V CÍLI: Jaromír Tarabus a jeho spolujezdec Igor Nosek s vozem Fiat Grande Punto S2000 se stali v sobotu vítězi Impromat Rallysprint Kopná. Na druhém místě skončila polská posádka Grzyb a Mazur se stejným autem, třetí místo obsadili Peták a Benešová na voze Peugeot 207 S2000.
Dlouhou dobu to vypadalo, že další domácí triumf si připíše Roman Kresta, který obhajoval loňské vítězství a po pětileté pauze usedl do vozu Škoda Fabia WRC. Kresta byl ještě v průběhu sedmé rychlostní zkoušky ve vedení s luxusním náskokem více než čtyřiceti vteřin. Pak jej ale zradil vůz a pro poruchu palivového čerpadla musel odstoupit z vedoucí pozice.
Tarabus si v závěru závodu udržel devítisekundový náskok na Poláky Grzyba a Mazura. Třetí skončili s minimálním odstupem Josef Peták a Alena Benešová. Vítěz prvních dvou závodů jaroslav Orsák skončil na šestém místě.
Trať závodu vyzkoušel i Tomáš Enge, který s Mitsubishi Lancer EVO IX poháněným stlačeným zemním plynem obsadil 52. místo.
Impromat Rallysprint Kopná:1. Tarabus - Nosek (Fiat Grande Punto S2000) 45:28,12. Grzyb - Mazur (Pol./Fiat Grande Punto S2000) + 9,5 s.3. Peták - Benešová (Peugeot 207 S2000) + 9,94. Valoušek - Hrůza (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 25,45. R. Odložilík - J. Odložilík (Peugeot 207 S2000) + 40,6 6. Orsák - Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 53,07. Jelínek - Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:08,58. Trněný - Pritzl (Škoda Fabia WRC) + 1:27,5PO RZ4: Na zádveřické rychlostní zkoušce vyhrál opět Kresta. Tato RZ však konečně sedla i "enkařům" a tak za druhým Grzybem a třetím Tarabusem dojel čtvrý Valoušek na Mitsubishi a pátý Orsák se stejnou značkou vozu. Celkově Valoušek posunul na čtvrtou pozici. Na bedně je Kresta, Grzyb a Tarabus. Propadl se Odložilík, který ztratil více než třicet vteřin na RZ4. Nikdo ze špičky zatím nedělal závažnější chybu a tak je čelo průběžné klasifikace velmi vyrovnané.PO RZ3:Nejdelší zkoušku první sekce vyhrál Kresta o 8,2 vteřiny před Grzybem. Celkově Kresta vede o 16,2 vteřiny. Jezdci na druhém až pátém místě bojují o každou desetinu vteřiny a zatím z tohoto souboje nejlépe vychází polák Grzyb, jenž je na druhém místě. Třetí je Odložilík, následován Tarabusem a Petákem. Po krátkém servisu bude soutěž pokračivat čtvrtou zkoušku - Zádveřice.PO RZ2: Roman Kresta vyhrál i RZ2. V čele průběžného pořadí zvýšil náskok o dalších 2,2 vteřiny a celkově po dvojce vede o osm vteřin. Na dalších pozicích dojeli v RZ2 Odložilí, Peták a Tarabus. Pátou příčku obsadil Jan Jelínek. V celkovém hodnocení je za Krestou po RZ2 polák Grzyb, následován Odložilíkem, Petákem a Tarabusem. Šestá až osmá příčka patří "enkařům" v pořadí Jelínek, Orsák a Valoušek. Do první desítky se probojovali ještě dva dvojkolkáři. Jsou jimi Petr Brynda na deváté a Antonín Tlusťák na desáté příčce. Soutěž zatím probíhá bez jakýchkoliv problémů a za slunečného počasí.PO RZ1:První měřený test vyhrál Roman Kresta o 3,3 vteřiny před polákem Grzybem. Dál se seřadili Peták, Tarabus a Odložilík. Na Kopné tak vládne vůz WRC a za ním hned vozy kategorie S2000. Na první zkoušce hráli jezdci s "enkovými" vozy druhé housle. Uvidíme jak to bude dál.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.