Pech se starým WRC zatápí evropské konkurenci

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 28. srpna 2022 11:04
Sdílej:

Dlouholetá stálice české rally Václav Pech, opět ukazuje, že i se starší technikou stále dokáže hrát velmi důstojnou roli v soubojích s evropskou špičkou jedoucí s mnohem modernějšími vozy. Přestože i během letošního ročníku Barum Czech Rally Zlín svými průjezdy s vozem Ford Focus WRC zvedá diváky ze židlí, do bojů o celkové vítězství se zapojit nemůže. Důvodem však nejsou výkony šestačtyřicetiletého pilota, nýbrž pravidla evropského i českého šampionátu, které klasifikaci tohoto typu vozů neumožňují.

Pech jedoucí s vysokým startovním číslem 76 do sobotní etapy vlétl jako uragán a od samotného začátku se svými časy měřil s těmi nejlepšími. „Před nejdelší vložkou druhé sekce nás pořadatelé pozdrželi, kvůli nehodě jsme museli asi půl hodiny čekat. Když jsme vyjeli, trochu jsem se bál, v zatáčkách bylo vytaženo hodně bláta. Na poslední erzetě se to opakovalo, před startem jsme čekali dvacet minut a bohužel mezitím už trochu spadla tma. S tím jsme nepočítali, neměli jsme přídavná světla, takže jsme jeli opatrně, jelikož nebylo moc vidět."

Přenocuje nakonec na absolutním druhém místě za vedoucím Janem Kopeckým, na nějž po sedmi rychlostních zkouškách ztrácí přesně dvaadvacet vteřin. „Uvidíme, asi už to stáhnout nepůjde, každopádně budeme bojovat dál," říká Plzeňský rodák po dojezdu do servisní zóny v Otrokovicích. „Zítra to bude hodně podobné, jako dnes, v noci by mělo zase zapršet, takže ráno bude opět hodně vlhko a na tratích budeme mít spoustu vytahaného bláta. Pro nás to bude trochu handicap, každopádně jsme věděli, do čeho jdeme, takže se s tím musíme popasovat," dodává.

Pokud by se mu nakonec opravdu povedlo umístit v elitní trojce celkového pořadí, na stupních vítězů modrobíložlutý Focus WRC fanoušci přesto neuvidí. Pravidla Mistrovství Evropy i tuzemského šampionátu klasifikaci těchto vozů nepovolují a Pech se svým spolujezdcem Petrem Uhlem bodují pouze v domácí Divizi 2 a nemohou jet o celkový titul. Od souboje s lídrem českého mistrovství Kopeckým to však Pecha neodradí. Do zítřejší etapy dvojnásobný vítěz Barum rally opět vyjede plně motivován. Na trať však opět kvůli vysokému startovnímu číslu 76 vyrazí až dlouho po průjezdech svých přímých konkurentů.

Vojtěch Gargulák, www.czechrally.com 

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.