledem spolujezdec Richard Lasevič.:-) „Organizace výborná, tratě moc hezké a těžké, na závod jsme se těšili, ale člověk je jednou nahoře a jednou dole. Začala nám klouzat spojka a v podstatě jsme se od počátku trápili. Postupně to bylo horší a horší, až jsme nemohli ani vyjet kopec,“ dodal zkušený „mitfára“.
Nejbližší příležitost, jak si spravit chuť po krkonošském nezdaru, obstará blížící se Agrotec rally Hustopeče, která se uskuteční v termínu 22. – 23. června jako součást Mezinárodního mistrovství ČR v rally. Jak známo, „velkého“ seriálu se Martin s Richardem běžně neúčastní a netíží je soupeření o mistrovské body. Na jihu Moravy se tedy budou moci v klidu soustředit na testování soutěžní techniky a na nabírání cenných kilometrů před dalšími soutěžemi sprintového šampionátu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?