Potřetí se postavil Filip Kohn na start Rally Bohemia a opět to byla soutěž se šťastným koncem. Letošní boleslavská soutěž nebyla jednoduchá, ale dvacetiletý příbramský jezdec se společně s Tomášem Střeskou dostali na konci rally do TOP 10.
Začátek letních prázdnin odstartoval náročný program Filipa Kohna. Během pěti týdnů se příbramský mladík postaví na start hned tří soutěží. První soutěž má Filip již za sebou. Druhý červencový víkend totiž patřil Rally Bohemia, pátému dílu ze seriálu PSG Mistrovství České republiky v rally. Na mladoboleslavské soutěži se Filip Kohn představil společně s Tomášem Střeskou a oba se do města automobilů hodně těšili. „Jelikož máme letos v programu starty na světových soutěžích, tak na domácí rally jsme se velice těšili. Během samotné soutěže jsme cítili velkou podporu od fanoušků, a to nejenom na rychlostních zkouškách, ale i v servisu. Chtěl bych jim za jejich přízeň moc poděkovat,“ uvedl Filip Kohn.
Rally Bohemia byla opět rozdělena do tří dnů, dvou etap a dvanácti rychlostních zkoušek. Filip s Tomášem dostali od pořadatelů startovní číslo 17, a jelikož ve třídě RC3 neměli soupeře, jeli si „vlastní soutěž“. V pátek byl na programu shakedown a divácky atraktivní erzeta v Sosnové. Kohn zde zajel 16. nejrychlejší čas, ale hlavní závod měl ještě před sebou. V sobotu bylo v harmonogramu dalších pět erzet. Posádka ve Fordu Fiesta Rally3 zvládla všechny nástrahy a v odpoledních hodinách předávala vůz do uzavřeného parkoviště na 14. místě v absolutní klasifikaci a 11. místě mezi Čechy. Druhá etapa měla šest rychlostních zkoušek a mezi nimi i RZ Zvířetice, kde se jelo zčásti po šotolině, a na tu se Filip těšil obzvláště. Je to dáno tím, že dvacetiletý mladík si libuje na nezpevněném povrchu, což náležitě ukázal i na Bohemce. Při prvním průjezdu to byl devátý nejrychlejší čas, ve druhém se dostal s dosaženým časem dokonce do TOP 5. „Rally Bohemia byla z našeho pohledu povedený závod, i když jednoduché to rozhodně nebylo. Soutěž měla krásné rychlostní zkoušky a já se nejvíce těšil na RZ Zvířetice. Samotný výsledek mohl být jistě lepší, nebýt technického problému a drobných jezdeckých chyb. Co se týká Fiesty, ta fungovala skvěle. Pouze v závěru jedné zkoušky nám praskla kovová spona a uvolnila se hadice od turba. Tady jsme ztratili cirka šest vteřin. Po erzetě jsme závadu opravili a mohli v dobrém tempu pokračovat dál. Trošku se mi nepovedla první nedělní zkouška, kde jsem se přetočil. Na co jsem ale hodně pyšný, je naopak poslední zkouška celé rally. To bylo z mé strany nejvíc, takový flat out, tady jsem se opravdu hodně kousl. No a výsledný čas, to je prostě paráda. Celkově jsem se startem v Mladé Boleslavi spokojený. Byl cítit progres a také zkušenosti, které jsem letos posbíral ve světě. Od začátku jsme měli dobré tempo,“ ohlédl se za soutěží příbramský mladík. Posádka Filip Kohn – Tomáš Střeska nakonec obsadila desátou příčku absolutně a mezi Čechy byli kluci devátí. „Chtěl bych poděkovat celému týmu za skvělou přípravu auta i práci během soutěže. Díky patří i Tomášovi, který opět předvedl 100% výkon. A dík patří i mnoha fanouškům, kteří nás po celou rally hnali vpřed,“ nezapomněl na podporu nejenom z vlastních řad Filip Kohn.
Bohemka odstartovala náročný program, neboť hned po skončení rally Filip spěchal na letiště. Společně s koučem Jaromírem Jiříkem pak absolvoval fyzické soustředění ve Francii. Po jeho skončení má Filip krátkou chvíli na oddych a hlavně hluboké nadechnutí. Zanedlouho jej totiž čekají dva ostré starty na světových soutěžích. „Nejprve to bude osmý podnik ze světového kalendáře - Rally Estonia, a za čtrnáct dní startuje Secto Rally Finland. Obě soutěže se jedou na šotolině, takže si jistě dovedete představit, jak moc se těším. Zbývající starty v letošní sezoně by měly být spojené s Tomem Woodburnem. Společně se postavíme i na start Central Europe Rally na konci října. Já věřím, že smůly jsme si letos ve světě vybrali již dost a druhá polovina roku se ponese v lepším světle výsledků. Držte nám palce,“ přiblížil nejbližší program Filip Kohn.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.