Kaskadérská show před diváky a příliš „dlouhá“ ruční brzda – to byly hlavní důvody, proč si na domácím podniku v okolí Slušovic dojela posádka Autoline Rally Teamu letos už počtvrté za sebou pro sedmé místo.
Členové Autoline Rally Teamu si po roce opět nenechali ujít dost možná nejhezčí a nejpopulárnější jednodenní soutěž u nás, kterou je vyhlášený Rallysprint Kopná. Jan Jelínek s Miroslavem Kotěnou se letos účastní především „velkého mistráku“, ovšem domácí Kopnou zařadili do svého programu velmi rádi.
„Vzhledem k tomu, že nešlo o body a umístění ve sprintech, jsme měli poměrně jednoduchý cíl. Využít krásnou soutěž jako trénink před Barumkou, zároveň se trochu ukázat domácím divákům a partnerům, no a kdyby to v tvrdé konkurenci vyšlo, třeba zajet nějaký ten slušný výsledek,“ popisuje plány před soutěží zlínský pilot červeného Lanceru Evo IX. „První dvě erzety to klapalo docela dobře, byli jsme nejrychlejší devítka, ale pak jsem se chtěl trochu ukázat před známými a hlavním partnerem. Věděl jsem, že budou na komentovaném diváckém místě nahoře nad Podkopnou Lhotou. Tak jsem to vzal přes ručku, jenže auto se neutrhlo jak jsem čekal a navíc šlo v zatáčce až moc dovnitř. Nakoplo nás to o břeh a už jsme se vezli po dvou kolech směrem na diváky. Naštěstí tam bylo volné místo, tak jsem to mohl stočit víc doprava a položili jsme se zpátky na zem. Ztratil jsem tam dost času, ale dopadlo to nakonec dobře a bouda z toho nebyla. Asi bych se touto cestou ještě mohl omluvit našemu hlavnímu partnerovi za „drobnou srdeční příhodu“ s tím, že příště už tu reklamu na podvozek auta určitě nalepíme,“ dodává s širokým úsměvem Honza Jelínek.
„Po této chybě jsme spadli na osmé místo a v další sekci jsme se chtěli vrátit do souboje s enky. Jenže to by se k nám nesměla dostat informace, že známí a partneři budou tentokrát na zádveřické erzetě u vyhlášeného stromu. Tak jsem to tam vzal přes ručku, jenže tentokrát se to utrhlo až moc a skončili jsme přetočení. Dlouho jsem nemohl zařadit zpátečku a nakonec z toho byla další velká ztráta,“ popisuje Honza druhou a poslední vážnější chvilku v průběhu sprintrally. „V dalším průběhu už přede mnou všichni záměrně tajili, na které místo půjdou. A všechno bylo v pořádku. Žádnou jinou větší chybu jsem neudělal, drželi jsme standardní tempo až do cíle,“ říká Honza Jelínek. „A že z toho nakonec byla sedmá příčka, to už mě, Mirka ani nikoho v týmu absolutně nemohlo po těch předchozích třech sedmých místech překvapit. Jestli to takhle půjde dál, bylo by to super, protože před námi je Barum rally a tam by bylo sedmé místo docela bomba,“ komentuje jinak velmi solidní umístění pilot ze Zlína.
„Nebýt těch dvou chyb, mohli bychom na tom být lépe – ale i tak jsme si letošní Kopnou užili se vším všudy a myslím, že právem patří k nejlepším sprintům u nás. Diváků přišla spousta, erzety jako vždy krásné, počasí vyšlo skoro až neuvěřitelně… co víc si přát. Velké díky samozřejmě patří celému týmu i APIDu Mirka Jandíka za přípravu auta, a také našim partnerům za podporu i přímo na trati.
Kopná je tedy za námi a Autoline Rally Team se začíná pomalu chystat na vrchol sezony v podobě legendární Barum Rally Zlín, která vypukne 21.srpna 2009.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.