51. ročník Barum Czech Rally Zlín 2022 tradičně odstartovala divácky atraktivní Super rychlostní zkouška v ulicích krajského města Zlína. Na trati dlouhé 9,57 km zajel nejrychlejší čas devítinásobný vítěz zlínské rally a vítěz poslední šesti ročníků barumky český jezdec Jan Kopecký navigovaný spolujezdcem Janem Hlouškem na voze Škoda Fabia Rally2 Evo v barvách stáje Agrotec Škoda Rally Team. Druhý čas zajela rakouská posádka ve složení Simon Wagner, Gerald Winter (Škoda Fabia Rally2 Evo) v barvách Eurosol RTH, třetí skončili Václav Pech, Petr Uhel z České republiky (Ford Focus WRC) z EuroOil Teamu s odstupem 3,5 vteřin, kteří však jedou pouze v rámci národního pole.
Vedle Kopeckého a Pecha se dostali do nejlepší desítky z českých jezdců dále čtvrtý Filip Mareš (Škoda Fabia Rally2 Evo), pátý Adam Březík, šestý Dominik Stříteský (oba Škoda Fabia R5) a devátý Erik Cais, kterého zbrzdil otevírající se pop-off ventil vozu Ford Fiesta Rally2. Letošní mistr Evropy Efrén Llarena ze Španělska byl sedmý, do TOP 10 se ještě prodral Alberto Battistolli z Itálie (oba Škoda Fabia Rally2 Evo).
Mezi dvoukolkami zajel nejrychlejší čas zkušený český jezdec Jaromír Tarabus (Peugeot 208 Rally4), mezi registrovanými evropskými jezdci byl nejrychlejší Andrea Mabellini z Itálie (Renault Clio Rally4). Do letošního ročníku barumky odstartovalo celkem 104 posádek z 21 států, v rámci hodnocení seriálu Mistrovství Evropy v rally jede 68 soutěžících.
Pořadí po 1. rychlostní zkoušce (Super RZ Zlín, délka 9,57 km)
1. Kopecký, Hloušek (CZE, Škoda Fabia Rally2) 7:07,1 min2. S. Wagner, Winter (AUT, Škoda Fabia Rally2) + 1,4 s3. Pech, Uhel (CZE, Ford Focus WRC) + 3,5 s4. Mareš, Bucha (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 5,6 s5. A. Březík, Krajča (CZE, Škoda Fabia R5) + 6,1 s6. Stříteský, Hovorka (CZE, Škoda Fabia R5) + 7,8 s7. Llarena, Fernandezová (ESP, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 9,9 s8. Csomós, Nagy (HUN, Škoda Fabia R5) + 10,4 s9. Cais, Těšínský (CZE, Ford Fiesta Rally2) + 11,9 s10. Battistolli, Scatollin (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 12,0 s
16. Guigou, Bronner (FRA, Alpine A110 RGT), 1. místo RGT + 15,3 s26. Tarabus, Trunkát (CZE, Peugeot 208 Rally4), 1. místo 2WD + 41,8 s27. Mabellini, Lenzi (ITA, Renault Clio Rally4), 1. místo ERC4J + 42,4 s38. Widlak, Dymurski (POL, Ford Fiesta Rally3), 1, místo ERC3 + 57,9 s
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?