Posádka Jaromír Tarabus - Igor Norek vybojovala třetí místo na letošním druhém podniku MČR Sprintrally, Rallysprintu Kopná. Znovuuvedení vozu Fiat Abarth Grande Punto S2000 na české tratě se tak odělo do bronzového hávu.
Týmu „TNT“ se na oblíbeném Rallysprintu Kopná tradičně daří, když zde ve třech posledních letech Jaromír Tarabus obsadil dvě druhá místa s Danielem Trunkátem a jednou zvítězil s Igorem Norkem. Ani letos tedy nebyla tradice medailových umístění na Kopné porušena. Tentokrát však závodu předcházela oprava motoru Abarthu, kvůli které byla jeho premiéra odložena z Lužických hor.
Samozřejmě bylo otázkou, nakolik bude nejstarší vůz kategorie S2000 stačit novější technice soupeřů. Na to bylo možno odpovědět pozitivně již po první sekci rychlostních zkoušek, kdy Jaromír s Igorem figurovali na slibném čtvrtém místě s pouze malým odstupem na třetí příčku. Samotný jezdec má však ke vstupu do závodu výhrady. „Nepříliš dobrý pocit z první sekce jsme si zavinili už před závodem, jelikož jsme zvolili nevhodný charakter trati pro test vozu. V lesích na prvních dvou rychlostních zkouškách se pak podvozek choval dost divoce, což přineslo neočekávané a nepěkné krizové momenty. Na RZ3 jsme pak už jeli raději trochu opatrněji. Navíc na RZ 1 jsme ztratili přetočením se na štěrku v jedné zatáčce, která pro mě byla asi zakletá, protože jsme se v ní přetočili i při druhém průjezdu, byť jsem jí projížděl schválně odlišným způsobem.“
I v dalším průběhu soutěže posádka držela čtvrté místo. Ke konečnému posunu na medailovou pozici přispěla zejména chyba Poláka Grzyba, který obdržel penalizaci za neprojetí přírodního retardéru. Jaromír Tarabus k druhé části soutěže: „Po celý závod mě provázelo neobvyklé větší množství jezdeckých chyb. Chyba se mi nevyhnula ani na předposlední zkoušce Raková, kde jsem si krátce po startu neuvědomil, že gumy a brzdy ještě nemají ideální teplotu a v prvním odbočení jsme byli delší a museli se točit přes ruční brzdu. I po všech krizích a chybách jsme ale dojeli na pěkném třetím místě, což nám hodně pomohlo v bodování do šampionátu. Potěšil mě také motor vozu, ze kterého jsem měl dobrý pocit. Budu si muset ještě zvyknout na agresivnější charakter Punta.“
Druhý člen posádky hodnotí vystoupení na Kopné následujícím způsobem: „První letošní vystoupení s Fiatem hodnotím velmi kladně. Náš celkový rozestup v cíli od prvního je 37 vteřin a po odečtení přetočení a nedobrzdění, které se nám podařilo vyrobit, by byl náš odstup na prvního přibližně 15 vteřin. To považuji za úspěch. Za prvé si Mirek musí na specifické Punto trochu zvykat a za druhé se musíme ještě významně poprat s nastavením, protože s tímto podvozkem bychom špičce mohli stačit jenom velmi těžko. I vzhledem k tomu, že jsme se hned na druhé RZ výrazně polekali a mohli na pátý rychlostní stupeň „vypochodovat“ do lesa, považuji výsledek za velmi zdařilý. I když některé soupeře bych viděl na příštích závodech raději za sebou“, netají se plány a tužbami do příštích závodů Igor Norek.
Na závěr dejme prostor hlasu týmového manažera Dana Trunkáta, který tráví letošní sezonu netradičně především v servisní zóně: „Dobrá zpráva je, že se Fiat po tak dlouhé odmlce vůbec podařilo nastartovat :-). Motor se bohužel z důvodu vyšší moci dodělával až před závodem, tak už Mira neměl prostor si na auto pořádně zvyknout, natož jej lépe nastavit. Byl to sprint, který díky své malé délce žádné jezdecké chyby neodpouští, takže i ty nás zde možná připravily o ještě lepší výsledek. Můj hlavní dojem ze závodu je tedy spokojenost, protože se ukázalo, že Fiat neztrácí zase až tolik a při lepším nastavení a troše štěstí může být konkurenceschopný. Navíc po dvou závodech vedeme rallysprintový šampionát. V Krkonoších bychom se rádi posunuli výsledkově ještě výše.“
Příště uvidíme posádku Tarabus - Norek v akci právě na zmíněné Rally Krkonoše. Informace o týmu najdete na www.tarabus.cz a zveme Vás také na náš facebook Tarabus&Trunkát rally team, kde se, mimo jiné, můžete čas od času zúčastnit soutěží o svezení na místě spolujezdce nebo o tematickou věcnou cenu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.