Pořadatelé Futures Contproduct Rally Morava evidují šedesát registrovaných posádek do seriálů Pirelli Rallysprint Série, Poháru 2+ a RSS historických automobilů. Aktuální propad počtu startujících (i proti loňskému ročníku) je zřejmě způsobem nahuštěným kalendářem domácích soutěží…
Pohled na čelní pozice seznamu přihlášených Futures Contproduct Rally Morava přesto zaručuje zajímavou podívanou. Mezi dvanáctkou účastníků Poháru 2+ nechybí vítěz posledních dvou závodů Adam Březík (Škoda Fabia R5), stejně jako dosavadní lídr průběžného hodnocení Vojtěch Štajf. Ten je stejně jako ve Vyškově přihlášen s vozem Volkswagen Polo GTI R5. Výčet favoritů doplní Martin Vlček (Hyundai i20 R5), Michal Horák, David Tomek, Jiří Hanák, Marek Vlček a Petr Leher (všichni Škoda Fabia R5/Rally2evo). Různorodost startovního pole zaručuje Ford Fiesta R5 Karla Trněného, Mitsubishi Evo IX Pavla Ševčíka a hlavně Mini JCW WRC Tomáše Kurky.
Rozmanitost vozového parku nabídne i kategorie dvoukolek, tedy špička hodnocení Pirelli Rallysprint Série. Do seriálu jednodenních soutěží se po pauze vrací absolutní vítěz z Příbrami (s Fordem WRC) a Plzně (ve skupině 2WD) Jan Dohnal (Renault Clio S1600), kterému se postaví kompletní první šestka průběžného pořadí RSS. Tomu vévodí David Štefan (tentokrát s Ondřejem Vichtorou) před Martinem Mottlem, Michalem Srbem, Egonem Smékalem, Martinem Lehkým a Peterem Surovičem. Tahákem jistě bude vůz Renault Mégane Maxi s dvojicí Josef Peták - Lucie Engová.
„Trochu nás menší počet startujících zaskočil a budeme si muset vše zanalyzovat. Je těžké nyní říci, proč tomu tak je. Mohu Vás ale všechny ujistit, že jsme ani na chvilku neuvažovali o zrušení závodu. Za to poděkujme našim partnerům, kteří soutěž podporují. Jejich přínos na celkový rozpočet je dnes zcela zásadní. Špička Poháru 2+ i RSS však má svou kvalitu a doufám, že přitáhne do Olomouce a na Šternbersko početné zástupy fanoušků,“ komentuje aktuální stav manažer soutěže Miroslav Frýdecký.
Rally Morava bude předposledním šestým kláním Čermák a Hrachovec ADAM Cup (6 účastníků) a konečné výsledky mohou v předstihu korunovat celkového vítěze. Aktuálně patří vedení Jakubu Jančíkovi před Dominikem Jakešem.
Také počet přihlášených historických automobilů neodpovídá předchozím podnikům Rallysprint Série HA. Čtveřici přihlášených vévodí Martin Klepáč (Peugeot 309 GTI), Stanislav Budil (BMW 2002 TI) a Luboš Dolák (Lada 21011).
www.rally-morava.cz
III. Futures Contproduct Rally Morava 2022, tiskový servisTomáš Plachý
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.