CÍl:Vítežem Orsák s Vajíkem. Valoušek o necelé dvě vteřiny druhý.
Technickými přejímkami prošlo 87 posádek. 77 soudobých aut, 8 historiků a dva vozy poháru mládeže v rally.
Z favoritů nechybí nikdo. Nepřijeli Brynda - nestihl opravit vůz po havárii na Kopné, Tomaštík, Novák, Křemen, Stejskal, Vrátníček, Hájek, Brázda
V okolí třebíče je zataženo 17, stupňů
První rychlostní zkouška startuje 9:23
INFO
10:27: Josef Peták odstoupil na technickou závadu v RZ3
10:26: Posádkám komplikuje závodění průtrž mračen na RZ3
10:16: Martin Hudec havaroval na RZ2, posádka nezraněna
10:10 : Josef Semerád odstupuje po RZ 2 pro poruchu poloosy
09:36 : RZ 1 zrušena z bezpečnostních důvodů
Výsledky po RZ10 CÍL
Velmi náročný závod vyhrává o minimální rozdíl Orsák. Dvoukolky opanoval Dohnal. Jeho největší konkurent Minaříka havaroval a byl odvezen na vyšetření do nemocnice. Rally dokončilo 50 posádek.
1. Orsák Jarek-Vajík Karel, Mitsubishi Lancer EVO IX, N42. Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk, Mitsubishi Lancer EVO IX, N4 +1,63. Odložilík Roman - Odložilík Pavek, Peugeot 207 S2000, N4 +30,64. Enge Tomáš - Ernst Michal, Mitsubishi Lancer EVO IX CNG, N4 +1:49,25. Komárek David - Rojka Tomáš, Škoda Octavia WRC, S2 + 2:19,96. Firla Lumír - Dresler Pavel,Mitsubishi Lancer EVO IX, N4 2:19,97. Mifka Radek - Plachý Tomáš, Mitsubishi Lancer EVO IX, N4 + 2:26,28. Trněný Karel - Pritzl Václav, Škoda Fabia WRC, S2 +2:26,19. Drotár Igor - Bánoci Vladimír, Škoda Octavia WRC, S2 2:43,210.Dohnal Jan - Latiff Billy, Renault Clio S1600, A6 +2:59,9
Výsledky po RZ3
Průběh RZ narušila průtrž mračen.
Zkoušku vyhrál Pavel Valoušek. Nedařilo se zde Engemu a Odložilíkovi. Na technickou závadu zde odstupuje Peták. Velmi dobže si vede Dohnal s Cliem S1600
1. Orsák Jarek-Vajík Karel, Mitsubishi Lancer EVO IX, N42. Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk, Mitsubishi Lancer EVO IX, N4 +0,93. Odložilík Roman - Odložilík Pavek, Peugeot 207 S2000, N4 +4,64. Pantálek Milan - Novák Jaroslav, Mitsubishi Lancer EVO IX, N4 + 10,85. Enge Tomáš - Ernst Michal, Mitsubishi Lancer EVO IX CNG, N4 +12,46. Sýkora Jan - Škardová Martina, Mitsubishi Lancer EVO IX, N4 + 12,87. Mifka Radek - Plachý Tomáš, Mitsubishi Lancer EVO IX, N4 + 15,48. Komárek David - Rojka Tomáš, Škoda Octavia WRC, S2 + 23,99. Dohnal Jan - Latiff Billy, Renault Clio S1600, A6 +27,610. Štěpánek Jan - Omelka Marek, Škoda Octavia WRC, S2 +28,2
Výsledky po RZ2
První RZ byla zrušena. Druhá RZ byla zrušena kvůli neprůjezdné trati po havárii Martina Hudce. Ve stejné RZ odstupuje Semerád na poruchu poloosy. Vypadá to že začně pršet.
V F2 je na jedenáctém místě absolutně Dohnal s Cliem S1600. Druhý je Pohner s TypeR, třetí Matys s Citroenem C2R2MAX.
1. Orsák Jarek-Vajík Karel, Mitsubishi Lancer EVO IX, N42. Odložilík Roman - Odložilík Pavek, Peugeot 207 S2000, N4 +2,33. Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk, Mitsubishi Lancer EVO IX, N4 +3,34. Enge Tomáš - Ernst Michal, Mitsubishi Lancer EVO IX CNG, N4 +6,85. Pantálek Milan - Novák Jaroslav, Mitsubishi Lancer EVO IX, N4 + 6,96. Peták Josef - Benešová Alena, Peugeot 207 S2000, N4 +7,17. Drotár Igor - Bánoci Vladimír, Škoda Octavia WRC, S2 +7,28. Sýkora Jan - Škardová Martina, Mitsubishi Lancer EVO IX, N4 + 8,29. Mifka Radek - Plachý Tomáš, Mitsubishi Lancer EVO IX, N4 + 10,510. Komárek David - Rojka Tomáš, Škoda Octavia WRC, S2 +11,5
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.