Šestý podnik Pirelli Rallysprint Série, Poháru 2+ a RSS historických automobilů zná svou detailní podobu. Oficiálně jsou zveřejněny mapy 3. ročníku Futures Contproduct Rally Morava. O vítězi závodu rozhodne šest měřených zkoušek na třech úsecích.
V přípravě Rally Morava, která se pojede potřetí za podpory generálního partnera společnosti Futures Contproduct (se sídlem ve Vranovicích nedaleko Prostějova), pořadatelé čerpali z loňského formátu, ale zároveň se podívali i do předchozích ročníků šternberské soutěže.
Zásadní změnou je nové umístění zázemí soutěže do logistického areálu společnosti NUTREND v Olomouci, kde se nachází i hotel NUTREND World, jehož kongresová část bude sloužit potřebám ředitelství. Startovní a cílová rampa se pak bude nacházet přímo v centru soutěže. Páteční technické přejímky pak proběhnou rovněž v servisním zázemí pochůzkou, budou tak volně přístupné veřejnosti.
Samotný start Futures Contproduct Rally Morava je naplánován na sobotu 17. září v 8 hodin. Na soutěžící čeká 69,60 km rychlostních zkoušek ve dvou sekcích.
Obě sekce završí náročná zkouška Jívová – Těšíkov – Bělkovice, která je nejdelším úsekem závodu. Dlouhodobě také patří mezi posádkami k nejoblíbenějším. Nechyběla ani v jednom ze tří ročníků Rally Morava, a tak účastnici mohou využít zkušeností z předchozích startů.
Diváky pořadatelé zvou na přehledná odbočení ve směru od Hraničných Petrovic (DM4) a Těšíkova (DM5).
Druhá zkouška v sekci RZ Moravský Beroun se objevila v harmonogramu v loňském roce. Letos však pořadatelé její směr otočili, čímž se RZ Jívová – Domašov n. Bystřicí – Moravský Beroun stane pro celé startovní pole zcela novou erzetou. Na této rychlostní zkoušce také posádky pokoří nejvyšší místo soutěže ve výšce 644 m n.m. Pro diváky jsou připravena dvě divácká místa – průjezd Domašovem nad Bystřicí (DM2) a odbočení u Nové Vésky (DM3, příjezd od Norberčan). V obou případech se k trati zkoušky dostanete přes Město Libavá, do Domašova dojedete i přes Hraničné Petrovice.
Úvodním a pro mnohé staronovým úsekem bude RZ Šternberk, Dolní Žleb – Šternberk, Dalov. Tato rychlostní zkouška vychází ze šternberské klasiky Chabičov – Dalov. Právě před cílem v Dalově je realizováno divácké místo (DM1). S délkou 5,50 km bude ideálním testem na „rozehřátí“ posádek i závodních vozů.
„Dvě rychlostní zkoušky s délkou k téměř 15 kilometrům nemají ve sprintech obdoby a za to jsem moc rád, že se pořadatelskému týmu podařilo vyjednat všechna potřebná povolení. Očekávám, že právě zde se bude rozhodovat o vítězi našeho závodu, samozřejmě bych si přál, pokud se tak stalo až v poslední rychlostní zkoušce. Úvodní dalovský test je spíše rychlejšího charakteru, ale zároveň doufám, že bude ideální na úvod sekce. Fanoušky samozřejmě zveme k tratím rychlostních zkoušek, stejně jako do centra v Olomouci, do servisního zázemí v areálu Nutrend,“ komentuje aktuální stav manažer soutěže Miroslav Frýdecký.
Odkaz na mapy
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.