Páteční dopoledne v rámci zlínské Barum rally tradičně patří shakedownu a kvalifikační rychlostí zkoušce, ve které piloti soupeří o výhodu při výběru startovní pozice. Na krátké trati na Žlutavách byly rozdíly v časech minimální, nejrychlejší byl nakonec obhájce celkového triumfu Jan Kopecký, který jen o desetinky sekundy předčil druhého Simona Wagnera a třetího Filipa Mareše. Dařilo se především domácím borcům, v elitní pětce se umístili hned čtyři.
Efrén Llarena (ESP, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 1):„Pro nás to byla dobrá kvalifikace. Je to velmi těsné, jsme jen 1.5 vteřiny za nejrychlejším. Uvidíme večer."
Javier Pardo (ESP, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 3):„Jelo se dobře, i když čas není nejlepší. Ve druhém tréninkovém průjezdu jsme dostali smyk a udělali defekt, takže potřebuji zase nabrat sebevědomí. Vzhledem k tomu jsem s kvalifikací spokojený, opravdový závod začíná až večer a zítra bude spousta prostoru, kde můžeme zabrat."
Alberto Battistolli (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 5):„Bylo to složité, jak se předpokládalo. Lepší než minulý rok, ale stále se nemůžu měřit s těmi nejrychlejšími. Potřebuji více tréninku. Tento rok se budu soustředit na dojetí celého závodu a získání zkušeností."
Simone Campedelli (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 7):„Bylo to náročné. Hned na začátku jsme měli krizovku, takže jsme pak tolik netlačili, protože bylo opravdu jednoduché udělat chybu. Ale myslím, že ani ostatní nejedou úplně naplno. Věděli jsme dopředu jak těžké to pro nás bude, musíme být chytří, hlavně se udržet na trati a uvidíme, jestli se nám podaří získat nějaké body."
Ken Torn (EST, Ford Fiesta R5, startovní číslo 8):„Myslím si, že je to celkem ok. Udělali jsme dvě malé chyby, což nás stálo trochu času, ale i tak to byla celkem dobrá jízda."
Norbert Herczig (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 9):„Stále se seznamujeme s pneumatikami, s touhle měkčí směsí od našeho výrobce jedeme poprvé, takže se s ní musíme naučit pracovat. Auto jako takové funguje skvěle, čas i tempo v kvalifikaci bylo OK."
Tom Kristensson (SWE, Hyundai i20 R5, startovní číslo 10):„Kvalifikace byla v pohodě, s tempem jsem spokojený. Myslím, že víc jsem od sebe popravdě očekávat ani nemohl. Kluci vepředu jedou rychle, ale na rozdíl od nás mají mnohem víc zkušeností. My tam jedeme sbírat sebevědomí a během víkendu se pokusíme dál zrychlovat. Zatím se nám to daří, za což jsme rádi."
Simon Wagner (AUT, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 11):„Skvělá RZ, hodně jsme si ji užili. Jeli jsme čistě s dobrým tempem, ale klíčové budou následující dva dny, které budou velice náročné. Rozhodně se na ně ale těšíme."
Filip Mareš (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 12):„Na mě začínala tradičně příliš brzy, protože já, když vidím na startu na hodinách sedmičku na začátku nebo nedej bože něco horšího, tak se probouzím pomalu. Bylo to vidět na čase z prvního průjezdu, ale pak jsme se probudili a dostali jsme se dost blízko tomu vítěznému času. Takže mě spíš mrzí nějaké chybičky."
Albert von Thurn und Taxis (DEU, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 15):„Jeli jsme čistě a plynule, snažili jsme se moc neblbnout. Byla to těžká RZ, s časem moc spokojený nejsem, ale těším se až začne opravdový závod."
Jan Kopecký (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 4):„Je to za námi, klouzalo to, ale pro nás to dopadlo dobře. Těším se na večer, je tady jedinečná atmosféra, myslím si, že to opravdu má málo soutěží nebo nevím která další soutěž má takovou atmosféru jako ta zlínská, protože ti fanoušci jsou tady neskuteční."
Erik Cais (CZE, Ford Fiesta R5, startovní číslo 6):„Ty dva tréninky byly o něco lepší, v kvalifikaci už každý trať zná a každá chybička stojí hodně moc času. Já jsem ji bohužel udělal, ale tak to zkrátka je. Snažíme se jet co nejlépe, abychom se na domácí půdě předvedli, v první řadě ale chceme dojet do cíle."
Adam Březík (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 14):„Myslím, že to bylo dobré, vyšlo to nad očekávání. Dnes to bude hlavně o tom přežít večer a zítra se naplno začne závodit. Bude to těžké, o to víc, pokud do toho promluví počasí."
Martin Vlček (CZE, Hyundai i20 R5, startovní číslo 16):„Uvidíme, trošku vyházeno, ty dva průjezdy patnácti aut tam udělaly docela paseku, ale já jsem spokojený, my si jedeme svoje, my si to chceme užít, protože kdo ví, jestli a jak dlouho ještě budeme závodit, pro nás možná poslední barumka."
Martin László (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 17):„Je to pro nás poprvé s „velkým" autem, takže jsem prostě jel. Snažil jsem se moc neriskovat, hlavně jsme rádi, že tu můžeme být a uvidíme co nám přinese víkend."
Vojtěch GARGULÁK, David ŠTÍCHA, www.czechrally.com
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.