Star Rally Historic 2022 zná své vítěze. Souboj o první místo nakonec prohrál vítěz posledních tří ročníků Vlastimil Neumann s vozem Fordem Escort RS Cosworth, neboť o 32,8 vteřiny byla rychlejší posádka Jaroslav Vančík a Jan Tománek na voze BMW M3. Třetí místo patří již s rozdílem skoro devíti minut za vítězem Otakaru Zenklovi jr. se spolujezdcem Zdeňkem Omelkou (Škoda Favorit 136 L).
Lépe do závodů odstartoval Neumann se spolujezdcem Martinem Hlavatým. Neumann si podmanil páteční RZ ulicemi Zlína. Souboj o první pozici se jednoznačně odehrával jen mezi ním a Vančíkem, po sobotní etapě vedl vítěz poslední tří ročníků o 6,7 vteřiny.
V neděli ale Vančík zatáhl, vyhrál první čtyři rychlostní zkoušky a vybudoval si komfortní více než půl minutový náskok. Prohra na poslední RZ o 0,6 vteřiny už jej mrzet nemusela, zlatý vavřín patřil posádce krásného vozu BMW M3! „Samozřejmě spokojenost s výhrou, ale musím říct, že to bylo velmi náročné. Pro čtyřkolky byly podmínky mnohem snazší než pro nás, ale ve finále opravdu nemám co vytknout. Nevyzpytatelné, ale zároveň krásné, měnily se podmínky, povrch, do toho déšť. Dokonce i včerejší poslední vložky bez světelné rampy jsme zvládli. S tímto autem se stále učím, nabrali jsme zkušenosti a dnes se nám to podařilo zhodnotit. Parádně jsme si užili celou soutěž,“ řekl šťastný Jaroslav Vančík v cíli na zlínském náměstí. Vybojoval ve Star Rally Historic třetí výhru, předtím triumfoval v letech 2012, 2013 na voze Lada VFTS.
Druhý Vlastimil Neumann bral prohru v boji o nejvyšší příčku s úsměvem. „Zvítězil ten rychlejší, to tak v rally je. Diváci byli skvělí i my jsme jim mávali, takže možná to nás zdrželo natolik, že jsme skončili druzí,“ pronesl pobaveně k fandům.
Třetí řidič letošního závodu historiků Otakar Zenkl jr. zářil jen spokojeností. „Jsme nadmíru spokojení, je to satisfakce za loňský rok, kde jsme odstoupili dvakrát. Výše to určitě nešlo, dva vozy před námi jsou skutečně nedostižné. Pozice za sebou jsme si hlídali, neboť náš nejbližší soupeř Honza Frei vypadl jednou chybou hned v neděli ráno,“ mrzelo Zenkla, který se na střeše svého rychlého favorita fotil s pohárem za třetí pozici.
Do letošního 14. ročníku Star Rally Historic, podniku Autoklub Mistrovství České republiky v rally historických automobilů 2022, odstartovalo celkem 33 posádek z České republiky, Polska, Slovenska a Maďarska z původně 35 přihlášených. Na cílovou rampu dojelo celkem 18 posádek. Součástí podniku byla i demonstrační jízda Rallye legend, které se zúčastnilo 25 vozů, posádky vedle České republiky přijely dále z Maďarska, Slovenska, Rakouska a Německa.
Konečné pořadí XIV. Star Rally Historic 2022:
1. Vančík, Tománek (CZE, BMW M3) 1:56:45,4 hod
2. Neumann, Hlavatý (CZE, Ford Escort RS Cosworth) + 32,8 s
3. O. Zenkl jr., Z. Omelka (CZE, Škoda Favorit 136 L) + 8:58,3 min
4. Petr Jurečka, Pavel Jurečka (CZE, Subaru Impreza 555) + 11:22,9 min
5. P. Hejhal, M. Hejhal (CZE, Škoda 130 LR) + 12:46,9 min
6. Hýbner, Teplá (CZE, Ford Sierra Cosworth) + 14:40,0 min
7. Šrámek, Horáček (BMW 318 iS) + 14:45,6 min
8. Pavlíček, Poláček (CZE, Ford Escort RS 1600) + 16:19,5 min
9. Dolák, Kulhan (CZE, Lada 21011) + 20:43,7 min
10. Drbal, Zdráhal (CZE, VAZ 21074) + 20:45,7 min
Vyhrané RZ
6 – Vančík, 5 – Neumann
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.