Posádka Jaromír Tarabus - Igor Norek vybojovala třetí místo na letošním druhém podniku MČR Sprintrally, Rallysprintu Kopná. Znovuuvedení vozu Fiat Abarth Grande Punto S2000 na české tratě se tak odělo do bronzového hávu.
Týmu „TNT“ se na oblíbeném Rallysprintu Kopná tradičně daří, když zde ve třech posledních letech Jaromír Tarabus obsadil dvě druhá místa s Danielem Trunkátem a jednou zvítězil s Igorem Norkem. Ani letos tedy nebyla tradice medailových umístění na Kopné porušena. Tentokrát však závodu předcházela oprava motoru Abarthu, kvůli které byla jeho premiéra odložena z Lužických hor.
Samozřejmě bylo otázkou, nakolik bude nejstarší vůz kategorie S2000 stačit novější technice soupeřů. Na to bylo možno odpovědět pozitivně již po první sekci rychlostních zkoušek, kdy Jaromír s Igorem figurovali na slibném čtvrtém místě s pouze malým odstupem na třetí příčku. Samotný jezdec má však ke vstupu do závodu výhrady. „Nepříliš dobrý pocit z první sekce jsme si zavinili už před závodem, jelikož jsme zvolili nevhodný charakter trati pro test vozu. V lesích na prvních dvou rychlostních zkouškách se pak podvozek choval dost divoce, což přineslo neočekávané a nepěkné krizové momenty. Na RZ3 jsme pak už jeli raději trochu opatrněji. Navíc na RZ 1 jsme ztratili přetočením se na štěrku v jedné zatáčce, která pro mě byla asi zakletá, protože jsme se v ní přetočili i při druhém průjezdu, byť jsem jí projížděl schválně odlišným způsobem.“
I v dalším průběhu soutěže posádka držela čtvrté místo. Ke konečnému posunu na medailovou pozici přispěla zejména chyba Poláka Grzyba, který obdržel penalizaci za neprojetí přírodního retardéru. Jaromír Tarabus k druhé části soutěže: „Po celý závod mě provázelo neobvyklé větší množství jezdeckých chyb. Chyba se mi nevyhnula ani na předposlední zkoušce Raková, kde jsem si krátce po startu neuvědomil, že gumy a brzdy ještě nemají ideální teplotu a v prvním odbočení jsme byli delší a museli se točit přes ruční brzdu. I po všech krizích a chybách jsme ale dojeli na pěkném třetím místě, což nám hodně pomohlo v bodování do šampionátu. Potěšil mě také motor vozu, ze kterého jsem měl dobrý pocit. Budu si muset ještě zvyknout na agresivnější charakter Punta.“
Druhý člen posádky hodnotí vystoupení na Kopné následujícím způsobem: „První letošní vystoupení s Fiatem hodnotím velmi kladně. Náš celkový rozestup v cíli od prvního je 37 vteřin a po odečtení přetočení a nedobrzdění, které se nám podařilo vyrobit, by byl náš odstup na prvního přibližně 15 vteřin. To považuji za úspěch. Za prvé si Mirek musí na specifické Punto trochu zvykat a za druhé se musíme ještě významně poprat s nastavením, protože s tímto podvozkem bychom špičce mohli stačit jenom velmi těžko. I vzhledem k tomu, že jsme se hned na druhé RZ výrazně polekali a mohli na pátý rychlostní stupeň „vypochodovat“ do lesa, považuji výsledek za velmi zdařilý. I když některé soupeře bych viděl na příštích závodech raději za sebou“, netají se plány a tužbami do příštích závodů Igor Norek.
Na závěr dejme prostor hlasu týmového manažera Dana Trunkáta, který tráví letošní sezonu netradičně především v servisní zóně: „Dobrá zpráva je, že se Fiat po tak dlouhé odmlce vůbec podařilo nastartovat :-). Motor se bohužel z důvodu vyšší moci dodělával až před závodem, tak už Mira neměl prostor si na auto pořádně zvyknout, natož jej lépe nastavit. Byl to sprint, který díky své malé délce žádné jezdecké chyby neodpouští, takže i ty nás zde možná připravily o ještě lepší výsledek. Můj hlavní dojem ze závodu je tedy spokojenost, protože se ukázalo, že Fiat neztrácí zase až tolik a při lepším nastavení a troše štěstí může být konkurenceschopný. Navíc po dvou závodech vedeme rallysprintový šampionát. V Krkonoších bychom se rádi posunuli výsledkově ještě výše.“
Příště uvidíme posádku Tarabus - Norek v akci právě na zmíněné Rally Krkonoše. Informace o týmu najdete na www.tarabus.cz a zveme Vás také na náš facebook Tarabus&Trunkát rally team, kde se, mimo jiné, můžete čas od času zúčastnit soutěží o svezení na místě spolujezdce nebo o tematickou věcnou cenu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.