ROZHOVOR: Teprve druhý start na Autogames Rallysprintu Kopná, za svou jezdeckou kariéru, má za sebou Lukáš Pondělíček.
Ve startovní listině patřilo posádkce Pondělíček - Perski startovní číslo 51. Celkem deset vozů startovalo ve třídě 6. Po prvních třech zkouškách jim patřilo čtvrté místo ve třídě, když zajeli dva šesté a jeden pátý čas. Na druhou sekci obul jiné pneumatiky a hned to bylo znát i na časech. V cíli soutěže tak patřila posádce čtvrtá pozice s velkým náskokem na své pronásledovatele. O tom jak se Ponďovi na Slušovicku závodilo nechme mluvit přímo jezdce.
Po delší pauze jsi se opět objevil na tratích rychlostních zkoušek a překvapivě s Citroenem C2R2 Max . Kam a proč se poděla Fabie?
S Fabií jel Jirka Hladík, koupili jí ode mne bratři Mičánkové. Prostě se mi Fábie nezamlouvala, není to pro mě to pravé ořechové. Hlavně dílenské zpracování a přístup pana stavitele je na pováženou....
Citroen byl vyveden v tradičních barvách, je to to auto, se kterým si jezdil dříve?
Ano jde o mojí starou C2R2 MAX, se kterou jsme v roce 2008 byli 3. v zónové Evropě ve dvoukolkách a 3. v MMČR A6. Je to moje nejúspěšnější auto. Máme ho zapůjčené od Ládi Belingera.
Rally Kopná je známá svou náročností. Jak proplouvala posádka tímto náročným závodem, který byl náročný nejen na volbu pneumatik?
Nad očekávání dobře! Eda byl perfektní a auto taky. Jel jsem na Kopné po druhé v životě, poprvé v roce 2006 Kitovou Feldou do 3RZ (snímač otáček), tak že to byla taková premiéra. Malá C2 to na vodě , proti té velké , umí. První rundu jsem jel vpředu 20cky, v zadu medie a sebou dvě mokrý. Sice se mi zadek trochu vozil, ale byla to jistota před deštěm. Druhou a třetí rundu jsem objel na mediích a ukázalo se to jako dobrá volba, hlavně s výsledkem na posledních dvou RZ jsem byl spokojen. Měl jsem za cíl udržet Fábie za sebou, což se podařilo...
Kde tě uvidíme příště a co máš v plánu do konce sezony?
V plánu máme všechny sprinty s touhle C2 a potom uvidíme co napřesrok ...
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?