Vzpomenout na loňské zlínské úspěšné vystoupení a naopak vynechat z paměti poslední rychlostní zkoušku letošní Bohemie – to je základní plán Subaru Czech Rally Teamu a Vojtěcha Štajfa před startem jubilejního 40. ročníku slavné Barum Czech Rally Zlín.
Každý znalec rally dobře ví, že se na okně a blatníku soutěžního vozu může dočíst, jaká jsou příjmení obou členů jeho posádky. U startovního čísla 23 tomu na nadcházející Barum Czech Rally Zlín bude ale trochu jinak. U jezdce bude všechno souhlasit, jméno loni ve Zlíně dvanáctého Vojtěcha Štajfa bude na levém okně zcela zaslouženě, příjmení Dolečková však na druhé straně zazáří spíše jako nostalgická připomínka nedávné minulosti. Spolujezdkyně se totiž již několik dní pyšní jménem Marcela Ehlová díky sňatku s dalším závodníkem, Matějem Ehlem. Drobnou nesrovnalost ve jménech vysvětluje Štajf: „Moc si vážím toho, že jsem měl čest se krásné svatby zúčastnit a dokonce doprovodit Marcelu k oltáři. Časový interval mezi touto událostí a Barumkou však byl tak malý, že se všechna administrativa nestihne a moje spolujezdkyně pojede pod jménem, jaké má dosud na licenci a řidičském průkazu. Doufám, že kontinuita zůstane zachována a my navážeme na výkony, jaké jsme spolu předváděli na minulých soutěžích. Po výpadku z Bohemie sice bude naším hlavním úkolem dojet až do cíle, ostudu si přesto udělat nehodláme. Musíme hlavně najít to správné tempo, které bude sice na úrovni našich největších soupeřů z domácího šampionátu a pokud možno ještě maličko výš, ale přesto nepovede k našim chybám. Pokusíme se zkrátka jet podobně jako na lednové Rallye Monte Carlo, tedy svižně a bezpečně. Oprava našeho modrého auta spojená s výměnou a repasí všech důležitých částí skončila před pár dny, no a já si po čtvrtečním testování myslím, že i z technické stránky jsme připraveni na soutěž dobře. Po loňské druhé příčce mezi produkčními vozy bychom moc rádi něco podobného zopakovali i letos, samozřejmě výzvou je také cena vypsaná Subaru pro nejlepší vůz její značky v cíli. Nechceme si udělat ostudu ani před zraky pana George Donaldsona, který je vedoucí rallyového programu u společnosti STI. Ten se do Zlína chystá na zasedání zástupců značek jedoucích v prestižním seriálu IRC a bude se zřejmě i tentokrát často pohybovat v našem týmovém zázemí.“
Přestup spolujezdkyně do stavu manželského samozřejmě znamená i jednu z posledních možností pro fanoušky získat podpisové karty posádky Štajf – Dolečková, kterých ještě v týmovém skladu pár zbylo. Novopečená Marcela Ehlová sice stále ještě vstřebává dojmy ze svatby, teď se ale již plně soustředí na jeden ze sportovních vrcholů letošní sezóny: „Nejde to jinak, čeká nás opravdu těžká soutěž, kterou chceme určitě úspěšně zvládnout. Já na sledování týmových příprav neměla teď moc času, ale prý je všechno, jak má být. Jsem moc zvědavá, jaké nás čeká počasí, o minulém víkendu se na nás smálo sluníčko, teď ale předpověď vyhrožuje deštěm. Máme ale i pneumatiky připraveny na všechny podmínky, tak hlavně abychom nějakou neprorazili. Musíme dávat pozor hlavně na začátcích rychlostních zkoušek, výměna kola na trati by mohla všechny naše naděje na dobrý výsledek pokazit. Já ale věřím, že nám všechno klapne. Chtěla bych všem poděkovat za gratulace k svatbě a doufám, že budeme moci v neděli přijímat i gratulace k dokončení Barumky,“ usmívá se půvabná Východočeška. Novinkou letošního léta je nejen změna stavu a jména spolujezdkyně v hatchbacku Subaru Impreza WRX STI, ale také vydání dlouho odkládaného světového žebříčku jezdců rally, V jeho nejnovějším vydání figuruje Vojtěch Štajf na 44. příčce, z čehož má velkou radost. „Zdá se, že jsem pořád ještě úspěšnější v rally než v golfu. Mezi golfisty bych takhle vysoko rozhodně nebyl,“ říká pobaveně pilot, který pojede v silné konkurenci Barum Czech Rally Zlín s lichotivým startovním číslem 23.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?