Kaskadérská show před diváky a příliš „dlouhá“ ruční brzda – to byly hlavní důvody, proč si na domácím podniku v okolí Slušovic dojela posádka Autoline Rally Teamu letos už počtvrté za sebou pro sedmé místo.
Členové Autoline Rally Teamu si po roce opět nenechali ujít dost možná nejhezčí a nejpopulárnější jednodenní soutěž u nás, kterou je vyhlášený Rallysprint Kopná. Jan Jelínek s Miroslavem Kotěnou se letos účastní především „velkého mistráku“, ovšem domácí Kopnou zařadili do svého programu velmi rádi.
„Vzhledem k tomu, že nešlo o body a umístění ve sprintech, jsme měli poměrně jednoduchý cíl. Využít krásnou soutěž jako trénink před Barumkou, zároveň se trochu ukázat domácím divákům a partnerům, no a kdyby to v tvrdé konkurenci vyšlo, třeba zajet nějaký ten slušný výsledek,“ popisuje plány před soutěží zlínský pilot červeného Lanceru Evo IX. „První dvě erzety to klapalo docela dobře, byli jsme nejrychlejší devítka, ale pak jsem se chtěl trochu ukázat před známými a hlavním partnerem. Věděl jsem, že budou na komentovaném diváckém místě nahoře nad Podkopnou Lhotou. Tak jsem to vzal přes ručku, jenže auto se neutrhlo jak jsem čekal a navíc šlo v zatáčce až moc dovnitř. Nakoplo nás to o břeh a už jsme se vezli po dvou kolech směrem na diváky. Naštěstí tam bylo volné místo, tak jsem to mohl stočit víc doprava a položili jsme se zpátky na zem. Ztratil jsem tam dost času, ale dopadlo to nakonec dobře a bouda z toho nebyla. Asi bych se touto cestou ještě mohl omluvit našemu hlavnímu partnerovi za „drobnou srdeční příhodu“ s tím, že příště už tu reklamu na podvozek auta určitě nalepíme,“ dodává s širokým úsměvem Honza Jelínek.
„Po této chybě jsme spadli na osmé místo a v další sekci jsme se chtěli vrátit do souboje s enky. Jenže to by se k nám nesměla dostat informace, že známí a partneři budou tentokrát na zádveřické erzetě u vyhlášeného stromu. Tak jsem to tam vzal přes ručku, jenže tentokrát se to utrhlo až moc a skončili jsme přetočení. Dlouho jsem nemohl zařadit zpátečku a nakonec z toho byla další velká ztráta,“ popisuje Honza druhou a poslední vážnější chvilku v průběhu sprintrally. „V dalším průběhu už přede mnou všichni záměrně tajili, na které místo půjdou. A všechno bylo v pořádku. Žádnou jinou větší chybu jsem neudělal, drželi jsme standardní tempo až do cíle,“ říká Honza Jelínek. „A že z toho nakonec byla sedmá příčka, to už mě, Mirka ani nikoho v týmu absolutně nemohlo po těch předchozích třech sedmých místech překvapit. Jestli to takhle půjde dál, bylo by to super, protože před námi je Barum rally a tam by bylo sedmé místo docela bomba,“ komentuje jinak velmi solidní umístění pilot ze Zlína.
„Nebýt těch dvou chyb, mohli bychom na tom být lépe – ale i tak jsme si letošní Kopnou užili se vším všudy a myslím, že právem patří k nejlepším sprintům u nás. Diváků přišla spousta, erzety jako vždy krásné, počasí vyšlo skoro až neuvěřitelně… co víc si přát. Velké díky samozřejmě patří celému týmu i APIDu Mirka Jandíka za přípravu auta, a také našim partnerům za podporu i přímo na trati.
Kopná je tedy za námi a Autoline Rally Team se začíná pomalu chystat na vrchol sezony v podobě legendární Barum Rally Zlín, která vypukne 21.srpna 2009.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.