Premiérový start v letošní sezoně absolvovala o uplynulém víkendu posádka Antonín Tlusťák/Jan Škaloud, kteří představili nový speciál Škoda Fabia S2000 fanouškům na trati francouzského pohárového závodu Rallye Routes du Nord.
Zlínsko – boleslavská dvojice pojala první letošní start jako dobrou přípravu na náročnou sezonu v Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky a v Mistrovství Evropy. A jelikož domácí šampionát odstartuje již za měsíc Valašskou rallye, zavítala posádka na předsezónní ostrý test do Francie, kde v současné době panují podobné podmínky, které lze očekávat právě na prvním podniku MMMČR. Soutěž, kterou ovlivnila velká bouře, která zasáhla Francii, byla pro všechny velmi náročná. Na trati panovaly těžké podmínky. Jezdci se museli potýkat s neustálým deštěm a s velkými nárazy větru. Nejlépe se s těmito podmínkami vyrovnal vítěz z roku 2008, belgičan Claudie Tanghe na „obstarožní“ Toyotě Celica GT4, před dvěma speciály WRC, Toyotě Corrola WRC Vincenta Christianna a Subaru Impreza WRC Jose Barbary. Česká dvojice obsadila celkově čtvrté místo se ztrátou 3:45,3 na vítěze, a i když se jednalo jen o test a první svezení v novém speciálu po dlouhé zimní pauze, kde výsledek nebyl tím prvořadým, byly některé zajížděné časy příslibem do budoucna. Mimo dvou RZ zajížděla posádka vždy časy mezi čtyřmi nejlepšími a několikrát se objevila i na „bedně“.
Celkové výsledky:
1. TANGHE Claudie - SQUEDIN Denis Toyota Celica Gt4 1:24:30:6 2. CHRISTIANN Vincent - BUISINE Marine Toyota Corolla Wrc +2:13:63. BARBARA Jose - BARBOSA Caroline Subaru Impreza Wrc +3:29:44. TLUSTAK Antonin - SKALOUD Jan Skoda Fabia S2000 +3:45:35. AMOURETTE Marc - MARIE Gwenola Citroën C2 S1600 +4:48:86. BAYARD Laurent - BRIGAUDEAU Loic Renault Clio WIlliams +5:31:37. FOUTERET Sylvain - MERLIN Gaëtan Renault Clio Rs 3 +5:31:98. GAJEK Nicolas - GODET Vincent Citroën C2 Vts R +6:41:39. SCHULZ Benoit - SCHULZ Pierre Citroën C2 Vts R +7:24:210.MEYER Eric - NOLLET Stevie Subaru Impreza Wrx Sti N12 +8:15:9
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?