Šestý podnik Pirelli Rallysprint Série, Poháru 2+ a RSS historických automobilů zná svou detailní podobu. Oficiálně jsou zveřejněny mapy 3. ročníku Futures Contproduct Rally Morava. O vítězi závodu rozhodne šest měřených zkoušek na třech úsecích.
V přípravě Rally Morava, která se pojede potřetí za podpory generálního partnera společnosti Futures Contproduct (se sídlem ve Vranovicích nedaleko Prostějova), pořadatelé čerpali z loňského formátu, ale zároveň se podívali i do předchozích ročníků šternberské soutěže.
Zásadní změnou je nové umístění zázemí soutěže do logistického areálu společnosti NUTREND v Olomouci, kde se nachází i hotel NUTREND World, jehož kongresová část bude sloužit potřebám ředitelství. Startovní a cílová rampa se pak bude nacházet přímo v centru soutěže. Páteční technické přejímky pak proběhnou rovněž v servisním zázemí pochůzkou, budou tak volně přístupné veřejnosti.
Samotný start Futures Contproduct Rally Morava je naplánován na sobotu 17. září v 8 hodin. Na soutěžící čeká 69,60 km rychlostních zkoušek ve dvou sekcích.
Obě sekce završí náročná zkouška Jívová – Těšíkov – Bělkovice, která je nejdelším úsekem závodu. Dlouhodobě také patří mezi posádkami k nejoblíbenějším. Nechyběla ani v jednom ze tří ročníků Rally Morava, a tak účastnici mohou využít zkušeností z předchozích startů.
Diváky pořadatelé zvou na přehledná odbočení ve směru od Hraničných Petrovic (DM4) a Těšíkova (DM5).
Druhá zkouška v sekci RZ Moravský Beroun se objevila v harmonogramu v loňském roce. Letos však pořadatelé její směr otočili, čímž se RZ Jívová – Domašov n. Bystřicí – Moravský Beroun stane pro celé startovní pole zcela novou erzetou. Na této rychlostní zkoušce také posádky pokoří nejvyšší místo soutěže ve výšce 644 m n.m. Pro diváky jsou připravena dvě divácká místa – průjezd Domašovem nad Bystřicí (DM2) a odbočení u Nové Vésky (DM3, příjezd od Norberčan). V obou případech se k trati zkoušky dostanete přes Město Libavá, do Domašova dojedete i přes Hraničné Petrovice.
Úvodním a pro mnohé staronovým úsekem bude RZ Šternberk, Dolní Žleb – Šternberk, Dalov. Tato rychlostní zkouška vychází ze šternberské klasiky Chabičov – Dalov. Právě před cílem v Dalově je realizováno divácké místo (DM1). S délkou 5,50 km bude ideálním testem na „rozehřátí“ posádek i závodních vozů.
„Dvě rychlostní zkoušky s délkou k téměř 15 kilometrům nemají ve sprintech obdoby a za to jsem moc rád, že se pořadatelskému týmu podařilo vyjednat všechna potřebná povolení. Očekávám, že právě zde se bude rozhodovat o vítězi našeho závodu, samozřejmě bych si přál, pokud se tak stalo až v poslední rychlostní zkoušce. Úvodní dalovský test je spíše rychlejšího charakteru, ale zároveň doufám, že bude ideální na úvod sekce. Fanoušky samozřejmě zveme k tratím rychlostních zkoušek, stejně jako do centra v Olomouci, do servisního zázemí v areálu Nutrend,“ komentuje aktuální stav manažer soutěže Miroslav Frýdecký.
Odkaz na mapy
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.