Potřetí se postavil Filip Kohn na start Rally Bohemia a opět to byla soutěž se šťastným koncem. Letošní boleslavská soutěž nebyla jednoduchá, ale dvacetiletý příbramský jezdec se společně s Tomášem Střeskou dostali na konci rally do TOP 10.
Začátek letních prázdnin odstartoval náročný program Filipa Kohna. Během pěti týdnů se příbramský mladík postaví na start hned tří soutěží. První soutěž má Filip již za sebou. Druhý červencový víkend totiž patřil Rally Bohemia, pátému dílu ze seriálu PSG Mistrovství České republiky v rally. Na mladoboleslavské soutěži se Filip Kohn představil společně s Tomášem Střeskou a oba se do města automobilů hodně těšili. „Jelikož máme letos v programu starty na světových soutěžích, tak na domácí rally jsme se velice těšili. Během samotné soutěže jsme cítili velkou podporu od fanoušků, a to nejenom na rychlostních zkouškách, ale i v servisu. Chtěl bych jim za jejich přízeň moc poděkovat,“ uvedl Filip Kohn.
Rally Bohemia byla opět rozdělena do tří dnů, dvou etap a dvanácti rychlostních zkoušek. Filip s Tomášem dostali od pořadatelů startovní číslo 17, a jelikož ve třídě RC3 neměli soupeře, jeli si „vlastní soutěž“. V pátek byl na programu shakedown a divácky atraktivní erzeta v Sosnové. Kohn zde zajel 16. nejrychlejší čas, ale hlavní závod měl ještě před sebou. V sobotu bylo v harmonogramu dalších pět erzet. Posádka ve Fordu Fiesta Rally3 zvládla všechny nástrahy a v odpoledních hodinách předávala vůz do uzavřeného parkoviště na 14. místě v absolutní klasifikaci a 11. místě mezi Čechy. Druhá etapa měla šest rychlostních zkoušek a mezi nimi i RZ Zvířetice, kde se jelo zčásti po šotolině, a na tu se Filip těšil obzvláště. Je to dáno tím, že dvacetiletý mladík si libuje na nezpevněném povrchu, což náležitě ukázal i na Bohemce. Při prvním průjezdu to byl devátý nejrychlejší čas, ve druhém se dostal s dosaženým časem dokonce do TOP 5. „Rally Bohemia byla z našeho pohledu povedený závod, i když jednoduché to rozhodně nebylo. Soutěž měla krásné rychlostní zkoušky a já se nejvíce těšil na RZ Zvířetice. Samotný výsledek mohl být jistě lepší, nebýt technického problému a drobných jezdeckých chyb. Co se týká Fiesty, ta fungovala skvěle. Pouze v závěru jedné zkoušky nám praskla kovová spona a uvolnila se hadice od turba. Tady jsme ztratili cirka šest vteřin. Po erzetě jsme závadu opravili a mohli v dobrém tempu pokračovat dál. Trošku se mi nepovedla první nedělní zkouška, kde jsem se přetočil. Na co jsem ale hodně pyšný, je naopak poslední zkouška celé rally. To bylo z mé strany nejvíc, takový flat out, tady jsem se opravdu hodně kousl. No a výsledný čas, to je prostě paráda. Celkově jsem se startem v Mladé Boleslavi spokojený. Byl cítit progres a také zkušenosti, které jsem letos posbíral ve světě. Od začátku jsme měli dobré tempo,“ ohlédl se za soutěží příbramský mladík. Posádka Filip Kohn – Tomáš Střeska nakonec obsadila desátou příčku absolutně a mezi Čechy byli kluci devátí. „Chtěl bych poděkovat celému týmu za skvělou přípravu auta i práci během soutěže. Díky patří i Tomášovi, který opět předvedl 100% výkon. A dík patří i mnoha fanouškům, kteří nás po celou rally hnali vpřed,“ nezapomněl na podporu nejenom z vlastních řad Filip Kohn.
Bohemka odstartovala náročný program, neboť hned po skončení rally Filip spěchal na letiště. Společně s koučem Jaromírem Jiříkem pak absolvoval fyzické soustředění ve Francii. Po jeho skončení má Filip krátkou chvíli na oddych a hlavně hluboké nadechnutí. Zanedlouho jej totiž čekají dva ostré starty na světových soutěžích. „Nejprve to bude osmý podnik ze světového kalendáře - Rally Estonia, a za čtrnáct dní startuje Secto Rally Finland. Obě soutěže se jedou na šotolině, takže si jistě dovedete představit, jak moc se těším. Zbývající starty v letošní sezoně by měly být spojené s Tomem Woodburnem. Společně se postavíme i na start Central Europe Rally na konci října. Já věřím, že smůly jsme si letos ve světě vybrali již dost a druhá polovina roku se ponese v lepším světle výsledků. Držte nám palce,“ přiblížil nejbližší program Filip Kohn.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.