Pořadatelé Futures Contproduct Rally Morava evidují šedesát registrovaných posádek do seriálů Pirelli Rallysprint Série, Poháru 2+ a RSS historických automobilů. Aktuální propad počtu startujících (i proti loňskému ročníku) je zřejmě způsobem nahuštěným kalendářem domácích soutěží…
Pohled na čelní pozice seznamu přihlášených Futures Contproduct Rally Morava přesto zaručuje zajímavou podívanou. Mezi dvanáctkou účastníků Poháru 2+ nechybí vítěz posledních dvou závodů Adam Březík (Škoda Fabia R5), stejně jako dosavadní lídr průběžného hodnocení Vojtěch Štajf. Ten je stejně jako ve Vyškově přihlášen s vozem Volkswagen Polo GTI R5. Výčet favoritů doplní Martin Vlček (Hyundai i20 R5), Michal Horák, David Tomek, Jiří Hanák, Marek Vlček a Petr Leher (všichni Škoda Fabia R5/Rally2evo). Různorodost startovního pole zaručuje Ford Fiesta R5 Karla Trněného, Mitsubishi Evo IX Pavla Ševčíka a hlavně Mini JCW WRC Tomáše Kurky.
Rozmanitost vozového parku nabídne i kategorie dvoukolek, tedy špička hodnocení Pirelli Rallysprint Série. Do seriálu jednodenních soutěží se po pauze vrací absolutní vítěz z Příbrami (s Fordem WRC) a Plzně (ve skupině 2WD) Jan Dohnal (Renault Clio S1600), kterému se postaví kompletní první šestka průběžného pořadí RSS. Tomu vévodí David Štefan (tentokrát s Ondřejem Vichtorou) před Martinem Mottlem, Michalem Srbem, Egonem Smékalem, Martinem Lehkým a Peterem Surovičem. Tahákem jistě bude vůz Renault Mégane Maxi s dvojicí Josef Peták - Lucie Engová.
„Trochu nás menší počet startujících zaskočil a budeme si muset vše zanalyzovat. Je těžké nyní říci, proč tomu tak je. Mohu Vás ale všechny ujistit, že jsme ani na chvilku neuvažovali o zrušení závodu. Za to poděkujme našim partnerům, kteří soutěž podporují. Jejich přínos na celkový rozpočet je dnes zcela zásadní. Špička Poháru 2+ i RSS však má svou kvalitu a doufám, že přitáhne do Olomouce a na Šternbersko početné zástupy fanoušků,“ komentuje aktuální stav manažer soutěže Miroslav Frýdecký.
Rally Morava bude předposledním šestým kláním Čermák a Hrachovec ADAM Cup (6 účastníků) a konečné výsledky mohou v předstihu korunovat celkového vítěze. Aktuálně patří vedení Jakubu Jančíkovi před Dominikem Jakešem.
Také počet přihlášených historických automobilů neodpovídá předchozím podnikům Rallysprint Série HA. Čtveřici přihlášených vévodí Martin Klepáč (Peugeot 309 GTI), Stanislav Budil (BMW 2002 TI) a Luboš Dolák (Lada 21011).
www.rally-morava.cz
III. Futures Contproduct Rally Morava 2022, tiskový servisTomáš Plachý
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.