První ostré kilometry čekají Jana Regnera v jeho nové pozici ředitele Barum Czech Rally Zlín. Nic nového oproti němu nečeká českého automobilového jezdce Filipa Mareše ze stáje Entry Engineering – ATT Investments, který opět pojede s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo. Hlavní kategorie 51. ročníku podniku, který se jede nejen jako součást prestižního seriálu Mistrovství Evropy v rally (ERC), ale i Mistrovství České republiky v rally 2022 (MCR), začne ve 20:45 hodin páteční noční diváckou Super rychlostní zkouškou ulicemi centra města Zlína.
„Vypadá to, že máme za sebou standardních padesát ročníků, a že ten letošní jednapadesátý bude už klasický, ale není tomu tak. Byli jsme překvapení, kolik věcí se musí řešit," ujasnil Ing. Jan Regner na úvod předstartovní tiskové konference na zlínském mrakodrapu, že pořádání tak věhlasného podniku není žádná rutina.
A to ani pro českého jezdce Filipa Mareše, který poslední dva ročníky barumky dokončil na pódiovém umístění. „Je super být zpět na zlínské rally. I pro jezdce z Evropy je to vrchol sezony. Loni jsme skončili třetí, předtím druzí, takže si nemůžeme jako závodníci klást menší cíle než znovu bojovat o pódium. Letos navíc mají naše výkony určitý progres, takže bychom byli rádi blíže těm nejlepším," řekl odhodlaně jednatřicetiletý Mareš.
S ním, ale i s ostatními si může hodně pohrát počasí. Předpověď je nejistá, což je pro jezdce to nejhorší. „Nebude to jen o rychlostních výkonech, ale i o volbě ohledně vhodného obutí. Počasí si s námi bude pohrávat. Je mi jedno, jestli bude sucho nebo déšť, ale hlavně, ať je to stálé," vyslovil své přání Filip Mareš.
Jasno o ambicích na Barum Czech Rally Zlín má také Španěl Efrén Llarena, s předstihem korunovaný evropský šampion. Se svou šarmantní spolujezdkyní Sarou Fernandezovou se určitě na Moravu nepřijeli jen projet. „Chceme skončit na pódiu. Je to náročná a zrádná soutěž, rozhodně se v ní ale nehodláme ztratit," pověděl sedmadvacetiletý jezdec se startovním číslem 1.
Společně s ním jsou favority 51. ročníku devítinásobný vítěz Jan Kopecký a zlínský mladík Erik Cais, který loni havaroval z prvního místa šest kilometrů před cílem soutěže. Ale promluvit o nejvyšší příčky mohou i jiní včetně zahraničních jezdců. Jasno bude v neděli 28. srpna odpoledne.
Jakub Kudláč, www.czechrally.com
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.