Cetelem Valašská Rally 2009 - On line

Votava, Jan
Votava, Jan, foto: Roman Hanák, RallyZone.cz
RallyZone.cz 27. března 2009 12:15
Sdílej:

Po tragické nehodě na RZ7 Trůba, byla soutěž ředitelem rally předčasně ukončena.

Na rychlostní zkoušce číslo sedm - TRŮBA, došlo k tragické havárii. Posádka Lukáš Lapdavský - Jůlius Lapdavský vylétla z trati a těžce havarovala. Vůz po opuštění trati vlétl mezi diváky. Bohužel to vypadá, že tři z diváků přišli při havárii o život. Diskutovat o právě probíhající rally můžete na našem DISKUZNÍM FÓRU.Fotky Tomáše urbana z první etapy naleznete ve FOTOGALERII.Výsledky první etapy naleznete v tomto článku dole, pod výsledky dnešních rychlostních zkoušek. DRUHÁ ETAPAPořadatelé se rozhodli z bezpečnostních důvodů zkrátit rychlostní zkoušku Odry. Z původních patnácti kilometrů se pojede 11,5 km. zkouška bude zkrácena od cíle. To samé, tedy zkrácení zkoušky, potkalo i RZ polookruhový test Juřinka. Místo pěti kol se pojedou jen čtyři. V nové podobě tak test měří 13,1 kilometru.RZ7 - TRŮBASouboj Romana Kresty a Jana Kopeckého pokračuje i v sobotu ráno. První test druhé etapy vyhrál tovární jezdec Škodovky. Do problémů se dostal Rus Novikov. Na vítěze testu ztratil více jak půl minuty a v celkovém pořadí se před něj dostal Hänninen s druhou Fabií S2000. RZ7 Trůba I, 6,72km Start: 10:16 Pořadí v RZ  Posádkavůz / třída   čas v RZztráta na vítěze    1.   Kopecký Jan - Starý Petr    Škoda Fabia S2000 / N4   3:50,5    2.   Kresta Roman - Gross Petr  Peugeot 207 S2000 / N4  +2,2    3.   Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   +6,4    4.   Hänninen Juho - Markkula Mikko  Škoda Fabia S2000 / N4  +7,3    5.   Pech Václav - Uhel Petr  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4        +7,9     6.   Běhálek Daniel - Černohorský Petr  Subaru Impreza STi     +10,2     7.    Hozák Petr - Kulhan Jiří  Mitsobishi Lancer EVO IX / N4     +10,4     8.   Orsák Jaroslav - Vajík Karel  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4     +11,1    9.   Peták Josef - Joska Libor  Peugeot 207 S2000 / N4   +11,4    10.   Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel   Fiat Grande Punto S2000 / N4  +11,9 Výsledky po RZ7 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Kresta Roman - Gross Petr   Peugeot 207 S2000 / N4  43:00,2 - - -       2.   Kopecký Jan - Starý Petr    Škoda Fabia S2000 / N4     43:13,7    +13,5      3.   Pech Václav - Uhel Petr  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   43:48,0  +47,8      4.   Hänninen Juho - Markkula Mikko  Škoda Fabia S2000 / N4   43:59,1 +58,9     5.   Novikov Evgeny - Moscatt Dale  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4  44:11,8   +1:11,6      6.   Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4    44:23,8   +1:23,6      7.   Běhálek Daniel - Černohorský Petr  Subaru Impreza STi    44:45,2  +1:45,0     8.    Hozák Petr - Kulhan Jiří  Mitsobishi Lancer EVO IX / N4     45:13,8    +2:13,6      9.    Orsák Jaroslav - Vajík Karel  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4     45:15,3   +2:15,1    10.   Peták Josef - Joska Libor  Peugeot 207 S2000 / N4 45:27,0    +2:26,8  RZ8 - ODRY:______________________________________________________________________________________________________________________________________________________PRVNÍ ETAPARZ1 - VYSOKÁPrvní start na našem území a hned vyhraná rychlostní zkouška. Tak dopadla premiera Fabie S2000 v českém mistrovství. Jan Kopecký totiž vyhrál úvodní test před Romanem Krestou a Pavlem Valouškem. První test přinesl i první odstoupivší posádku. Kvůli prasklé poloose odstoupil Jan Jelínek s Miroslavem Kotěnou.

RZ1 Vysoká, 9,27 km. Start: 17:18 Pořadí v RZ  Posádkavůz / třída   čas v RZztráta na vítěze    1.   Kopecký Jan - Starý Petr    Škoda Fabia S2000 / N4 4:48,8     2.   Kresta Roman - Gross Petr  Peugeot 207 S2000 / N4  +1,2    3.   Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4  +2,8    4.   Novikov Evgeny - Moscatt Dale  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4  +4,2    5.   Pech Václav - Uhel Petr  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4  +4,8    6.   Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel   Fiat Grande Punto S2000 / N4  +5,0    7.   Běhálek Daniel - Černohorský Petr  Subaru Impreza STi  +5,3    8.   Hänninen Juho - Markkula Mikko  Škoda Fabia S2000 / N4  +8,4    9.   Orsák Jaroslav - Vajík Karel  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4  +10,7   10.   Arazim Václav -  Gál Julius  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4  +10,9

Výsledky po RZ1 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Kopecký Jan - Starý Petr    Škoda Fabia S2000 / N4  4:48,8   - - -        2.   Kresta Roman - Gross Petr  Peugeot 207 S2000 / N4 4:50,0   +1,2      3.   Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4  4:51,6   +2,8      4.   Novikov Evgeny - Moscatt Dale  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:53,0  +4,2     5.   Pech Václav - Uhel Petr  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   4:53,6  +4,8     6.   Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel   Fiat Grande Punto S2000 / N4   4:53,8   +5,0     7.   Běhálek Daniel - Černohorský Petr  Subaru Impreza STi   4:54,1   +5,3     8.   Hänninen Juho - Markkula Mikko  Škoda Fabia S2000 / N4   4:57,2   +8,4     9.   Orsák Jaroslav - Vajík Karel  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   4:59,5   +10,7    10.   Arazim Václav -  Gál Julius  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4  4:59,7   +10,9 RZ2 - SANTOVNa druhém testu zabral Roman Kresta a ujel všem svým soupeřům. Naopak Kopecký zajel "až" čtvrtý nejrychlejší čas a ztratil více než sedmnáct vteřin. Jaroslav Orsák jel na RZ1 na blinkry a vůz mu pracoval jen na tři válce. I přesto však Jarin zajel dva časy v TOP 10. RZ2 Santov, 13,35 km. Start: 18:00 Pořadí v RZ  Posádkavůz / třída   čas v RZztráta na vítěze    1.   Kresta Roman - Gross Petr   Peugeot 207 S2000 / N4 8:04,0     2.   Pech Václav - Uhel Petr  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   +6,9    3.   Novikov Evgeny - Moscatt Dale  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   +11,0    4.   Kopecký Jan - Starý Petr    Škoda Fabia S2000 / N4   +17,1    5.   Hänninen Juho - Markkula Mikko  Škoda Fabia S2000 / N4    +19,1    6.   Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel   Fiat Grande Punto S2000 / N4   +21,0    7.   Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4    +22,3    8.    Orsák Jaroslav - Vajík Karel  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4    +24,9    9.   Peták Josef - Joska Libor  Peugeot 207 S2000 / N4  +32,6   10.   Běhálek Daniel - Černohorský Petr  Subaru Impreza STi    +34,4

Výsledky po RZ2 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Kresta Roman - Gross Petr   Peugeot 207 S2000 / N4  12:54,0  - - -      2.   Pech Václav - Uhel Petr  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4  13:04,5 + 10,5     3.   Novikov Evgeny - Moscatt Dale  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4    13:08,0 + 14,0     4.    Kopecký Jan - Starý Petr    Škoda Fabia S2000 / N4   13:09,9 +15,9     5.   Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4     13:17,9 +23,9     6.   Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel   Fiat Grande Punto S2000 / N4    13:18,8  +24,8     7.   Hänninen Juho - Markkula Mikko  Škoda Fabia S2000 / N4     13:20,3  +26,3     8.    Orsák Jaroslav - Vajík Karel  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   13:28,4  +34,4     9.   Běhálek Daniel - Černohorský Petr  Subaru Impreza STi     13:32,5  +38,5    10.    Hozák Petr - Kulhan Jiří  Mitsobishi Lancer EVO IX / N4  13:40,9  +46,9 RZ3 - VYSOKÁ IITřetí rychlostní zkouškou se dovršila první sekce první etapy. Na jezdce teď čeká servis a po něm si zopakují tři rychlostní zkoušky z první sekce. Ovšem už za uplné tmy. Ve třetím testu byl opět nejrychlejší Roman Kresta, před Pechem a překvapením soutěže Novikovem. O tom že je Ruský mladík rychlý, nebylo sporu. Ovšem že po třech rychlostních zkouškách bude okupovat bronzovou pozici, to čekal málo kdo. Na obou zkouškách je průtrž mračen. Někteří jezdci si stěžují na špatnou volbu pneumatik. Mezi nimi i oba jezdci Škody Motorsport.Pepík Peták dostal v RZ3 penalizaci deseti vteřin za předčasný start do rychlostní zkoušky. Tato penalizace ho stála umístění v TOP 10 po třetí rychlostní zkoušce. RZ3 Vysoká II, 9,27 km. Start: 18:45 Pořadí v RZ  Posádkavůz / třída   čas v RZztráta na vítěze    1.   Kresta Roman - Gross Petr   Peugeot 207 S2000 / N4  4:56,9    2.   Pech Václav - Uhel Petr  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +0,9     3.   Novikov Evgeny - Moscatt Dale  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   +1,4     4.   Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel   Fiat Grande Punto S2000 / N4 +3,4    5.   Hänninen Juho - Markkula Mikko  Škoda Fabia S2000 / N4    +3,6     6.   Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   +3,8    7.   Kopecký Jan - Starý Petr    Škoda Fabia S2000 / N4    +6,6    8.   Běhálek Daniel - Černohorský Petr  Subaru Impreza STi     +8,2    9.    Orsák Jaroslav - Vajík Karel  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   +11,2   10.

  Peták Josef - Joska Libor  Peugeot 207 S2000 / N4

  +12,7  Výsledky po RZ3 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Kresta Roman - Gross Petr   Peugeot 207 S2000 / N4 17:50,9  - - -       2.   Pech Václav - Uhel Petr  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   18:02,3  +11,4      3.   Novikov Evgeny - Moscatt Dale  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4     18:06,3   +15,4      4.   Kopecký Jan - Starý Petr    Škoda Fabia S2000 / N4     18:13,4     +22,5      5.   Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   18:18,6  +27,7      6.   Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel   Fiat Grande Punto S2000 / N4  18:19,1   +28,2     7.   Hänninen Juho - Markkula Mikko  Škoda Fabia S2000 / N4     18:20,8    +29,9      8.    Orsák Jaroslav - Vajík Karel  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4    18:36,5   +45,6     9.   Běhálek Daniel - Černohorský Petr  Subaru Impreza STi      18:37,6    +46,7     10.    Hozák Petr - Kulhan Jiří  Mitsobishi Lancer EVO IX / N4   18:51,9   +1:01,0 RZ4 - SANTOV IIPrvní zkouška po večerním servisu se stala kořistí posádky Kopecký - Starý. Posádka továrního týmu zabrala a nadělila druhému Krestovi deset vteřin. V celkovém pořadí po RZ4 však zatím stále vede Kresta před Pechem. Rozdíli mezi prvními čtyřmi jezdci jsou minimální a slibují ještě boj. RZ4 Santov II, 13,35 km. Start: 20:18 Pořadí v RZ  Posádkavůz / třída   čas v RZztráta na vítěze    1.   Kopecký Jan - Starý Petr    Škoda Fabia S2000 / N4   8:00,0     2.   Kresta Roman - Gross Petr   Peugeot 207 S2000 / N4 +10,1     3.   Pech Václav - Uhel Petr  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   +10,7     4.   Novikov Evgeny - Moscatt Dale  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4     +13,9     5.   Hänninen Juho - Markkula Mikko  Škoda Fabia S2000 / N4    +15,7     6.   Běhálek Daniel - Černohorský Petr  Subaru Impreza STi  +22,7     7.

  Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 

+23,5    8.

  Peták Josef - Joska Libor  Peugeot 207 S2000 / N4

 +29,1     9.    Hozák Petr - Kulhan Jiří  Mitsobishi Lancer EVO IX / N4  +32,5   10.   Gavlák Peter - Hůlka Miloš  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4  +32,6 Výsledky po RZ4 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Kresta Roman - Gross Petr   Peugeot 207 S2000 / N4 26:01,0  - - -       2.   Pech Václav - Uhel Petr  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4  26:13,0  +12,0      3.   Kopecký Jan - Starý Petr    Škoda Fabia S2000 / N4     26:13,4    +12,4       4.   Novikov Evgeny - Moscatt Dale  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4  26:20,2   +19,2      5.   Hänninen Juho - Markkula Mikko  Škoda Fabia S2000 / N4    26:36,5  +35,5     6.   Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4     26:42,1   +41,1      7.   Běhálek Daniel - Černohorský Petr  Subaru Impreza STi    27:00,3  +59,3      8.   Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel   Fiat Grande Punto S2000 / N4   27:09,9   +1:08,9      9.    Orsák Jaroslav - Vajík Karel  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4     27:16,6   +1:15,6    10.    Hozák Petr - Kulhan Jiří  Mitsobishi Lancer EVO IX / N4    27:24,4   +1:24,4 

RZ5 VYSOKÁ IIIRoman Kresta na páté zkoušce vrátil porážku z předcházející zkoušky Janu Kopeckému. Špička je až neuvěřitelně vyrovnaná. Skvělé výkony předvádí dnes Daniel Běhálek s Petrem Černohorským, stejně tak jako Petr Hozák s Jiřím Kulhanem.Naopak smůla potkala Jaromíra Tarabuse. Tomu již před startem RZ5 přestal fungovat jeho Fiat Grande Punto S2000. Tarabus nakonec se zpožděním do testu odstartoval, ale nabral ztrátu více než jedné minuty. Uvidíme zda bude posádka pokračovat dál, nebo bude nucena odstoupit. RZ5 VysokáIII, 9,27 km. Start: 21:03 Pořadí v RZ  Posádkavůz / třída   čas v RZztráta na vítěze    1.   Kresta Roman - Gross Petr   Peugeot 207 S2000 / N4 4:59,5     2.   Kopecký Jan - Starý Petr    Škoda Fabia S2000 / N4   +2,5     3.   Pech Václav - Uhel Petr  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   +4,4    4.   Hänninen Juho - Markkula Mikko  Škoda Fabia S2000 / N4   +7,4    5.    Hozák Petr - Kulhan Jiří  Mitsobishi Lancer EVO IX / N4     +9,3     6.   Novikov Evgeny - Moscatt Dale  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4      +10,7      -   Běhálek Daniel - Černohorský Petr  Subaru Impreza STi   +10,7    8.   Barvík Vladimír - Gabrhelík Pavel  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   +12,9    9.   Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4     +13,1   10.    Orsák Jaroslav - Vajík Karel  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   +14,7  Výsledky po RZ5 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Kresta Roman - Gross Petr   Peugeot 207 S2000 / N4   31:00,5  - - -       2.   Kopecký Jan - Starý Petr    Škoda Fabia S2000 / N4    31:15,4 +14,9      3.   Pech Václav - Uhel Petr  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4     31:16,9 +16,4      4.   Novikov Evgeny - Moscatt Dale  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   31:30,4 +29,9      5.   Hänninen Juho - Markkula Mikko  Škoda Fabia S2000 / N4     31:43,4 +42,9      6.   Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4    31:54,7 +54,2      7.   Běhálek Daniel - Černohorský Petr  Subaru Impreza STi     32:10,5 +1:10,0      8.    Orsák Jaroslav - Vajík Karel  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4    32:30,8 +1:30,3      9.    Hozák Petr - Kulhan Jiří  Mitsobishi Lancer EVO IX / N4    32:33,2 +1:32,7     10.    Peták Josef - Joska Libor  Peugeot 207 S2000 / N4   32:41,8 +1:41,3  RZ6 - SANTOV IIIPoslední test dnešní etapy opět vyhrál Roman Kresta před Kopeckým. Zítra je na co se těšit.Jaromír Tarabus po problémech na RZ5 dokončil šestku ne pěkném devátém místě. Celkově se však propadl až na patnáctou pozici. Dnešní etapy však provázel i poměrně velký počet odstupujících posádek. Celkem odstoupilo zatím jedenáct posádek. Mezi nimi třeba Roman Odložilík, Miroslav Březík, nebo Jan Sýkora. Všichni pro technickou závadu na voze. Zatím jedinou posádkou která havarovala, je posádka Jiří Hanák - Petr Novák. Ti havarovali na RZ4. Posádka by naštěstí měla být v pořádku. O tom že nejen v celkovém pořadí panují líté boje, svědčí i pořadí a rozestupy ve třídě A/6. Až Do RZ5 se zde odehrával vyrovnaný souboj mezi Tlusťákem a Šlehoferem. V poslední zkoušce však Jan Šlehofer zřejmě chyboval a Tlusťák je teď v čele s náskokem pětatřicetisekund. RZ6 Santov III, 13,35 km. Start: 21:45 Pořadí v RZ  Posádkavůz / třída   čas v RZztráta na vítěze    1.   Kresta Roman - Gross Petr   Peugeot 207 S2000 / N4 8:07,0    2.   Kopecký Jan - Starý Petr    Škoda Fabia S2000 / N4   +0,8    3.   Hänninen Juho - Markkula Mikko  Škoda Fabia S2000 / N4    +10,9    4.   Novikov Evgeny - Moscatt Dale  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4    +13,0    5.   Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4      +25,2     6.   Barvík Vladimír - Gabrhelík Pavel  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4     +25,5     7.   Pech Václav - Uhel Petr  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4     +25,7     8.   Běhálek Daniel - Černohorský Petr  Subaru Impreza STi      +27,0     9.   Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel   Fiat Grande Punto S2000 / N4    +32,5    10.    Hozák Petr - Kulhan Jiří  Mitsobishi Lancer EVO IX / N4    +32,7 Výsledky po RZ6 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Kresta Roman - Gross Petr   Peugeot 207 S2000 / N4  39:07,5 - - -       2.   Kopecký Jan - Starý Petr    Škoda Fabia S2000 / N4    39:23,2   +15,7      3.   Pech Václav - Uhel Petr  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   39:49,6  +42,1      4.   Novikov Evgeny - Moscatt Dale  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4   39:50,4 +42,9     5.   Hänninen Juho - Markkula Mikko  Škoda Fabia S2000 / N4     40:01,3   +53,8      6.   Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4    40:26,9 + 1:19,4      7.   Běhálek Daniel - Černohorský Petr  Subaru Impreza STi    40:44,5 +1:37,0     8.    Hozák Petr - Kulhan Jiří  Mitsobishi Lancer EVO IX / N4     41:12,9 +2:05,4      9.    Orsák Jaroslav - Vajík Karel  Mitsubishi Lancer EVO IX / N4     41:13,7  +2:06,2    10.   Peták Josef - Joska Libor  Peugeot 207 S2000 / N4 41:25,1 +2:17,6  Zítřejší etapa má na programu osm rychlostních zkoušek. První z nich startuje v 10:16 hodin. Rovněž zítřejší etapapu můžete sledovat na našich stránkách.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.