Kaskadérská show před diváky a příliš „dlouhá“ ruční brzda – to byly hlavní důvody, proč si na domácím podniku v okolí Slušovic dojela posádka Autoline Rally Teamu letos už počtvrté za sebou pro sedmé místo.
Členové Autoline Rally Teamu si po roce opět nenechali ujít dost možná nejhezčí a nejpopulárnější jednodenní soutěž u nás, kterou je vyhlášený Rallysprint Kopná. Jan Jelínek s Miroslavem Kotěnou se letos účastní především „velkého mistráku“, ovšem domácí Kopnou zařadili do svého programu velmi rádi.
„Vzhledem k tomu, že nešlo o body a umístění ve sprintech, jsme měli poměrně jednoduchý cíl. Využít krásnou soutěž jako trénink před Barumkou, zároveň se trochu ukázat domácím divákům a partnerům, no a kdyby to v tvrdé konkurenci vyšlo, třeba zajet nějaký ten slušný výsledek,“ popisuje plány před soutěží zlínský pilot červeného Lanceru Evo IX. „První dvě erzety to klapalo docela dobře, byli jsme nejrychlejší devítka, ale pak jsem se chtěl trochu ukázat před známými a hlavním partnerem. Věděl jsem, že budou na komentovaném diváckém místě nahoře nad Podkopnou Lhotou. Tak jsem to vzal přes ručku, jenže auto se neutrhlo jak jsem čekal a navíc šlo v zatáčce až moc dovnitř. Nakoplo nás to o břeh a už jsme se vezli po dvou kolech směrem na diváky. Naštěstí tam bylo volné místo, tak jsem to mohl stočit víc doprava a položili jsme se zpátky na zem. Ztratil jsem tam dost času, ale dopadlo to nakonec dobře a bouda z toho nebyla. Asi bych se touto cestou ještě mohl omluvit našemu hlavnímu partnerovi za „drobnou srdeční příhodu“ s tím, že příště už tu reklamu na podvozek auta určitě nalepíme,“ dodává s širokým úsměvem Honza Jelínek.
„Po této chybě jsme spadli na osmé místo a v další sekci jsme se chtěli vrátit do souboje s enky. Jenže to by se k nám nesměla dostat informace, že známí a partneři budou tentokrát na zádveřické erzetě u vyhlášeného stromu. Tak jsem to tam vzal přes ručku, jenže tentokrát se to utrhlo až moc a skončili jsme přetočení. Dlouho jsem nemohl zařadit zpátečku a nakonec z toho byla další velká ztráta,“ popisuje Honza druhou a poslední vážnější chvilku v průběhu sprintrally. „V dalším průběhu už přede mnou všichni záměrně tajili, na které místo půjdou. A všechno bylo v pořádku. Žádnou jinou větší chybu jsem neudělal, drželi jsme standardní tempo až do cíle,“ říká Honza Jelínek. „A že z toho nakonec byla sedmá příčka, to už mě, Mirka ani nikoho v týmu absolutně nemohlo po těch předchozích třech sedmých místech překvapit. Jestli to takhle půjde dál, bylo by to super, protože před námi je Barum rally a tam by bylo sedmé místo docela bomba,“ komentuje jinak velmi solidní umístění pilot ze Zlína.
„Nebýt těch dvou chyb, mohli bychom na tom být lépe – ale i tak jsme si letošní Kopnou užili se vším všudy a myslím, že právem patří k nejlepším sprintům u nás. Diváků přišla spousta, erzety jako vždy krásné, počasí vyšlo skoro až neuvěřitelně… co víc si přát. Velké díky samozřejmě patří celému týmu i APIDu Mirka Jandíka za přípravu auta, a také našim partnerům za podporu i přímo na trati.
Kopná je tedy za námi a Autoline Rally Team se začíná pomalu chystat na vrchol sezony v podobě legendární Barum Rally Zlín, která vypukne 21.srpna 2009.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?