ROZHOVOR: Teprve druhý start na Autogames Rallysprintu Kopná, za svou jezdeckou kariéru, má za sebou Lukáš Pondělíček.
Ve startovní listině patřilo posádkce Pondělíček - Perski startovní číslo 51. Celkem deset vozů startovalo ve třídě 6. Po prvních třech zkouškách jim patřilo čtvrté místo ve třídě, když zajeli dva šesté a jeden pátý čas. Na druhou sekci obul jiné pneumatiky a hned to bylo znát i na časech. V cíli soutěže tak patřila posádce čtvrtá pozice s velkým náskokem na své pronásledovatele. O tom jak se Ponďovi na Slušovicku závodilo nechme mluvit přímo jezdce.
Po delší pauze jsi se opět objevil na tratích rychlostních zkoušek a překvapivě s Citroenem C2R2 Max . Kam a proč se poděla Fabie?
S Fabií jel Jirka Hladík, koupili jí ode mne bratři Mičánkové. Prostě se mi Fábie nezamlouvala, není to pro mě to pravé ořechové. Hlavně dílenské zpracování a přístup pana stavitele je na pováženou....
Citroen byl vyveden v tradičních barvách, je to to auto, se kterým si jezdil dříve?
Ano jde o mojí starou C2R2 MAX, se kterou jsme v roce 2008 byli 3. v zónové Evropě ve dvoukolkách a 3. v MMČR A6. Je to moje nejúspěšnější auto. Máme ho zapůjčené od Ládi Belingera.
Rally Kopná je známá svou náročností. Jak proplouvala posádka tímto náročným závodem, který byl náročný nejen na volbu pneumatik?
Nad očekávání dobře! Eda byl perfektní a auto taky. Jel jsem na Kopné po druhé v životě, poprvé v roce 2006 Kitovou Feldou do 3RZ (snímač otáček), tak že to byla taková premiéra. Malá C2 to na vodě , proti té velké , umí. První rundu jsem jel vpředu 20cky, v zadu medie a sebou dvě mokrý. Sice se mi zadek trochu vozil, ale byla to jistota před deštěm. Druhou a třetí rundu jsem objel na mediích a ukázalo se to jako dobrá volba, hlavně s výsledkem na posledních dvou RZ jsem byl spokojen. Měl jsem za cíl udržet Fábie za sebou, což se podařilo...
Kde tě uvidíme příště a co máš v plánu do konce sezony?
V plánu máme všechny sprinty s touhle C2 a potom uvidíme co napřesrok ...
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.