V CÍLI: Jaromír Tarabus a jeho spolujezdec Igor Nosek s vozem Fiat Grande Punto S2000 se stali v sobotu vítězi Impromat Rallysprint Kopná. Na druhém místě skončila polská posádka Grzyb a Mazur se stejným autem, třetí místo obsadili Peták a Benešová na voze Peugeot 207 S2000.
Dlouhou dobu to vypadalo, že další domácí triumf si připíše Roman Kresta, který obhajoval loňské vítězství a po pětileté pauze usedl do vozu Škoda Fabia WRC. Kresta byl ještě v průběhu sedmé rychlostní zkoušky ve vedení s luxusním náskokem více než čtyřiceti vteřin. Pak jej ale zradil vůz a pro poruchu palivového čerpadla musel odstoupit z vedoucí pozice.
Tarabus si v závěru závodu udržel devítisekundový náskok na Poláky Grzyba a Mazura. Třetí skončili s minimálním odstupem Josef Peták a Alena Benešová. Vítěz prvních dvou závodů jaroslav Orsák skončil na šestém místě.
Trať závodu vyzkoušel i Tomáš Enge, který s Mitsubishi Lancer EVO IX poháněným stlačeným zemním plynem obsadil 52. místo.
Impromat Rallysprint Kopná:1. Tarabus - Nosek (Fiat Grande Punto S2000) 45:28,12. Grzyb - Mazur (Pol./Fiat Grande Punto S2000) + 9,5 s.3. Peták - Benešová (Peugeot 207 S2000) + 9,94. Valoušek - Hrůza (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 25,45. R. Odložilík - J. Odložilík (Peugeot 207 S2000) + 40,6 6. Orsák - Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 53,07. Jelínek - Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:08,58. Trněný - Pritzl (Škoda Fabia WRC) + 1:27,5PO RZ4: Na zádveřické rychlostní zkoušce vyhrál opět Kresta. Tato RZ však konečně sedla i "enkařům" a tak za druhým Grzybem a třetím Tarabusem dojel čtvrý Valoušek na Mitsubishi a pátý Orsák se stejnou značkou vozu. Celkově Valoušek posunul na čtvrtou pozici. Na bedně je Kresta, Grzyb a Tarabus. Propadl se Odložilík, který ztratil více než třicet vteřin na RZ4. Nikdo ze špičky zatím nedělal závažnější chybu a tak je čelo průběžné klasifikace velmi vyrovnané.PO RZ3:Nejdelší zkoušku první sekce vyhrál Kresta o 8,2 vteřiny před Grzybem. Celkově Kresta vede o 16,2 vteřiny. Jezdci na druhém až pátém místě bojují o každou desetinu vteřiny a zatím z tohoto souboje nejlépe vychází polák Grzyb, jenž je na druhém místě. Třetí je Odložilík, následován Tarabusem a Petákem. Po krátkém servisu bude soutěž pokračivat čtvrtou zkoušku - Zádveřice.PO RZ2: Roman Kresta vyhrál i RZ2. V čele průběžného pořadí zvýšil náskok o dalších 2,2 vteřiny a celkově po dvojce vede o osm vteřin. Na dalších pozicích dojeli v RZ2 Odložilí, Peták a Tarabus. Pátou příčku obsadil Jan Jelínek. V celkovém hodnocení je za Krestou po RZ2 polák Grzyb, následován Odložilíkem, Petákem a Tarabusem. Šestá až osmá příčka patří "enkařům" v pořadí Jelínek, Orsák a Valoušek. Do první desítky se probojovali ještě dva dvojkolkáři. Jsou jimi Petr Brynda na deváté a Antonín Tlusťák na desáté příčce. Soutěž zatím probíhá bez jakýchkoliv problémů a za slunečného počasí.PO RZ1:První měřený test vyhrál Roman Kresta o 3,3 vteřiny před polákem Grzybem. Dál se seřadili Peták, Tarabus a Odložilík. Na Kopné tak vládne vůz WRC a za ním hned vozy kategorie S2000. Na první zkoušce hráli jezdci s "enkovými" vozy druhé housle. Uvidíme jak to bude dál.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?