Valašská Rally byla pro posádku KRTZ Racing Teamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba úvodní soutěží v sezóně 2012. Tradiční Valaška se opět jela na konci měsíce března a oproti loňskému roku byla „až“ druhou soutěží Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally.
Ještě před samotnou soutěží si mohly některé posádky vyzkoušet své vozy na shakedownu, čehož využil i Patrik s Richardem. „Před startem soutěže jsme ještě absolvovali krátký test na letišti v Biskupicích, ale byl to pouze kratičký test,“ říká Richard Nesvadba a Patrik Rujbr dodává: „Shakedown byl pro nás vítaný, mohli jsme si pořádně odzkoušet auto a ještě před startem jsme měnili mapu diferenciálu.“
Samotná soutěž odstartovala o půl šesté na náměstí ve Valašském Meziříčí. První etapa obsahovala dvojici rychlostních zkoušek Špičky a Helfštýn, jenž se jely shodně dvakrát. Po prvních dvou průjezdech patřila posádce zeleno-černo-bílého Mitsubishi 34. pozice. Druhý průjezd Špičkami byl kvůli špatně zpočítanému harmonogramu zrušen a po druhém průjezdu Helfštýnem patřilo Patrikovi s Richardem 30. místo celkového pořadí. Nastaly ovšem zmatky při příjezdu do servisu a taktéž ohledně uzavřeného parkoviště, které nakonec vůbec nebylo. „Do první rychlostní zkoušky už jsme startovali za tmy. Ještě před startem prvního průjezdu Helfštýnem jsme museli dolaďovat světelnou rampu. Byli jsme také přijemně překvapeni z fungování auta. Jediný problém jsme měli na RZ Špičky, kde jsme přímo v obci Špičky dělali hodiny. Helfštýn byl pěkný a docela nám i sedl. Akorát jsme měli menší krizovku v levém odbočení na šotolině, kdy jsme málem trefili plot,“ říká patrik Rujbr. Spolujezdec Richard Nesvadba se také vrací k problémům s organizací soutěže. „Byli jsme hodně překvapeni harmonogramem, když jsme ho viděli. Bylo hned jasné, že hlavní pole dojede „poháristy“. Při návratu do servisu jsem se docela naběhal, protože časové kontroly a příjezdové cesty do servisu byli totálně ucpané.“
Druhou etapu provázelo velmi pěkné a příjemné slunečné počasí. Na posádku Rujbr – Nesvadba čekalo osm rychlostních zkoušek. Po dvou průjezdech rychlotní zkouškou Puntík, Odry a jedním průjezdem polookruhouvou zkouškou Juřinka patřilo Patrikovi s Richardem 25. místo celkového pořadí, když sváděli pěkný souboj s Navrátilem a bratry Lapdavskými na vozech S2000. „Byli jsme i rádi, že jedeme časy jako bratři Lapdavští. Byl to týmový souboj, protože stejně jako nám, tak i Lapdavským servisuje vůz tým Apid Racing, takže to pro nás byla otázka cti, je porazit, což se nám nakonec i podařilo,“ říká k napínavému týmovému sobouji Patrik Rujbr.
Do cíle soutěže už zbývaly odjet dva průjezdy výrazně pozměněným testem Santov a také druhý průjezd Juřinkou. Jeden čas v první dvacítce a dva časy na hranici první dvacítky. Tyto časy znamenaly posun před Jirku Navrátila i Lukáše Lapdavského a posádka KRTZ Racing Teamu nakonec vybojovala celkové 22. místo a ve třídě 3 to bylo 12. místo. „Apid Racing je tým na profesionální úrovni a je radost s nimi spolupracovat,“ říká Richard Nesvadba a ještě se vrací k polookruhovým zkouškám: „Já nejsem moc velkým příznivcem okruhových zkoušek, protože se člověk může snadno splést, ale po prvním průjezdu Juřinkou a Santovem jsem si nakonec oddechl, že jsem to spočítal správně a rozpis máme dobře napsaný. Je také vidět další posun v technice a v Patrikově jízdě. S výsledkem jsme víceméně spokojeni. V týmu panuje spokojenost a doufám, že budeme pokračovat v nastaveném trendu. Na závěr bych chtěl poděkovat všem sponzorům, fanouškům, týmu a mechanikům za úžasnou atmosféru a za mě i za Patrika bych chtěl popřát Michalu Ernstovi brzké uzdravení a co nejrychlejší návrat do soutěžního vozu.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.