O prvním říjnovém víkendu se zakončí letošní šestidílný seriál Peugeot Rally Cup. Celkové cupové vítězství vybojovala s předstihem posádka Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát, která závěrečný podnik vynechá. Druhé místo zatím drží polská dvojice Filip Pindel – Krzysztof Pietruszka, ale předstihnout ji může ještě Miroslav Číž. Rozhodnuto tedy není, takže 43. INVELT Rally Pačejov slibuje zajímavou podívanou.
V letošním šestém ročníku Peugeot Rally Cupu dominoval Jaromír Tarabus, který proměnil pět startů v pět jednoznačných vítězství. Vzhledem k jeho absenci budou v Pačejově o první místo v cupu bojovat konkurenční posádky. Papírovým favoritem se tak rázem stává mladoboleslavský Miroslav Číž, který obsadil druhé místo jak na domácí Bohemce, tak i v dramatickém finiši srpnové Barumky.
„Na Invelt Rally Pačejov jsem poprvé startoval v loňském roce. Je to pěkná soutěž, ale na rychlostních zkouškách je hodně nástrah a záludných pasáží. Pojedeme, jak nejlépe umíme, musíme však být obezřetní. Nechci se zbytečně znervózňovat myšlenkami na celkové druhé místo. Uvidíme, co nám závěrečný podnik přinese,“ prozradil Miroslav Číž během seznamovacích jízd. Na Rally Pačejov odstartuje se spolujezdcem Vladimírem Libenským a s vozem Peugeot 208 R2.
S modernějším a silnějším vozem Peugeot 208 Rally4 se podruhé v letošní sezóně představí Lukáš Krupička, který má Pačejov rád, i když na něj nemá jen dobré vzpomínky. „Na Pačejově jsem toho zažil opravdu hodně. Vítězství v juniorech i velkou ránu. K téhle soutěži mám navíc speciální vztah, protože v roce 1977 ji děda vyhrál absolutně. Chtěl bych zajet slušný výsledek, ale letos jsem toho moc nenajel. Vlastně jen Bohemku na vodě, takže bych se rád svezl na suchu. Uvidíme, jak vyjde počasí, každopádně se moc těším,“ řekl Lukáš Krupička. Na Pačejově ho bude navigovat Milan Klička.
„Poslední soutěž vybízí k hodnocení celého ročníku, zejména když je o vítězi cupu už rozhodnuto. Nicméně nepředbíhejme, protože Rally Pačejov může ještě přinést zajímavý boj o stříbro. Přesto si dovolím malé ohlédnutí za letoškem už dnes. Úroveň našeho cupu rok od roku roste, zvyšuje se počet jezdců s novým vozem 208 Rally4 a roste zájem ze strany zahraničních posádek. Můžeme být tedy spokojeni. Velmi přínosná byla i účast špičkové posádky Tarabus – Trunkát, za kterou vždy přijelo velké množství jejich příznivců a která ukázala obrovský potenciál nového speciálu 208 Rally4. Úspěch letošní cupové sezóny bude silnou motivací pro plánování dalšího, v pořadí už sedmého ročníku,“ řekl Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
Třiačtyřicátý ročník INVELT Rally Pačejov bude probíhat od pátku 30. září do neděle 2. října v okolí Pačejova, Horažďovic a Strakonic.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.