ONBOARD:Rally Vysočina pro nás měla znamenat důležité body do celkového hodnocení šampionátu a nasbírání zkušeností na (pro nás) neznámým závodě.
Odjezd byl naplánován opět na čtvrtek odpoledne a jeli jsme jen já a Radim. Jarda s Verčou byli na plánu v pátek navečer. Měli jsme dohodnuté společné ubytování s Robertem Čonkou a Kubou Venclíkem.
V pátek jsme celkem bez problémů odtrénovali všechny rychlostní testy, zmákli bez potíží formální a technickou přejímku, zabavili Robertu Čonkovi 4 kola i s pneumatikami, které nám přivezl :). Trošku jsme se v autech povozili, a již na malém testu nastaly technické problémy se spojkou Robertovy Fábie. Mimochodem nás v ní oba povozil, abychom pochopili, že nemá cenu se s ním honit - měl pravdu - nemá to cenu. Ještě se v servise pokoušeli problém najít a řešit, ale nepodařilo se příčinu prokluzující nové spojky odhalit. Kluci si řekli, že to snad nějak půjde a šli jsme probrat zážitky při společném grilování z větší části ve společnosti třídy 7 a zbytku obou týmů, které postupně přijížděly.
Venda Kopáček o nás celý večer při sledování různých onboardů tvrdil, že jsme blázni. Prej jak můžeme jet tak rychle - to potom nevím, co máme říkat my o něm, který jede strašnou ,,palici". Rozhodně bylo o čem diskutovat při pivečku a masíčku, kde se někteří zdrželi do ranních hodin, že Jardo s Pavlem :).
Sobota ráno, krásné slunečné počasí nás vítá a těšíme se na pěkné svezení. Hned na první testu dostáváme hodně studený obklad a nějak to nechápeme. Na dvojce za to zkoušíme pořádně vzít a za sebemůžu říct jen to, že to s daným autem víc neumíme. Nicméně na dvanácti kilometrech ztrácíme míň jak napředchozí 5km rztě. Tak nám to trošku lepší náladu a v nasazeném tempu jedem do třetího testu.
Bohužel asi v půlce jsme o malinko rychlejší a potkáváme se se stromem. Ten nás odráží do protější meze. kde padáme dolů pod úroveň cesty, odkud marně hledáme kudy ven. Po jednom nezdařilém pokusu zkoušíme jiné místo - cca 1,5 km od opuštění tratě a zde nás zastavuje alinkej pařez ukrytý v trávě tak šikovně, aby nám připravil velmi horké chvilky. Chvíli zkoušíme bojovat sami - nikde není živé duše :( vzdáváme to a taktickyse rozbíháme hledat diváky. Po kilometru běhu konečně vidím, jak k nám někdo spěchá a volám, ať nám jde pomoct. Když se podívám pořádně, vidím ty nejlepší tváře, které přesně potřebuji: Jarda a je mu v patách Pavel. Tomu se říká mít štěstí v neštěstí. Že prej nás slyšeli, jak se někde hrabeme ven tak nám šli pomoct.. Po chvíli za pomoci zvedáku, pěstí a kopání auto povolí a chce s náma dál závodit. Sice potlučené, bez zadního světla a okna a řádně deformovaných dveří kufru s blatníkem jedeme dál. Ztráta je obrovitá, navíc ještě po kilometru jízdy prasklo lanko spojky - nechápeme proč (?). Nicméně dojíždíme do přeskupení se ztrátou sedmi minut a zasloužíme si penalizaci minuty a deseti sekund.
V servise Jarda a Čonkovci dávají auto provizorně do kulturního stavu, mění lanko spojky, mlátí do podběhu, kontrolují přední nápravu, která taky dostala řádně za ,,uši", lepí a malují zadní světlo na lepící pásku a Verča celé auto zbavuje zbytků travin a obilí, které jsme si s sebou přivezli.
Ještě jednou děkujeme za pomoc našim soupeřům Robertovi, Kubovi a Pavlovi - takové sportovní chování se vidí jen málokdy. Sami odevzdali jízdní výkaz v rz2 pro prasklý přítlačný talíř. a takhle nám pomohli, i když věděli, že když dojedeme do cíle tak spadnou za nás až na čtvrté místo průběžného hodnocení sprintrally.
Zbytek závodů se nikam neženeme a jedem si své tempo. I přesto se nám daří dvakrát dojet Suzuku jedoucí před náma. V cíli máme čtvrté místo ve třídě s obrovskou ztrátou na kluky před náma a bereme deset bodů.
Rally Vysočina měla hodně rychlý charakter trati a velmi zákeřně uskákaný asfalt. Pěkné počasí, trochu nešťastnou servisní plochu a co mě překvapilo nejvíc, nenašel jsem tam ,,závodní" grilovanou klobásku :(
Nyní nás čeká opět klepačka auta a chtěli bychom změnit převodovku. Snad to všechno zvládneme a uvidíme se na sprintu v Pačejově. Děkujeme celému týmu za podporu, Pajovi Bořutovi a fans za hnaní kupředu u trati a samozřejmě všem divákům co se za náma otočili a koukli na náš průjezd.
Tak rally ahoj a mrkněte na naše obrázky zachycené na onboard kameru, kterou jsme měli zapůjčenou od společnosti www.onboard-kamery.cz (je to včetně kolize se stromem).
Ještě mrkněte na naše stránky www.speedracingteam.cz a další onboardy naleznete ZDE
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.