Aktualizace Cíl: Roman Kresta se stal vítězem Agrotec Mogul Rally Hustopeče, která byla součástí čtvrtého podniku Mediasport Mezinárodní Mistrovství České republiky v rally.
Roman Kresta zvítězil zcela zaslouženě. Od začátku soutěže si jel své vlastní tempo a svou pozici si bez problémů hlídal. Z celkového počtu sedmnácti rychlostních zkoušek vyhrál ve dvanácti. Druhé místo po právu patří Václavu Pechovi, který sice na Krestu s Peugeotem 207 S2000 nestačil, ale druhé místo vybojoval s luxusním náskokem před Pavlem Valouškem. Ten se do soutěže rozjížděl pomalu, ale jeho postupné zrychlování mu přineslo místo na stupních vítězů. Vojtěch Štajf musí také být nadmíru spokojen, jeho Subaru fungovalo oproti Krumlovu bez větších potíží a čtvrté místo je toho důkazem.Na dalších místech se seřadili postupně Trojan, Arazim, Jelínek a další, kteří vytěžili zejména z velkého počtu havárií. Pro havárii opustili čelní pozice Orsák (do té doby třetí), Odložilík, Tarabus, kvůli jeho havárii musela být zastavena 14 RZ, Hozák, který havaroval až za cílovou fotobuňkou na RZ 13. Nesmíme zapomenout na Dana Běhálka, který si při první rychlostní zkoušce přivodil zranění ruky, které zapříčinilo jeho havárii na RZ 3. Ze všech havárií vyvázli posádky bez větších zranění.Mezi dvoukolkami kraloval Jan Šlehofer s Fiatem Punto S16000 před Polským jezdcem Lukaszem Habajem s Citroenem C2 R2 a na stejném voze jedoucím Lukášek Pondělíčkem
Info:
14:25
Rozhovor s Romanem Krestou po třinácté RZ si můžete poslechnout zde.
13:55
Havárie důvodem odstoupení Petra Hozáka. Prostor letmého cíle RZ13 se stal osudným průběžně desáté posádce Petr Hozák – Vít Houšť. Jejich vůz Mitsubishi Evo IX navíc překážel později startujícím posádkám, a proto byly vyvěšeny žluté vlajky. Zbytek pole absolvoval zkoušku volným průjezdem, historici však budou pokračovat v ostrém tempu.
10:10
Před startem druhé etapy panuje v Hustopečích naprosto oldišné počasí oproti noční etapě. Od ranních hodin je slunečno a tratě jsou suché. Na start se dnes postaví 54 posádek soudobých vozů z toho 7 v rámci superrally a dvanáct historiků.
22:34
V soutěži zatím pokračuje 48 posádek. Se soutěží se již rozloučili Daniel Běhálek (uražené kolo), Oleksii Tamrazov (uražené kolo), Roman Pešek (požár vozu), Jiří Vlček (technická závada), Tomáš Pletka (zdravotní důvody) a Antonín Matys (uražené kolo).
20:18
Po vydatném dešti začínají tratě osychat, jen na šotolinových úsecích je především bláto. K podmínkám na trati se před startem vyjádřili dva jezdci Lukáš Pondělíček a Pavel valoušek.Lukáš Pondělíček: "Moc se mi to nelíbí, je to až příliš rozbité. Vůbec nevím co mám obout,".Pavel Valoušek: "Těším se. Auto je OK. Trať je hodně rozbitá, kdo se vyhne defektu, bude mít navrch,".
13:19
Technickou přejímkou prošlo 54 posádek soudobrých automobilů a 13 historických vozidel.
První RZ startuje na brněnském výstavišti ve 20:00.
Po RZ 17 Šitbořická:
V poslední zkoušce soutěže zůstalo pořadí nezměněno. Kresta vyhrál i poslední zkoušku před Pechem, Valouškem a takovéto pořadí zůstalo i v konečném hodnocení soutěže. Jan Jelínek, který bojoval o šesté místo s Václavem Arazimem sice zvýšil náskok před nestorem českých soutěží, ale penalizace za předčasný start do předcházející zkoušky ho odsunula až za Arazima.
Výsledky po RZ17 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 /N4 1:48:37,8 - - - 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 1:49:21.2 +43,4 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 1:50:50.6 +2:12,8(+1:29,4) 4. Štajf Vojtěch / Ernst Michal Subaru Impreza N14 / N 1:52:26.8 +3:49,0(+1:36,2) 5. Trojan Karel / Dolečková Marcela Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 1:52:34.9 +3:57,1(+8,1) 6. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX 1:53:06.3 +4:28,5(+31,4) 7. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX 1:53:08.2 +4:30,4(+1,9) 8. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX 1:54:07.1 +5:29,3(+58,9) 9. Votava Jan / Synáč Franta Mitsubishi LancerEVO IX / N4 1:55:16.1 +6:38,3(+1:09,0) 10. Pantálek Milan / Novák Jaroslav Mitsubishi Lancer EVO IX 1:55:20.7 +6:42,9(+4,6)RZ17 Šitbořická - 9,41 km. Start: 15:20 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 /N4 5:21.0 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 50:25.0(+4,0) 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:26,0(+5,0) 4. Trojan Karel / Dolečková Marcela Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:26,1(+5,1) 5. Trněný Karel / Pritzl Václav Mitsubishi Lancer EVO IX 5:27,2(+6,2) 6. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX 5:27,4(+6,4) 7. Votava Jan / Synáč Franta Mitsubishi LancerEVO IX / N4 5:28,0(+7,0) 8. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 5:31,1(+10,1) 9. Štajf Vojtěch / Ernst Michal Subaru Impreza N14 / N 5:31,4(+10,4) 10. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX 5:32,1(+11,1)
Po RZ 16 Divácká:
V předposlední zkoušce soutěže si jezdci na prvních příčkách pohlídali svá postavení. Bojovat do posledního kilometru se bude o další umístění. O čtvrté místo svádí souboj Štajf s Trojanem a o šesté Jelínek s Arazimem.
Výsledky po RZ16 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 /N4 1:43:16,8 - - - 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 1:43:56.2 +39,9 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 1:45:24.6 +2:07,8(+1:28,4) 4. Štajf Vojtěch / Ernst Michal Subaru Impreza N14 / N 1:46:55.4 +3:38,6(+1:30,8) 5. Trojan Karel / Dolečková Marcela Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 1:47:08.8 +3:52,0(+13,4) 6. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX 1:47:30.8 +4:14,0(+22,0) 7. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX 1:47:34.2 +4:17,4(+3,4) 8. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX 1:48:28.5 +5:11,7(+54,3) 9. Pantálek Milan / Novák Jaroslav Mitsubishi Lancer EVO IX 1:49:43.3 +6:26,5(+1:14,8) 10. Votava Jan / Synáč Franta Mitsubishi LancerEVO IX / N4 1:49:48.1 +6:31,3(+4,8)Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?