Potřetí se postavil Filip Kohn na start Rally Bohemia a opět to byla soutěž se šťastným koncem. Letošní boleslavská soutěž nebyla jednoduchá, ale dvacetiletý příbramský jezdec se společně s Tomášem Střeskou dostali na konci rally do TOP 10.
Začátek letních prázdnin odstartoval náročný program Filipa Kohna. Během pěti týdnů se příbramský mladík postaví na start hned tří soutěží. První soutěž má Filip již za sebou. Druhý červencový víkend totiž patřil Rally Bohemia, pátému dílu ze seriálu PSG Mistrovství České republiky v rally. Na mladoboleslavské soutěži se Filip Kohn představil společně s Tomášem Střeskou a oba se do města automobilů hodně těšili. „Jelikož máme letos v programu starty na světových soutěžích, tak na domácí rally jsme se velice těšili. Během samotné soutěže jsme cítili velkou podporu od fanoušků, a to nejenom na rychlostních zkouškách, ale i v servisu. Chtěl bych jim za jejich přízeň moc poděkovat,“ uvedl Filip Kohn.
Rally Bohemia byla opět rozdělena do tří dnů, dvou etap a dvanácti rychlostních zkoušek. Filip s Tomášem dostali od pořadatelů startovní číslo 17, a jelikož ve třídě RC3 neměli soupeře, jeli si „vlastní soutěž“. V pátek byl na programu shakedown a divácky atraktivní erzeta v Sosnové. Kohn zde zajel 16. nejrychlejší čas, ale hlavní závod měl ještě před sebou. V sobotu bylo v harmonogramu dalších pět erzet. Posádka ve Fordu Fiesta Rally3 zvládla všechny nástrahy a v odpoledních hodinách předávala vůz do uzavřeného parkoviště na 14. místě v absolutní klasifikaci a 11. místě mezi Čechy. Druhá etapa měla šest rychlostních zkoušek a mezi nimi i RZ Zvířetice, kde se jelo zčásti po šotolině, a na tu se Filip těšil obzvláště. Je to dáno tím, že dvacetiletý mladík si libuje na nezpevněném povrchu, což náležitě ukázal i na Bohemce. Při prvním průjezdu to byl devátý nejrychlejší čas, ve druhém se dostal s dosaženým časem dokonce do TOP 5. „Rally Bohemia byla z našeho pohledu povedený závod, i když jednoduché to rozhodně nebylo. Soutěž měla krásné rychlostní zkoušky a já se nejvíce těšil na RZ Zvířetice. Samotný výsledek mohl být jistě lepší, nebýt technického problému a drobných jezdeckých chyb. Co se týká Fiesty, ta fungovala skvěle. Pouze v závěru jedné zkoušky nám praskla kovová spona a uvolnila se hadice od turba. Tady jsme ztratili cirka šest vteřin. Po erzetě jsme závadu opravili a mohli v dobrém tempu pokračovat dál. Trošku se mi nepovedla první nedělní zkouška, kde jsem se přetočil. Na co jsem ale hodně pyšný, je naopak poslední zkouška celé rally. To bylo z mé strany nejvíc, takový flat out, tady jsem se opravdu hodně kousl. No a výsledný čas, to je prostě paráda. Celkově jsem se startem v Mladé Boleslavi spokojený. Byl cítit progres a také zkušenosti, které jsem letos posbíral ve světě. Od začátku jsme měli dobré tempo,“ ohlédl se za soutěží příbramský mladík. Posádka Filip Kohn – Tomáš Střeska nakonec obsadila desátou příčku absolutně a mezi Čechy byli kluci devátí. „Chtěl bych poděkovat celému týmu za skvělou přípravu auta i práci během soutěže. Díky patří i Tomášovi, který opět předvedl 100% výkon. A dík patří i mnoha fanouškům, kteří nás po celou rally hnali vpřed,“ nezapomněl na podporu nejenom z vlastních řad Filip Kohn.
Bohemka odstartovala náročný program, neboť hned po skončení rally Filip spěchal na letiště. Společně s koučem Jaromírem Jiříkem pak absolvoval fyzické soustředění ve Francii. Po jeho skončení má Filip krátkou chvíli na oddych a hlavně hluboké nadechnutí. Zanedlouho jej totiž čekají dva ostré starty na světových soutěžích. „Nejprve to bude osmý podnik ze světového kalendáře - Rally Estonia, a za čtrnáct dní startuje Secto Rally Finland. Obě soutěže se jedou na šotolině, takže si jistě dovedete představit, jak moc se těším. Zbývající starty v letošní sezoně by měly být spojené s Tomem Woodburnem. Společně se postavíme i na start Central Europe Rally na konci října. Já věřím, že smůly jsme si letos ve světě vybrali již dost a druhá polovina roku se ponese v lepším světle výsledků. Držte nám palce,“ přiblížil nejbližší program Filip Kohn.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.