O prvním říjnovém víkendu se zakončí letošní šestidílný seriál Peugeot Rally Cup. Celkové cupové vítězství vybojovala s předstihem posádka Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát, která závěrečný podnik vynechá. Druhé místo zatím drží polská dvojice Filip Pindel – Krzysztof Pietruszka, ale předstihnout ji může ještě Miroslav Číž. Rozhodnuto tedy není, takže 43. INVELT Rally Pačejov slibuje zajímavou podívanou.
V letošním šestém ročníku Peugeot Rally Cupu dominoval Jaromír Tarabus, který proměnil pět startů v pět jednoznačných vítězství. Vzhledem k jeho absenci budou v Pačejově o první místo v cupu bojovat konkurenční posádky. Papírovým favoritem se tak rázem stává mladoboleslavský Miroslav Číž, který obsadil druhé místo jak na domácí Bohemce, tak i v dramatickém finiši srpnové Barumky.
„Na Invelt Rally Pačejov jsem poprvé startoval v loňském roce. Je to pěkná soutěž, ale na rychlostních zkouškách je hodně nástrah a záludných pasáží. Pojedeme, jak nejlépe umíme, musíme však být obezřetní. Nechci se zbytečně znervózňovat myšlenkami na celkové druhé místo. Uvidíme, co nám závěrečný podnik přinese,“ prozradil Miroslav Číž během seznamovacích jízd. Na Rally Pačejov odstartuje se spolujezdcem Vladimírem Libenským a s vozem Peugeot 208 R2.
S modernějším a silnějším vozem Peugeot 208 Rally4 se podruhé v letošní sezóně představí Lukáš Krupička, který má Pačejov rád, i když na něj nemá jen dobré vzpomínky. „Na Pačejově jsem toho zažil opravdu hodně. Vítězství v juniorech i velkou ránu. K téhle soutěži mám navíc speciální vztah, protože v roce 1977 ji děda vyhrál absolutně. Chtěl bych zajet slušný výsledek, ale letos jsem toho moc nenajel. Vlastně jen Bohemku na vodě, takže bych se rád svezl na suchu. Uvidíme, jak vyjde počasí, každopádně se moc těším,“ řekl Lukáš Krupička. Na Pačejově ho bude navigovat Milan Klička.
„Poslední soutěž vybízí k hodnocení celého ročníku, zejména když je o vítězi cupu už rozhodnuto. Nicméně nepředbíhejme, protože Rally Pačejov může ještě přinést zajímavý boj o stříbro. Přesto si dovolím malé ohlédnutí za letoškem už dnes. Úroveň našeho cupu rok od roku roste, zvyšuje se počet jezdců s novým vozem 208 Rally4 a roste zájem ze strany zahraničních posádek. Můžeme být tedy spokojeni. Velmi přínosná byla i účast špičkové posádky Tarabus – Trunkát, za kterou vždy přijelo velké množství jejich příznivců a která ukázala obrovský potenciál nového speciálu 208 Rally4. Úspěch letošní cupové sezóny bude silnou motivací pro plánování dalšího, v pořadí už sedmého ročníku,“ řekl Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
Třiačtyřicátý ročník INVELT Rally Pačejov bude probíhat od pátku 30. září do neděle 2. října v okolí Pačejova, Horažďovic a Strakonic.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.