Rallysprint Kopná: Vyhrál Tarabus, Kresta nedojel

Tarabus, Jaromír
Tarabus, Jaromír, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
RallyZone.cz 4. července 2009 09:17
Sdílej:

V CÍLI: Jaromír Tarabus a jeho spolujezdec Igor Nosek s vozem Fiat Grande Punto S2000 se stali v sobotu vítězi Impromat Rallysprint Kopná. Na druhém místě skončila polská posádka Grzyb a Mazur se stejným autem, třetí místo obsadili Peták a Benešová na voze Peugeot 207 S2000.

Dlouhou dobu to vypadalo, že další domácí triumf si připíše Roman Kresta, který obhajoval loňské vítězství a po pětileté pauze usedl do vozu Škoda Fabia WRC. Kresta byl ještě v průběhu sedmé rychlostní zkoušky ve vedení s luxusním náskokem více než čtyřiceti vteřin. Pak jej ale zradil vůz a pro poruchu palivového čerpadla musel odstoupit z vedoucí pozice.

Tarabus si v závěru závodu udržel devítisekundový náskok na Poláky Grzyba a Mazura. Třetí skončili s minimálním odstupem Josef Peták a Alena Benešová. Vítěz prvních dvou závodů jaroslav Orsák skončil na šestém místě.

Trať závodu vyzkoušel i Tomáš Enge, který s Mitsubishi Lancer EVO IX poháněným stlačeným zemním plynem obsadil 52. místo.

Impromat Rallysprint Kopná:1. Tarabus - Nosek (Fiat Grande Punto S2000) 45:28,12. Grzyb - Mazur (Pol./Fiat Grande Punto S2000) + 9,5 s.3. Peták - Benešová (Peugeot 207 S2000) + 9,94. Valoušek - Hrůza (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 25,45. R. Odložilík - J. Odložilík (Peugeot 207 S2000) + 40,6 6. Orsák - Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 53,07. Jelínek - Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:08,58. Trněný - Pritzl (Škoda Fabia WRC) + 1:27,5PO RZ4: Na zádveřické rychlostní zkoušce vyhrál opět Kresta. Tato RZ však konečně sedla i "enkařům" a tak za druhým Grzybem a třetím Tarabusem dojel čtvrý Valoušek na Mitsubishi a pátý Orsák se stejnou značkou vozu. Celkově Valoušek posunul na čtvrtou pozici. Na bedně je Kresta, Grzyb a Tarabus. Propadl se Odložilík, který ztratil více než třicet vteřin na RZ4. Nikdo ze špičky zatím nedělal závažnější chybu a tak je čelo průběžné klasifikace velmi vyrovnané.PO RZ3:Nejdelší zkoušku první sekce vyhrál Kresta o 8,2 vteřiny před Grzybem. Celkově Kresta vede o 16,2 vteřiny. Jezdci na druhém až pátém místě bojují o každou desetinu vteřiny a zatím z tohoto souboje nejlépe vychází polák Grzyb, jenž je na druhém místě. Třetí je Odložilík, následován Tarabusem  a Petákem. Po krátkém servisu bude soutěž pokračivat čtvrtou zkoušku - Zádveřice.PO RZ2: Roman Kresta vyhrál i RZ2. V čele průběžného pořadí zvýšil náskok o dalších 2,2 vteřiny a celkově po dvojce vede o osm vteřin. Na dalších pozicích dojeli v RZ2 Odložilí, Peták a Tarabus. Pátou příčku obsadil Jan Jelínek. V celkovém hodnocení je za Krestou po RZ2 polák Grzyb, následován Odložilíkem, Petákem a Tarabusem. Šestá až osmá příčka patří "enkařům" v pořadí Jelínek, Orsák a Valoušek. Do první desítky se probojovali ještě dva dvojkolkáři. Jsou jimi Petr Brynda na deváté a Antonín Tlusťák na desáté příčce. Soutěž zatím probíhá bez jakýchkoliv problémů a za slunečného počasí.PO RZ1:První měřený test vyhrál Roman Kresta o 3,3 vteřiny před polákem Grzybem. Dál se seřadili Peták, Tarabus a Odložilík. Na Kopné tak vládne vůz WRC a za ním hned vozy kategorie S2000. Na první zkoušce hráli jezdci s "enkovými" vozy druhé housle. Uvidíme jak to bude dál.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.