CÍL: Posádka Roman Odložilík - Pavel Odložilík, se stala vítězi Vyškovského sprintu. Svůj vůz Peugeot 207 S2000 dovedla do cíle s náskokem 16,3 vteřiny.
Aktuality:
Tomáš Enge odstoupil pro technické problémy, které způsobil střet se srnnou.
Soutěž odstartovala. Ve vyškově je oblačné počasí a teploty se pohybují kolem čtrnácti stupňů celsia.Výsledek po RZ 8 - Cíl:Proněkoho možná trošku překvapivým vítězem Vyškovského sprintu se stal Roman Odložilík. Za jeho zády se však odehrával boj o letošního mistra. A po cíli soutěže se už dá říct, že ještě není nic rozhodnuto. Ač na většině území naší republiky pršelo, během Vyškovské soutěže nespadla na tratě ani kapka. Soutěž se odjela na suchu a ve vysokém tempu. O tom svědčí i minimální rozestupy mazi jezdci. Po RZ8 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Odložilík Roman / Odložilík Pavel Fiat Grande Punto S2000 44:54.1 - - - 2. Orsák J. / Vajík K. Škoda Fabia S2000 45:10.4 +16,3 3. Peták J. / Benešová A. Peugeot 207 S2000 45:16.6 +22,5 4. Valoušek P. / Hrůza Z. Mitsubishi Lancer EVO IX 45:24.4 +30,3 5. Trněný K. / Pritzl V. Škoda Fabia WRC 45:38.6 +44,5 6. Firla L. / Dresler P. Mitsuubishi Lancer EVO VII 46:18.3 +1:24,2 7. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX 46:25.3 +1:31,2 8. Černý J. / Kohout P. Mitsubishi Lancer EVO IX 46:53.9 +1:59,8 9. Pantálek Milan / Novák Jaroslav Mitsubishi Lancer EVO IX 47:26.6 +2:32,5 10. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 47:49.8 +2:55,7 Výsledky po RZ 7:Jaroslav Orsák se konečně ve Vyškově dočkal a vyhrál erzetu. Tu s pořadovým číslem sedm zajel nejrychleji ze všech a dostal se celkově i před Pepíka Petáka. Rozdíl mezi nimi je v tuto chvíli tři vteřiny. Nejlepším jezdcem, který nepilotuje vůz kategorie S2000 je stále Pavel Valoušek. Po RZ7 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Odložilík Roman / Odložilík Pavel Fiat Grande Punto S2000 40:04.8 - - - 2. Orsák J. / Vajík K. Škoda Fabia S2000 40:23.6 +18,8 3. Peták J. / Benešová A. Peugeot 207 S2000 40:26.6 +21,8 4. Valoušek P. / Hrůza Z. Mitsubishi Lancer EVO IX 40:38.4 +33,6 5. Trněný K. / Pritzl V. Škoda Fabia WRC 40:49.4 +44,6 6. Firla L. / Dresler P. Mitsuubishi Lancer EVO VII 41:21.9 +1:17,1 7. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX 41:32.1 +1:27,3 8. Černý J. / Kohout P. Mitsubishi Lancer EVO IX 41:57.3 +1:52,5 9. Pantálek Milan / Novák Jaroslav Mitsubishi Lancer EVO IX 42:26.3 +2:21,5 10. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 42:49.4 +2:44,6 Výsledky po RZ 6:Velmi pěkný závod pokračuje i nadále na Vyškovském rallysprintu. Pro poruchu motoru sice musel odstoupit Jan Štěpánek, ale ostatní jezdci svádí boje doslova o desetinky. Na šesté rychlostní zkoušce zabojoval Orsák a snížil svou ztrátu na druhého Petáka na 1,3 vteřiny. Valoušek kouká na souboj o druhé a třetí místo s desetivteřinovým odstupem. V čele je zatím suverénní Roman Odložilík. Po RZ6 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Odložilík Roman / Odložilík Pavel Fiat Grande Punto S2000 34:07.8 - - - 2. Peták J. / Benešová A. Peugeot 207 S2000 34:29.7 +21,9 3. Orsák J. / Vajík K. Škoda Fabia S2000 34:31.0 +23,2 4. Valoušek P. / Hrůza Z. Mitsubishi Lancer EVO IX 34:41.6 +33,8 5. Trněný K. / Pritzl V. Škoda Fabia WRC 34:49.0 +41,2 6. Firla L. / Dresler P. Mitsuubishi Lancer EVO VII 34:49.0 +1:08,1 7. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX 35:32.3 +1:24,5 8. Černý J. / Kohout P. Mitsubishi Lancer EVO IX 35:57.1 +1:49,3 9. Pantálek Milan / Novák Jaroslav Mitsubishi Lancer EVO IX 36:17.9 +2:10,1 10. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 36:35.5 +2:27,7 Výsledky po RZ 5:Stejně jako RZ4 i pětku vyhrál Karel Trněný. Druhý byl opět Roman Odložilík a na čele průběžného pořadí si už vybudouval velmi solidní náskok. K útoku zavelel i Jan Štěpánek a vrátil Orsákovi porážku z předchozí zkoušky. Díky tomu se opět posunul na bronzovou příčku. Do souboje o bednu bude chtít promluvit ještě i Valoušek, který ztrácí na čtvrtého Orsáka 6,6 vteřiny. Po RZ5 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Odložilík Roman / Odložilík Pavel Fiat Grande Punto S2000 28:09.7 - - - 2. Peták J. / Benešová A. Peugeot 207 S2000 28:28.2 +18,5 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 28:30.7 +21,0 4. Orsák J. / Vajík K. Škoda Fabia S2000 28:32.4 +22,7 5. Valoušek P. / Hrůza Z. Mitsubishi Lancer EVO IX 28:39.0 +29,3 6. Trněný K. / Pritzl V. Škoda Fabia WRC 28:46.9 +37,2 7. Firla L. / Dresler P. Mitsuubishi Lancer EVO VII 29:08.8 +59,1 8. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX 29:26.0 +1:16,3 9. Ducháček S. / Dufek P. Mitsuubishi Lancer EVO IX 29:28.5 +1:18,8 10. Černý J. / Kohout P. Mitsubishi Lancer EVO IX 29:45.4 +1:35,7 Výsledky po RZ 4:Rychlostní zkouška s pořadovým číslem čtyři opanoval Karel Trněný s Fabií WRC. O necelou vteřinu byl pomalejší Odložilík s Peugeotem a Další necelou vteřinu ztratil Orsák. V průběžném pořadí se posunul na bronzovou pozici Jarek Orsák, který se zřejmě začíná naplno sžívat s Fabií S2000. Z krásné dvanácté pozice musel na čtyřce odstoupit Jiří Hanák, po poruše převodovky. Po RZ4 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Odložilík Roman / Odložilík Pavel Fiat Grande Punto S2000 23:20.8 - - - 2. Peták J. / Benešová A. Peugeot 207 S2000 23:35.4 +14,6 3. Orsák J. / Vajík K. Škoda Fabia S2000 23:38.3 +17,5 4. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 23:39.9 +19,1 5. Valoušek P. / Hrůza Z. Mitsubishi Lancer EVO IX 23:47.6 +26,8 6. Trněný K. / Pritzl V. Škoda Fabia WRC 23:58.8 +38,0 7. Firla L. / Dresler P. Mitsuubishi Lancer EVO VII 24:10.7 +49,9 8. Pantálek Milan / Novák Jaroslav Mitsubishi Lancer EVO IX 24:23.6 +1:02,8 9. Ducháček S. / Dufek P. Mitsuubishi Lancer EVO IX 24:26.8 +1:06,0 10. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX 24:28.7 +1:07,9 Výsledky po RZ 3:V pořadí třetí rychlostní zkoušku Vyškovského sprintu opanoval opět Roman Odložilík. Za ním se pak seřadili Peták a Orsák. Pomyslnou bednu v RZ3 tak obsadili dva Peugeoty 207 S2000 a jedna Fabia S2000. Odložilík si tak díky další vyhrané zkoušce zvýšil náskok na čele. Jinak se v pořadí na čele nic nezměnilo. Teď následuje servis a po něm ve 12:11 hodin start do druhých průjezdů dopoledními zkouškami. Po RZ3 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Odložilík Roman / Odložilík Pavel Fiat Grande Punto S2000 17:20.3 - - - 2. Peták J. / Benešová A. Peugeot 207 S2000 17:31.0 +10,7 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 17:36.2 +15,9 4. Orsák J. / Vajík K. Škoda Fabia S2000 17:37.0 +16,7 5. Valoušek P. / Hrůza Z. Mitsubishi Lancer EVO IX 17:40.3 +20,0 6. Trněný K. / Pritzl V. Škoda Fabia WRC 17:59.2 +38,9 7. Firla L. / Dresler P. Mitsuubishi Lancer EVO VII 18:02.6 +42,3 8. Ducháček S. / Dufek P. Mitsuubishi Lancer EVO IX 18:09.3 +49,0 9. Pantálek Milan / Novák Jaroslav Mitsubishi Lancer EVO IX 18:09.6 +49,3 10. Černý J. / Kohout P. Mitsubishi Lancer EVO IX 18:09.8 +49,5
Výsledky po RZ 2:
Jan Štěpánek pilotující Škodu Octavia WRC vyhrál druhý test vyškovské soutěže a vyhoupl se na třetí místo. Jen necelou vteřinu za ním zaostal vedoucí Odložilík, který navýšil svůj náskok na čele před Petákem. Jarek Orsák, který jede poprvé s Fabií S2000 opět ztratil a začíná se na něj tlačit Valoušek. Radek Mifka byl mimo trať, stejně jako Josef Semerád, který tak vypadl s první desítky. V tomto testu soutěž skončila pro Tomáše Engeho, který odstoupil pro technickou závadu Mitsubishi Lancer Evo IX CNG.
Po RZ2 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Odložilík Roman / Odložilík Pavel Fiat Grande Punto S2000 11:12.1 - - - 2. Peták J. / Benešová A. Peugeot 207 S2000 11:21.2 +9,1 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 11:22.7 +10,6 4. Orsák J. / Vajík K. Škoda Fabia S2000 11:24.8 +12,7 5. Valoušek P. / Hrůza Z. Mitsubishi Lancer EVO IX 11:27.2 +15,1 6. Trněný K. / Pritzl V. Škoda Fabia WRC 11:42.0 +29,9 7. Firla L. / Dresler P. Mitsuubishi Lancer EVO VII 11:42.3 +30,2 8. Ducháček S. / Dufek P. Mitsuubishi Lancer EVO IX 11:44.9 +32,8 9. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX 11:47.0 +34,9 10. Černý J. / Kohout P. Mitsubishi Lancer EVO IX 11:48.0 +35,9
Výsledky po RZ 1:
Na start v Komořanech se dnes postavilo 109 posádek a úvod soutěže nejlépe vyšel Odložilíkovi, který všem ujel o „parník“. Druhý Peták, ztratil 7,6 s a třetí Orsák ještě 1,1 s navrch. Zatím nestačí ani WRC Štěpánka a Trněného či vždy velmi rychlý Valoušek, který se opět vrátil za volant svého mitsubishi.
Po RZ1 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Odložilík Roman / Odložilík Pavel Fiat Grande Punto S2000 6:13.6 - - - 2. Peták J. / Benešová A. Peugeot 207 S2000 6:21.2 +7,6 3. Orsák J. / Vajík K. Škoda Fabia S2000 6:22.3 +8,7 4. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 6:24.8 +11,2 5. Valoušek P / Hrůza Z. Mitsubishi Lancer EVO IX 6:25.6 +12,0 6. Semerád J. / Niemetz R. Mitsuubishi Lancer EVO IX 6:28.8 +15,2 7. Firla L. / Dresler P. Mitsuubishi Lancer EVO VII 6:31.7 +18,1 8. Ducháček S. / Dufek P. Mitsuubishi Lancer EVO IX 6:32.9 +19,3 9. Černý J. / Kohout P. Mitsubishi Lancer EVO IX 6:36.5 +22,9 10. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX 6:36.8 +23,2
Ze startovní rampy ve Vyškově sjedou zítra dopoledne soutěžní vozy šestého podniku AutoCont MČR ve sprintrally a zdá se, že i vzhledem k počasí se dají očekávat velmi dramatické souboje.
I když předpověď počasí není příliš vlídná, dá se předpokládat, že diváky soutěž přitáhne. Na startu se objeví všichni, kteří mají šanci na výborné, ne li medailové umístění. Velkým tahákem je určitě start Jarka Orsáka (Škoda Fabia S2000) a nejen jeho. Zda se podaří klobůckému jezdci s mladoboleslavskou zbraní zvítězit, můžete sledovat s námi v online zpravodajství.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.