Premiérový start v letošní sezoně absolvovala o uplynulém víkendu posádka Antonín Tlusťák/Jan Škaloud, kteří představili nový speciál Škoda Fabia S2000 fanouškům na trati francouzského pohárového závodu Rallye Routes du Nord.
Zlínsko – boleslavská dvojice pojala první letošní start jako dobrou přípravu na náročnou sezonu v Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky a v Mistrovství Evropy. A jelikož domácí šampionát odstartuje již za měsíc Valašskou rallye, zavítala posádka na předsezónní ostrý test do Francie, kde v současné době panují podobné podmínky, které lze očekávat právě na prvním podniku MMMČR. Soutěž, kterou ovlivnila velká bouře, která zasáhla Francii, byla pro všechny velmi náročná. Na trati panovaly těžké podmínky. Jezdci se museli potýkat s neustálým deštěm a s velkými nárazy větru. Nejlépe se s těmito podmínkami vyrovnal vítěz z roku 2008, belgičan Claudie Tanghe na „obstarožní“ Toyotě Celica GT4, před dvěma speciály WRC, Toyotě Corrola WRC Vincenta Christianna a Subaru Impreza WRC Jose Barbary. Česká dvojice obsadila celkově čtvrté místo se ztrátou 3:45,3 na vítěze, a i když se jednalo jen o test a první svezení v novém speciálu po dlouhé zimní pauze, kde výsledek nebyl tím prvořadým, byly některé zajížděné časy příslibem do budoucna. Mimo dvou RZ zajížděla posádka vždy časy mezi čtyřmi nejlepšími a několikrát se objevila i na „bedně“.
Celkové výsledky:
1. TANGHE Claudie - SQUEDIN Denis Toyota Celica Gt4 1:24:30:6 2. CHRISTIANN Vincent - BUISINE Marine Toyota Corolla Wrc +2:13:63. BARBARA Jose - BARBOSA Caroline Subaru Impreza Wrc +3:29:44. TLUSTAK Antonin - SKALOUD Jan Skoda Fabia S2000 +3:45:35. AMOURETTE Marc - MARIE Gwenola Citroën C2 S1600 +4:48:86. BAYARD Laurent - BRIGAUDEAU Loic Renault Clio WIlliams +5:31:37. FOUTERET Sylvain - MERLIN Gaëtan Renault Clio Rs 3 +5:31:98. GAJEK Nicolas - GODET Vincent Citroën C2 Vts R +6:41:39. SCHULZ Benoit - SCHULZ Pierre Citroën C2 Vts R +7:24:210.MEYER Eric - NOLLET Stevie Subaru Impreza Wrx Sti N12 +8:15:9
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.