První ostré kilometry čekají Jana Regnera v jeho nové pozici ředitele Barum Czech Rally Zlín. Nic nového oproti němu nečeká českého automobilového jezdce Filipa Mareše ze stáje Entry Engineering – ATT Investments, který opět pojede s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo. Hlavní kategorie 51. ročníku podniku, který se jede nejen jako součást prestižního seriálu Mistrovství Evropy v rally (ERC), ale i Mistrovství České republiky v rally 2022 (MCR), začne ve 20:45 hodin páteční noční diváckou Super rychlostní zkouškou ulicemi centra města Zlína.
„Vypadá to, že máme za sebou standardních padesát ročníků, a že ten letošní jednapadesátý bude už klasický, ale není tomu tak. Byli jsme překvapení, kolik věcí se musí řešit," ujasnil Ing. Jan Regner na úvod předstartovní tiskové konference na zlínském mrakodrapu, že pořádání tak věhlasného podniku není žádná rutina.
A to ani pro českého jezdce Filipa Mareše, který poslední dva ročníky barumky dokončil na pódiovém umístění. „Je super být zpět na zlínské rally. I pro jezdce z Evropy je to vrchol sezony. Loni jsme skončili třetí, předtím druzí, takže si nemůžeme jako závodníci klást menší cíle než znovu bojovat o pódium. Letos navíc mají naše výkony určitý progres, takže bychom byli rádi blíže těm nejlepším," řekl odhodlaně jednatřicetiletý Mareš.
S ním, ale i s ostatními si může hodně pohrát počasí. Předpověď je nejistá, což je pro jezdce to nejhorší. „Nebude to jen o rychlostních výkonech, ale i o volbě ohledně vhodného obutí. Počasí si s námi bude pohrávat. Je mi jedno, jestli bude sucho nebo déšť, ale hlavně, ať je to stálé," vyslovil své přání Filip Mareš.
Jasno o ambicích na Barum Czech Rally Zlín má také Španěl Efrén Llarena, s předstihem korunovaný evropský šampion. Se svou šarmantní spolujezdkyní Sarou Fernandezovou se určitě na Moravu nepřijeli jen projet. „Chceme skončit na pódiu. Je to náročná a zrádná soutěž, rozhodně se v ní ale nehodláme ztratit," pověděl sedmadvacetiletý jezdec se startovním číslem 1.
Společně s ním jsou favority 51. ročníku devítinásobný vítěz Jan Kopecký a zlínský mladík Erik Cais, který loni havaroval z prvního místa šest kilometrů před cílem soutěže. Ale promluvit o nejvyšší příčky mohou i jiní včetně zahraničních jezdců. Jasno bude v neděli 28. srpna odpoledne.
Jakub Kudláč, www.czechrally.com
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.