Premiérový start v letošní sezoně absolvovala o uplynulém víkendu posádka Antonín Tlusťák/Jan Škaloud, kteří představili nový speciál Škoda Fabia S2000 fanouškům na trati francouzského pohárového závodu Rallye Routes du Nord.
Zlínsko – boleslavská dvojice pojala první letošní start jako dobrou přípravu na náročnou sezonu v Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky a v Mistrovství Evropy. A jelikož domácí šampionát odstartuje již za měsíc Valašskou rallye, zavítala posádka na předsezónní ostrý test do Francie, kde v současné době panují podobné podmínky, které lze očekávat právě na prvním podniku MMMČR. Soutěž, kterou ovlivnila velká bouře, která zasáhla Francii, byla pro všechny velmi náročná. Na trati panovaly těžké podmínky. Jezdci se museli potýkat s neustálým deštěm a s velkými nárazy větru. Nejlépe se s těmito podmínkami vyrovnal vítěz z roku 2008, belgičan Claudie Tanghe na „obstarožní“ Toyotě Celica GT4, před dvěma speciály WRC, Toyotě Corrola WRC Vincenta Christianna a Subaru Impreza WRC Jose Barbary. Česká dvojice obsadila celkově čtvrté místo se ztrátou 3:45,3 na vítěze, a i když se jednalo jen o test a první svezení v novém speciálu po dlouhé zimní pauze, kde výsledek nebyl tím prvořadým, byly některé zajížděné časy příslibem do budoucna. Mimo dvou RZ zajížděla posádka vždy časy mezi čtyřmi nejlepšími a několikrát se objevila i na „bedně“.
Celkové výsledky:
1. TANGHE Claudie - SQUEDIN Denis Toyota Celica Gt4 1:24:30:6 2. CHRISTIANN Vincent - BUISINE Marine Toyota Corolla Wrc +2:13:63. BARBARA Jose - BARBOSA Caroline Subaru Impreza Wrc +3:29:44. TLUSTAK Antonin - SKALOUD Jan Skoda Fabia S2000 +3:45:35. AMOURETTE Marc - MARIE Gwenola Citroën C2 S1600 +4:48:86. BAYARD Laurent - BRIGAUDEAU Loic Renault Clio WIlliams +5:31:37. FOUTERET Sylvain - MERLIN Gaëtan Renault Clio Rs 3 +5:31:98. GAJEK Nicolas - GODET Vincent Citroën C2 Vts R +6:41:39. SCHULZ Benoit - SCHULZ Pierre Citroën C2 Vts R +7:24:210.MEYER Eric - NOLLET Stevie Subaru Impreza Wrx Sti N12 +8:15:9
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?