Historic Vltava Rallye a Rallye Šumava Klatovy se i v roce 2023 mohou pochlubit skvělým jezdeckým obsazením. Sčítání po uzávěrce přihlášek ukázalo, že bychom měli na tratích vidět 69 účastníků historického klání a také 78 soudobých vozů, které budou bojovat o vteřinky a o body do prestižních šampionátů. Soutěže proběhnou 21. – 23. 4. 2023, vše důležité k nim je k dispozici na stránkách www.pamk.cz.
Velikonočními svátky se uzavřela možnost přihlášení na 31. Historic Vltava Rallye i 57. Rallye Šumava Klatovy, zejména v posledních dnech se každodenně na seznamu zaregistrovaných objevovala atraktivní jména. Druhá jmenovaná soutěž je stále vyhrazena moderním vozům a dá se tedy čekat, že právě její účastníci pojedou v hodně vysokém tempu, zárukou toho by měla být účast kompletní sestavy reálných zájemců o titul absolutních mistrů České republiky pro rok 2023. Na poslední chvíli totiž přibyla ve startovní listině i dvojice Filip Mareš – Radovan Bucha, která sice pojede s vypůjčeným autem, ale i s ním se bude snažit uhájit své průběžné vedení v národním šampionátu. Mareš letos preferuje zahraniční starty, Šumavu si ale ujít nenechal a přidal se do seznamu soupeřů dvojice Jan Kopecký – Jan Hloušek, která bude s novým vozem Škoda Fabia RS Rally2 obhajovat loňské klatovské prvenství. Před rokem kosteleckému pilotovi pomohly k vítězství i technické potíže Fordu Focus WRC plzeňské dvojice Václav Pech – Petr Uhel, pro Západočechy jsou tyto vzpomínky naopak velkou motivací pro letošní odvetu. Sestava největších favoritů je shodná s loňskou, a protože i výsledky březnové úvodní soutěže MČR byly letos stejné s loňskými, pojede v Klatovech znovu po roce Pech na kapotě s jedničkou, Mareš s dvojkou a Kopecký s trojkou. Kandidátů prvenství bude ale samozřejmě víc a zejména mladíci stále zrychlují. Se startovními čísly 4 a 5 tak budou závodit moravské naděje Dominik Stříteský či Adam Březík, do boje o nejvyšší příčky se však budou chtít zapojit také Věroslav Cvrček či Václav Kopáček nebo i překvapení loňské sezóny v podobě okruhového jezdce Aleše Jiráska.
Těšit se můžeme i na souboje v jednotlivých třídách, jsme moc zvědavi například na velkou novinku v podobě Toyoty Yaris GR, kterou budou po šumavských tratích vodit sourozenci Engovi. Diváci v Pošumaví budou tentokrát hodně zvědavi také na kategorii 2WD, kde se bude o přední příčky ucházet hned několik špičkových jezdců z jihozápadních Čech, ať už jde o Jakuba Talaše, Dominika Novotného, Michala Kramla či Václava Stejskala mladšího.
Mezinárodní měření sil v rámci 31. Historic Vltava Rallye mělo svou uzávěrku už o pár dní dříve, můžeme si tedy jen zopakovat, že nás čeká opravdu excelentní bitva celé evropské špičky, dodejme ještě, že čestnou jedničku si nalepí na Audi Quattro obhájce prvenství Ital ´Zippo´. Velikonoce doplnily zejména národní startovní listinu, která letos začíná startovním číslem 41 a končí číslem 83 a paradoxně přináší více novinek než měření soudobých aut. Nespornými hlavními favority ´české Vltavy´ budou obhájci loňského prvenství Vlastimil Neumann s Martinem Hlavatým, kteří pojedou s technikou zase o fous rychlejší než loni, mezi historické vozy totiž už patří i jejich zbrusu nově připravený extovární Mitsubishi Lancer Evo III. Těšit se můžeme i na premiéru Opelu Ascona 400 Miroslava Janoty a Petra Nováka nebo na novou zbraň velezkušených Jindřicha Štolfy a Zdeňka Hawla, kterým bude kultovní Ford Escort RS 1600. O víkendu 21. – 23. dubna nás zkrátka čeká parádní soutěžení na všech frontách, pro diváky je u tratí připraveno celkem 19 přehledných diváckých míst.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.