Vzpomenout na loňské zlínské úspěšné vystoupení a naopak vynechat z paměti poslední rychlostní zkoušku letošní Bohemie – to je základní plán Subaru Czech Rally Teamu a Vojtěcha Štajfa před startem jubilejního 40. ročníku slavné Barum Czech Rally Zlín.
Každý znalec rally dobře ví, že se na okně a blatníku soutěžního vozu může dočíst, jaká jsou příjmení obou členů jeho posádky. U startovního čísla 23 tomu na nadcházející Barum Czech Rally Zlín bude ale trochu jinak. U jezdce bude všechno souhlasit, jméno loni ve Zlíně dvanáctého Vojtěcha Štajfa bude na levém okně zcela zaslouženě, příjmení Dolečková však na druhé straně zazáří spíše jako nostalgická připomínka nedávné minulosti. Spolujezdkyně se totiž již několik dní pyšní jménem Marcela Ehlová díky sňatku s dalším závodníkem, Matějem Ehlem. Drobnou nesrovnalost ve jménech vysvětluje Štajf: „Moc si vážím toho, že jsem měl čest se krásné svatby zúčastnit a dokonce doprovodit Marcelu k oltáři. Časový interval mezi touto událostí a Barumkou však byl tak malý, že se všechna administrativa nestihne a moje spolujezdkyně pojede pod jménem, jaké má dosud na licenci a řidičském průkazu. Doufám, že kontinuita zůstane zachována a my navážeme na výkony, jaké jsme spolu předváděli na minulých soutěžích. Po výpadku z Bohemie sice bude naším hlavním úkolem dojet až do cíle, ostudu si přesto udělat nehodláme. Musíme hlavně najít to správné tempo, které bude sice na úrovni našich největších soupeřů z domácího šampionátu a pokud možno ještě maličko výš, ale přesto nepovede k našim chybám. Pokusíme se zkrátka jet podobně jako na lednové Rallye Monte Carlo, tedy svižně a bezpečně. Oprava našeho modrého auta spojená s výměnou a repasí všech důležitých částí skončila před pár dny, no a já si po čtvrtečním testování myslím, že i z technické stránky jsme připraveni na soutěž dobře. Po loňské druhé příčce mezi produkčními vozy bychom moc rádi něco podobného zopakovali i letos, samozřejmě výzvou je také cena vypsaná Subaru pro nejlepší vůz její značky v cíli. Nechceme si udělat ostudu ani před zraky pana George Donaldsona, který je vedoucí rallyového programu u společnosti STI. Ten se do Zlína chystá na zasedání zástupců značek jedoucích v prestižním seriálu IRC a bude se zřejmě i tentokrát často pohybovat v našem týmovém zázemí.“
Přestup spolujezdkyně do stavu manželského samozřejmě znamená i jednu z posledních možností pro fanoušky získat podpisové karty posádky Štajf – Dolečková, kterých ještě v týmovém skladu pár zbylo. Novopečená Marcela Ehlová sice stále ještě vstřebává dojmy ze svatby, teď se ale již plně soustředí na jeden ze sportovních vrcholů letošní sezóny: „Nejde to jinak, čeká nás opravdu těžká soutěž, kterou chceme určitě úspěšně zvládnout. Já na sledování týmových příprav neměla teď moc času, ale prý je všechno, jak má být. Jsem moc zvědavá, jaké nás čeká počasí, o minulém víkendu se na nás smálo sluníčko, teď ale předpověď vyhrožuje deštěm. Máme ale i pneumatiky připraveny na všechny podmínky, tak hlavně abychom nějakou neprorazili. Musíme dávat pozor hlavně na začátcích rychlostních zkoušek, výměna kola na trati by mohla všechny naše naděje na dobrý výsledek pokazit. Já ale věřím, že nám všechno klapne. Chtěla bych všem poděkovat za gratulace k svatbě a doufám, že budeme moci v neděli přijímat i gratulace k dokončení Barumky,“ usmívá se půvabná Východočeška. Novinkou letošního léta je nejen změna stavu a jména spolujezdkyně v hatchbacku Subaru Impreza WRX STI, ale také vydání dlouho odkládaného světového žebříčku jezdců rally, V jeho nejnovějším vydání figuruje Vojtěch Štajf na 44. příčce, z čehož má velkou radost. „Zdá se, že jsem pořád ještě úspěšnější v rally než v golfu. Mezi golfisty bych takhle vysoko rozhodně nebyl,“ říká pobaveně pilot, který pojede v silné konkurenci Barum Czech Rally Zlín s lichotivým startovním číslem 23.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?