Dlouholetá stálice české rally Václav Pech, opět ukazuje, že i se starší technikou stále dokáže hrát velmi důstojnou roli v soubojích s evropskou špičkou jedoucí s mnohem modernějšími vozy. Přestože i během letošního ročníku Barum Czech Rally Zlín svými průjezdy s vozem Ford Focus WRC zvedá diváky ze židlí, do bojů o celkové vítězství se zapojit nemůže. Důvodem však nejsou výkony šestačtyřicetiletého pilota, nýbrž pravidla evropského i českého šampionátu, které klasifikaci tohoto typu vozů neumožňují.
Pech jedoucí s vysokým startovním číslem 76 do sobotní etapy vlétl jako uragán a od samotného začátku se svými časy měřil s těmi nejlepšími. „Před nejdelší vložkou druhé sekce nás pořadatelé pozdrželi, kvůli nehodě jsme museli asi půl hodiny čekat. Když jsme vyjeli, trochu jsem se bál, v zatáčkách bylo vytaženo hodně bláta. Na poslední erzetě se to opakovalo, před startem jsme čekali dvacet minut a bohužel mezitím už trochu spadla tma. S tím jsme nepočítali, neměli jsme přídavná světla, takže jsme jeli opatrně, jelikož nebylo moc vidět."
Přenocuje nakonec na absolutním druhém místě za vedoucím Janem Kopeckým, na nějž po sedmi rychlostních zkouškách ztrácí přesně dvaadvacet vteřin. „Uvidíme, asi už to stáhnout nepůjde, každopádně budeme bojovat dál," říká Plzeňský rodák po dojezdu do servisní zóny v Otrokovicích. „Zítra to bude hodně podobné, jako dnes, v noci by mělo zase zapršet, takže ráno bude opět hodně vlhko a na tratích budeme mít spoustu vytahaného bláta. Pro nás to bude trochu handicap, každopádně jsme věděli, do čeho jdeme, takže se s tím musíme popasovat," dodává.
Pokud by se mu nakonec opravdu povedlo umístit v elitní trojce celkového pořadí, na stupních vítězů modrobíložlutý Focus WRC fanoušci přesto neuvidí. Pravidla Mistrovství Evropy i tuzemského šampionátu klasifikaci těchto vozů nepovolují a Pech se svým spolujezdcem Petrem Uhlem bodují pouze v domácí Divizi 2 a nemohou jet o celkový titul. Od souboje s lídrem českého mistrovství Kopeckým to však Pecha neodradí. Do zítřejší etapy dvojnásobný vítěz Barum rally opět vyjede plně motivován. Na trať však opět kvůli vysokému startovnímu číslu 76 vyrazí až dlouho po průjezdech svých přímých konkurentů.
Vojtěch Gargulák, www.czechrally.com
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.