Historic Vltava Rallye a Rallye Šumava Klatovy se i v roce 2023 mohou pochlubit skvělým jezdeckým obsazením. Sčítání po uzávěrce přihlášek ukázalo, že bychom měli na tratích vidět 69 účastníků historického klání a také 78 soudobých vozů, které budou bojovat o vteřinky a o body do prestižních šampionátů. Soutěže proběhnou 21. – 23. 4. 2023, vše důležité k nim je k dispozici na stránkách www.pamk.cz.
Velikonočními svátky se uzavřela možnost přihlášení na 31. Historic Vltava Rallye i 57. Rallye Šumava Klatovy, zejména v posledních dnech se každodenně na seznamu zaregistrovaných objevovala atraktivní jména. Druhá jmenovaná soutěž je stále vyhrazena moderním vozům a dá se tedy čekat, že právě její účastníci pojedou v hodně vysokém tempu, zárukou toho by měla být účast kompletní sestavy reálných zájemců o titul absolutních mistrů České republiky pro rok 2023. Na poslední chvíli totiž přibyla ve startovní listině i dvojice Filip Mareš – Radovan Bucha, která sice pojede s vypůjčeným autem, ale i s ním se bude snažit uhájit své průběžné vedení v národním šampionátu. Mareš letos preferuje zahraniční starty, Šumavu si ale ujít nenechal a přidal se do seznamu soupeřů dvojice Jan Kopecký – Jan Hloušek, která bude s novým vozem Škoda Fabia RS Rally2 obhajovat loňské klatovské prvenství. Před rokem kosteleckému pilotovi pomohly k vítězství i technické potíže Fordu Focus WRC plzeňské dvojice Václav Pech – Petr Uhel, pro Západočechy jsou tyto vzpomínky naopak velkou motivací pro letošní odvetu. Sestava největších favoritů je shodná s loňskou, a protože i výsledky březnové úvodní soutěže MČR byly letos stejné s loňskými, pojede v Klatovech znovu po roce Pech na kapotě s jedničkou, Mareš s dvojkou a Kopecký s trojkou. Kandidátů prvenství bude ale samozřejmě víc a zejména mladíci stále zrychlují. Se startovními čísly 4 a 5 tak budou závodit moravské naděje Dominik Stříteský či Adam Březík, do boje o nejvyšší příčky se však budou chtít zapojit také Věroslav Cvrček či Václav Kopáček nebo i překvapení loňské sezóny v podobě okruhového jezdce Aleše Jiráska.
Těšit se můžeme i na souboje v jednotlivých třídách, jsme moc zvědavi například na velkou novinku v podobě Toyoty Yaris GR, kterou budou po šumavských tratích vodit sourozenci Engovi. Diváci v Pošumaví budou tentokrát hodně zvědavi také na kategorii 2WD, kde se bude o přední příčky ucházet hned několik špičkových jezdců z jihozápadních Čech, ať už jde o Jakuba Talaše, Dominika Novotného, Michala Kramla či Václava Stejskala mladšího.
Mezinárodní měření sil v rámci 31. Historic Vltava Rallye mělo svou uzávěrku už o pár dní dříve, můžeme si tedy jen zopakovat, že nás čeká opravdu excelentní bitva celé evropské špičky, dodejme ještě, že čestnou jedničku si nalepí na Audi Quattro obhájce prvenství Ital ´Zippo´. Velikonoce doplnily zejména národní startovní listinu, která letos začíná startovním číslem 41 a končí číslem 83 a paradoxně přináší více novinek než měření soudobých aut. Nespornými hlavními favority ´české Vltavy´ budou obhájci loňského prvenství Vlastimil Neumann s Martinem Hlavatým, kteří pojedou s technikou zase o fous rychlejší než loni, mezi historické vozy totiž už patří i jejich zbrusu nově připravený extovární Mitsubishi Lancer Evo III. Těšit se můžeme i na premiéru Opelu Ascona 400 Miroslava Janoty a Petra Nováka nebo na novou zbraň velezkušených Jindřicha Štolfy a Zdeňka Hawla, kterým bude kultovní Ford Escort RS 1600. O víkendu 21. – 23. dubna nás zkrátka čeká parádní soutěžení na všech frontách, pro diváky je u tratí připraveno celkem 19 přehledných diváckých míst.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?