51. ročník Barum Czech Rally Zlín odstartoval divácky atraktivní městskou rychlostní zkoušou v ulicích města Zlína. Tu sledovaly zástupy diváků a vytvářeli skvělou atmosféru. Zachytili jsme následující ohlasy jezdců z čela startovního pole.
Antonín Tlusťák (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 51):„Všechno v pohodě. Máme to za sebou, zítřek bude náročný. Jsme spokojení s časem."
Jaromír Tarabus (CZE, Peugeot 208 Rally4, startovní číslo 50):„Na novém kruhovém objezdu nám to uklouzlo, nejsem si jistý, jestli jsme si něco nepoškodili. Dnes to velmi klouže."
Aleš Jirásek (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 49):„Poprvé ve Zlíně. Je to svátek motorsportu, takže si to užíváme, ale jeli jsme raději opatrně a na jistotu."
Michal Horák (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 48):„Moc se nám nedařilo. Nemohl jsem se dostat do tempa, ale jedeme se jen svézt, o výsledek nám nejde, bojujeme hlavně v rally sprintech."
Miklós Csomós (HUN, Škoda Fabia R5, startovní číslo 47):„Je to krásná rychlostní zkouška a velké množství fanoušků kolem."
Dominik Stříteský (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 46):„Je to městská zkouška, tady se dá pouze ztratit, to jsme si zažili minulý rok. Jsme v cíli a to je dobré."
Roberto Dapra (ITA, Renault Clio Rally4, startovní číslo 29):„Bylo to krásné, ale zrádné. Je tady velké množství fanoušků. Odstartovali jsme asi o dvě vteřiny později, ale to nevadí. Skutečný závod začíná až zítra."
Toni Herranen (FIN, Ford Fiesta Rally4, startovní číslo 28):„Mám z toho dobrý pocit. Chtěli jsme se vyvarovat všem chybám. Závody začínají zítra."
Andrea Mabellini (ITA, Renault Clio Rally4, startovní číslo 27):„Myslím že to je ta nejkrásnější rychlostní zkouška z celého šampionátu. Atmosféra je vzrušující."
Óscar Palomo (ESP, Peugeot 208 Rally4, startovní číslo 26):„Užil jsem si tuto zkoušku a mám ji velmi rád. Opravdový závod začíná zítra. Dnešní časy nejsou tak důležité."
Laurent Pellier (FRA, Opel Corsa Rally4, startovní číslo 25):„Byla to zábava. Užili jsme si atmosféru. Toto není typ rychlostní zkoušky, který mám rád. Jsme tady a můžeme si užít zbytek víkendu. Rád bych získal hodně bodů do pořadí šampionátu. Musím si hlídat Oscara Palomo. Uvidíme."
Igor Widłak (POL, Ford Fiesta Rally3, startovní číslo 24):„Bylo to dobré. Mám z toho lepší pocit než minulý rok. Dneska dobrý výsledek."
Roberto Gobbin (ITA, Fiat 124 Abarth RGT, startovní číslo 23):„Šli jsme na to velice opatrně, je to velice těžká rychlostní zkouška."
Martin Rada (CZE, Fiat 124 Abarth RGT, startovní číslo 22):„Toto je rychlostní zkouška ve městě. Je velmi obtížná. Závod započne zítra."
Jakub Jírovec (CZE, Alpine A110 RGT, startovní číslo 21):„Zbožňuju tuto rychlostní zkoušku. Je úžasné kolik je tady lidí. Tuto rychlostku mám nejradši z celé Barum rally."
Raphaël Astier (FRA, Alpine A110 RGT, startovní číslo 20):„Bylo to v pořádku. Městská speciálka je zábavná."
Emmanuel Guigou (FRA, Alpine A110 RGT, startovní číslo 19):„Líbilo se mi to. Je to velmi úzká a obtížná trať."
Martin László (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 17):„Toto je moje první rychlostní zkouška na ERC v autě kategorie R5. Užil jsem si to. Je to splnění snu."
Martin Vlček (CZE, Hyundai i20 R5, startovní číslo 16):„Bylo to hodně náročné. Padají nám otáčky motoru, musel jsem hodně přidávat plyn. Doufám, že se to podaří v servisu opravit."
Albert von Thurn und Taxis (DEU, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 15):„Toto je úžasný závod. Líbí se mi to a velmi jsem si to užil."
Adam Březík (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 14):„Tato rychlostní zkouška byla docela obtížná. Byla velmi kluzká, hlavně na novém kruhovém objezdu, ale je to pro zábavu. Zítra to všechno začne."
Filip Mareš (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 12):„Osobně jsem si tu zkoušku užil. Je to velmi vzrušující předvést tento sport ve městě a tolika divákům."
Simon Wagner (AUT, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 11):„Je skvělé vrátit se do ERC. Líbila se mi rychlostní zkouška a uvidíme jaký výsledek zajedeme v následujících dvou dnech."
Tom Kristensson (SWE, Hyundai i20 R5, startovní číslo 10):„Vždycky je zajímavé zajet tuto klikatou vložku. Mám to tady rád."
Norbert Herczig (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 9):„Je to zábavné. Je tady spousta fanoušků a já děkuji pořadatelům."
Ken Torn (EST, Ford Fiesta R5 MkII, startovní číslo 8):„Já nevím. Myslím že to bylo v pořádku, nic speciálního ale jsem šťastný že je auto vcelku na zítra."
Simone Campedelli (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 7):„Zatím nevíme čas, ale snažil jsem se být opatrný, protože máme před sebou ještě spoustu kilometrů."
Erik Cais (CZE, Ford Fiesta R5 MkII, startovní číslo 6):„Bylo to úžasné. Spousta diváků vytvářelo obrovskou atmosféru. Snažil jsem se ze sebe vydat to nejlepší v každé zatáčce, ale měli jsme malý technický problém."
Alberto Battistolli (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 5):„Rychlostní zkouška byla dobrá a užil jsem si ji. Bál jsem se že budu unavený a ztratím koncentraci, ale bylo to v pořádku."
Jan Kopecký (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 4):„Nemůžeš tady tolik získat, ale hodně ztratit. V každém úseku jsem se snažil být co nejrychlejší a myslím, že to bylo dobré."
Javier Pardo (ESP, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 3):„Je to super. Jsem tady poprvé. Bylo to pro mě těžké. Atmosféra byla neskutečná."
Efrén Llarena (ESP, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 1):„Měl jsem technické problémy."
Evžen Gargulák, Jakub Kudláč, www.czechrally.com
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.