ROZHOVOR: Teprve druhý start na Autogames Rallysprintu Kopná, za svou jezdeckou kariéru, má za sebou Lukáš Pondělíček.
Ve startovní listině patřilo posádkce Pondělíček - Perski startovní číslo 51. Celkem deset vozů startovalo ve třídě 6. Po prvních třech zkouškách jim patřilo čtvrté místo ve třídě, když zajeli dva šesté a jeden pátý čas. Na druhou sekci obul jiné pneumatiky a hned to bylo znát i na časech. V cíli soutěže tak patřila posádce čtvrtá pozice s velkým náskokem na své pronásledovatele. O tom jak se Ponďovi na Slušovicku závodilo nechme mluvit přímo jezdce.
Po delší pauze jsi se opět objevil na tratích rychlostních zkoušek a překvapivě s Citroenem C2R2 Max . Kam a proč se poděla Fabie?
S Fabií jel Jirka Hladík, koupili jí ode mne bratři Mičánkové. Prostě se mi Fábie nezamlouvala, není to pro mě to pravé ořechové. Hlavně dílenské zpracování a přístup pana stavitele je na pováženou....
Citroen byl vyveden v tradičních barvách, je to to auto, se kterým si jezdil dříve?
Ano jde o mojí starou C2R2 MAX, se kterou jsme v roce 2008 byli 3. v zónové Evropě ve dvoukolkách a 3. v MMČR A6. Je to moje nejúspěšnější auto. Máme ho zapůjčené od Ládi Belingera.
Rally Kopná je známá svou náročností. Jak proplouvala posádka tímto náročným závodem, který byl náročný nejen na volbu pneumatik?
Nad očekávání dobře! Eda byl perfektní a auto taky. Jel jsem na Kopné po druhé v životě, poprvé v roce 2006 Kitovou Feldou do 3RZ (snímač otáček), tak že to byla taková premiéra. Malá C2 to na vodě , proti té velké , umí. První rundu jsem jel vpředu 20cky, v zadu medie a sebou dvě mokrý. Sice se mi zadek trochu vozil, ale byla to jistota před deštěm. Druhou a třetí rundu jsem objel na mediích a ukázalo se to jako dobrá volba, hlavně s výsledkem na posledních dvou RZ jsem byl spokojen. Měl jsem za cíl udržet Fábie za sebou, což se podařilo...
Kde tě uvidíme příště a co máš v plánu do konce sezony?
V plánu máme všechny sprinty s touhle C2 a potom uvidíme co napřesrok ...
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.