Impromat Rallysprint Kopná, třetí podnik osmidílného šampionátu AutoCont Mistrovství České republiky ve sprintrally 2009 slibuje v sobotu ve Slušovicích hvězdné startovní pole a dramatické souboje na tratích rychlostních zkoušek. Pořadatelé oznámili, že na startu se objeví Roman Kresta i Tomáš Enge.
Pořadatelům z Rallysprint Klubu v AČR v Podkopné Lhotě se přihlásilo 135 posádek ze čtyř států. Diváci v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty uvidí pět vozů kategorie S2000 a čtyři soutěžní speciály specifikace WRC. Letošní 17 ročník ozdobí svou účastí dvojnásobný vítěz závodu Roman Kresta, který bude obhajovat loňské vítězství s vozem Škoda Fabia WRC, do kterého usedne po pětileté přestávce.
Krestovým navigátorem bude poprvé Tomáš Kašpárek. "Peugeot 207 S2000, který Roman v letošním roce pilotuje ve velkém šampionátu, bude v termínu Kopné soutěžit za volantem s Jiřím Tošovským v Mitropa Cupu ve Slovinsku. Škoda Fabia WRC pochází z dílen nizozemského pilota Erika Weverse," stojí v tiskové zprávě Kresta Racing. Rodák z Trnavy na Zlínsku pojede pod hlavičkou Hroch Rally Team v AČR.
Vedle startu Kresty bude dalším diváckým lákadlem účast okruhového a formulového jezdce Tomáše Engeho. Po úspěšné premiéře vozu Mitsubishi Lancer EVO IX poháněného stlačeným zemním plynem (CNG), s nímž posádka Václav Pech - Petr Uhel bojovala v Rally Lužické hory, se s tímto vozem vrátí na české tratě právě Enge. Navigovat ho bude zkušený Michal Ernst.
K velkým favoritům letošního ročníku Rallysprintu Kopná patří vítěz letošních dvou rallysprintových soutěží v Hrádku nad Nisou i v Telči a vedoucí jezdec sprintového mistrovství Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX), pozici mu budou chtít ztížit Jan Štěpánek (Škoda Octavia WRC), Josef Peták (Peugeot 207 S2000), Pavel Valoušek (Mitsubishi Lancer EVO IX), Jaromír Tarabus nebo polský pilot Grzegorz Grzyb (oba Fiat Grande Punto S2000). Do pořadí na čelních příčkách mohou promluvit Slovák Igor Drotár (Škoda Octavia WRC), Roman Odložilík (Peugeot 207 S2000), Jan Jelínek, Josef Semerád (oba Mitsubishi Lancer EVO IX) či Karel Trněný (Škoda Fabia WRC).
Rallysprint Kopná měří celkem 175 kilometrů a je složen z devíti rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 76 kilometrů. Závod začne v sobotu v 9 hodin na slušovickém náměstí, první posádka přijede do cíle v 15.28 hodin.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?