První ostré kilometry čekají Jana Regnera v jeho nové pozici ředitele Barum Czech Rally Zlín. Nic nového oproti němu nečeká českého automobilového jezdce Filipa Mareše ze stáje Entry Engineering – ATT Investments, který opět pojede s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo. Hlavní kategorie 51. ročníku podniku, který se jede nejen jako součást prestižního seriálu Mistrovství Evropy v rally (ERC), ale i Mistrovství České republiky v rally 2022 (MCR), začne ve 20:45 hodin páteční noční diváckou Super rychlostní zkouškou ulicemi centra města Zlína.
„Vypadá to, že máme za sebou standardních padesát ročníků, a že ten letošní jednapadesátý bude už klasický, ale není tomu tak. Byli jsme překvapení, kolik věcí se musí řešit," ujasnil Ing. Jan Regner na úvod předstartovní tiskové konference na zlínském mrakodrapu, že pořádání tak věhlasného podniku není žádná rutina.
A to ani pro českého jezdce Filipa Mareše, který poslední dva ročníky barumky dokončil na pódiovém umístění. „Je super být zpět na zlínské rally. I pro jezdce z Evropy je to vrchol sezony. Loni jsme skončili třetí, předtím druzí, takže si nemůžeme jako závodníci klást menší cíle než znovu bojovat o pódium. Letos navíc mají naše výkony určitý progres, takže bychom byli rádi blíže těm nejlepším," řekl odhodlaně jednatřicetiletý Mareš.
S ním, ale i s ostatními si může hodně pohrát počasí. Předpověď je nejistá, což je pro jezdce to nejhorší. „Nebude to jen o rychlostních výkonech, ale i o volbě ohledně vhodného obutí. Počasí si s námi bude pohrávat. Je mi jedno, jestli bude sucho nebo déšť, ale hlavně, ať je to stálé," vyslovil své přání Filip Mareš.
Jasno o ambicích na Barum Czech Rally Zlín má také Španěl Efrén Llarena, s předstihem korunovaný evropský šampion. Se svou šarmantní spolujezdkyní Sarou Fernandezovou se určitě na Moravu nepřijeli jen projet. „Chceme skončit na pódiu. Je to náročná a zrádná soutěž, rozhodně se v ní ale nehodláme ztratit," pověděl sedmadvacetiletý jezdec se startovním číslem 1.
Společně s ním jsou favority 51. ročníku devítinásobný vítěz Jan Kopecký a zlínský mladík Erik Cais, který loni havaroval z prvního místa šest kilometrů před cílem soutěže. Ale promluvit o nejvyšší příčky mohou i jiní včetně zahraničních jezdců. Jasno bude v neděli 28. srpna odpoledne.
Jakub Kudláč, www.czechrally.com
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.