Do sezóny 2012 se vrhl poděbradský jezdec Václav Dunovský po hlavě. S novým vozem ho čekaly nové výzvy a zkušenosti, proto se spolujezdcem Petrem Machů a Škodou Fabia S2000 jeli sbírat cenné kilometry na Bonver Valašskou Rally.
Do soutěže se Dunovský vrhnul bez většího testování. Na začátku března se svezl na čistém asfaltu při testování v Žiželicích, ale od té doby ho jakýkoli test minul, proto na Valašsku obzvlášť dbal na pečlivě sepsaný rozpis. Když se k tomu přidaly zkušenosti pouze z opačných směrů RZ, respekt byl na světě. „První kilometry proběhly až na shakedownu. Po něm jsme měli vcelku dobrý pocit, byť bylo jasné, že vlastní soutěž bude zcela něco jiného,“ uvádí osmadvacetiletý pilot.
Ve třídě 2 je, jak již tradičně, obrovská konkurence, počínaje Janem Kopeckým, Romanem Krestou, Václavem Pechem či Pavlem Valouškem. Pro Dunovského ale tento závod neznamenal srovnání s nejvyšší špičkou, ale poznání vozu a jeho ovládnutí. To se mu od začátku poměrně dobře dařilo, i když nastoupil do soutěže poněkud ustrašeně: „Opatrnost tentokrát nebyla vůbec na škodu. Špičky byly plné nečistot a šotoliny a RZ byla hodně rychlá. Podruhé se bohužel nejely, což nás trochu mrzelo, protože jsme mohli najet více kilometrů. Vynahradili jsme si to ale na RZ 2 a 4, kde jsme postupně i zrychlovali.“ Po čtvrté erzetě náležela Dunovskému s Machů 10. pozice.
Více než ze samotné Fabie S2000 byla posádka rozpačitá z organizace v servisu. „Totální kolaps v okolí servisu musel každý předpokládat, stejně jako to, že špička dožene při opakovaných průjezdech konec startovního pole. Z mého pohledu je nepochopitelné, že na příjezdové nebyl včas ošetřen zákaz zastavení aspoň na jedné straně vozovky a zákazy vjezdu na obou koncích. Díky vlastní zkušenosti si umím představit, jak těžké je soutěž uspořádat, ale stejně mi nikdo nenamluví, že vzniku takové situace nešlo předejít. Vrchol nastal v sobotu, kdy se na parkování po obou stranách nic nezměnilo a zablokován byl i příjezd na RZ Juřinka,“ komentuje situaci Dunovský.
Nástup do sobotní etapy Dunovskému příliš nevyšel, neboť hned v první RZ vyjel asi dva kilometry před cílem z tratě: „Zadní část auta odskočila a než jsem to pochytal, přiblížila se odbočka s betonovou propustí a dopravní značkou. Ve snaze zabránit střetu s pevnou překážkou jsem vůz raději záměrně uklidil do vysokého rákosí, ze kterého jsme se vyhrabali asi jen díky pohonu na všechna čtyři kola.“
Po zbytek dne ale zajížděl Dunovský s Machů vyrovnané časy a stále se drželi v první desítce. Na polookruhové RZ si vyzkoušeli různé jízdní styly, což jim jen a jen prospívalo. Nejvíce však Václav ocenil RZ 10: „Z Bystřičky jsem měl obavy, jestli v této variantě nebude spíš paskvil, ale z mé strany má určitě palec nahoru a pořadatele za ten nápad chválím, protože i diváci si museli přijít na své.“
Dunovský si v druhém závodě MMČR nakonec dojel pro krásné desáté místo hned za Martinem Bujáčkem. První odjeté kilometry ve voze S2000 mu tak rozhodně sedly. „Pevně doufám, že svým výkonem jsme nezklamali. Bylo potřeba, aby vyhrál rozum, a to se podařilo. Odjeté kilometry nám už nikdo nevezme. Máme tedy mnoho nových poznatků a zkušeností s novou technikou a opět se nám potvrdilo, že to auto je neskutečné, ovšem využít všechny jeho kvality vyžaduje víc než velkou dávku umění. Chtěl bych moc poděkovat Sparrow racing teamu a mechanikům za všechen perfektní servis, Standovi Kafkovi a svému tátovi za obrovsky důležité informace a také všem fanoušků, kteří při nás stáli, i když jsme jeli celou soutěž hodně opatrně a mnohdy asi ne pěkně pro oko,“ shrnul Václav dění na Valašsku.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.