Aktualizace Cíl: Roman Kresta se stal vítězem Agrotec Mogul Rally Hustopeče, která byla součástí čtvrtého podniku Mediasport Mezinárodní Mistrovství České republiky v rally.
Roman Kresta zvítězil zcela zaslouženě. Od začátku soutěže si jel své vlastní tempo a svou pozici si bez problémů hlídal. Z celkového počtu sedmnácti rychlostních zkoušek vyhrál ve dvanácti. Druhé místo po právu patří Václavu Pechovi, který sice na Krestu s Peugeotem 207 S2000 nestačil, ale druhé místo vybojoval s luxusním náskokem před Pavlem Valouškem. Ten se do soutěže rozjížděl pomalu, ale jeho postupné zrychlování mu přineslo místo na stupních vítězů. Vojtěch Štajf musí také být nadmíru spokojen, jeho Subaru fungovalo oproti Krumlovu bez větších potíží a čtvrté místo je toho důkazem.Na dalších místech se seřadili postupně Trojan, Arazim, Jelínek a další, kteří vytěžili zejména z velkého počtu havárií. Pro havárii opustili čelní pozice Orsák (do té doby třetí), Odložilík, Tarabus, kvůli jeho havárii musela být zastavena 14 RZ, Hozák, který havaroval až za cílovou fotobuňkou na RZ 13. Nesmíme zapomenout na Dana Běhálka, který si při první rychlostní zkoušce přivodil zranění ruky, které zapříčinilo jeho havárii na RZ 3. Ze všech havárií vyvázli posádky bez větších zranění.Mezi dvoukolkami kraloval Jan Šlehofer s Fiatem Punto S16000 před Polským jezdcem Lukaszem Habajem s Citroenem C2 R2 a na stejném voze jedoucím Lukášek Pondělíčkem
Info:
14:25
Rozhovor s Romanem Krestou po třinácté RZ si můžete poslechnout zde.
13:55
Havárie důvodem odstoupení Petra Hozáka. Prostor letmého cíle RZ13 se stal osudným průběžně desáté posádce Petr Hozák – Vít Houšť. Jejich vůz Mitsubishi Evo IX navíc překážel později startujícím posádkám, a proto byly vyvěšeny žluté vlajky. Zbytek pole absolvoval zkoušku volným průjezdem, historici však budou pokračovat v ostrém tempu.
10:10
Před startem druhé etapy panuje v Hustopečích naprosto oldišné počasí oproti noční etapě. Od ranních hodin je slunečno a tratě jsou suché. Na start se dnes postaví 54 posádek soudobých vozů z toho 7 v rámci superrally a dvanáct historiků.
22:34
V soutěži zatím pokračuje 48 posádek. Se soutěží se již rozloučili Daniel Běhálek (uražené kolo), Oleksii Tamrazov (uražené kolo), Roman Pešek (požár vozu), Jiří Vlček (technická závada), Tomáš Pletka (zdravotní důvody) a Antonín Matys (uražené kolo).
20:18
Po vydatném dešti začínají tratě osychat, jen na šotolinových úsecích je především bláto. K podmínkám na trati se před startem vyjádřili dva jezdci Lukáš Pondělíček a Pavel valoušek.Lukáš Pondělíček: "Moc se mi to nelíbí, je to až příliš rozbité. Vůbec nevím co mám obout,".Pavel Valoušek: "Těším se. Auto je OK. Trať je hodně rozbitá, kdo se vyhne defektu, bude mít navrch,".
13:19
Technickou přejímkou prošlo 54 posádek soudobrých automobilů a 13 historických vozidel.
První RZ startuje na brněnském výstavišti ve 20:00.
Po RZ 17 Šitbořická:
V poslední zkoušce soutěže zůstalo pořadí nezměněno. Kresta vyhrál i poslední zkoušku před Pechem, Valouškem a takovéto pořadí zůstalo i v konečném hodnocení soutěže. Jan Jelínek, který bojoval o šesté místo s Václavem Arazimem sice zvýšil náskok před nestorem českých soutěží, ale penalizace za předčasný start do předcházející zkoušky ho odsunula až za Arazima.
Výsledky po RZ17 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 /N4 1:48:37,8 - - - 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 1:49:21.2 +43,4 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 1:50:50.6 +2:12,8(+1:29,4) 4. Štajf Vojtěch / Ernst Michal Subaru Impreza N14 / N 1:52:26.8 +3:49,0(+1:36,2) 5. Trojan Karel / Dolečková Marcela Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 1:52:34.9 +3:57,1(+8,1) 6. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX 1:53:06.3 +4:28,5(+31,4) 7. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX 1:53:08.2 +4:30,4(+1,9) 8. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX 1:54:07.1 +5:29,3(+58,9) 9. Votava Jan / Synáč Franta Mitsubishi LancerEVO IX / N4 1:55:16.1 +6:38,3(+1:09,0) 10. Pantálek Milan / Novák Jaroslav Mitsubishi Lancer EVO IX 1:55:20.7 +6:42,9(+4,6)RZ17 Šitbořická - 9,41 km. Start: 15:20 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 /N4 5:21.0 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 50:25.0(+4,0) 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:26,0(+5,0) 4. Trojan Karel / Dolečková Marcela Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:26,1(+5,1) 5. Trněný Karel / Pritzl Václav Mitsubishi Lancer EVO IX 5:27,2(+6,2) 6. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX 5:27,4(+6,4) 7. Votava Jan / Synáč Franta Mitsubishi LancerEVO IX / N4 5:28,0(+7,0) 8. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 5:31,1(+10,1) 9. Štajf Vojtěch / Ernst Michal Subaru Impreza N14 / N 5:31,4(+10,4) 10. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX 5:32,1(+11,1)
Po RZ 16 Divácká:
V předposlední zkoušce soutěže si jezdci na prvních příčkách pohlídali svá postavení. Bojovat do posledního kilometru se bude o další umístění. O čtvrté místo svádí souboj Štajf s Trojanem a o šesté Jelínek s Arazimem.
Výsledky po RZ16 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 /N4 1:43:16,8 - - - 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 1:43:56.2 +39,9 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 1:45:24.6 +2:07,8(+1:28,4) 4. Štajf Vojtěch / Ernst Michal Subaru Impreza N14 / N 1:46:55.4 +3:38,6(+1:30,8) 5. Trojan Karel / Dolečková Marcela Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 1:47:08.8 +3:52,0(+13,4) 6. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX 1:47:30.8 +4:14,0(+22,0) 7. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX 1:47:34.2 +4:17,4(+3,4) 8. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX 1:48:28.5 +5:11,7(+54,3) 9. Pantálek Milan / Novák Jaroslav Mitsubishi Lancer EVO IX 1:49:43.3 +6:26,5(+1:14,8) 10. Votava Jan / Synáč Franta Mitsubishi LancerEVO IX / N4 1:49:48.1 +6:31,3(+4,8)Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.