Posádka Jaromír Tarabus - Igor Norek vybojovala třetí místo na letošním druhém podniku MČR Sprintrally, Rallysprintu Kopná. Znovuuvedení vozu Fiat Abarth Grande Punto S2000 na české tratě se tak odělo do bronzového hávu.
Týmu „TNT“ se na oblíbeném Rallysprintu Kopná tradičně daří, když zde ve třech posledních letech Jaromír Tarabus obsadil dvě druhá místa s Danielem Trunkátem a jednou zvítězil s Igorem Norkem. Ani letos tedy nebyla tradice medailových umístění na Kopné porušena. Tentokrát však závodu předcházela oprava motoru Abarthu, kvůli které byla jeho premiéra odložena z Lužických hor.
Samozřejmě bylo otázkou, nakolik bude nejstarší vůz kategorie S2000 stačit novější technice soupeřů. Na to bylo možno odpovědět pozitivně již po první sekci rychlostních zkoušek, kdy Jaromír s Igorem figurovali na slibném čtvrtém místě s pouze malým odstupem na třetí příčku. Samotný jezdec má však ke vstupu do závodu výhrady. „Nepříliš dobrý pocit z první sekce jsme si zavinili už před závodem, jelikož jsme zvolili nevhodný charakter trati pro test vozu. V lesích na prvních dvou rychlostních zkouškách se pak podvozek choval dost divoce, což přineslo neočekávané a nepěkné krizové momenty. Na RZ3 jsme pak už jeli raději trochu opatrněji. Navíc na RZ 1 jsme ztratili přetočením se na štěrku v jedné zatáčce, která pro mě byla asi zakletá, protože jsme se v ní přetočili i při druhém průjezdu, byť jsem jí projížděl schválně odlišným způsobem.“
I v dalším průběhu soutěže posádka držela čtvrté místo. Ke konečnému posunu na medailovou pozici přispěla zejména chyba Poláka Grzyba, který obdržel penalizaci za neprojetí přírodního retardéru. Jaromír Tarabus k druhé části soutěže: „Po celý závod mě provázelo neobvyklé větší množství jezdeckých chyb. Chyba se mi nevyhnula ani na předposlední zkoušce Raková, kde jsem si krátce po startu neuvědomil, že gumy a brzdy ještě nemají ideální teplotu a v prvním odbočení jsme byli delší a museli se točit přes ruční brzdu. I po všech krizích a chybách jsme ale dojeli na pěkném třetím místě, což nám hodně pomohlo v bodování do šampionátu. Potěšil mě také motor vozu, ze kterého jsem měl dobrý pocit. Budu si muset ještě zvyknout na agresivnější charakter Punta.“
Druhý člen posádky hodnotí vystoupení na Kopné následujícím způsobem: „První letošní vystoupení s Fiatem hodnotím velmi kladně. Náš celkový rozestup v cíli od prvního je 37 vteřin a po odečtení přetočení a nedobrzdění, které se nám podařilo vyrobit, by byl náš odstup na prvního přibližně 15 vteřin. To považuji za úspěch. Za prvé si Mirek musí na specifické Punto trochu zvykat a za druhé se musíme ještě významně poprat s nastavením, protože s tímto podvozkem bychom špičce mohli stačit jenom velmi těžko. I vzhledem k tomu, že jsme se hned na druhé RZ výrazně polekali a mohli na pátý rychlostní stupeň „vypochodovat“ do lesa, považuji výsledek za velmi zdařilý. I když některé soupeře bych viděl na příštích závodech raději za sebou“, netají se plány a tužbami do příštích závodů Igor Norek.
Na závěr dejme prostor hlasu týmového manažera Dana Trunkáta, který tráví letošní sezonu netradičně především v servisní zóně: „Dobrá zpráva je, že se Fiat po tak dlouhé odmlce vůbec podařilo nastartovat :-). Motor se bohužel z důvodu vyšší moci dodělával až před závodem, tak už Mira neměl prostor si na auto pořádně zvyknout, natož jej lépe nastavit. Byl to sprint, který díky své malé délce žádné jezdecké chyby neodpouští, takže i ty nás zde možná připravily o ještě lepší výsledek. Můj hlavní dojem ze závodu je tedy spokojenost, protože se ukázalo, že Fiat neztrácí zase až tolik a při lepším nastavení a troše štěstí může být konkurenceschopný. Navíc po dvou závodech vedeme rallysprintový šampionát. V Krkonoších bychom se rádi posunuli výsledkově ještě výše.“
Příště uvidíme posádku Tarabus - Norek v akci právě na zmíněné Rally Krkonoše. Informace o týmu najdete na www.tarabus.cz a zveme Vás také na náš facebook Tarabus&Trunkát rally team, kde se, mimo jiné, můžete čas od času zúčastnit soutěží o svezení na místě spolujezdce nebo o tematickou věcnou cenu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?