51. ročník Barum Czech Rally Zlín 2022 tradičně odstartovala divácky atraktivní Super rychlostní zkouška v ulicích krajského města Zlína. Na trati dlouhé 9,57 km zajel nejrychlejší čas devítinásobný vítěz zlínské rally a vítěz poslední šesti ročníků barumky český jezdec Jan Kopecký navigovaný spolujezdcem Janem Hlouškem na voze Škoda Fabia Rally2 Evo v barvách stáje Agrotec Škoda Rally Team. Druhý čas zajela rakouská posádka ve složení Simon Wagner, Gerald Winter (Škoda Fabia Rally2 Evo) v barvách Eurosol RTH, třetí skončili Václav Pech, Petr Uhel z České republiky (Ford Focus WRC) z EuroOil Teamu s odstupem 3,5 vteřin, kteří však jedou pouze v rámci národního pole.
Vedle Kopeckého a Pecha se dostali do nejlepší desítky z českých jezdců dále čtvrtý Filip Mareš (Škoda Fabia Rally2 Evo), pátý Adam Březík, šestý Dominik Stříteský (oba Škoda Fabia R5) a devátý Erik Cais, kterého zbrzdil otevírající se pop-off ventil vozu Ford Fiesta Rally2. Letošní mistr Evropy Efrén Llarena ze Španělska byl sedmý, do TOP 10 se ještě prodral Alberto Battistolli z Itálie (oba Škoda Fabia Rally2 Evo).
Mezi dvoukolkami zajel nejrychlejší čas zkušený český jezdec Jaromír Tarabus (Peugeot 208 Rally4), mezi registrovanými evropskými jezdci byl nejrychlejší Andrea Mabellini z Itálie (Renault Clio Rally4). Do letošního ročníku barumky odstartovalo celkem 104 posádek z 21 států, v rámci hodnocení seriálu Mistrovství Evropy v rally jede 68 soutěžících.
Pořadí po 1. rychlostní zkoušce (Super RZ Zlín, délka 9,57 km)
1. Kopecký, Hloušek (CZE, Škoda Fabia Rally2) 7:07,1 min2. S. Wagner, Winter (AUT, Škoda Fabia Rally2) + 1,4 s3. Pech, Uhel (CZE, Ford Focus WRC) + 3,5 s4. Mareš, Bucha (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 5,6 s5. A. Březík, Krajča (CZE, Škoda Fabia R5) + 6,1 s6. Stříteský, Hovorka (CZE, Škoda Fabia R5) + 7,8 s7. Llarena, Fernandezová (ESP, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 9,9 s8. Csomós, Nagy (HUN, Škoda Fabia R5) + 10,4 s9. Cais, Těšínský (CZE, Ford Fiesta Rally2) + 11,9 s10. Battistolli, Scatollin (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 12,0 s
16. Guigou, Bronner (FRA, Alpine A110 RGT), 1. místo RGT + 15,3 s26. Tarabus, Trunkát (CZE, Peugeot 208 Rally4), 1. místo 2WD + 41,8 s27. Mabellini, Lenzi (ITA, Renault Clio Rally4), 1. místo ERC4J + 42,4 s38. Widlak, Dymurski (POL, Ford Fiesta Rally3), 1, místo ERC3 + 57,9 s
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.