Star Rally Historic 2022 zná své vítěze. Souboj o první místo nakonec prohrál vítěz posledních tří ročníků Vlastimil Neumann s vozem Fordem Escort RS Cosworth, neboť o 32,8 vteřiny byla rychlejší posádka Jaroslav Vančík a Jan Tománek na voze BMW M3. Třetí místo patří již s rozdílem skoro devíti minut za vítězem Otakaru Zenklovi jr. se spolujezdcem Zdeňkem Omelkou (Škoda Favorit 136 L).
Lépe do závodů odstartoval Neumann se spolujezdcem Martinem Hlavatým. Neumann si podmanil páteční RZ ulicemi Zlína. Souboj o první pozici se jednoznačně odehrával jen mezi ním a Vančíkem, po sobotní etapě vedl vítěz poslední tří ročníků o 6,7 vteřiny.
V neděli ale Vančík zatáhl, vyhrál první čtyři rychlostní zkoušky a vybudoval si komfortní více než půl minutový náskok. Prohra na poslední RZ o 0,6 vteřiny už jej mrzet nemusela, zlatý vavřín patřil posádce krásného vozu BMW M3! „Samozřejmě spokojenost s výhrou, ale musím říct, že to bylo velmi náročné. Pro čtyřkolky byly podmínky mnohem snazší než pro nás, ale ve finále opravdu nemám co vytknout. Nevyzpytatelné, ale zároveň krásné, měnily se podmínky, povrch, do toho déšť. Dokonce i včerejší poslední vložky bez světelné rampy jsme zvládli. S tímto autem se stále učím, nabrali jsme zkušenosti a dnes se nám to podařilo zhodnotit. Parádně jsme si užili celou soutěž,“ řekl šťastný Jaroslav Vančík v cíli na zlínském náměstí. Vybojoval ve Star Rally Historic třetí výhru, předtím triumfoval v letech 2012, 2013 na voze Lada VFTS.
Druhý Vlastimil Neumann bral prohru v boji o nejvyšší příčku s úsměvem. „Zvítězil ten rychlejší, to tak v rally je. Diváci byli skvělí i my jsme jim mávali, takže možná to nás zdrželo natolik, že jsme skončili druzí,“ pronesl pobaveně k fandům.
Třetí řidič letošního závodu historiků Otakar Zenkl jr. zářil jen spokojeností. „Jsme nadmíru spokojení, je to satisfakce za loňský rok, kde jsme odstoupili dvakrát. Výše to určitě nešlo, dva vozy před námi jsou skutečně nedostižné. Pozice za sebou jsme si hlídali, neboť náš nejbližší soupeř Honza Frei vypadl jednou chybou hned v neděli ráno,“ mrzelo Zenkla, který se na střeše svého rychlého favorita fotil s pohárem za třetí pozici.
Do letošního 14. ročníku Star Rally Historic, podniku Autoklub Mistrovství České republiky v rally historických automobilů 2022, odstartovalo celkem 33 posádek z České republiky, Polska, Slovenska a Maďarska z původně 35 přihlášených. Na cílovou rampu dojelo celkem 18 posádek. Součástí podniku byla i demonstrační jízda Rallye legend, které se zúčastnilo 25 vozů, posádky vedle České republiky přijely dále z Maďarska, Slovenska, Rakouska a Německa.
Konečné pořadí XIV. Star Rally Historic 2022:
1. Vančík, Tománek (CZE, BMW M3) 1:56:45,4 hod
2. Neumann, Hlavatý (CZE, Ford Escort RS Cosworth) + 32,8 s
3. O. Zenkl jr., Z. Omelka (CZE, Škoda Favorit 136 L) + 8:58,3 min
4. Petr Jurečka, Pavel Jurečka (CZE, Subaru Impreza 555) + 11:22,9 min
5. P. Hejhal, M. Hejhal (CZE, Škoda 130 LR) + 12:46,9 min
6. Hýbner, Teplá (CZE, Ford Sierra Cosworth) + 14:40,0 min
7. Šrámek, Horáček (BMW 318 iS) + 14:45,6 min
8. Pavlíček, Poláček (CZE, Ford Escort RS 1600) + 16:19,5 min
9. Dolák, Kulhan (CZE, Lada 21011) + 20:43,7 min
10. Drbal, Zdráhal (CZE, VAZ 21074) + 20:45,7 min
Vyhrané RZ
6 – Vančík, 5 – Neumann
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.