Krátce před startem závěrečné rychlostní zkoušky s názvem Pindula, která se v rámci mistrovství Evropy jede jako bonusová Power Stage, jsme zachytili dojmy předních posádek Barum Czech Rally Zlín v kontrole přeskupení ve Zlíně.
Tom Kristensson (SWE, Hyundai i20 R5, startovní číslo 10):„Rychlostní zkouška Bunč byla náročná a z důvodu nehody také zrušená. Musel jsem se hodně přizpůsobit, protože tato zkouška mně moc nesedí. Bez jakéhokoliv rizika postupujeme dále soutěží. A úplně stejně se chystáme také na Power Stage."
Adam Březík (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 14):„Nám o žádné další body nejde, takže si Pindulu jen projedeme, abychom dojeli do cíle. Ty předchozí dvě rychlostní zkoušky byly opravdové peklo, tam jsme se hodně potrápili. Jsem rád, že jsme vůbec tady."
Javier Pardo (ESP, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 3):„Poslední dvě zkoušky byly nesmírně náročné. Je to pro všechny těžké, podmínky se mění, teď zase silně pršelo a je to neskutečně kluzké. Vůbec jsme neviděli na cestu, protože stěrače nestíhaly stírat vodu z čelního skla. Jsem rád za náš výsledek, teď musím hlavně dokončit, na Pindule určitě nebudu nikam spěchat, rád bych dojel do cíle v pořádku."
Raphaël Astier (FRA, Alpine A110 RGT, startovní číslo 20):„Všechno je prozatím v pořádku, jen obtížnost těch zkoušek je až neuvěřitelná. Podmínky jsou obtížné a nedovedu si představit jet na zdejších erzetách v rychlém tempu za takových podmínek. Rád bych dojel klidně a bezpečně do cíle."
Martin László (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 17):„Není to nic snadného. Poslední dvě zkoušky jsem měl pocit, že jedeme spíš na ledu než na asfaltu. Neměl jsem žádnou přilnavost a nedokázal bych ani zrychlit. Určitě se pokusíme na Pindule ještě trochu přidat, ale ty podmínky tomu moc nepřejí a nechci udělat zbytečnou chybu."
Albert von Thurn und Taxis (DEU, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 15):„Nebylo to moc dobré, vůbec netlačím, jedu opravdu jen tak, abych dokončil závod. Podmínky jsou šílené. Pindulu mám rád, ale uvidíme, jak se nám to povede."
Simone Campedelli (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 7):„První dvě zkoušky byly náročné. Na Bunči jsme zastavovali, abychom zkontrolovali, že Simone a Alberto jsou v pořádku, a to naštěstí jsou. Oba jsou v bezpečí. Před Majákem jsme museli nějakou dobu čekat z důvodu zdržení a začalo silně pršet. Jsme v pořádku. Musím se soustředit, abychom projeli Pindulu bezpečně a dokončili závod."
Norbert Herczig (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 9):„Odjeli jsme jen Maják, ale vůbec jsem si nevěřil z důvodu obtížných podmínek. Byl jsem na některých místech až příliš opatrný a to nás zpomalilo. Naštěstí jsem udržel pozici a jsme téměř v cíli. Pojedeme asi tak, abychom udrželi svou pozici."
Simon Wagner (AUT, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 11):„Bohužel jsme nemohli zajet žádný čas na vložce Bunč, která byla z důvodu nehody zrušena. Měli jsme vhodně obuto, ale to se nedá nic dělat. Na Majáku jsme přeskočili Erika a Dominika, takže jsme třetí a jen několik vteřin za Filipem. Pindulu jako Power Stage bych rád zajel co nejrychleji."
Filip Mareš (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 12):„Bunč se z důvodu nehody zrušil. Pak byl Maják, který byl opět za proměnlivých podmínek, spousta vody. Na startu bylo ještě sucho, ale začalo pršet a než jsme odstartovali, tak už bylo hodně mokro. Užili jsme si to jako celý závod. Když máme možnost bojovat o udržení druhé příčky. Jede se rychle, všichni jedou rychle a musíme ze sebe vydat maximum."
Dominik Stříteský (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 46):„Dostali jsme dost času od Simona. Myslím, že ještě nic není rozhodnuto. Podle našich informací je sucho, tak snad to tak zůstane a budeme moct ještě zabojovat."
Erik Cais (CZE, Ford Fiesta R5 MkII, startovní číslo 6):„Bunč byl bohužel zrušen a na Majáku začalo zase hodně pršet. S každým dalším autem bylo víc a víc vody na cestě a časy zpomalovaly. My jsme bohužel ztratili podiovou pozici, protože Simon startoval o nějakou chvíli přede mnou, ale to je rally. Musím se připravit na poslední vložku a Pindulu absolvovat až do cíle."
Jan Kopecký (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 4):„V naši pozici nás ani nemrzí, že byl Bunč zrušen, je tam kluzký povrch i za sucha, v dešti to je o to náročnější. Mrzí mě, že to Alberto rozbil, ale jsou v pořádku. Ty podmínky jsou nesmírně těžké, musíme dovézt auto na první pozici do cíle, to je plán na Pindulu."
Vojtěch GARGULÁK, David ŠTÍCHA, www.czechrally.com
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.