III. Rally Morava se šedesátkou soutěžních vozů

Rally Morava (CZE)
Rally Morava (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 8. září 2022 15:39
Sdílej:

Pořadatelé Futures Contproduct Rally Morava evidují šedesát registrovaných posádek do seriálů Pirelli Rallysprint Série, Poháru 2+ a RSS historických automobilů. Aktuální propad počtu startujících (i proti loňskému ročníku) je zřejmě způsobem nahuštěným kalendářem domácích soutěží…

Pohled na čelní pozice seznamu přihlášených Futures Contproduct Rally Morava přesto zaručuje zajímavou podívanou. Mezi dvanáctkou účastníků Poháru 2+ nechybí vítěz posledních dvou závodů Adam Březík (Škoda Fabia R5), stejně jako dosavadní lídr průběžného hodnocení Vojtěch Štajf. Ten je stejně jako ve Vyškově přihlášen s vozem Volkswagen Polo GTI R5. Výčet favoritů doplní Martin Vlček (Hyundai i20 R5), Michal Horák, David Tomek, Jiří Hanák, Marek Vlček a Petr Leher (všichni Škoda Fabia R5/Rally2evo). Různorodost startovního pole zaručuje Ford Fiesta R5 Karla Trněného, Mitsubishi Evo IX Pavla Ševčíka a hlavně Mini JCW WRC Tomáše Kurky.

Rozmanitost vozového parku nabídne i kategorie dvoukolek, tedy špička hodnocení Pirelli Rallysprint Série. Do seriálu jednodenních soutěží se po pauze vrací absolutní vítěz z Příbrami (s Fordem WRC) a Plzně (ve skupině 2WD) Jan Dohnal (Renault Clio S1600), kterému se postaví kompletní první šestka průběžného pořadí RSS. Tomu vévodí David Štefan (tentokrát s Ondřejem Vichtorou) před Martinem Mottlem, Michalem Srbem, Egonem Smékalem, Martinem Lehkým a Peterem Surovičem. Tahákem jistě bude vůz Renault Mégane Maxi s dvojicí Josef Peták - Lucie Engová.   

„Trochu nás menší počet startujících zaskočil a budeme si muset vše zanalyzovat. Je těžké nyní říci, proč tomu tak je. Mohu Vás ale všechny ujistit, že jsme ani na chvilku neuvažovali o zrušení závodu. Za to poděkujme našim partnerům, kteří soutěž podporují. Jejich přínos na celkový rozpočet je dnes zcela zásadní. Špička Poháru 2+ i RSS však má svou kvalitu a doufám, že přitáhne do Olomouce a na Šternbersko početné zástupy fanoušků,“ komentuje aktuální stav manažer soutěže Miroslav Frýdecký.

Rally Morava bude předposledním šestým kláním Čermák a Hrachovec ADAM Cup (6 účastníků) a konečné výsledky mohou v předstihu korunovat celkového vítěze. Aktuálně patří vedení Jakubu Jančíkovi před Dominikem Jakešem.

Také počet přihlášených historických automobilů neodpovídá předchozím podnikům Rallysprint Série HA. Čtveřici přihlášených vévodí Martin Klepáč (Peugeot 309 GTI), Stanislav Budil (BMW 2002 TI) a Luboš Dolák (Lada 21011).

www.rally-morava.cz 

III. Futures Contproduct Rally Morava 2022, tiskový servisTomáš Plachý

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.