Mistr N3 opět ukázal, jak se vyhrává Barum

Smékal, Egon - Mastacan,Jan
Smékal, Egon - Mastacan,Jan, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Zuzana Eliášová 31. srpna 2010 21:35
Sdílej:

Rekordman Egon Smékal vyhrál počtvrté na Barumce třídu N3, tentokrát se spolujezdcem Davidem Šmeidlerem. Získali tak se svou Hondou Civic Type R ještě před koncem sezóny titul mistra třídy N3. Jak je Egon spokojený se čtyřicátou Barum Rally nám pověděl v rozhovoru.

Egone, startovní číslo 102, v cíli první ve třídě N3 a 32. absolutně. Můžeme říct, že jsi druhým největším skokanem ve startovce, co na to říkáš?Tak trochu jsem s tím počítal. Předloni jsme byli 34., rok předtím 33., tentokrát to vyšlo na 32. místo. Po první RZ jsme byli 55., po prvním dnu 40. a v neděli už nemáme ani koho předjet. Pak už záleží na tom, kolik vypadne aut, protože s N3 už těžko můžeme předjíždět dobře jedoucí piloty na silnějších autech. Tam už jde o to pohlídat si třídu a soustředit se na dojetí. Ve třídě N3 odstartovalo 7 vozů, do cíle dojely pouze 3. Svědčí to o náročnosti Barumky?Určitě, Barumka je obzvlášť náročná soutěž. Říká se, že tu tratě nejsou tak atraktivní, ale není to úplně pravda. Letos se mi zrovna dvakrát nelíbily Biskupice, ale na druhou stranu taková Pindula, Troják, Semetín, to jsou rychlostní zkoušky z nejtěžších u nás v republice, a pokud do nich zaprší, tak jsou ještě dvakrát tak náročné. Parádní je i městský prolog. Ten nemá chybu.Koho jsi považoval za největší konkurenci?Určitě Petra Křížka. Tomu to ale tentokrát od začátku moc nešlo a potom měl i technické problémy na Trojáku, takže byl prakticky mimo hru. Pěkně jel i Petr Pelech.Ty jsi měl nějaké technické problémy během víkendu?Něco málo, ale to je na takové trati, když se jede rychle, jasné. Ale velké problémy nás úplně minuly. Během soutěže jsem akorát dolaďoval podvozek, se kterým nejsem ještě úplně spokojený, ale teď už se to snad podaří dotáhnout do úspěšného konce.Jak velký vliv mělo počasí na soutěž?Rozhodně velký. Na vodě jsou vždycky těžší podmínky než na suchých asfaltech.Vyhrál jsi 8 RZ, Petr Pelech 5 RZ. Cítil jsi z jeho strany nějaký tlak?Vyloženě přímý tlak určitě ne. Spíš jsem byl nervózní z toho, že kdybychom udělali defekt nebo vymysleli nějaký průšvih, tak bude minutu a půl před námi a pak bychom byli donuceni jet úplně na plno. Takže tam pořád ještě nějaká rezerva byla.Takže plynový pedál mohl jít ještě víc k podlaze?Určitě, jde to vždycky, ale když jedeme první, je to něco jiného než jet druhý nebo čtvrtý a tlačit na toho před sebou. Jako druhý třetí nemáš co ztratit, protože chceš vyhrát. Proto to má první složitější, protože jedinou chybou může ztratit vítězství, ale přitom musí jet stále rychle.Cítíš výhodu proti ostatním, protože jsi ze Zlína a Barum je tvá domácí soutěž?Tak jsou to moje domácí tratě, na kterých jsem vyrůstal. První auto jsem rozbil na Pinduli… Druhé taky… (smích). Třeba městský okruh. Bydlím na něm, denně tudy jezdím do práce z práce, nahoru dolu, takže asi na světě není pilot, který by tuto zkoušku znal líp. Zádveřice jsou zase moje testovací trať, na ostatních jsem se učil závodit. Ale každý je někde doma a já jsem holt doma ve Zlíně. Ale těší mě, že ať přijedeme kamkoli, i do zahraničí, jsme schopni napsat, odjet a zvítězit nebo zajet alespoň kvalitní výsledek.Celkově jsi s Barumkou spokojený?Ano, podali jsme naprosto profesionální výkon. Od začátku do konce. Pohlídali jsme si krizová místa a stejně tak jsme dokázali zatáhnout, kde bylo potřeba a zvládli jsme to precizně. Je to velká soutěž, u nás určitě největší. Konkurence stoupá každým rokem. Barumka je velice kvalitně obsazená soutěž, i co v rámci evropského, možná i světového měřítka.Co ještě plánuješ v téhle sezóně?Ještě pojedu dva sprinty. Taky nám pomohly okolnosti, že soupeři nedojeli Barum. My jsme tím rozhodli letošní mistrovství a udělali jsme titul už teď. Takže momentálně uvažuji o nějakém zahraničním angažmá, nejlépe nějaká Francie. Děkuju za rozhovor, gratuluju k výsledkům a hodně štěstí do dalších závodů.Díky. Mockrát děkuji sponzorům, mechanikům, navigátorovi Davidovi Šmeidlerovi, který podal skvělý výkon. Taky jsem mile překvapený kolik fanoušků nám fandilo podél trati. Jsem rád, že si nás tolik všímali. Děkujeme všem za podporu.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.