Historic Vltava Rallye a Rallye Šumava Klatovy se i v roce 2023 mohou pochlubit skvělým jezdeckým obsazením. Sčítání po uzávěrce přihlášek ukázalo, že bychom měli na tratích vidět 69 účastníků historického klání a také 78 soudobých vozů, které budou bojovat o vteřinky a o body do prestižních šampionátů. Soutěže proběhnou 21. – 23. 4. 2023, vše důležité k nim je k dispozici na stránkách www.pamk.cz.
Velikonočními svátky se uzavřela možnost přihlášení na 31. Historic Vltava Rallye i 57. Rallye Šumava Klatovy, zejména v posledních dnech se každodenně na seznamu zaregistrovaných objevovala atraktivní jména. Druhá jmenovaná soutěž je stále vyhrazena moderním vozům a dá se tedy čekat, že právě její účastníci pojedou v hodně vysokém tempu, zárukou toho by měla být účast kompletní sestavy reálných zájemců o titul absolutních mistrů České republiky pro rok 2023. Na poslední chvíli totiž přibyla ve startovní listině i dvojice Filip Mareš – Radovan Bucha, která sice pojede s vypůjčeným autem, ale i s ním se bude snažit uhájit své průběžné vedení v národním šampionátu. Mareš letos preferuje zahraniční starty, Šumavu si ale ujít nenechal a přidal se do seznamu soupeřů dvojice Jan Kopecký – Jan Hloušek, která bude s novým vozem Škoda Fabia RS Rally2 obhajovat loňské klatovské prvenství. Před rokem kosteleckému pilotovi pomohly k vítězství i technické potíže Fordu Focus WRC plzeňské dvojice Václav Pech – Petr Uhel, pro Západočechy jsou tyto vzpomínky naopak velkou motivací pro letošní odvetu. Sestava největších favoritů je shodná s loňskou, a protože i výsledky březnové úvodní soutěže MČR byly letos stejné s loňskými, pojede v Klatovech znovu po roce Pech na kapotě s jedničkou, Mareš s dvojkou a Kopecký s trojkou. Kandidátů prvenství bude ale samozřejmě víc a zejména mladíci stále zrychlují. Se startovními čísly 4 a 5 tak budou závodit moravské naděje Dominik Stříteský či Adam Březík, do boje o nejvyšší příčky se však budou chtít zapojit také Věroslav Cvrček či Václav Kopáček nebo i překvapení loňské sezóny v podobě okruhového jezdce Aleše Jiráska.
Těšit se můžeme i na souboje v jednotlivých třídách, jsme moc zvědavi například na velkou novinku v podobě Toyoty Yaris GR, kterou budou po šumavských tratích vodit sourozenci Engovi. Diváci v Pošumaví budou tentokrát hodně zvědavi také na kategorii 2WD, kde se bude o přední příčky ucházet hned několik špičkových jezdců z jihozápadních Čech, ať už jde o Jakuba Talaše, Dominika Novotného, Michala Kramla či Václava Stejskala mladšího.
Mezinárodní měření sil v rámci 31. Historic Vltava Rallye mělo svou uzávěrku už o pár dní dříve, můžeme si tedy jen zopakovat, že nás čeká opravdu excelentní bitva celé evropské špičky, dodejme ještě, že čestnou jedničku si nalepí na Audi Quattro obhájce prvenství Ital ´Zippo´. Velikonoce doplnily zejména národní startovní listinu, která letos začíná startovním číslem 41 a končí číslem 83 a paradoxně přináší více novinek než měření soudobých aut. Nespornými hlavními favority ´české Vltavy´ budou obhájci loňského prvenství Vlastimil Neumann s Martinem Hlavatým, kteří pojedou s technikou zase o fous rychlejší než loni, mezi historické vozy totiž už patří i jejich zbrusu nově připravený extovární Mitsubishi Lancer Evo III. Těšit se můžeme i na premiéru Opelu Ascona 400 Miroslava Janoty a Petra Nováka nebo na novou zbraň velezkušených Jindřicha Štolfy a Zdeňka Hawla, kterým bude kultovní Ford Escort RS 1600. O víkendu 21. – 23. dubna nás zkrátka čeká parádní soutěžení na všech frontách, pro diváky je u tratí připraveno celkem 19 přehledných diváckých míst.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.