III. Rally Morava se šedesátkou soutěžních vozů

Rally Morava (CZE)
Rally Morava (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 8. září 2022 15:39
Sdílej:

Pořadatelé Futures Contproduct Rally Morava evidují šedesát registrovaných posádek do seriálů Pirelli Rallysprint Série, Poháru 2+ a RSS historických automobilů. Aktuální propad počtu startujících (i proti loňskému ročníku) je zřejmě způsobem nahuštěným kalendářem domácích soutěží…

Pohled na čelní pozice seznamu přihlášených Futures Contproduct Rally Morava přesto zaručuje zajímavou podívanou. Mezi dvanáctkou účastníků Poháru 2+ nechybí vítěz posledních dvou závodů Adam Březík (Škoda Fabia R5), stejně jako dosavadní lídr průběžného hodnocení Vojtěch Štajf. Ten je stejně jako ve Vyškově přihlášen s vozem Volkswagen Polo GTI R5. Výčet favoritů doplní Martin Vlček (Hyundai i20 R5), Michal Horák, David Tomek, Jiří Hanák, Marek Vlček a Petr Leher (všichni Škoda Fabia R5/Rally2evo). Různorodost startovního pole zaručuje Ford Fiesta R5 Karla Trněného, Mitsubishi Evo IX Pavla Ševčíka a hlavně Mini JCW WRC Tomáše Kurky.

Rozmanitost vozového parku nabídne i kategorie dvoukolek, tedy špička hodnocení Pirelli Rallysprint Série. Do seriálu jednodenních soutěží se po pauze vrací absolutní vítěz z Příbrami (s Fordem WRC) a Plzně (ve skupině 2WD) Jan Dohnal (Renault Clio S1600), kterému se postaví kompletní první šestka průběžného pořadí RSS. Tomu vévodí David Štefan (tentokrát s Ondřejem Vichtorou) před Martinem Mottlem, Michalem Srbem, Egonem Smékalem, Martinem Lehkým a Peterem Surovičem. Tahákem jistě bude vůz Renault Mégane Maxi s dvojicí Josef Peták - Lucie Engová.   

„Trochu nás menší počet startujících zaskočil a budeme si muset vše zanalyzovat. Je těžké nyní říci, proč tomu tak je. Mohu Vás ale všechny ujistit, že jsme ani na chvilku neuvažovali o zrušení závodu. Za to poděkujme našim partnerům, kteří soutěž podporují. Jejich přínos na celkový rozpočet je dnes zcela zásadní. Špička Poháru 2+ i RSS však má svou kvalitu a doufám, že přitáhne do Olomouce a na Šternbersko početné zástupy fanoušků,“ komentuje aktuální stav manažer soutěže Miroslav Frýdecký.

Rally Morava bude předposledním šestým kláním Čermák a Hrachovec ADAM Cup (6 účastníků) a konečné výsledky mohou v předstihu korunovat celkového vítěze. Aktuálně patří vedení Jakubu Jančíkovi před Dominikem Jakešem.

Také počet přihlášených historických automobilů neodpovídá předchozím podnikům Rallysprint Série HA. Čtveřici přihlášených vévodí Martin Klepáč (Peugeot 309 GTI), Stanislav Budil (BMW 2002 TI) a Luboš Dolák (Lada 21011).

www.rally-morava.cz 

III. Futures Contproduct Rally Morava 2022, tiskový servisTomáš Plachý

Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.