Pořadatelé Futures Contproduct Rally Morava evidují šedesát registrovaných posádek do seriálů Pirelli Rallysprint Série, Poháru 2+ a RSS historických automobilů. Aktuální propad počtu startujících (i proti loňskému ročníku) je zřejmě způsobem nahuštěným kalendářem domácích soutěží…
Pohled na čelní pozice seznamu přihlášených Futures Contproduct Rally Morava přesto zaručuje zajímavou podívanou. Mezi dvanáctkou účastníků Poháru 2+ nechybí vítěz posledních dvou závodů Adam Březík (Škoda Fabia R5), stejně jako dosavadní lídr průběžného hodnocení Vojtěch Štajf. Ten je stejně jako ve Vyškově přihlášen s vozem Volkswagen Polo GTI R5. Výčet favoritů doplní Martin Vlček (Hyundai i20 R5), Michal Horák, David Tomek, Jiří Hanák, Marek Vlček a Petr Leher (všichni Škoda Fabia R5/Rally2evo). Různorodost startovního pole zaručuje Ford Fiesta R5 Karla Trněného, Mitsubishi Evo IX Pavla Ševčíka a hlavně Mini JCW WRC Tomáše Kurky.
Rozmanitost vozového parku nabídne i kategorie dvoukolek, tedy špička hodnocení Pirelli Rallysprint Série. Do seriálu jednodenních soutěží se po pauze vrací absolutní vítěz z Příbrami (s Fordem WRC) a Plzně (ve skupině 2WD) Jan Dohnal (Renault Clio S1600), kterému se postaví kompletní první šestka průběžného pořadí RSS. Tomu vévodí David Štefan (tentokrát s Ondřejem Vichtorou) před Martinem Mottlem, Michalem Srbem, Egonem Smékalem, Martinem Lehkým a Peterem Surovičem. Tahákem jistě bude vůz Renault Mégane Maxi s dvojicí Josef Peták - Lucie Engová.
„Trochu nás menší počet startujících zaskočil a budeme si muset vše zanalyzovat. Je těžké nyní říci, proč tomu tak je. Mohu Vás ale všechny ujistit, že jsme ani na chvilku neuvažovali o zrušení závodu. Za to poděkujme našim partnerům, kteří soutěž podporují. Jejich přínos na celkový rozpočet je dnes zcela zásadní. Špička Poháru 2+ i RSS však má svou kvalitu a doufám, že přitáhne do Olomouce a na Šternbersko početné zástupy fanoušků,“ komentuje aktuální stav manažer soutěže Miroslav Frýdecký.
Rally Morava bude předposledním šestým kláním Čermák a Hrachovec ADAM Cup (6 účastníků) a konečné výsledky mohou v předstihu korunovat celkového vítěze. Aktuálně patří vedení Jakubu Jančíkovi před Dominikem Jakešem.
Také počet přihlášených historických automobilů neodpovídá předchozím podnikům Rallysprint Série HA. Čtveřici přihlášených vévodí Martin Klepáč (Peugeot 309 GTI), Stanislav Budil (BMW 2002 TI) a Luboš Dolák (Lada 21011).
www.rally-morava.cz
III. Futures Contproduct Rally Morava 2022, tiskový servisTomáš Plachý
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.