Čtvrté dějství letošního Mistrovství ČR ve sprintrally hostil Krakonošův kraj. Do Trutnova, kam bylo centrum letošní krkonošské rally situováno, se o uplynulém víkendu sjelo početné 114členné startovní pole, na které čekalo devět rychlostních zkoušek o souhrnné délce 73 km.
Pro body do tabulky sprintového seriálu se na sever republiky vydali i reprezentanti týmu JT Říha Group – Martin Vlček a Richard Lasevič, které čekal další souboj o přední umístění ve skupině vozů s pohonem přední nápravy.
Rally Krkonoše má mezi soutěžními posádkami pověst kvalitní soutěže se zajímavými rychlostními zkouškami, příliš jí však nepřeje počasí. Výjimkou nebyl ani letošní ročník. Déšť v posledních hodinách před startem způsobil, že se soutěžící v sobotu ráno vydávali na značně uklouzanou trať, která byla připravena okamžitě potrestat jakékoliv jezdecké zaváhání. Stejně jako o měsíc dříve na Kopné vstupovala do popředí hlavně volba kvalitního obutí a v neposlední řadě pevné nervy, neboť seznamovací jízdy s tratí probíhaly za zcela odlišných povětrnostních podmínek.
Účinkování Martina Vlčka, Richarda Laseviče a jejich Peugeotu 206 Kit Car bylo bohužel v Krkonoších velmi krátké. Už sedmý čas v kategorii „předokolek“ na trati úvodní rychlostní zkoušky dával tušit, že je s vozem něco v nepořádku. „Hned na startu první vložky bylo jasné, že otáčky motoru a rychlost vzhledem k zařazenému stupni neodpovídají, a to z důvodu klouzající spojky. Tento stav se bohužel vložku od vložky stále zhoršoval a bylo jasné, že nemůžeme dojet,“ vrací se k ranním problémům pilot.
Martin s Richardem i přes technické potíže bojovali ze všech sil a po druhém testu dokonce na lídra své třídy ztráceli jen tři sekundy. Spojka si bohužel stále odmítala dát říct. Problém vyvrcholil na konci úvodní sekce soutěže a do servisní zóny už týmový peugeot přijel jen za pomoci lana a tažné síly. Severomoravská posádka musela závod opustit z šesté pozice v kategorii „dvoukolek“ a ze čtvrtého místa ve třídě 6. „Závěr byl ten, že spojka, která měla vydržet ještě minimálně 400 ostrých km je bez obložení, tímto pro nás soutěž skončila. Mrzí nás to, ale je to technický sport a do techniky člověk nevidí,“ shrnul důvody odstoupení Martin Vlček.
„Co k tomu říct… Asi po ostravsky: Bylo to fajne, pěkne, ale kratke,“ přidal svůj komentář s obvyklým nadhledem spolujezdec Richard Lasevič.:-) „Organizace výborná, tratě moc hezké a těžké, na závod jsme se těšili, ale člověk je jednou nahoře a jednou dole. Začala nám klouzat spojka a v podstatě jsme se od počátku trápili. Postupně to bylo horší a horší, až jsme nemohli ani vyjet kopec,“ dodal zkušený „mitfára“.
Nejbližší příležitost, jak si spravit chuť po krkonošském nezdaru, obstará blížící se Agrotec rally Hustopeče, která se uskuteční v termínu 22. – 23. června jako součást Mezinárodního mistrovství ČR v rally. Jak známo, „velkého“ seriálu se Martin s Richardem běžně neúčastní a netíží je soupeření o mistrovské body. Na jihu Moravy se tedy budou moci v klidu soustředit na testování soutěžní techniky a na nabírání cenných kilometrů před dalšími soutěžemi sprintového šampionátu.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.