Těsně za desítkou absolutní klasifikace, ale s triumfem v závěrečné RZ13 Pindula zakončila Barum Czech rally Zlín 2022 posádka Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča. V českém hodnocení skončila i přes citelnou ztrátu v RZ5 Březová šestá.
Zlínská Barumka opět potvrdila svou náročnost, kterou ještě zvýraznilo těžko předvídatelné počasí. To zkomplikovalo jízdu posádkám během soboty i neděle, bylo příčinou mnoha krizových momentů a těžkých havárií, naštěstí vždy s dobrým koncem. Výzvě v podobě konfrontace se soupeři a hlavně s počasím se postavil i Samohýl ŠKODA Team.
V pátek to ještě byla jiná písnička. Kvalifikace i večerní městská speciálka se odjely na suchu. Adam s Ondrou zajeli v kvalifikaci pátý čas a stejné pořadí si vybrali i pro sobotní startovní pořadí.
„Kvalifikace dopadla nad očekávání. Doufal jsem v desítku, nakonec to bylo mnohem lepší. A skvělou pohodu v týmu dokonal páteční průjezd městské rychlostky. Ta se opět odjela v jedinečné atmosféře, a ač jsem udělal spoustu drobných chybiček a očekával horší výsledek, pátá příčka byla slibná,“ vrátil se k průběhu závodu Adam Březík.
V sobotu už posádky začaly trápit deštivé přeháňky. Ty bylo těžké odhadovat, stejně tak bylo obtížné správně zvolit pneumatiky. Fabia R5 byla nakonec osazena třemi „dvacítkami“ a třemi mokrými gumami značky Michelin. A tandem Březík – Krajča byl dokonce na Slušovicích nejrychlejší registrovanou dvojicí ERC, solidně zvládli i průjezdy náročnými zkouškami Držková a Semetín.
„Popravdě jsem chtěl obout úplně jiné pneumatiky, než jsme nakonec zvolili. Táta mě však přemluvil pro tuto bezpečnou variantu, která se nám vyplatila už před RZ Slušovice, kdy jsme na auto rychle přezuli dvě mokré. Tam bylo opravdu hodně vody. Držkovou a Semetín jsem osobně čekal mokřejší, ale nakonec to nebylo až tak hrozné. Tam jsme proto na mokrých něco ztratili, ale průběžný výsledek byl parádní,“ přiznal lukovský jezdec.
Druhá sobotní sekce ovšem přinesla do zázemí týmu kromě dalších dvou časů v Top8 i citelnou časovou ztrátu z RZ Březová. Na vině byla uvolněná hadice od intercooleru. Adam s Ondřejem ale dokázali problém najít a po opravě pokračovali. Účet této zastávky byl hrozivý, ztráta více než šesti minut a propad do čtvrté desítky. První etapu pak posádka Samohýl ŠKODA Teamu zakončila na 24. místě absolutní klasifikace.
Propad výsledkovou listinou měl pro nedělní etapu i malé pozitivum, Březík s Krajčou startovali v rámci „otočeného“ pořadí jako třetí za Kristenssonem a Tornem. Fabia R5 opět disponovala pneumatikami Michelin v kombinaci tři suché a tři mokré. Na Majáku z toho byl třetí čas, na zbylých dvou testech skončili nejhůře sedmí.
„Na Bunči jsme jeli tři suché a jednu mokrou, ale na Majáku už hodně zapršelo a byl jsem rád, že opět vezeme mokré v rezervě. Pindula byla dopoledne přece jen sušší, ale těžký lesní úsek byl hodně uklouzaný,“ vypověděl v té době už patnáctý jezdec výsledkové listiny.
V poslední sekci bylo stále o co jet. Nakonec posádka Samohýl ŠKODA Teamu získala kromě solidního bodového zisku do českého šampionátu i pět „evropských“ bodů za prvenství v závěrečné Power Stage Pindula.
„Druhý průjezd Bunče na mokré trati byl doslova očistec. Auto dělalo i na rovinách hrozné věci (teď už se smíchem) a byl jsem moc rád, že jsme zdárně dorazili do cíle. Štěstí nám pak trochu pomohlo na Pinduli, kdy klukům za námi zapršelo. Ale i tak je triumf na RZ Pindula v Power Stage prostě bomba!
Celkově mám za sebou nejtěžší Barumku v kariéře, nebýt však zmíněných problémů, pohybovali jsme se kolem bedny. S dosahovanými časy jsme byli velice spokojení. Za poslední dva roky jsme se s týmem posunuli do těsné blízkosti absolutní špičky, za což jsme moc rádi. Prostě tento výsledek je odrazem tvrdé práce celému týmu, za což všem moc děkuji,“ uzavřel své hodnocení Adam Březík.
„Od začátku závodu nám vycházelo skoro vše, což se projevilo i na zajížděných časech. Na druhém průjezdu Březové nás vyřadila ze hry součástka za pár korun. Bylo to velké zklamání pro nás i celý tým. Jenže to k rally patří. Barumku jsme tedy už chtěli pouze dokončit a pokusit se o hezké časy, což se nám dařilo. Musím však uznat, že letošní Barumka byla, i díky počasí, velmi těžká.
A závěrečné vítězství na Power Stage? Vůbec jsme to nečekali, ale je to pro nás velká vzpruha do další práce. Děkujeme všem za úžasnou podporu," okomentoval start na 51. ročníku Barumky navigátor Ondřej Krajča.
2022 SONAX MČR v rally - absolutní klasifikace:
1. Kopecký 322,5, 2. Mareš 262,5, 3. Stříteský 217,5, 4. Březík 138, 5. Vlček 99, 6. Trojan 92, 7. Jirásek 69,5, 8. Cais 55,5.
Posádku Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča mohou fanoušci vidět už tuto sobotu na Rally Vyškov. „Aktuálně to vypadá, že v závěru roku dojedeme kompletní velký mistrák a představíme se i na zbylých závodech Rallysprint Série, které se jedou na Moravě,“ odhaluje plány Adam Březík.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?