ROZHOVOR: Teprve druhý start na Autogames Rallysprintu Kopná, za svou jezdeckou kariéru, má za sebou Lukáš Pondělíček.
Ve startovní listině patřilo posádkce Pondělíček - Perski startovní číslo 51. Celkem deset vozů startovalo ve třídě 6. Po prvních třech zkouškách jim patřilo čtvrté místo ve třídě, když zajeli dva šesté a jeden pátý čas. Na druhou sekci obul jiné pneumatiky a hned to bylo znát i na časech. V cíli soutěže tak patřila posádce čtvrtá pozice s velkým náskokem na své pronásledovatele. O tom jak se Ponďovi na Slušovicku závodilo nechme mluvit přímo jezdce.
Po delší pauze jsi se opět objevil na tratích rychlostních zkoušek a překvapivě s Citroenem C2R2 Max . Kam a proč se poděla Fabie?
S Fabií jel Jirka Hladík, koupili jí ode mne bratři Mičánkové. Prostě se mi Fábie nezamlouvala, není to pro mě to pravé ořechové. Hlavně dílenské zpracování a přístup pana stavitele je na pováženou....
Citroen byl vyveden v tradičních barvách, je to to auto, se kterým si jezdil dříve?
Ano jde o mojí starou C2R2 MAX, se kterou jsme v roce 2008 byli 3. v zónové Evropě ve dvoukolkách a 3. v MMČR A6. Je to moje nejúspěšnější auto. Máme ho zapůjčené od Ládi Belingera.
Rally Kopná je známá svou náročností. Jak proplouvala posádka tímto náročným závodem, který byl náročný nejen na volbu pneumatik?
Nad očekávání dobře! Eda byl perfektní a auto taky. Jel jsem na Kopné po druhé v životě, poprvé v roce 2006 Kitovou Feldou do 3RZ (snímač otáček), tak že to byla taková premiéra. Malá C2 to na vodě , proti té velké , umí. První rundu jsem jel vpředu 20cky, v zadu medie a sebou dvě mokrý. Sice se mi zadek trochu vozil, ale byla to jistota před deštěm. Druhou a třetí rundu jsem objel na mediích a ukázalo se to jako dobrá volba, hlavně s výsledkem na posledních dvou RZ jsem byl spokojen. Měl jsem za cíl udržet Fábie za sebou, což se podařilo...
Kde tě uvidíme příště a co máš v plánu do konce sezony?
V plánu máme všechny sprinty s touhle C2 a potom uvidíme co napřesrok ...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?