Star Rally Historic 2022 zná své vítěze. Souboj o první místo nakonec prohrál vítěz posledních tří ročníků Vlastimil Neumann s vozem Fordem Escort RS Cosworth, neboť o 32,8 vteřiny byla rychlejší posádka Jaroslav Vančík a Jan Tománek na voze BMW M3. Třetí místo patří již s rozdílem skoro devíti minut za vítězem Otakaru Zenklovi jr. se spolujezdcem Zdeňkem Omelkou (Škoda Favorit 136 L).
Lépe do závodů odstartoval Neumann se spolujezdcem Martinem Hlavatým. Neumann si podmanil páteční RZ ulicemi Zlína. Souboj o první pozici se jednoznačně odehrával jen mezi ním a Vančíkem, po sobotní etapě vedl vítěz poslední tří ročníků o 6,7 vteřiny.
V neděli ale Vančík zatáhl, vyhrál první čtyři rychlostní zkoušky a vybudoval si komfortní více než půl minutový náskok. Prohra na poslední RZ o 0,6 vteřiny už jej mrzet nemusela, zlatý vavřín patřil posádce krásného vozu BMW M3! „Samozřejmě spokojenost s výhrou, ale musím říct, že to bylo velmi náročné. Pro čtyřkolky byly podmínky mnohem snazší než pro nás, ale ve finále opravdu nemám co vytknout. Nevyzpytatelné, ale zároveň krásné, měnily se podmínky, povrch, do toho déšť. Dokonce i včerejší poslední vložky bez světelné rampy jsme zvládli. S tímto autem se stále učím, nabrali jsme zkušenosti a dnes se nám to podařilo zhodnotit. Parádně jsme si užili celou soutěž,“ řekl šťastný Jaroslav Vančík v cíli na zlínském náměstí. Vybojoval ve Star Rally Historic třetí výhru, předtím triumfoval v letech 2012, 2013 na voze Lada VFTS.
Druhý Vlastimil Neumann bral prohru v boji o nejvyšší příčku s úsměvem. „Zvítězil ten rychlejší, to tak v rally je. Diváci byli skvělí i my jsme jim mávali, takže možná to nás zdrželo natolik, že jsme skončili druzí,“ pronesl pobaveně k fandům.
Třetí řidič letošního závodu historiků Otakar Zenkl jr. zářil jen spokojeností. „Jsme nadmíru spokojení, je to satisfakce za loňský rok, kde jsme odstoupili dvakrát. Výše to určitě nešlo, dva vozy před námi jsou skutečně nedostižné. Pozice za sebou jsme si hlídali, neboť náš nejbližší soupeř Honza Frei vypadl jednou chybou hned v neděli ráno,“ mrzelo Zenkla, který se na střeše svého rychlého favorita fotil s pohárem za třetí pozici.
Do letošního 14. ročníku Star Rally Historic, podniku Autoklub Mistrovství České republiky v rally historických automobilů 2022, odstartovalo celkem 33 posádek z České republiky, Polska, Slovenska a Maďarska z původně 35 přihlášených. Na cílovou rampu dojelo celkem 18 posádek. Součástí podniku byla i demonstrační jízda Rallye legend, které se zúčastnilo 25 vozů, posádky vedle České republiky přijely dále z Maďarska, Slovenska, Rakouska a Německa.
Konečné pořadí XIV. Star Rally Historic 2022:
1. Vančík, Tománek (CZE, BMW M3) 1:56:45,4 hod
2. Neumann, Hlavatý (CZE, Ford Escort RS Cosworth) + 32,8 s
3. O. Zenkl jr., Z. Omelka (CZE, Škoda Favorit 136 L) + 8:58,3 min
4. Petr Jurečka, Pavel Jurečka (CZE, Subaru Impreza 555) + 11:22,9 min
5. P. Hejhal, M. Hejhal (CZE, Škoda 130 LR) + 12:46,9 min
6. Hýbner, Teplá (CZE, Ford Sierra Cosworth) + 14:40,0 min
7. Šrámek, Horáček (BMW 318 iS) + 14:45,6 min
8. Pavlíček, Poláček (CZE, Ford Escort RS 1600) + 16:19,5 min
9. Dolák, Kulhan (CZE, Lada 21011) + 20:43,7 min
10. Drbal, Zdráhal (CZE, VAZ 21074) + 20:45,7 min
Vyhrané RZ
6 – Vančík, 5 – Neumann
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?