Klatovské startovky letos zaplnilo téměř 150 posádek

Rally Šumava (CZE)
Rally Šumava (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Karel Špaček 17. dubna 2023 16:57
Sdílej:

Historic Vltava Rallye a Rallye Šumava Klatovy se i v roce 2023 mohou pochlubit skvělým jezdeckým obsazením. Sčítání po uzávěrce přihlášek ukázalo, že bychom měli na tratích vidět 69 účastníků historického klání a také 78 soudobých vozů, které budou bojovat o vteřinky a o body do prestižních šampionátů. Soutěže proběhnou 21. – 23. 4. 2023, vše důležité k nim je k dispozici na stránkách www.pamk.cz.

Velikonočními svátky se uzavřela možnost přihlášení na 31. Historic Vltava Rallye i 57. Rallye Šumava Klatovy, zejména v posledních dnech se každodenně na seznamu zaregistrovaných objevovala atraktivní jména. Druhá jmenovaná soutěž je stále vyhrazena moderním vozům a dá se tedy čekat, že právě její účastníci pojedou v hodně vysokém tempu, zárukou toho by měla být účast kompletní sestavy reálných zájemců o titul absolutních mistrů České republiky pro rok 2023. Na poslední chvíli totiž přibyla ve startovní listině i dvojice Filip Mareš – Radovan Bucha, která sice pojede s vypůjčeným autem, ale i s ním se bude snažit uhájit své průběžné vedení v národním šampionátu. Mareš letos preferuje zahraniční starty, Šumavu si ale ujít nenechal a přidal se do seznamu soupeřů dvojice Jan Kopecký – Jan Hloušek, která bude s novým vozem Škoda Fabia RS Rally2 obhajovat loňské klatovské prvenství. Před rokem kosteleckému pilotovi pomohly k vítězství i technické potíže Fordu Focus WRC plzeňské dvojice Václav Pech – Petr Uhel, pro Západočechy jsou tyto vzpomínky naopak velkou motivací pro letošní odvetu. Sestava největších favoritů je shodná s loňskou, a protože i výsledky březnové úvodní soutěže MČR byly letos stejné s loňskými, pojede v Klatovech znovu po roce Pech na kapotě s jedničkou, Mareš s dvojkou a Kopecký s trojkou. Kandidátů prvenství bude ale samozřejmě víc a zejména mladíci stále zrychlují. Se startovními čísly 4 a 5 tak budou závodit moravské naděje Dominik Stříteský či Adam Březík, do boje o nejvyšší příčky se však budou chtít zapojit také Věroslav Cvrček či Václav Kopáček nebo i překvapení loňské sezóny v podobě okruhového jezdce Aleše Jiráska.

Těšit se můžeme i na souboje v jednotlivých třídách, jsme moc zvědavi například na velkou novinku v podobě Toyoty Yaris GR, kterou budou po šumavských tratích vodit sourozenci Engovi. Diváci v Pošumaví budou tentokrát hodně zvědavi také na kategorii 2WD, kde se bude o přední příčky ucházet hned několik špičkových jezdců z jihozápadních Čech, ať už jde o Jakuba Talaše, Dominika Novotného, Michala Kramla či Václava Stejskala mladšího.

Mezinárodní měření sil v rámci 31. Historic Vltava Rallye mělo svou uzávěrku už o pár dní dříve, můžeme si tedy jen zopakovat, že nás čeká opravdu excelentní bitva celé evropské špičky, dodejme ještě, že čestnou jedničku si nalepí na Audi Quattro obhájce prvenství Ital ´Zippo´. Velikonoce doplnily zejména národní startovní listinu, která letos začíná startovním číslem 41 a končí číslem 83 a paradoxně přináší více novinek než měření soudobých aut. Nespornými hlavními favority ´české Vltavy´ budou obhájci loňského prvenství Vlastimil Neumann s Martinem Hlavatým, kteří pojedou s technikou zase o fous rychlejší než loni, mezi historické vozy totiž už patří i jejich zbrusu nově připravený extovární Mitsubishi Lancer Evo III. Těšit se můžeme i na premiéru Opelu Ascona 400 Miroslava Janoty a Petra Nováka nebo na novou zbraň velezkušených Jindřicha Štolfy a Zdeňka Hawla, kterým bude kultovní Ford Escort RS 1600. O víkendu 21. – 23. dubna nás zkrátka čeká parádní soutěžení na všech frontách, pro diváky je u tratí připraveno celkem 19 přehledných diváckých míst.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.