Rallysprint Kopná pojedou Kresta i Enge

rally hustopeče
rally hustopeče, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
RallyZone.cz , mediafax 29. června 2009 12:33
Sdílej:

Impromat Rallysprint Kopná, třetí podnik osmidílného šampionátu AutoCont Mistrovství České republiky ve sprintrally 2009 slibuje v sobotu ve Slušovicích hvězdné startovní pole a dramatické souboje na tratích rychlostních zkoušek. Pořadatelé oznámili, že na startu se objeví Roman Kresta i Tomáš Enge.

Pořadatelům z Rallysprint Klubu v AČR v Podkopné Lhotě se přihlásilo 135 posádek ze čtyř států. Diváci v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty uvidí pět vozů kategorie S2000 a čtyři soutěžní speciály specifikace WRC. Letošní 17 ročník ozdobí svou účastí dvojnásobný vítěz závodu Roman Kresta, který bude obhajovat loňské vítězství s vozem Škoda Fabia WRC, do kterého usedne po pětileté přestávce.

Krestovým navigátorem bude poprvé Tomáš Kašpárek. "Peugeot 207 S2000, který Roman v letošním roce pilotuje ve velkém šampionátu, bude v termínu Kopné soutěžit za volantem s Jiřím Tošovským v Mitropa Cupu ve Slovinsku. Škoda Fabia WRC pochází z dílen nizozemského pilota Erika Weverse," stojí v tiskové zprávě Kresta Racing. Rodák z Trnavy na Zlínsku pojede pod hlavičkou Hroch Rally Team v AČR.

Vedle startu Kresty bude dalším diváckým lákadlem účast okruhového a formulového jezdce Tomáše Engeho. Po úspěšné premiéře vozu Mitsubishi Lancer EVO IX poháněného stlačeným zemním plynem (CNG), s nímž posádka Václav Pech - Petr Uhel bojovala v Rally Lužické hory, se s tímto vozem vrátí na české tratě právě Enge. Navigovat ho bude zkušený Michal Ernst.

K velkým favoritům letošního ročníku Rallysprintu Kopná patří vítěz letošních dvou rallysprintových soutěží v Hrádku nad Nisou i v Telči a vedoucí jezdec sprintového mistrovství Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX), pozici mu budou chtít ztížit Jan Štěpánek (Škoda Octavia WRC), Josef Peták (Peugeot 207 S2000), Pavel Valoušek (Mitsubishi Lancer EVO IX), Jaromír Tarabus nebo polský pilot Grzegorz Grzyb (oba Fiat Grande Punto S2000). Do pořadí na čelních příčkách mohou promluvit Slovák Igor Drotár (Škoda Octavia WRC), Roman Odložilík (Peugeot 207 S2000), Jan Jelínek, Josef Semerád (oba Mitsubishi Lancer EVO IX) či Karel Trněný (Škoda Fabia WRC).

Rallysprint Kopná měří celkem 175 kilometrů a je složen z devíti rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 76 kilometrů. Závod začne v sobotu v 9 hodin na slušovickém náměstí, první posádka přijede do cíle v 15.28 hodin.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.