Kaskadérská show před diváky a příliš „dlouhá“ ruční brzda – to byly hlavní důvody, proč si na domácím podniku v okolí Slušovic dojela posádka Autoline Rally Teamu letos už počtvrté za sebou pro sedmé místo.
Členové Autoline Rally Teamu si po roce opět nenechali ujít dost možná nejhezčí a nejpopulárnější jednodenní soutěž u nás, kterou je vyhlášený Rallysprint Kopná. Jan Jelínek s Miroslavem Kotěnou se letos účastní především „velkého mistráku“, ovšem domácí Kopnou zařadili do svého programu velmi rádi.
„Vzhledem k tomu, že nešlo o body a umístění ve sprintech, jsme měli poměrně jednoduchý cíl. Využít krásnou soutěž jako trénink před Barumkou, zároveň se trochu ukázat domácím divákům a partnerům, no a kdyby to v tvrdé konkurenci vyšlo, třeba zajet nějaký ten slušný výsledek,“ popisuje plány před soutěží zlínský pilot červeného Lanceru Evo IX. „První dvě erzety to klapalo docela dobře, byli jsme nejrychlejší devítka, ale pak jsem se chtěl trochu ukázat před známými a hlavním partnerem. Věděl jsem, že budou na komentovaném diváckém místě nahoře nad Podkopnou Lhotou. Tak jsem to vzal přes ručku, jenže auto se neutrhlo jak jsem čekal a navíc šlo v zatáčce až moc dovnitř. Nakoplo nás to o břeh a už jsme se vezli po dvou kolech směrem na diváky. Naštěstí tam bylo volné místo, tak jsem to mohl stočit víc doprava a položili jsme se zpátky na zem. Ztratil jsem tam dost času, ale dopadlo to nakonec dobře a bouda z toho nebyla. Asi bych se touto cestou ještě mohl omluvit našemu hlavnímu partnerovi za „drobnou srdeční příhodu“ s tím, že příště už tu reklamu na podvozek auta určitě nalepíme,“ dodává s širokým úsměvem Honza Jelínek.
„Po této chybě jsme spadli na osmé místo a v další sekci jsme se chtěli vrátit do souboje s enky. Jenže to by se k nám nesměla dostat informace, že známí a partneři budou tentokrát na zádveřické erzetě u vyhlášeného stromu. Tak jsem to tam vzal přes ručku, jenže tentokrát se to utrhlo až moc a skončili jsme přetočení. Dlouho jsem nemohl zařadit zpátečku a nakonec z toho byla další velká ztráta,“ popisuje Honza druhou a poslední vážnější chvilku v průběhu sprintrally. „V dalším průběhu už přede mnou všichni záměrně tajili, na které místo půjdou. A všechno bylo v pořádku. Žádnou jinou větší chybu jsem neudělal, drželi jsme standardní tempo až do cíle,“ říká Honza Jelínek. „A že z toho nakonec byla sedmá příčka, to už mě, Mirka ani nikoho v týmu absolutně nemohlo po těch předchozích třech sedmých místech překvapit. Jestli to takhle půjde dál, bylo by to super, protože před námi je Barum rally a tam by bylo sedmé místo docela bomba,“ komentuje jinak velmi solidní umístění pilot ze Zlína.
„Nebýt těch dvou chyb, mohli bychom na tom být lépe – ale i tak jsme si letošní Kopnou užili se vším všudy a myslím, že právem patří k nejlepším sprintům u nás. Diváků přišla spousta, erzety jako vždy krásné, počasí vyšlo skoro až neuvěřitelně… co víc si přát. Velké díky samozřejmě patří celému týmu i APIDu Mirka Jandíka za přípravu auta, a také našim partnerům za podporu i přímo na trati.
Kopná je tedy za námi a Autoline Rally Team se začíná pomalu chystat na vrchol sezony v podobě legendární Barum Rally Zlín, která vypukne 21.srpna 2009.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.