První ostré kilometry čekají Jana Regnera v jeho nové pozici ředitele Barum Czech Rally Zlín. Nic nového oproti němu nečeká českého automobilového jezdce Filipa Mareše ze stáje Entry Engineering – ATT Investments, který opět pojede s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo. Hlavní kategorie 51. ročníku podniku, který se jede nejen jako součást prestižního seriálu Mistrovství Evropy v rally (ERC), ale i Mistrovství České republiky v rally 2022 (MCR), začne ve 20:45 hodin páteční noční diváckou Super rychlostní zkouškou ulicemi centra města Zlína.
„Vypadá to, že máme za sebou standardních padesát ročníků, a že ten letošní jednapadesátý bude už klasický, ale není tomu tak. Byli jsme překvapení, kolik věcí se musí řešit," ujasnil Ing. Jan Regner na úvod předstartovní tiskové konference na zlínském mrakodrapu, že pořádání tak věhlasného podniku není žádná rutina.
A to ani pro českého jezdce Filipa Mareše, který poslední dva ročníky barumky dokončil na pódiovém umístění. „Je super být zpět na zlínské rally. I pro jezdce z Evropy je to vrchol sezony. Loni jsme skončili třetí, předtím druzí, takže si nemůžeme jako závodníci klást menší cíle než znovu bojovat o pódium. Letos navíc mají naše výkony určitý progres, takže bychom byli rádi blíže těm nejlepším," řekl odhodlaně jednatřicetiletý Mareš.
S ním, ale i s ostatními si může hodně pohrát počasí. Předpověď je nejistá, což je pro jezdce to nejhorší. „Nebude to jen o rychlostních výkonech, ale i o volbě ohledně vhodného obutí. Počasí si s námi bude pohrávat. Je mi jedno, jestli bude sucho nebo déšť, ale hlavně, ať je to stálé," vyslovil své přání Filip Mareš.
Jasno o ambicích na Barum Czech Rally Zlín má také Španěl Efrén Llarena, s předstihem korunovaný evropský šampion. Se svou šarmantní spolujezdkyní Sarou Fernandezovou se určitě na Moravu nepřijeli jen projet. „Chceme skončit na pódiu. Je to náročná a zrádná soutěž, rozhodně se v ní ale nehodláme ztratit," pověděl sedmadvacetiletý jezdec se startovním číslem 1.
Společně s ním jsou favority 51. ročníku devítinásobný vítěz Jan Kopecký a zlínský mladík Erik Cais, který loni havaroval z prvního místa šest kilometrů před cílem soutěže. Ale promluvit o nejvyšší příčky mohou i jiní včetně zahraničních jezdců. Jasno bude v neděli 28. srpna odpoledne.
Jakub Kudláč, www.czechrally.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.