Premiérový start v letošní sezoně absolvovala o uplynulém víkendu posádka Antonín Tlusťák/Jan Škaloud, kteří představili nový speciál Škoda Fabia S2000 fanouškům na trati francouzského pohárového závodu Rallye Routes du Nord.
Zlínsko – boleslavská dvojice pojala první letošní start jako dobrou přípravu na náročnou sezonu v Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky a v Mistrovství Evropy. A jelikož domácí šampionát odstartuje již za měsíc Valašskou rallye, zavítala posádka na předsezónní ostrý test do Francie, kde v současné době panují podobné podmínky, které lze očekávat právě na prvním podniku MMMČR. Soutěž, kterou ovlivnila velká bouře, která zasáhla Francii, byla pro všechny velmi náročná. Na trati panovaly těžké podmínky. Jezdci se museli potýkat s neustálým deštěm a s velkými nárazy větru. Nejlépe se s těmito podmínkami vyrovnal vítěz z roku 2008, belgičan Claudie Tanghe na „obstarožní“ Toyotě Celica GT4, před dvěma speciály WRC, Toyotě Corrola WRC Vincenta Christianna a Subaru Impreza WRC Jose Barbary. Česká dvojice obsadila celkově čtvrté místo se ztrátou 3:45,3 na vítěze, a i když se jednalo jen o test a první svezení v novém speciálu po dlouhé zimní pauze, kde výsledek nebyl tím prvořadým, byly některé zajížděné časy příslibem do budoucna. Mimo dvou RZ zajížděla posádka vždy časy mezi čtyřmi nejlepšími a několikrát se objevila i na „bedně“.
Celkové výsledky:
1. TANGHE Claudie - SQUEDIN Denis Toyota Celica Gt4 1:24:30:6 2. CHRISTIANN Vincent - BUISINE Marine Toyota Corolla Wrc +2:13:63. BARBARA Jose - BARBOSA Caroline Subaru Impreza Wrc +3:29:44. TLUSTAK Antonin - SKALOUD Jan Skoda Fabia S2000 +3:45:35. AMOURETTE Marc - MARIE Gwenola Citroën C2 S1600 +4:48:86. BAYARD Laurent - BRIGAUDEAU Loic Renault Clio WIlliams +5:31:37. FOUTERET Sylvain - MERLIN Gaëtan Renault Clio Rs 3 +5:31:98. GAJEK Nicolas - GODET Vincent Citroën C2 Vts R +6:41:39. SCHULZ Benoit - SCHULZ Pierre Citroën C2 Vts R +7:24:210.MEYER Eric - NOLLET Stevie Subaru Impreza Wrx Sti N12 +8:15:9
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.