Šestý podnik Pirelli Rallysprint Série, Poháru 2+ a RSS historických automobilů zná svou detailní podobu. Oficiálně jsou zveřejněny mapy 3. ročníku Futures Contproduct Rally Morava. O vítězi závodu rozhodne šest měřených zkoušek na třech úsecích.
V přípravě Rally Morava, která se pojede potřetí za podpory generálního partnera společnosti Futures Contproduct (se sídlem ve Vranovicích nedaleko Prostějova), pořadatelé čerpali z loňského formátu, ale zároveň se podívali i do předchozích ročníků šternberské soutěže.
Zásadní změnou je nové umístění zázemí soutěže do logistického areálu společnosti NUTREND v Olomouci, kde se nachází i hotel NUTREND World, jehož kongresová část bude sloužit potřebám ředitelství. Startovní a cílová rampa se pak bude nacházet přímo v centru soutěže. Páteční technické přejímky pak proběhnou rovněž v servisním zázemí pochůzkou, budou tak volně přístupné veřejnosti.
Samotný start Futures Contproduct Rally Morava je naplánován na sobotu 17. září v 8 hodin. Na soutěžící čeká 69,60 km rychlostních zkoušek ve dvou sekcích.
Obě sekce završí náročná zkouška Jívová – Těšíkov – Bělkovice, která je nejdelším úsekem závodu. Dlouhodobě také patří mezi posádkami k nejoblíbenějším. Nechyběla ani v jednom ze tří ročníků Rally Morava, a tak účastnici mohou využít zkušeností z předchozích startů.
Diváky pořadatelé zvou na přehledná odbočení ve směru od Hraničných Petrovic (DM4) a Těšíkova (DM5).
Druhá zkouška v sekci RZ Moravský Beroun se objevila v harmonogramu v loňském roce. Letos však pořadatelé její směr otočili, čímž se RZ Jívová – Domašov n. Bystřicí – Moravský Beroun stane pro celé startovní pole zcela novou erzetou. Na této rychlostní zkoušce také posádky pokoří nejvyšší místo soutěže ve výšce 644 m n.m. Pro diváky jsou připravena dvě divácká místa – průjezd Domašovem nad Bystřicí (DM2) a odbočení u Nové Vésky (DM3, příjezd od Norberčan). V obou případech se k trati zkoušky dostanete přes Město Libavá, do Domašova dojedete i přes Hraničné Petrovice.
Úvodním a pro mnohé staronovým úsekem bude RZ Šternberk, Dolní Žleb – Šternberk, Dalov. Tato rychlostní zkouška vychází ze šternberské klasiky Chabičov – Dalov. Právě před cílem v Dalově je realizováno divácké místo (DM1). S délkou 5,50 km bude ideálním testem na „rozehřátí“ posádek i závodních vozů.
„Dvě rychlostní zkoušky s délkou k téměř 15 kilometrům nemají ve sprintech obdoby a za to jsem moc rád, že se pořadatelskému týmu podařilo vyjednat všechna potřebná povolení. Očekávám, že právě zde se bude rozhodovat o vítězi našeho závodu, samozřejmě bych si přál, pokud se tak stalo až v poslední rychlostní zkoušce. Úvodní dalovský test je spíše rychlejšího charakteru, ale zároveň doufám, že bude ideální na úvod sekce. Fanoušky samozřejmě zveme k tratím rychlostních zkoušek, stejně jako do centra v Olomouci, do servisního zázemí v areálu Nutrend,“ komentuje aktuální stav manažer soutěže Miroslav Frýdecký.
Odkaz na mapy
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.